Roog over de verandering van de house scene (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dubbel_Fristie    posted on 10-02-2010 22:11
Zag laatst dit interview van DJ Roog waarin hij verteld over de ontwikkeling van zijn geliefde house scene Smile
Ik ben zelf te jong (19) om alles meegemaakt te hebben, maar er zijn een hoop dingen waar ik me echt heeel erg ik kan vinden!

Echt een interview om even voor te gaan zitten en goed te luisteren naar wat deze meneer te zeggen heeft!
http://www.hetgesprek.nl/archief/3212/
User edit by Dubbel_Fristie on 10-02-2010 @ 22:44:27 (2%)

What do you think about Roog over de verandering van de house scene ??

Vote :   

Boyd    posted on 10-02-2010 22:14
Wat staat er in de hm?

EDIT: HM is leeg, je hoeft dus niet te checken.

Ik kijk voor de goede orde nu het filmpje.

EDIT 2: Hij heeft op sommige punten zeker gelijk, morgen het hele filmpje van voor naar achter kijken.
User edit by Boyd on 10-02-2010 @ 22:19:26 (100%)
Dubbel_Fristie    posted on 10-02-2010 22:15
Helemaal niks, is iets fout gegaan Happy, laughing
christiano    posted on 10-02-2010 23:11
urben & house scene bij elkaar oftewel Dirty Dutch/House
Xurion    posted on 11-02-2010 07:33
Was dit filmpje al niet een keer gepost?
Dolivieira    posted on 11-02-2010 09:04
Maak niet uit. Hij heeft wel gelijk.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 11-02-2010 10:42
Poster: christiano
urben & house scene bij elkaar oftewel Dirty Dutch/House
 Een verplicht huwelijk dat zsm moet scheiden, daar en op vele andere punten heeft hij ruimschoots gelijk, al merk ik toch wel wat frustratie in z'n intervieuw, niet geheel onterecht uiteraard. Hij is zelf slachtoffer van succes? van enkele grote Nederlandse dj namen, die niet gesubsidieerd feesten en clubs aandoen. En uiteraard de geldhonger van enkele organisatoren die meer geld uit de urban scene willen halen en die lui ook op de gote festivals willen zien. Het samenbrengen van die 2 stijlen is de grootste vergissing van de afgelopen jaren. Muziek die niet bijeen past, publiek dat niet bijeen past, levensstijl en wijze dat niet bijeen past. Ja dirty house trekt er niet op, cancellen die handel ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 11-02-2010 10:59
Het probleem is, Dat het nog wel; effe zo door gaat. DJ als Chuckie en Rockit zijn toch een beetje de djs die dat bij elkaar gebracht hebben, En ook Davids Gaetta en?Bob Sinclar hebben er ook aan mee geholpen. Chuckie en Rockit draaide vroeger alleen maar Hiphop, bubbeling en R&B.?

Urbanvolk is nou een maal sneller op hun teentjes getrapt bij calamiteiten op?feesten. En spreek me nou niet tegen want ik kan beide scenes voor dat dit huwelijk plaats vond. House volk is veel gemoedelijker. Ook met de komst van de hardcore/hardstyle geluiden in house heeft de scene agressiever gemaakt. En ook die Scene ken ik door en door. Maar ja het is een hype nou en het gaat vanzelf wel over. Op een gegeven moment gaat het weer van elkaar af.
justjustin    posted on 11-02-2010 11:02
vanavond even het hele filmpje kijken..Comments volgen van mij dus nog...
MCO    posted on 11-02-2010 12:16
Poster: Tekhead
Een verplicht huwelijk dat zsm moet scheiden, daar en op vele andere punten heeft hij ruimschoots gelijk, al merk ik toch wel wat frustratie in z'n intervieuw, niet geheel onterecht uiteraard. Hij is zelf slachtoffer van succes? van enkele grote Nederlandse dj namen, die niet gesubsidieerd feesten en clubs aandoen. En uiteraard de geldhonger van enkele organisatoren die meer geld uit de urban scene willen halen en die lui ook op de gote festivals willen zien. Het samenbrengen van die 2 stijlen is de grootste vergissing van de afgelopen jaren. Muziek die niet bijeen past, publiek dat niet bijeen past, levensstijl en wijze dat niet bijeen past. Ja dirty house trekt er niet op, cancellen die handel ?

Meer gelijk kan ik jou niet geven haha, heb het filmpje zo ongeveer 2 weken geleden ook gekeken, en was het ook helemaal met Roog eens. Ik vind ook dat dit gewoon moet veranderen!
Renzis    posted on 11-02-2010 13:12
Ik had dit filmpje al eerder gepost in de late leeuw ja!

Vooral voor jonge dj's/producers ook leerzaam. Hij heeft op zich gelijk, anderzijds: Muziekgenre's veranderen. De house van nu is die van 20 jaar terug ook niet meer, hij lijkt dat niet te willen accepteren. Hoeft ook niet, maar het publiek heeft gewoon veel invloed op wat voor muziek er populair en goed gevonden wordt. En als dat een mengeling is kan je het of accepteren of er tegen aan gaan schoppen.

Ik ben liefhebber van de rythmische house met funk zoals Roog, en snap dat hij zijn muziekstijl ziet verdwijnen. Ik blijf er bij dat hij het toch deels moet accepteren.
Dolivieira    posted on 11-02-2010 13:31
Poster: Renzis
.

Ik ben liefhebber van de rythmische house met funk zoals Roog, en snap dat hij zijn muziekstijl ziet verdwijnen. Ik blijf er bij dat hij het toch deels moet accepteren.

Na verdwijnen? zal het niet. Het is alleen iets minder populair aan het worden hier in nederland, Zijn style wordt in Engeland en USA nog steeds heel veel gedraaid in de clubs. Ook zulke labels als Defected, Subliminal, Stealth, Strictly Rhythm noem er nog maar een paar op, staat deze style nog steeds boven aan. Maa House is zich steeds meer aan het verbreden. Acsepteren moet je het wel. ?
tom-j    posted on 11-02-2010 16:14
ik ben het zo met deze man eens!
sure, ik ken de house scene van 20 jaar geleden niet. Die van nu wel, al heb ik faliekant mijn rug toegekeerd naar de commerciele bliepjes en radio house.
er zijn gelukkig genoeg mensen die dat ook doen en daardoor zal house als die van Roog nooit verdwijnen!
dacuba    posted on 11-02-2010 17:22
Alhoewel wat hij zegt correct is, moet ie echt wat aan zijn houding doen. Heb 't filmpje dan ook afgezet, ik irriteer me mateloos aan zo'n houding / niveau van spreken. Met z'n losse engelse termpjes erdoor, hou toch op man.
Dolivieira    posted on 11-02-2010 17:43
Dacuba?hij kan zo`n houding permitteren. much respect voor deze man en zijn broertje. Hij reist de hel wereld rond. Zit bij de grootste house label ter wereld. Deze man heeft zelf geen attitude. Heb vaak met deze man gesproken op feestjes. Ken je deze man, nou ik wel. Wat hij bereikt heb moeten heleboel hier in nederland?nog zien te bereiken. Zeg maar bijna iedereen. Hij mag je plaatsen tussen de Chuckie, Tiesto, Armin, Gregor?Salto, Erick E, Ferry Corsten, Fedde le Grand . Zeg maar dat hij?heel belangrijk voor?de Nederlandse Dance Scene is???????
User edit by Dolivieira on 11-02-2010 @ 18:01:06 (3%)
RemcoV    posted on 11-02-2010 17:51
gaap... saai

Alles veranderd, ben bang dat mensen dat gewoon moeten accepteren.
Dolivieira    posted on 11-02-2010 18:00
Het is niet zo zeer veranderen. maar we moeten wel verder.
RemcoV    posted on 11-02-2010 18:02
Poster: djdolivieira
Het is niet zo zeer veranderen. maar we moeten wel verder.

Ja precies, dat bedoel ik!

Het is misschien niet leuk voor Roog dat hij zijn sound ziet verdwijnen, maar dat kun je toch niet tegenhouden.
Dolivieira    posted on 11-02-2010 18:19
Zijn sound komt wel terug en is niet weg geweest maar de Dirty shit is nu natuurlijk hot. Kijk soulful house blijft altijd het was er in 1985, het was er in 1993, het was er in 1997, het was er in 2003, het was er in 2007 en in 2010 is het er nog steeds, en daar tussen in ook. Maar af en toe wordt die style ff iets minder populair. Maar het kan zijn dat het over 3 jaar weer helamaal hot is. Zo heb je dat met Techno, met Trance, Met Minimal,?met Hardcore enz enz ??
nils7    posted on 11-02-2010 18:35
Dacuba?hij kan zo`n houding permitteren. much respect voor deze man en zijn broertje. Hij reist de hel wereld rond. Zit bij de grootste house label ter wereld. Deze man heeft zelf geen attitude. Heb vaak met deze man gesproken op feestjes. Ken je deze man, nou ik wel. Wat hij bereikt heb moeten heleboel hier in nederland?nog zien te bereiken. Zeg maar bijna iedereen. Hij mag je plaatsen tussen de Chuckie, Tiesto, Armin, Gregor?Salto, Erick E, Ferry Corsten, Fedde le Grand . Zeg maar dat hij?heel belangrijk voor?de Nederlandse Dance Scene is???????

Hij klinkt niet erg enthousiast... in het interview.

Ik merk aan 'm dat het hem stoort dat DJ-zijn heel toegankelijk is geworden, maw. het is een stuk makkelijker dan vroeger maar past een beetje in het straatje van "vroag?h was alles beter"!

Klopt wel, vroeger naar de platen winkel (of met cd's naar de FRS). En nu google of limewire aanzwengelen en klaar!

Dat het genre house in NL in aanraking komt met de Urban scene is gewoon een evolutie en ik ziet dat als de stroming eclectic house (en eclectic staat ook daadwerkelijk voor een mix van verschillende stijlen, technisch gezien als Frans Bauer wordt gemixt met House dan is dat eclectic house). Maar eigenlijk is het gewoon een verkapte vorm "allround'isme", doordat het publiek (goed opgemerkt door Roog, en deels de reden ervan is hier te lezen) een stuk sneller is verveelt en dus geprikkeld moet blijven worden gedurende een set.?

Dat prikkelen kan op verschillende manieren en ik denk dat Roog dat ook wel goed kan op zijn manier, heb hem 2x horen draaien 3 jaar geleden single en 1,5 jaar geleden met HouseQuake. Ik snap ook wel dat hij liever zijn ding draait, en gelukkig gaf hij zelf ook aan dat hij sowieso wel in zijn sets bekendere tracks zou draaien.?

En tegenwoordig slaat dat eclectic house wel heel erg door in de bliepjes house. Wat heel erg eentonig wordt, en wat ik gelukkig nog nooit ben tegen gekomen op een echt feest (met bekende DJ's). Maar soms kom ik wel eens op locaties waar dan van die DJ's staan die het bestaan van makkelijke download mediums niet verder komen dan Limewire en Rapidshare en denken te menen dat bliepjes house wel "je-van-het" is en dat er wel doorheen rammen Unhappy (wat het echt niet ten goede komt!)

Wat ik wel jammer vind is dat Roog wat afgeeft op Guetta en FLG. Omdat zij toevallig radioplaatjes maken die toegankelijker zijn. Ik denk gewoon dat zij goed aanvoelen wat het publiek op het moment wil en daarom staan ze internationaal ook wel beter bekend. Dat siert hem niet! Ieder zijn succes Guetta via radio tracks & gigs en tjah Roog dan via zijn gigs... en ik durf te wedden dat wanneer meneer wel toevallig een hit maakt welke het goed doet in de mainstream dat hij dan ook niet staat te klagen! Overigens is Put your Hands up 4 detroit nooit bedoeld als commerciele track maar vanwege de support is het dat wel geworden en daardoor hebben Fedde, Funkerman & Raf nu toch wel een succes!

Daarnaast ben ik van mening dat Tiesto veel te veel ondergewaardeerd wordt, want zonder zijn inspanningen durf ik glas hard te zeggen dat de NL'se dance nooit zo hoog zou staan op het niveau het internationaal heeft. Ik durf dan ook te zeggen dat NL voor de Dance/DJ/Party scene is wat Brazili? voor het voetballen is.?

Ik zou graag weten of er een interview met Tijs is door "Het Gesprek" het promo filmpje suggereert dat wel.

Het interview met Carl Cox was ook wel interessant, jammer dat je niet kan skippen in de stream maar hij liet wel doorschemeren dat zijn leven niet druk is maar wel intens. En door het vele reizen er gewoon geen priv? leven op na kan houden!

User edit by nils7 on 11-02-2010 @ 18:42:15 (25%)
dacuba    posted on 11-02-2010 19:31
Dacuba?hij kan zo`n houding permitteren.

Heeft er absoluut niets mee te maken. Je achtergrond kan je houding niet beinvloeden, niet op dit niveau. Dat hij heel belangrijk is geloof ik best, maar nog steeds walg ik van zijn houding en manier van uitleggen in dit interview.
main    posted on 11-02-2010 19:47
roog is echt mijn held.
op 14:20 hoor je met welke muziek ik een paar jaar geleden nog opgroeide, bedenk me nu pas dat ik door hem dj geworden ben, wat een goddelijke muziek maakt deze man.
Dolivieira    posted on 11-02-2010 19:59
Poster: dacuba

Heeft er absoluut niets mee te maken. Je achtergrond kan je houding niet beinvloeden, niet op dit niveau. Dat hij heel belangrijk is geloof ik best, maar nog steeds walg ik van zijn houding en manier van uitleggen in dit interview.

Heb die man wel eens ontmoet? Denk het niet. Kan je ook niet oordelen hoe deze man echt is.
TheMole    posted on 11-02-2010 20:09
ah nice is relevant voor mijn project voor school
dacuba    posted on 11-02-2010 20:16

Heb die man wel eens ontmoet? Denk het niet. Kan je ook niet oordelen hoe deze man echt is.

Hou op met mijn punt te ontwijken. Als iedereen enkel de personen die hij ontmoet heeft zou beoordelen zou het hier ook maar stil zijn. Ik trek conclusies uit zijn houding in dit filmpje.

Een beeld kan meer zeggen dan 1000 woorden dus hou op mijn mijn argumentatie te neutraliseren omdat jij 'm ontmoet hebt. Wauw.
User edit by dacuba on 11-02-2010 @ 20:24:17 (40%)
Tekhead    posted on 11-02-2010 20:17
Dat het genre house in NL in aanraking komt met de Urban scene is gewoon een evolutie en ik ziet dat als de stroming eclectic house (en eclectic staat ook daadwerkelijk voor een mix van verschillende stijlen, technisch gezien als Frans Bauer wordt gemixt met House dan is dat eclectic house). Maar eigenlijk is het gewoon een verkapte vorm "allround'isme", doordat het publiek (goed opgemerkt door Roog, en deels de reden ervan is hier te lezen) een stuk sneller is verveelt en dus geprikkeld moet blijven worden gedurende een set

Het stoort hem, dat men ons die urban probeert door de strot te rammen, en dat de leuke housescene die ze vroeger altijd was naar de kloten geholpen wordt door die urban shit atmosphere, en dat die? gasten house? gebruiken om hun muziek tot bij een breeder publiek te krijgen, en zo toch mee langs de kassa te passeren, profiteren noem ik dat ! En waar hij zich mss het meest aan stoort, is dat het warme, aangename, en happy gevoel door het samenzijn in een veilige omgeving waar geen haat en agressie bestond, en dit al sinds het ontstaan van de housescene, omgeslagen is naar agressieve, opgefokte, en gestresseerde evenementen, waar meer gevochten en gedeald dan gedanst wordt, en daar heeft het Urban volkje een zeer groot aandeel in, en daar kan hij, net als zijn collega's generatie-genoten moeilijk mee leven, ook omdat dat nieuwe volkje, niet echt naar die feestje komen voor de dj line-up, maar om de boel te verzieken, en ik kan je verzekeren dit doet pijn, pijn om een eens zo geweldig party-club generatie en lifestyl' te zien afglijden naar
een scene waar we ons niet meer echt goed en veilig voelen. De ouderen onder ons weten wat ik bedoel. ?

Ik denk dat de meeste niet goed begrijpen wat hij eigenlijk bedoelt.
Het stoort hem dat hij en collega's die ook zijn stijl draaien, en de massa op de party's bijeen krijgen, niet financieeel beloond worden, en voor in Nederland in opgang zijnde stromingen zoals minimal, en die kak dirty house, langs alle kanten subsidies krijgen. Precies of dat gevestigde waarden en oude rotten in het vak, met bewezen value for house geen waardering meer nodig hebben.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 11-02-2010 @ 22:57:26 (100%)

31 Users online: 12 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 18.235
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.242.652