Wat doe ik fout (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LemonKick    posted on 11-02-2010 11:39
Gisteravond lopen klungelen op de mixer en deze mix klinkt echt niet echt goed!
Het beatmatchen gaat opzich wel goed maar het overschakelen van deck a naar deck b resulteert in een ramp.

Mix februari 2010

Aan de andere kant, ik mag ook niet klagen met 4 uur totaal aan oefening, waarvan 1 uur in t verkeerde programma
(ik gebruik nu traktor, wat een verademing is dat!)
User edit by LemonKick on 11-02-2010 @ 11:41:33 (80%)

What do you think about Wat doe ik fout ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 11-02-2010 11:43
Poster: LemonKick
?4 uur totaal aan oefening

Ik denk dat je het niet te ver moet gaan zoeken.
User edit by Mixt-Ape on 11-02-2010 @ 11:43:18 (2%)
tek-zotic    posted on 11-02-2010 12:21
1. timing
2. equaliser
3. je denkt na 4 uur al te kunnen mixenConfusedConfused ?dit vergt tijd, maanden, jaren, geen uren
4. beatmatch zit ook niet snor hoor

oefenen, oefenen, oefenen tot je erbij doodvalt, en dan nog verder oefenen
Starmack    posted on 11-02-2010 12:23
Poster: tek-zotic
1. timing
2. equaliser
3. je denkt na 4 uur al te kunnen mixenConfusedConfused ?dit vergt tijd, maanden, jaren, geen uren
4. beatmatch zit ook niet snor hoor

oefenen, oefenen, oefenen tot je erbij doodvalt, en dan nog verder oefenen

Agree. Happy, laughing
Bringing the best in Trance & Progressive
LemonKick    posted on 11-02-2010 12:27
'je denkt na 4 uur al te kunnen mixen'

Dacht ik niet, maar je moet ergens beginnen Winking my eye
Input van pro's is altijd handig Happy, laughing

Ik wil gewoon puur en alleen weten wat ik er aan kan verbeteren en hoe, uiteindelijk ligt de essentie in het oefenen, maar zonder te weten waar ik op moet letten kom ik natuurlijk niet zo ver Happy, laughing
User edit by LemonKick on 11-02-2010 @ 12:32:04 (100%)
Adrien1989    posted on 11-02-2010 12:34
Na vier uur oefening is alles nog voor verbetering vatbaar kan ik je alvast verklappen. Na vier jaar tijd zijn er ook nog zat zaken die voor verbetering vatbaar zijn.
Decepticon    posted on 11-02-2010 12:45
Mijn eerste 'deejayopdracht' was om 2 dezelfde platen doorelkaar te mixen op de break....rampzalig, werd helemaal niets! Daarna heb ik maanden lang geoefend en uiteindelijk ben ik er ook wel gekomen.
Maar nog steeds blijft het een spelletje van oefenen oefenen oefenen. Je kunt na een tijd ook wel fietsen zonder handen, maar dat lukt ook niet altijd...denk maar eens aan een dag met harde wind. Zo is het denk ik ook met beatmixen.?Nieuwe platen, moeilijke platen, dan gaat het toch nog wel eens mis. Dus idd, na 4 uur ben je er echt nog niet...maar wel volhouden, want als je het straks steeds beter kunt ga je het alleen maar gaver vinden! Succes ermee!
Starmack    posted on 11-02-2010 13:26

Ik wil gewoon puur en alleen weten wat ik er aan kan verbeteren en hoe, uiteindelijk ligt de essentie in het oefenen, maar zonder te weten waar ik op moet letten kom ik natuurlijk niet zo ver Happy, laughing

Je zit eigenlijk in nog zo'n pril stadium dat er ontzettend veel te verbeteren valt. Dit kun je ook niet allemaal tegelijk leren en zul je dus moeten opbouwen. Maak een stappenplan voor jezelf waarin je steeds een nieuw doel zet en net zo lang oefent totdat je dit doel haalt. Bijv. een 1e stap is het beatmatchen van twee nummers zonder de auto synch te gebruiken.

Kijk ook naar tutorials van ellaskins (youtube), algemene tutorials (google) en er zijn genoeg topics op dit forum waar basic zaken worden uitgelegd.
Bringing the best in Trance & Progressive
Gerdo    posted on 11-02-2010 13:59
je moet vooral veel oefenen oefenen dat is de enige manier. Het gaat niet vanzelf en zeker niet na 4 uurtjes pielen.
En wat gezegd wordt filmpjes op youtube over mixen kijken. HIer leer je veel van.

succes ermee
User edit by Gerdo on 11-02-2010 @ 14:00:31 (63%)
Sound-Division    posted on 11-02-2010 15:27
Heb je trouwens wel extended versie's, die maken het mixen wat makkelijker Cool
MaximDJ    posted on 11-02-2010 15:30
Aan de andere kant, ik mag ook niet klagen met 4 uur totaal aan oefening, waarvan 1 uur in t verkeerde programma
(ik gebruik nu traktor, wat een verademing is dat!)

Ik wil niet onaardig overkomen maar wil het toch even kwijt. Het Keywoord is OEFENEN!!! Dit is weer een typisch voorbeeld van: Oh, ik ben wel even DJ. Pof, even een middagje voor gaan zitten klaar!
Oefenen ?Oefenen?Oefenen?Oefenen?Oefenen?Oefenen?Oefenen?Oefenen?Oefenen?Oefenen?Oefenen
You get it?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Ilja    posted on 11-02-2010 15:42
Heh *oefenen en heel veel*,? ik ging op mijn bek tijdens een DJ contest, maar het was in hetzelfde tijd een goede leermoment.??

Ik durf mij nu pas weer voor DJ events aan te melden, omdat mixes solide klinken en ik alle hoeken en gaten van de mixer weet,?al ontdek je je elke keer weer wat.

En oefenen en nog eens oefenen dat is?het code-woord. ?
LemonKick    posted on 11-02-2010 16:42
Poster: MaximDJ
Ik wil niet onaardig overkomen maar wil het toch even kwijt. Het Keywoord is OEFENEN!!! Dit is weer een typisch voorbeeld van: Oh, ik ben wel even DJ. Pof, even een middagje voor gaan zitten klaar!

Maar zonder input kom je minder snel vooruit Happy, laughing heb al een hoop nuttige input gekregen om mijn skills in ieder geval op peil te brengen, dat is ook een beetje het doel van dit topic. Ik weet zelf ook wel dat 4 uur oefening bij lange na niet genoeg is Happy, laughing
Berbo    posted on 11-02-2010 16:57

Maar zonder input kom je minder snel vooruit Happy, laughing heb al een hoop nuttige input gekregen om mijn skills in ieder geval op peil te brengen, dat is ook een beetje het doel van dit topic. Ik weet zelf ook wel dat 4 uur oefening bij lange na niet genoeg is Happy, laughing 
Je schijnt het niet begrepen te hebben he, de enige input die er in dit topic gegeven word is dat je niet na 4 uur al kan draaien.
User edit by Berbo on 11-02-2010 @ 16:59:10 (3%)
-FLoriZ-    posted on 11-02-2010 17:07
4 uur draaien is l?ng niet lang genoeg. Je bent minstens een aantal maanden bezig om het een beetje onder de knie te krijgen, maar alsnog kan je altijd je skills blijven verbeteren, oefenen oefenen en oefenen dus. Net zolang tot je elk knopje van je controller of cd speler blind kan vinden en gebruiken en de tracks op je gehoor gelijk kan zetten en desnoods de bpm van een nummer kunnen raden.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 11-02-2010 17:09
vraag over 2 maandjes hard zwoegen maar om input, dan heeft het enig nut, nu niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RemcoV    posted on 11-02-2010 17:17
Succes ermee, met 4 uur oefenen kom je er niet.

De ??n kan goed draaien in een jaar, de ander doet er jaren over.
Je blijft altijd nieuwe dingen leren.

Dus mijn advies: Get back to work, and practice!
Berbo    posted on 11-02-2010 17:30
en koop trouwens ook fatsoenlijke gear.
met je gecrackte tracktor versie kom je ook niet veel verder.
User edit by Berbo on 11-02-2010 @ 17:32:43 (13%)
main    posted on 11-02-2010 17:34

je bent op weg met je 4 van de 100 uur om goed te kunnen beatmatchen.
en na het beatmatchen mag je beginnen met leren mixen.

mijn mening over traktor: alleen gebruiken als je beatmatchen goed kan en je je vooral wilt focussen op het mixen zelf. niet ideaal voor beginners dus.

Dolivieira    posted on 11-02-2010 18:10
Ik ben het met Main eens.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
XMatiC    posted on 11-02-2010 18:55
Oefen eerst even voordat je je mix post...Met oefenen bedoel ik langer dan?3uur .. Ik?sta ook?voledig achter -FLoriZ-?, main?, Estacy?, tek-zotic?, ...
Iedereen eigenlijk ..

Want we hebben allemaal hetzelfde standpunt :
Mixen of beter bekend als beatmixen kan je niet in 3-4uur,
Daar moer je hard op oefenen en hoe meer hoe beter. Na een tijd HARD oefenen
Krijg je (ik noem het zo) het bpm gevoel dan weet je ongeveer hoe je je plaat moet gelijk laten lopen.
& Dan kan je je mix eens posten en dan zullen we je nog aanwijzingen toewijzen

Succes in je carriere !

www.youtube.com/LennertDJ
tek-zotic    posted on 11-02-2010 19:06

je zegt het beatmatchen gaat al goed, dat associeer ik met denken dat je het kan
MaximDJ    posted on 11-02-2010 19:51
Je moet eerst iets kunnen, eer je het kan verbeteren?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
ruben-b    posted on 11-02-2010 23:44
Je moet eerst iets kunnen, eer je het kan verbeteren?Cool

ja idd en na 4 uur moet je ook echt niet verwachten dat je al complete sets kan draaien. zelfs niet met traktorCool
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
robinevertz    posted on 12-02-2010 13:54
vooral blijven oefenen, en kijken waty je leuk vindt om te draaien, zo is (lijkt mij) iedereen begonnen met veel oefenen en dan wat feestjes en dan hoge op de discotheeks in...
Snoey    posted on 12-02-2010 15:08
Aah joh, Tiesto was ook nummer 1 dj van de wereld na 4 uurtjes Happy, laughing
www.soundcloud.com/ten-hooven

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

31 Users online: 12 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 18.223
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.242.640