Wat draai je als ze je een tango,rumba,...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrwhoopie    posted on 08-02-2010 21:49
Wat draaien julie als de mensen een foxtrot of quickstep of jive of tango vragen?5dit zal dus meer voor de allround dj's zijn)

What do you think about Wat draai je als ze je een tango,rumba,... ??

Vote :   
RemcoV    posted on 08-02-2010 22:11
Poster: mrwhoopie
Wat draaien julie als de mensen een foxtrot of quickstep of jive of tango vragen?5dit zal dus meer voor de allround dj's zijn)

Niks... Dan zeg ik: "Opflikkeren, dit is een discotheek. Geen bejaardentehuis!" Cool
mrwhoopie    posted on 08-02-2010 22:22
tzat er aan te komen...Ballroomdances zijn nochthans veel gevraagd...en hoeveel dj's weten nog wat een foxtrot is?
Dolivieira    posted on 08-02-2010 22:31
Draai niet voor styledansers.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
nils7    posted on 09-02-2010 12:23
Ik doe geen drive ins, ben wel allround maar dat soort dingen (Zoals hierboven) doe ik egt niet (dan wijs ik het feestje af...)

Heb van het voorjaar/zomer alweer twee gigs bij "fans", alhoewel dat die meer voor mijn urban/reggaeton komen (waar ik vast draai) draai ik gewoon wat ik normaal draai (ze kennen dat dus ik neem aan dat ze dat willen)
User edit by nils7 on 09-02-2010 @ 12:25:04 (17%)
driezel    posted on 09-02-2010 14:20
barry white, bee geese, abba,... greetz
Abram    posted on 09-02-2010 16:21
Veel ritmes zijn makkelijk te herkennen... Paar voorbeeldjes aan de hand van populaire muziek:

- Quick Step: Bodies - Robbie Williams (svp wel een versnelling van 4 - 6%), Just Say Yes - Snow Patrol, Fireflies - Owl City

- Cha Cha Cha: A Night Like This - Caro Emerald, Bad Romance - Lady GaGa, Fight For This Love - Cheryl Cole, Tik Tok - Ke$ha, I Gotta Feeling - Black Eyed Peas, Meet Me Halfway - Black Eyed Peas, Sexy Thing - David DeeJay

- Tango: Gotan Project - Santa Maria (Del Buen Ayre)

- Jive: Put 'Em Up - Sunclub of voor wat meer Jive achtige muziek: Bad Boys - Alexandra Burke, Good God - Anouk (Echt een jive ritme en feeling)

- Mambo: Replay - Iyaz, Empire State of Mind - Jay-Z & Alicia Keys, Broodje Bakpao - The Opposites, Whatcha Say - Jason Derulo, Back It Up - Caro Emerald (iets wat remmen)

- Rumba: Goldeneye - Tina Turner, Fields of Gold - Sting,?

- Engelse Wals: If You Don't Know Me By Now - Simply Red, Love Ain't Here Anymore - Take That

- Samba: Lambada 3000 (Original Club Mix) - Gregor Salto & Kaoma

- Slow Fox: Haven't Met You Yet - Michael Bubl?

Het valt dus allemaal wel mee met de muziek en het dansen Winking my eye Als je denkt dat het voor bejaarden is dan heb je het goed fout... Ik ben zelf nu bezig om mijn eerste Topklasse (ook wel Goud-dubbelster) te halen en het heeft bij ons weinig met saai en langzaam dansen te maken Winking my eye

Anyways... Een paar makkelijke tricks om dit soort nummers te vinden....

- Check het genre: dance tracks zijn vaak geschikt voor cha cha, hip-hop tracks zijn vaak geschikt voor mambo en pop tracks zijn vaak geschikt voor de Quick Step.

- Check de artiest: Muzikanten blijven vaak in hetzelfde ritme hangen en zijn daarom vaak te koppelen aan een dans: Black Eyed Peas is vrijwel altijd Cha Cha Cha, Anouk is vrijwel altijd Jive, Rhianna is vrijwel altijd Mambo, Robbie Williams is vrijwel altijd Quick Step... etc...

- Zodra je van een paar tracks weet wat voor dans er bij kan horen kan je makkelijk naar het "dans" ritme gaan luisteren... zodra je dat een beetje onder de knie hebt kan je zo van alles vinden.

Suc6!
User edit by Abram on 09-02-2010 @ 16:33:48 (11%)
Stagiar    posted on 09-02-2010 17:32
Wow Abram, zeer strakke post. Hier kan ik ook nog wel iets aan hebben Winking my eye
LLCoolP    posted on 09-02-2010 17:47
Daar heb ik ook iets aan Abram!

Ik draai zelf ook All round en krijg deze vraag dus ook vaker!
Join the party and become famous!
mrwhoopie    posted on 09-02-2010 18:23
Awel hartelijk bedankt voor deze post,persoonlijk vind ik dat een echte dj deze stijlen moet kennen,en ik heb het bijna altijd aan de hand dat ze zoiets vragen,nu kan ik er beter op inspelen,hartelijk bedankt

This is an old Topic

No new postings for 5.705 days.
 Post CommentThat would be 190.2 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 54 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 37.521
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.444.155