Mixed In key van Xone
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 16-02-2010 04:39
Heb een stukje leuke soft gevonden voor de Laptop dj, te gebruiken ook on the fly. Ook ideaal voor Allround dj's, die alle soorten muziek moet kunnen draaien,? zoals op feesten, trouwpartijen,receptie's fuiven enz...? Bekijk voorstelling na aanklikken link, en laat eens weten wat jullie er van vinden, mss heeft iemand deze al in gebruik, graag reageren dan.

http://xone.mixedinkey.com/
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about Mixed In key van Xone ??

Vote :   

nils7    posted on 16-02-2010 06:42
Mij ontgaat het nut eraan... de juiste key tjah... ik zou me meer richten op de juiste track dan juiste key!
BPM op zich leuk... maar dat kan rekordbox ook wat we in de toekomst veel vaker terug gaan zien!
Tekhead    posted on 16-02-2010 10:30
Idd, maar dan moet je een Pioneer CDJ-900 of 2000 hebben, en dit werkt voor alle merken en systemen, wel groot verschil toch
donkey    posted on 16-02-2010 12:30
Ik heb Mixed in Key..
heb het paar maanden geleden gekocht via internet,
en moet zeggen dat het wel goed werkt!
Aangezien ik niet muzikaal opgeleid ben,
is het handig om de key van het liedje te weten,
zodat je harmonisch kan mixen.
Nu zullen van jullie wel mensen denken wat heeft dat voor zin?
Nou, een harmonische mix klinkt beter als een mix met twee liedjes van niet passende toonhoogten.

overigens geeft het programma ook de bpm weer,
en kan je instellen dat dioe de bpm en de key automatisch achter je filename zet
Maniax
Xurion    posted on 16-02-2010 12:34
Ik heb ook mixed in key nu maar ik kan niet de key berekenen alleen de bpm. Wie kan me helpen?
Dolivieira    posted on 16-02-2010 12:53
Je ik ehb hem ook maar ff gehaald. Altijd ahandig dat soort tools. Het maakt het leven weer makkelijker.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 16-02-2010 20:42
Poster: DJJS
Ik heb ook mixed in key nu maar ik kan niet de key berekenen alleen de bpm. Wie kan me helpen?
 stuur een mailtje, ze zullen jou wel helpen
Lucalicious    posted on 16-02-2010 20:48
dit is ook heel handig voor cd-djs hoor!
zo kan je inderdaad van je hele muziek collectie oppzoeken wat de bpm en key is. daar worden je mixes alleen maar beter van. dj's als armin van buuren gebruiken het ook.

tekhead, je moet ff de titel veranderen, het is mixed in key, niet mixed ikey
User edit by Lucalicious on 16-02-2010 @ 20:49:26 (38%)
Tekhead    posted on 16-02-2010 20:53
Heb ik nu net veranderd Luoa, thanx had het geeneens opgemerkt
djmathijs    posted on 16-02-2010 21:15
Wat is het verschil tussen de Xone en de normale versie van Mixed in Key?
Xurion    posted on 16-02-2010 21:19
de naam
NNaughty    posted on 16-02-2010 21:25
ik werk nog met versie 2.5 , maar daar kan ik niet aangeven dat het proggie gelijk de bpm en key ni de filename bijschrijft. of wel? hoe moet dat dan people?
mrwhoopie    posted on 16-02-2010 21:26
Ik was vandaag aan het denken om dit aan te schaffen,ik heb alleen heel veel schrik van zo een software,ik heb ook mixmeister thuis en die heeft heel mijn iTunes bib naar de zak geholpen door de IDtags te verranderen per geluk had ik van alles een backup.
Dus nu is mijn vraag...past hij de ID-tags aan zonder heel de bib om te gooien?Of staan de tags enkel in de software van xone in key?
Tekhead    posted on 16-02-2010 23:40
Poster: djmathijs
Wat is het verschil tussen de Xone en de normale versie van Mixed in Key?
 Niks denk ik, op hun site staat ergens de volledige benaming Xone-Mixed in Key
Cyspoz    posted on 17-02-2010 08:27
Poster: NNaughty
ik werk nog met versie 2.5 , maar daar kan ik niet aangeven dat het proggie gelijk de bpm en key ni de filename bijschrijft. of wel? hoe moet dat dan people?

Moet je het kopen en niet de illegale 2.5 versie gebruiken. Er zit trouwens een groot verschil in het algoritme dat in 2.5 zit en de huidige versie. De huidige versie kan namelijk ook meerdere keys detecteren waarmee een nummer compatible is.
User edit by Cyspoz on 17-02-2010 @ 08:27:42 (2%)
NNaughty    posted on 17-02-2010 14:36
Poster: Cyspoz

Moet je het kopen en niet de illegale 2.5 versie gebruiken. Er zit trouwens een groot verschil in het algoritme dat in 2.5 zit en de huidige versie. De huidige versie kan namelijk ook meerdere keys detecteren waarmee een nummer compatible is.

huh? illegaal? ik heb er netjes voor betaald hoor. is al weer paar jaar terug, toen je er nog niemand over hoorde trouwens. maar als de nieuwere versie beter is ga ik die waarschijnlijk binnenkort kopen. of kan ik updaten met korting? ga ik ff checken ...
mrwhoopie    posted on 17-02-2010 15:08
Kan er ook al iemand zeggen hoe het met de ID-tags zit?
Devotion    posted on 17-02-2010 20:16
Is niet zo moeilijk:

- In het programma ga je naar "Personalize"
- Vervolgens kies je de optie "Write ID3 tags"
- hier heb je een aantal keuzes: zelf heb ik 'm staan op "store key result" en "overwrite comments"

Programma gebruikt nu dus het commentaar veld van de ID3 tag (te zien als je op eigenschappen van je muziekfile klikt, in het commentaar veld)

Let wel; ik heb ook soms last van een bug waarbij hij niet de cijfers weergeeft in het commentaarveld in Windows 7. Ik krijg dan bij een "10A" key alleen "A" te zien.

Dit heb ik nu anders opgelost door de "Rename files" optie te gebruiken met opties "yes, automatically rename" en veld "song name - key - tempo" te gebruiken.

Vervolgens gebruik ik Mp3tag om de ID3 tag te maken vanuit de bestandsnaam van de file.
Ik gebruik daar de optie "bestandsnaam -> tag" met de volgende instelling:
%artist% - %title% - %comment%

In praktijk ziet dat er als volgt uit:
Naam file voorbeeldje: Mastiksoul - Run For Cover (Funkerman Remix) - 2A or 3A - 128.mp3
ID3 tag artiest: Mastiksoul
titel: Run For Cover (Funkerman Remix)
commentaar: 2A or 3A - 128

Ik gebruik overigens een legale versie van Mixed in Key 4.0.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
mrwhoopie    posted on 17-02-2010 20:46
En kan bv serato dan ook de bpm lezen?gebruik jij ook iTunes?
Snoey    posted on 17-02-2010 20:56
Als je een beetje je gehoor getrained hebt, hoor je zelf ook wel of de combinatie matched of niet.?

En daarnaast is in key mixen in weinig genres essentieel voor de overgang. Bij het trance genre is het heel belangrijk dat je in key mixed, de overgangen zijn vaak lang, dus moeten die energiek zijn. En doordat er in trance veel verschillende instrumenten zitten die echt tonaal zijn, zoals de bass, plucks, stringens enz, moeten de platen wel matchen in key, omdat het anders de overgang lelijk wordt.

En zo zijn er nog een paar andere house genres die erg tonaal zijn.

Maar voor de dutch house, waar vooral drums inzitten, boeit het niet zoveel. Weinig instrumenten die echt tonaal zijn, dus veel kleinere kans op valse overgangen.

Verder is de tool wel handig voor het maken van mash ups.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Devotion    posted on 17-02-2010 21:08
Ik gebruik geen Serato, maar gebruik het met name op mijn CDJ-2000's.
Ook voor andere stijlen dan trance vind ik het wel erg lekker werken, zorgt voor een "drive" in m'n sets. Ik gebruik het niet aldoor omdat je op een gegeven moment ook gelimiteerd wordt door op toon matchen.

Snoey: David Guetta is bijvoorbeeld een gebruiker van Mixed in Key, is geen trance DJ toch?
Seca    posted on 17-02-2010 21:26
Wat meer info?voor de geintereseerden:

Harmonic Mixing is an advanced technique used by top DJs all over the world.? By mixing tracks that are in the same or related keys, harmonic mixing enables long blends and mash-ups.? The goal is to eliminate key clashes.?

The Basics Harmonic mixing consists of two elements: knowing the key of every song that you play and knowing which keys are compatible.To get started, find the keys of your songs.? You can detect keys with a piano, a good ear, and a background in music theory.? To save time, you can use professional DJ software such as Mixed In Key.? Mixed In Key scans your MP3 and WAV files, and shows you the key of every song.?

The First Mix To help DJs learn harmonic mixing, Mark Davis created the Camelot wheel, a visual representation of which keys are compatible with each other:?
On the Camelot wheel, each key is assigned a keycode number from one to twelve, like hours around a clock.For the first mix, we recommend mixing two songs that have the same keycode, like 8A and 8A.? It will sound like a professional mash-up made in the studio, even if you are mixing on live DJ equipment.

The Professional DJ Approach Many professional DJs move around the Camelot wheel with every mix.?To select a compatible song, choose a keycode within one "hour" of your current keycode.? If you are in 8A, you can play 7A, 8A or 9A next.? If you are in 12A, you can play 11A, 12A or 1A.? This mix will be smooth every time.You can also mix between inner and outer wheels if you stay in the same "hour."? For example, try mixing from 8A to 8B, and notice the change in melody as you go from Minor to Major.Harmonic mixing is a simple technique, but it opens up a world of creativity.? You will play creative DJ sets and discover interesting song combinations.? It's easy to get started with any music genre.

BTW: Je hebt ook een gratise versie: Rapid Evolution.

Rapid Evolution (also known as RE) is a freeware software tool for DJs, providing advanced filtering and searching features suitable for musicians. It can analyze audio files and automatically determine many properties, such as the musical key,
beats per minute (BPM), beat intensity and replay gain
User edit by Seca on 17-02-2010 @ 21:30:22 (24%)
Tekhead    posted on 17-02-2010 22:43
alstenblief se mannen
Daens_    posted on 22-12-2010 12:06
Is hier ook een gratis tegenhanger van?
Joep    posted on 22-12-2010 12:29
Ja:
Poster: Seca
BTW: Je hebt ook een gratise versie: Rapid Evolution.

Rapid Evolution (also known as RE) is a freeware software tool for DJs, providing advanced filtering and searching features suitable for musicians. It can analyze audio files and automatically determine many properties, such as the musical key,
beats per minute (BPM), beat intensity and replay gain

Staat twee posts boven jeWinking my eye
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP

This is an old Topic

No new postings for 5.255 days.
 Post CommentThat would be 175.2 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

199 Users online: 30 Guests (169 Unknown)
Pages generated today : 62.174
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.735.126