Briteq BT 20 LS 20 Watt LED movinghead  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timmy90    posted on 09-02-2010 20:39
hallo allemaal,

ik zou graag 2 movingheads kopen,

Briteq BT 20 LS 20 Watt LED movinghead

ik kwam deze tegen, klein in vervoer, mooie prijs, geen lampen vervangen,
mooie scherpe gobos,

wat denken jullie, iemand ervaring?

Greetz

What do you think about Briteq BT 20 LS 20 Watt LED movinghead ??

Vote :   

CopainsDeluxe    posted on 10-02-2010 23:10
Geen idee hoe ze schijnen ten opzichte van parren, andere lichten, met wat rook,...
Want led heeft mij nog niet altijd zo heel sterk overtuigt
Yorick    posted on 10-02-2010 23:47
Poster: timmy90
hallo allemaal,

ik zou graag 2 movingheads kopen,

Briteq BT 20 LS 20 Watt LED movinghead

ik kwam deze tegen, klein in vervoer, mooie prijs, geen lampen vervangen,
mooie scherpe gobos,

wat denken jullie, iemand ervaring?

Greetz

Geen lampen vervangen??
Wel led vervangen als het stuk is.
Led lampen hebben nogsteeds niet de zelfde intensie/warmte als een normale lamp.
Gobo's zijn over het algemeen ook waziger omdat 3 kleuren licht samen de kleur maak.
Als je een led lamp (rgb) ophangt op ongeveer 2 meter hoogte en 1 ,5 meter veder heb je een kast of een scherpe hoek.
Dan zie je de randen van de schaduw RGB
timmy90    posted on 10-02-2010 23:51
ok, maar denk je dat feestende mensen daar echt zon probleem van maken?
tis voor een drive in dusja..
CopainsDeluxe    posted on 11-02-2010 22:38
Je moet denken, het opgenomen vermogen is 75 wat, dus zo heel sterk is de lichtopbrengst nog niet denk ik.
Het is en blijven leds...
De leds zitten volgens mij nog eigenlijk in hun groeifase, dus ik wacht nog een beetje met leds te kopen ! Cool
timmy90    posted on 11-02-2010 22:43
ik heb de jb systems led devil, die heeft een 10 watt led, en ik heb die in een zaal van 17m lang en 10 m breed gehangen; en die zag je zonder probleem tot achteraan in de zaal, met wat rook, dus als die dan dubbel zo sterk zijn...

maar van de lichtopbrengts afgezien, qua bouwkaliteit, wat denken jullie daarove?

ik heb de led devil, 4 led par 64, jb systems apollo en ben zeer tevreden over die led effecte...
CopainsDeluxe    posted on 11-02-2010 22:47
Hmm ik weet het niet , natuurlijk heb ik nog niet alle led effecten gezien, denk toch maar eens dat ik eens moet gaan kijken dan !

Het enigste wat ik regelmatig tegenkom is als ik eens ledparren zie hangen in de discotheken,...
Dat enkele leds van de par er bij op houden , dus ook als je de par op FULL ON zet dat niet alle led's gaan oplichten... Zal waarschijnlijk aan hoe je er mee om gaat liggen...
timmy90    posted on 11-02-2010 22:49
ik gebruik de mijne maandelijks ongeveer 2 keer op verplaatsing, en ze doen het nog allemaal, ze hebben ook al 3 avonden buiten gehangen...
CopainsDeluxe    posted on 11-02-2010 22:56
Toch ga ik nog even wachten Cool,? ik had vernomen van een verhuurfirma, dat fabrieken bezig waren om goedkoop grote lichtopbrengst in een gewone par te steken.
Je kent wel de leds die grotre gebouwen uitlichten enzovoort,...
Die in een par, als het gerucht waar zou zijn... Geweldig denk ik !
ruben-b    posted on 11-02-2010 23:41
een kennis van me heeft 4 led mh's van adj(x-move, ook met 1 enkele 20w led) ze geven wel een hoop licht maar niet zoveel als dat ze beweren(dat je ze kan vergelijken met 250w halogeen) is ongeveer 150-200 watt halogeen maar voor hun formaat geven ze wel zeer veel licht. en het mooie aan een enkele 20 watt witte led is dat er gobo's en kleur filters inzitten. iets wat de andere mh's en scans met led niet hebben(die hebben alleen gekleurde stippen).
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
timmy90    posted on 12-02-2010 00:16
misschien is zien dat ik ze eerst ergens kan bekijken,

ga morge mss 2 scans kopen dan kan ik even voort..;

reacties blijven welkom
timmy90    posted on 23-05-2010 21:13
nog niemand ervaring met deze mh?
Mon-D    posted on 23-05-2010 21:22
Poster: Yorick
Geen lampen vervangen??
Wel led vervangen als het stuk is.
Led lampen hebben nogsteeds niet de zelfde intensie/warmte als een normale lamp.
Gobo's zijn over het algemeen ook waziger omdat 3 kleuren licht samen de kleur maak.
Als je een led lamp (rgb) ophangt op ongeveer 2 meter hoogte en 1 ,5 meter veder heb je een kast of een scherpe hoek.
Dan zie je de randen van de schaduw RGB

Tegenwoordig komt de warmte wel heel erg in de buurt, wel eens gehoord van

Led Multipar 150 watt aan led:

Kleurtemperatuur 3200K (Warm Wit) 6000K (Warm Wit)

Ik heb ze al gezien en er komt een vedraait mooi licht vanaf en je bundel is nog mooi ook! omdat dit geloof ik Luxeon led ofzo is.

Ontopic:

Ik zal ze even gaan testen, volgens mij zijn die dingen even groot als een blikje bier! maar meschien wel leuk!
timmy90    posted on 23-05-2010 21:24
ik heb ze getest, ze zijn wel iets groter,

spijtige is dat je bij de kleurovergang/split een donkere lijn tussen de kleuren hebt,
dat is geen ramp,

maar ik wou weten of er mensen zijn die deze al langer gebruiken en hoe het daarmee zit..
CopainsDeluxe    posted on 24-05-2010 14:35
En is je keuze nu gemaakt ? :D
timmy90    posted on 24-05-2010 14:37
ik heb 2 martin scans gekocht; de 500, waar ik zeer over te spreken ben, voor vooraan in de zaal zijn ze echt perfect,

nu ga ik volgende week een boxenset kopen voor de grotere feesten die eraan komen,

en daarna kijken naar mh's,

ik denk? wel dat het deze worden...
beginnen met 2 en zien wat ze geven h?...

ik heb ze getest en ben er zeer over te spreken, op enkele kleinigheidjes na...

dus we zien wel, heb enkel wat schrik dat ze het niet lang gaan trekken...
CopainsDeluxe    posted on 24-05-2010 14:43
Mooi zo die scanners , gaan ook mijn scanners worden de SCX 500 !^^
En wat voor boxen set in gedachten ? Actief Passief? :D

En voor moving heads , showtec phantoms zijn goed ! Als je deze niet wilt nemen
timmy90    posted on 24-05-2010 14:46
qsc boxen

2 x k12
en 1 k sub
om later subje bij!

ja of de briteq 250 lijkt me ook wat...

maar ik heb het voor led lichten, op mijn scans en strobo na is alles led,
en deze worden intensief gebruikt en doen het nog altijd goed!!!

edit: ik heb 1tje gehaald, is voluit testen se!!
User edit by timmy90 on 25-05-2010 @ 21:07:35 (22%)
timmy90    posted on 27-05-2010 20:59
zoals ik dus al zei heb ik 1tje al enkel dagen, en de 2de komt morgen,

ben echt erg tevreden over dat dingetje,
dat er uit zon klein ding zoveel licht komt en zon verschillende functies...
Flexii    posted on 27-05-2010 21:16
nog niemand ervaring met deze mh?

Hallo Allemaal, een van mijn opdrachtgevers heeft 4 van deze kopjes en ik heb ze nu 3x voor een show gebruikt, 1x gala, 1x bandje, 1x theater.

Het zijn washes (moeten ze voorstellen), maar ze hebben maar een hele kleine bundel, t lijkt dus meer op een spot, ik zal even voor je kijken of ik wat foto's voor je heb, de lichtopbrengst van deze koppen is trouwens behoorlijk.

Hier komt serieus veel licht uit, ik ben ook niet zo van het led ter vervanging van, maar deze dingen bewijzen wel wat
timmy90    posted on 27-05-2010 21:18
washes?

helemaal niet, ze hebben gobos...

of ben ik msi?
Flexii    posted on 27-05-2010 22:12
washes?

helemaal niet, ze hebben gobos...

of ben ik msi?

klopt ik heb me vergist, ze hebben die bt54 dingen. sorry
timmy90    posted on 28-05-2010 19:45
vandaag een 2de gaan halen, blijkt er een mk2 versie uit die 30% meer output heeft,

en het is inderdaad een verschil, dus de gewone versie gewisseld voor ook een mk2 tje...

wat zijn die dingen toch mooi!!

wat mij opvalt t.o.v. die lynx serie van jb, is dat deze mh's veel veel sneller zijn in bewegen...
Camino    posted on 29-05-2010 09:47

Dit is hier dus niet het geval, zo te zien zijn er enkel witte leds in deze MH... wat ik eigenlijk best wel apart vind voor LED-verlichting.. jammer dat je dan geen color mixing hebt
feestbeest    posted on 29-05-2010 11:51
Poster: Camino

Dit is hier dus niet het geval, zo te zien zijn er enkel witte leds in deze MH... wat ik eigenlijk best wel apart vind voor LED-verlichting.. jammer dat je dan geen color mixing hebt

Nouja jammer, ik denk dat het color mixen stysteem er nog niet 100% klaar voor is(Bij deze middeklas lichten) als je een gewoon color wheel hebt geeft dat waarschijnlijk een veel beter effect!

Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
timmy90    posted on 08-06-2010 23:12
en toen waren ze met 4...

echt toplichten!!!

als er vragen zijn?
ik post binnekort wel foto's!!

181 Users online: 14 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 61.994
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.450.368