FL Studio Asio driver probleem!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

t-age    posted on 11-02-2010 22:41
Hallo allemaal.
Ik heb dus een klein studiootje en ik gebruik fl studio 9 xxl producer edtition.
Als ik op opnemen klik dan kun je uit 4 opties kiezen waarbij ik de bovenste nodig heb om mijn gedeelte wat ik ga spelen op mijn keyboard op kan nemen. nou zegt hij alleen dat ik een asio driver nodig heb.
Nou ik heb hem dus geinstalleerd alleen nou hoor ik niks door de speakers.
nu denk ik dat het eraan ligt dat ik mijn edirol geluidskaart ertussen heb gezet (ua-25ex).
maar die wil ik er wel graag tussen houden.
Weet iemand hier de oplossing van??

What do you think about FL Studio Asio driver probleem! ??

Vote :   

Renzis    posted on 11-02-2010 22:57
Heb je je keyboard direct op je pc aangesloten of via je geluidskaart.

Ik heb de zelfde setup, en mijn keyboard gaat gewoon via midi naar mijn edirol en komt via de asio daarvan binnen in FL. Probeer hem eens zo aan te sluiten.

Heb je nou geen midi dan zal je het keyboard via een driver moeten installeren. Deze staat of op een cdrom die je erbij hebt of die is vast wel op de site van de producent te vinden.

Succes.
t-age    posted on 11-02-2010 23:00
Poster: Renzis
Heb je je keyboard direct op je pc aangesloten of via je geluidskaart.

Ik heb de zelfde setup, en mijn keyboard gaat gewoon via midi naar mijn edirol en komt via de asio daarvan binnen in FL. Probeer hem eens zo aan te sluiten.

Heb je nou geen midi dan zal je het keyboard via een driver moeten installeren. Deze staat of op een cdrom die je erbij hebt of die is vast wel op de site van de producent te vinden.

Succes.

Ok bedankt ik zal is even kijken want nu heb ik hem direct via usb op de pc aangesloten
Renzis    posted on 11-02-2010 23:18
Dat kan opzich, dan moet je wel de driver geinstaleerd hebben
t-age    posted on 17-03-2010 22:50
Kick
Renzis    posted on 17-03-2010 23:51
Niet gelukt?
Dolivieira    posted on 18-03-2010 00:10
Opnieuw installeren is meestal een optie.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
t-age    posted on 11-04-2010 18:54
Nog meer opties?
Kevinova    posted on 11-04-2010 19:34
Je speakers zitten op je externe geluidskaart aangesloten he?
En je output/inputs staan op je externe geluidskaart in Fruityloops?
Want dan zou je gewoon 1x fruity moeten herstarten met de keyboard alvast aan en dan bij midi settings 'Enable: Controller type' en dan generic controller- hij zal een uitkiezen die het beste werkt voor keyboard.
Wel allemaal vantevoren de driver van het keyboard goed ge-installeerd hebben.

Dan zou het het gewoon moeten doen...

Maar volgens mij ligt de fout bij jezelf. Je zegt dat je midi wil opnemen door het bovenste in het menu record te klikken.
Bij mij Fruity 9.0 producers geeft ie aan dat die optie om audio gaat en daarna naar de Edison bewerker. Als je midi wilt opnemen moet je de 3e keuze doen. Automation & Score. Ook moet je dan het desbetreffende softwarematige instrument geselecteerd hebben zodat als je een pingel op de keyboard doet je die ook hoort.
User edit by Kevinova on 11-04-2010 @ 19:39:22 (98%)
ElVrieso    posted on 11-04-2010 19:39
Als je ASIO aan hebt, kan je dan wel gewoon wat afspelen in FL? Als dit niet kan, moet je alle andere programma's die muziek produceren of iets uitzetten. Bijvoorbeeld een player op het internet, of iTunes ofziets.
Bruno de Vries - @djelvrieso

This is an old Topic

No new postings for 5.559 days.
 Post CommentThat would be 185.3 months
or a whopping 15.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

30 Users online: 11 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 18.210
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.242.627