2 martin scans, 4 led parren, 1 led devil en space 3 laser,
hoe begin ik daaraan,
zou al blij zijn moesten de 2 scans gelijk lopen, ik krijg de 1ste aan de praat, dat ik de gobo, dimmer, kleur nzo kan instellen, maar ik kan de 2de niet gelijk krijgen.
iemand raad?
greetz
What do you think about dmx instellen, ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Als ik me niet vergis: Je hebt alle lichten aangesloten, dus Lichttafel<>Scan 1<>Scan 2<>Led par 1<>Led par 2<> Led par 3 etc.
Nu stuurt je lichttafel een signaal rond, deze word ontvangen door een betreffende lamp omdat dat daar een code(adressering) voor zit. 1 Scan heb je dus al werkend, hij reageert immers op je lichttafel. Nu om 2 scans synchroon te laten lopen, moeten ze hetzelfde ontvangst adres hebben. Dit is op de scanner zelf in te stellen(Meestal dmv DIP switches). Als je nu de scans voor 50% dimt moeten ze beiden reageren. Het zelfde geld voor de led parren.
Ik denk dat de lichttafel die je hebt, 16 verschillende scans kan aansturen. Daarom de 16 knopjes aan de linkerkant.
Het maakt niet uit hoeveel scanners je aansluit, als je ze op het zelfde kanaal aansluit telt dit als 1. Tenzij je er echt veel aansluit, dan heb je signaalversterkers nodig?
de lampen die je exact het zelfde wil laten doen moet je allebei het zelfd DMX adres geven. je eerste schuif van je controller is dmx adres 1 en per schuifje gaat het er 1 omhoog! aan de linkerkant van de operator kan je weer omhoog on der knop 2 zijn je faders dus 9 tm 19.
en dan ligt het er per lamp aan hoeveel dmx kanalen je nodig hebt.
ja moet ik eerst alle led pars doen, en dan scans allemaal, of mag ik ze doorlinken in de volgerde dat ze hangen, bvb par - scan - par - led devil - laser - stroboscoop?- par scan - par --- rookamchine
het maakt totaal niet uit in welke volgorde je alles hebt aangesloten, zolang je DMX toewijzing van je scans & LED parren kloppen.
Als je je scans beiden syncroon wilt laten lopen dan moete ze beiden het zelfde DMX adres hebben, dus als scan 1: 1 als DMX waarde heeft moete scan 2: 1 als DMX waarde hebben.
je LED parren werken zoals ik lees dmv DIP switches, deze gaan als volgt in werking: http://www.theatrix.net/main/dip.htm
ik heb even de handleiding bekenen van het toestel dat je hebt gekocht, daar in lees ik dat je dmv de 12 knoppen onder FIXTURE, verschillende onderscheiden kunt maken,
zet bvb je 2 scans op fixture 1 door ze beiden als DMX adres 1 te geven
de LED Parren op fixture 2 door ze allemaal volgende DIP switch instelling te geven: - 1 0 0 0 1 0 0 0 0 0 (1= on / 0 = off, beginnend bij DIP switch 1)
je LED Devil zet je onder fixture 3 door hem DMX nummer 33 te geven of: - 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0
je space laser 3 op fixture 4 door hem DMX nummer 49 te geven of: - 1 0 0 0 1 1 0 0 0 0
je stroboscoop zijn wss 2 kanalen deze kan je dan op fixture 5 zetten: DMX nummer 65 of 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0
je rookmachien heeft denk ik 1 DMX kanaal en dit kan je dan ook op ficture 5 zetten: DMX nummer 1 1 0 0 0 0 1 1 0 0 0
wat betekend dit dus, dat bij fixture 5 je eerste 2 faders voor je strobo zijn en fader 3 voor je rookmachien
ik hoop dat je het een beetje begrijpt, en anders voeg me even toe op msn ofz
ja het werkt perfect, nu enkel nog zoeken hoe ik dinge opslaag etc, wordt nog een hele klus voor ik alles door heb :d
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 5.562 days. Post CommentThat would be 185.4 months or a whopping 15.2 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...