Poster: Stephanie
Hetzelfde antwoord als in "wanneer mag je jezelf een dj noemen".... ?Als jullie eruit zijn laat het dan even weten, dan weet ik of ik het bordje op de deur moet veranderen of niet.
Poster: polly
In principe word er met het begrip geluidsstudio de controlroom en het gedeelte waar de mics staan bedoeld. De meeste mensen die hier een 'studiotje' (zoals ze het zelf noemen) hebben, hebben naar mijn mening gewoon een werkplekje voor muziek.
stu?dio?de;?m -?s; -diootje?1?atelier ve schilder, beeldhouwer, fotograaf?2?ruimte waarin films, radio- of tv-programma?s worden opgenomen?3?eenkamerwoning
Poster: Bouncy
Bij een geluidsstudio vind ik, moet de studio akoestisch aangepast zijn (al zijn het maar gordijnen).
?
Poster: bambamstudio
Een studio is de ruimte waar de muzikanten/zanger/zangeressen staan voor hun microfoon, achter hun instrument. De wat jullie studio noemen is de controlroom
Poster: Cyspoz
Jullie zijn ook een lekker stelletje, Ableton en gelijken proberen juist om alle tools in ??n software paket te duwen zodat je met je laptop overal ter wereld kan producen en dan beginnen jullie hier een discussie over een fysieke studio ruimte
Ik denk dat als je deze discussie wat meer vorm wilt geven je een onderscheid moet maken tussen soorten studio's. Voor mastering van geluid heb je een andere omgeving nodig dan als je er opnames doet of remixen maakt.
Voor iemand die produceert met software instrumenten kan slechts een laptop genoeg zijn. Het zal handiger zijn om daar een MIDI?keyboard bij te hebben en een setje speakers. Maar een deftige koptelefoon kan al voldoende zijn.
Neem je instrumenten op dan zul je microfoons nodig hebben en een ruimte die accoustisch is aangepast plus apparatuur voor het opnemen zelf.
Ik denk dat het vooral goed is als je het maximale haalt uit wat je hebt. Dat is zeker zo lastig en belangrijk. Excuses om slechte of missende apparatuur zijn flauwekul. Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.
Poster: djdolivieira
Dus het verhaal van vat je heb staan?zegt niks.
Poster: bambamstudio
Het is ze nog steeds niet gelukt om ook een microfoon in te bouwen dus je verhaal gaat niet echt op
Poster: martijno
alle plaatsen met een keyboard, pc & monitoren waar dikke muziek word gemaakt is voor mij een studioPLEH
Poster: Vassilli
Een soort stroop!
Nee serieus: Ik denk dat hij gewoon professioneel opgenomen muziek bedoeld..
Poster: DJELVRIESO
Een studio is een apparte ruimte met een knap mengpaneel/of externe geluidskaart, microfoon en natuurlijk een computer.
Maarja, dan ga ik twijfelen; ik heb zelf een pracht van een studio maar dat is wel op mijn kamer zelf. :P
Dus dan heb je een slaap studio ofzo? Er staat dan ook alleen een bed en een kast, de rest is studio- en dj gear.?
Poster: DJELVRIESO
Een studio is een apparte ruimte met een knap mengpaneel/of externe geluidskaart, microfoon en natuurlijk een computer.
Maarja, dan ga ik twijfelen; ik heb zelf een pracht van een studio maar dat is wel op mijn kamer zelf. :P
Dus dan heb je een slaap studio ofzo? Er staat dan ook alleen een bed en een kast, de rest is studio- en dj gear.?