aplle macbook aankoop probleem (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djvir20    posted on 08-02-2010 19:17
Hey hallo allen !

Ik zit met een groot probleem XD
Ik wil O ZO GRAAG een macbook maarja die kost 929 euro dusja je kan het al raden wat je ouders zeggen. Maar kan ik ergens wel inkomen want ik heb mijn pc pas 2 jaar.

Dat opzich is nog nix want ik wil nog wel een paar jaartjes ( 1 a 2) wachten.
Maar mijn broer die op dezelfde leeftijd een pc kreeg heeft zijn na 6 jaar nog altijd en dat zie ik niet direct zitten Unhappy
Ziet iemand een oplossing ?

(graag serieus: niet zoals : gijzel je ouders tot ze je een macbook kopen of iets dergelijks he :S)

What do you think about aplle macbook aankoop probleem ??

Vote :   

dacuba    posted on 09-02-2010 18:55
Oh gaan we die toer op, 'iedereen kan fouten maken'. Ik wijs je gewoon op je schrijfstijl, ik ga er echt niet alle foutjes voor je uithalen.

Of wacht, om er dan je eerste alinea bij te pakken:

Beste
tekhead, Mag ik je een vraag stellen ? Weet je hoe lang ik gespaard heb
voor 215 euro ( ZONDER ENIGE HULP VAN OUDERS) buiten het geld van
verjaardag dan ? Hoeveel ? 2,5 JAAR

Ik
denk dus dat ik wel weet wat sparen is en ik ben me er bewust van en
natuurlijk weet ik dat mijn ouder het niet betalen en ik zou het
nieteens willen nu. Ik vind dat kinderen die alles krijgen van hun
ouders verwende nesten zijn die strax weerloos zullen zijn in een
maatschappij van Economische crisis
. En nee IK HEB NOG NOOI 1 TRAAN
GELATEN omdat men ouder me geen geld wouden geven. Ik heb het ze zelfs
niet 1keer DURVEN vragen. Want ik weet wat mijn ouders voor mij
betalen. En ik ben in tegenstelling tot veel jongens van mijn leeftijd
bereid om mij in het zweet te werken 10 weken lang voor een appel en
een ei. Want jij hebt een beeld van mij waarin je denkt dat ik alles
krijg en niet werk voor men geld.

Die vet gedrukte zin. Jongens toch, laat zoiets aub niet aan je leerkracht Nederlands zien!
User edit by dacuba on 09-02-2010 @ 18:56:30 (4%)
djvir20    posted on 09-02-2010 18:57
Wel tekhead, dacuba, .. iedereen die hier van me dacht dat ik een verwent nest was ? IK denk dat jullie dit niet dachten h? ?
Wel nou, willen jullie dan ook aub zo vriendelijk willen zijn geen vooroordelen tte HEBBEN over mij ??
Dank je Winking my eye
Grts Effix
dacuba    posted on 09-02-2010 19:01
lol gast ik ken je helemaal niet, ik heb helemaal geen vooroordelen over jou. Ik trek alleen conclusies over hetgeen je schrijft. Ga dus niet zo liggen zeiken met je 'vooroordelen', dat is voor een andere bevolkingsgroep Winking my eye
Dolivieira    posted on 09-02-2010 19:06
Jongens,?laten we weer wat vriendelijker dan tegenovermekaar.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djvir20    posted on 09-02-2010 19:08
ja ik ben heel vriendelijk maar zeg nu een keertje zelf: als iemand insinueert dat jij een rijk stinkertje bent dat alles van mamie en papie krijgt en dat gaat janken als het iets niet krijgt ? Denk dat jij dan ook op zen minst geirriteerd zou zijn ?

Maarja ik zet me er nu over en ik laat het gewoon zijn want er valt dikwijls niet te praten over dat soort zaken.

Dank je dat je ons erop wees Happy, laughing
MaximDJ    posted on 09-02-2010 19:19
Die post van dacuba slaan echt als een slappe lul op een drumstel. Nergens op dus. djvir20 gaat gewoon in op Tekhead...Wat heeft die Dacuba daar mee te maken.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Dolivieira    posted on 09-02-2010 19:22
Poster: MaximDJ
als een slappe lul op een drumstel.

Lol. Swaffelen op een drumstel Cool. Ja, moest weer ff een beetje lol in de brouwerij brengen. ?
djvir20    posted on 09-02-2010 19:29
ja inderdaad ik ging gewoon in op tekhead en dacuba wou zich daar mee bemoeien door dat te zeggen dusja snap je vandaar mijn reactie.

En inderdaad XD
dacuba    posted on 09-02-2010 19:32
Poster: djvir20
ja inderdaad ik ging gewoon in op tekhead en dacuba wou zich daar mee bemoeien door dat te zeggen dusja snap je vandaar mijn reactie.

Omdat dit een openbaar forum is en als je discussies openbaar bespreekt kunnen anderen zich daar in moeien? Had je anders de PM maar moeten gebruiken. *hint*
djvir20    posted on 09-02-2010 19:41
neh dat zeg ik ook niet maar als je je dan moeit is het natuurlijk wel zo fijn dat je geen vooroordelen hebt Winking my eye
Bart_    posted on 09-02-2010 20:06
Alsjeblieft... Waar gaan de topic's toch naar toe? Cool
Leg je er bij neer en probeer het over een maand/jaar nog is,
Als het niet mag, dan mag het niet.
En wij zijn ?cht niet degene die jou ouders kunnen ompraten.
Dit is net zo'n kansloos topic als jou topic over de DJM700/800 (of over wat ging het?),
terwijl je hem pas over 1(?) jaar wou kopen...
(en dan het leuke excuus: 'ik plan graag' gebruiken gaat er wel over vindt ik persoonlijk)
Stagiar    posted on 09-02-2010 23:21
DjVir20, je punt is duidelijk. Je hebt geen geld voor een macbook pro en het ziet er ook niet naar uit dat je dat de komende jaren gaat krijgen.

De manier hoe Tekhead reageerde had wat mij betreft ook iets genuanceerder gemogen (Sorry Tekhead). Maar ik moet hem wel volkomen gelijk geven op iets anders.

Ik heb me hier een tijd geleden geregistreerd omdat ik het een serieus forum vindt waar inhoudelijke discussies plaatsvinden.

Ik opende je topic omdat ik je wellicht had kunnen helpen met je aankoop probleem (heb zelf ook last gehad van twijfels bij verkooppunten en dergelijke).

Wat ik kreeg was een huiltopic van een 13 jarig jochie dat geen geld heeft voor een Macbook Pro, de schrijfstijl was om over te janken van kwaliteit en zijn reacties op kritiek waren om te janken van schaamte.?
Was d?t even een anticlimax voor mij...

Probeer je een beetje in te leven in de anderen hier zodat je zult begrijpen waarom er zo gereageerd wordt.
User edit by Stagiar on 09-02-2010 @ 23:23:08 (12%)
Estacy    posted on 10-02-2010 00:22
amen!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
_Ivan_    posted on 10-02-2010 00:29
En om deze reden zit ik dus niet veel meer op dit forum... altijd mensen die conflicten met elkaar zoeken... en veels te veel kindjes van 13 die een macbook willen...
Feel&.Celebrate.Life!
djvir20    posted on 10-02-2010 07:58
Dan lossen we het zo op : Ik ga gewoon weg van de site.
Dolivieira    posted on 10-02-2010 08:20
Zo moet je het ook weer niet zien. Maar alles op z`n tijd en geen lange tenen hebben.
Adrien1989    posted on 10-02-2010 08:39
@Jasper:
Nou dat is dan opgelost.

Of je past je gewoon aan, net zoals eenieder hier doet Winking my eye.?
User edit by Adrien1989 on 10-02-2010 @ 11:06:47 (15%)
Tekhead    posted on 10-02-2010 10:52
ja oke dan tekhead heeft een vooroordeel over mij. En btw. ik denk dat iedere mens fouten maakt en kan ik er aan doen dat ik dat niet wist ? sorry hoor..

niks van, je moet het niet persoonlijk oppakken, heb het gewoon over de jonkies in het algemeen, er is veel te veel te koop en veel te weinig geld, dus moeten er keuze's gemaakt worden, en dat heeft jeugd er meestal niet voor over. En zeg niet wat weet jij er nu van, want ik heb zelf 2 zoontjes, en jongeman moet ik nu ontroerd zijn omdat jij een middag bij -7 op je sax aan't spelen was ? Ik werk al 25 jaar 6 en soms zelfs 7 dagen per week, en werkdag in de week is min. 11 uur in alle weersomstandigheden en in de week altijd buiten, en dit om ik m'n eigen huis wou hebben, auto, vakantie, muziek en m'n kinderen later eventueel naar de unif te kunnen laten gaan, en zorgeloos te laten opgroeien.
Toen ik 11 was, begon ik smorgens om 5u30 aardappelen te schillen en in friet vorm te snijden, tot 7u45 en dan wat verfrissen en dan naar school, en savonds na school nog 1 1/2 uurtje (ouders hadden een Frietkraam), dan eten,huiswerk maken, en dan veelal gaan slapen omdat ik te moe was om nog iets anders te doen. Hang dus niet zo de zielige uit.
Alert : Dubbelpost verwijderd. Je was gewaarschuwd.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mod edit by Jorrit on 10-02-2010 11:41 (1%)
Dolivieira    posted on 10-02-2010 11:36
Tek is af en toe hard maar wel eerlijk. En hij weet hoe het is om te moeten zwoegen om iets voor mekaar te krijgen ?Kijk toen ik begon heb ik ook zitten kwijlen bij de Technics SL1200MK2 en de Dateqs, Rodecs en andere geile mengtafels die toen die tijd de dienst uitmaakte. Maar alleen door hard werken en sparen komt dat voor elkaar. Kijk sommige ?die hebben nu eenmaal meer geld. Goede baan, Rijke gulle ouders, Loterij gewonnen of die doen dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Kijk ik ben namelijk eentje? van: Die niet wint, steelt of erft ?zal werken tot die sterft. Maar beetje bij beetje krijg ik het toch voor mekaar. Alles op zijn tijd en ga niet harder lopen als je het niet vol kan houden. Begin klein en probeer zo te groeien. Koop anders ff een mengpaneel die iets minder kost en Windows labtop. Ik zou ook graag?een??willen hebben. Maar eb het geld nu ook niet. Hard werken wordt op een gegeven moment beloond. ?
?
Jorrit    posted on 10-02-2010 12:03

Alert :
Kan iedereen vanaf nu wat respectvoller met elkaar omgaan aub? Ik zie hier posts voorbij komen waardoor een DJResource member het gevoel krijgt niet welkom te zijn, en dat is wel het laatste wat we willen.

Stagiar slaat wat mij betreft grotendeels de spijker op de kop, maar ik vind wel dat er iets minder hard gereageerd mag worden op een topic wat je niet aan staat (kies er dan liever voor om niet te reageren).
Mod edit by Jorrit on 10-02-2010 12:04 (100%)
djvir20    posted on 10-02-2010 12:30
Dat is nu wel gebeurd en dat is wat ik ook zij als het je toch nix uitmaakt vervuil men topic dan aub niet. En zoals ik al gezegt heb tegen IEDEREEN HIER: het moet geen macbook zijn een gewone laptop is ook al meer dan voldoende. En ik zit niet te janken. Ik vroeg me gewoon af of er hier iemand was die wist hoe ik het moest aanpakken maarja. respect zit er precies niet meer in de laatste dagen dus vandaar mijn vertrek.
Stagiar    posted on 10-02-2010 12:31
Dan lossen we het zo op : Ik ga gewoon weg van de site.

djvir20, ik hoop dat je toch nog even terug zult komen om deze reactie nog te lezen.

Zo worden de reacties dus niet bedoeld, uiteindelijk zijn we hier allemaal om met elkaar te praten over de hobby die ons allemaal samenbrengt, de liefde voor muziek en het uitdragen van deze liefde op onze manier, plaatjes draaien.?

Zoals ik in mijn vorige post al zei, we zitten niet te wachten op dit soort topics. Dit heeft niets te maken met waar DJR voor opgezet is, dat had je vooraf ook kunnen bedenken toen je dit topic wilde openen.

Ik hoop dat je hier iets van hebt kunnen leren, zodat je in het vervolg iets langer de tijd neemt om te bedenken of het wel verstandig is om een bepaald topic te openen.
User edit by Stagiar on 10-02-2010 @ 12:31:59 (1%)
Tekhead    posted on 10-02-2010 12:52
Poster: djdolivieira
Tek is af en toe hard maar wel eerlijk. En hij weet hoe het is om te moeten zwoegen om iets voor mekaar te krijgen ?Kijk toen ik begon heb ik ook zitten kwijlen bij de Technics SL1200MK2 en de Dateqs, Rodecs en andere geile mengtafels die toen die tijd de dienst uitmaakte. Maar alleen door hard werken en sparen komt dat voor elkaar. Kijk sommige ?die hebben nu eenmaal meer geld. Goede baan, Rijke gulle ouders, Loterij gewonnen of die doen dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. Kijk ik ben namelijk eentje? van: Die niet wint, steelt of erft ?zal werken tot die sterft. Maar beetje bij beetje krijg ik het toch voor mekaar. Alles op zijn tijd en ga niet harder lopen als je het niet vol kan houden. Begin klein en probeer zo te groeien. Koop anders ff een mengpaneel die iets minder kost en Windows labtop. Ik zou ook graag?een??willen hebben. Maar eb het geld nu ook niet. Hard werken wordt op een gegeven moment beloond. ?
?
 Idd dennis, maar dat wordt niet gerespecteerd, als de zachte emotionele woorden niet doordringen, de harde dan meestal wel. En als we al niks meer mogen zeggen, hij reageerd als een grote jongen, en grote jongens hebben meestal een ander gedacht er over, en zeggen dat ook, wees niet zo rap boos, aanvaard kritiek (want kretiek geven doe je zelf ook een beetje) en ga zeker niet lopen naar weet ik waar, want dat is niet erg volwassen.

Je bent van harte welkom, en we weten dat je nog maar 13 bent, en we verwachten niet dat je je anders gaat gedragen dan je leeftijd voorziet. Ik kom soms wat hard over voor sommige, maar heb genoeg levenservaring om te weten waarom ik soms hard ben, geloof me, eerlijk en rechtuit is niet altijd het meest hoffelijk, maar wel het eerlijkst, en eerlijk zijn is toch het belangrijkst.Er zijn hier meerdere op het forum die mijn eerlijkheid hebben mogen ondervinden.
djvir20    posted on 10-02-2010 13:03
Nja ik heb ondertussen wel door dat het topic onnodig was en dan is het ook goed dat jullie mij daar op wijzen.

Enja inderdaad tekhead is inderdaad wel het beste hoe je het doet maarja het probleem is dat ik het soms niet zo lees zoals jij het bedoelt en dan ontstaan er misverstanden, altans dat denk ik.

Maar over mijn posts? Het is nu toch niet zo dat niemand kan lezen wat ik typ/schrijf, of dat ik echt inmens veel spelfouten maak ? Ik heb toch al geleerd om in alinea's te typen. Maarja tekhead ondanks de harde aanpak toch bedankt Winking my eye
User edit by djvir20 on 10-02-2010 @ 13:04:13 (1%)
Tekhead    posted on 10-02-2010 13:07
ok jongen, geen probleem, en als dit je nog mocht troosten, ik heb geen enkel probleem met je spelling, en schrijfwijze, iedereen schrijft wel eens een foutje, of leest wel eens verkeerd Cool

146 Users online: 25 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 47.756
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.784.271