Poster: djdolivieira
Dacuba?hij kan zo`n houding permitteren. much respect voor deze man en zijn broertje. Hij reist de hel wereld rond. Zit bij de grootste house label ter wereld. Deze man heeft zelf geen attitude. Heb vaak met deze man gesproken op feestjes. Ken je deze man, nou ik wel. Wat hij bereikt heb moeten heleboel hier in nederland?nog zien te bereiken. Zeg maar bijna iedereen. Hij mag je plaatsen tussen de Chuckie, Tiesto, Armin, Gregor?Salto, Erick E, Ferry Corsten, Fedde le Grand . Zeg maar dat hij?heel belangrijk voor?de Nederlandse Dance Scene is???????
Hij klinkt niet erg enthousiast... in het interview.
Ik merk aan 'm dat het hem stoort dat DJ-zijn heel toegankelijk is geworden, maw. het is een stuk makkelijker dan vroeger maar past een beetje in het straatje van "vroag?h was alles beter"!
Klopt wel, vroeger naar de platen winkel (of met cd's naar de FRS). En nu google of limewire aanzwengelen en klaar!
Dat het genre house in NL in aanraking komt met de Urban scene is gewoon een evolutie en ik ziet dat als de stroming eclectic house (en eclectic staat ook daadwerkelijk voor een mix van verschillende stijlen, technisch gezien als Frans Bauer wordt gemixt met House dan is dat eclectic house). Maar eigenlijk is het gewoon een verkapte vorm "allround'isme", doordat het publiek (goed opgemerkt door Roog, en deels de reden ervan is
hier te lezen) een stuk sneller is verveelt en dus geprikkeld moet blijven worden gedurende een set.?
Dat prikkelen kan op verschillende manieren en ik denk dat Roog dat ook wel goed kan op zijn manier, heb hem 2x horen draaien 3 jaar geleden single en 1,5 jaar geleden met HouseQuake. Ik snap ook wel dat hij liever zijn ding draait, en gelukkig gaf hij zelf ook aan dat hij sowieso wel in zijn sets bekendere tracks zou draaien.?
En tegenwoordig slaat dat eclectic house wel heel erg door in de bliepjes house. Wat heel erg eentonig wordt, en wat ik gelukkig nog nooit ben tegen gekomen op een echt feest (met bekende DJ's). Maar soms kom ik wel eens op locaties waar dan van die DJ's staan die het bestaan van makkelijke download mediums niet verder komen dan Limewire en Rapidshare en denken te menen dat bliepjes house wel "je-van-het" is en dat er wel doorheen rammen

(wat het echt niet ten goede komt!)
Wat ik wel jammer vind is dat Roog wat afgeeft op Guetta en FLG. Omdat zij toevallig radioplaatjes maken die toegankelijker zijn. Ik denk gewoon dat zij goed aanvoelen wat het publiek op het moment wil en daarom staan ze internationaal ook wel beter bekend. Dat siert hem niet! Ieder zijn succes Guetta via radio tracks & gigs en tjah Roog dan via zijn gigs... en ik durf te wedden dat wanneer meneer wel toevallig een hit maakt welke het goed doet in de mainstream dat hij dan ook niet staat te klagen! Overigens is Put your Hands up 4 detroit nooit bedoeld als commerciele track maar vanwege de support is het dat wel geworden en daardoor hebben Fedde, Funkerman & Raf nu toch wel een succes!
Daarnaast ben ik van mening dat Tiesto veel te veel ondergewaardeerd wordt, want zonder zijn inspanningen durf ik glas hard te zeggen dat de NL'se dance nooit zo hoog zou staan op het niveau het internationaal heeft. Ik durf dan ook te zeggen dat NL voor de Dance/DJ/Party scene is wat Brazili? voor het voetballen is.?
Ik zou graag weten of er een interview met Tijs is door "Het Gesprek" het promo filmpje suggereert dat wel.
Het interview met Carl Cox was ook wel interessant, jammer dat je niet kan skippen in de stream maar hij liet wel doorschemeren dat zijn leven niet druk is maar wel intens. En door het vele reizen er gewoon geen priv? leven op na kan houden!