aplle macbook aankoop probleem (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djvir20    posted on 08-02-2010 19:17
Hey hallo allen !

Ik zit met een groot probleem XD
Ik wil O ZO GRAAG een macbook maarja die kost 929 euro dusja je kan het al raden wat je ouders zeggen. Maar kan ik ergens wel inkomen want ik heb mijn pc pas 2 jaar.

Dat opzich is nog nix want ik wil nog wel een paar jaartjes ( 1 a 2) wachten.
Maar mijn broer die op dezelfde leeftijd een pc kreeg heeft zijn na 6 jaar nog altijd en dat zie ik niet direct zitten Unhappy
Ziet iemand een oplossing ?

(graag serieus: niet zoals : gijzel je ouders tot ze je een macbook kopen of iets dergelijks he :S)

What do you think about aplle macbook aankoop probleem ??

Vote :   

CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 21:59
Eigenlijk vraag ik me af wat de meerwaarde voor jou is jasper om met een macbook te werkenCool
Ikzelf heb ook nu een HP laptop en hij werkt voor mij ook heel goed ! ^^
En aan geld komen ja... dat ken ik Cool?
Ik ken je gevoel, je wil meer?:D , zelf zat ik ook vast toen... wat echt wel stom is ...
Ik zelf heb nu ook tot mijn 16de moeten wachten eer dat ik aan de slag kon als hulpkok, Heel de zomer hard zitten werken voor nu 2 subwoofers...
En die neem ik nu mee in de drive in , en dat levert dan ook weer wat meer op Happy, laughing

Je moet eigenlijk zien te investeren in dingen waar je echt werkelijk?iets aan hebt...
Een macbook? of een hp laptop , de klant zal het niet zoveel uitmaken. Als je maar goede muziek?draait?en er een leuke avond van maakt.
Slim investeren is later ervan profiteren denk ik Cool
User edit by CopainsDeluxe on 08-02-2010 @ 22:42:05 (16%)
Mixt-Ape    posted on 08-02-2010 22:01
En offtopic: Als jullie 2 'vrienden' zijn dan vind ik jou toch een redelijke backstabber!Cool
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 22:05
Poster: Mixt-Ape
En offtopic: Als jullie 2 'vrienden' zijn dan vind ik jou toch een redelijke backstabber!Cool

Wat bedoel je nu met backstabber? :D
Ik zeg gewoon even mijn mening wat ik soms denk van de plannen van hem Cool
En we zijn niet " vrienden" maar VRIENDEN !
User edit by CopainsDeluxe on 08-02-2010 @ 22:43:30 (20%)
mrwhoopie    posted on 08-02-2010 22:06
Poster: CopainsDeluxe
Eigenlijk vraag ik me af wat de meerwaarde voor jou is jasper om met een macbook te werken...
Op dit moment heb je echt het geld er niet voor en zou je eigenlijk moeten tevreden stellen met wat minder...
En aan geld komen ja...
Ik ken je gevoel je wil maar je wil maar, ik zelf heb nu ook tot mijn 16 moeten werken eer dat ik aan de slag kon als hulpkok, Heel de zomer hard zitten werken voor nu 2 subwoofers...
En die neem ik nu mee in de drive in , en dat levert dan ook weer wat meer op Happy, laughing

Je moet eigenlijk zien te investeren in dingen waar je iets aan hebt...
Een macbook? of een hp laptop , de klant zal het niet zoveel uitmaken. Als je maar goede muziek?draait?en er een leuke avond van maakt.
Slim investeren is later ervan profiteren

Met alle respect maar dit is geen slimme investering.Je hebt echt geen subs nodig....ik vind als kleine DJ dat je echt geen versterker en boxen nodig hebt of active speakers.Je kan deze beter gaan huren voor het geen wat dat kost...en dan investeren in signaal processing (tt,mengtafel,cd-spelers,hoofdtelefoon,...)Veel beginnende dj's willen thuis gewoon bonken en geloof me als mijn kind wil leren draaien zal ik daar respect voor hebben maar power equipment heb je niet nodig thuis.
Mixt-Ape    posted on 08-02-2010 22:06
Gewoon omdat je in zowat alle topics (die ik lees) de kant kiest TEGEN hem en zo komt het echt hard over dat je zo 'cool' wil doen om bij de rest te horen,ten koste van je maat. Mag van mij hoor, ik zeg alleen maar dat het zo wel erg hard overkomt...
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 22:12
Poster: mrwhoopie

Met alle respect maar dit is geen slimme investering.Je hebt echt geen subs nodig....ik vind als kleine DJ dat je echt geen versterker en boxen nodig hebt of active speakers.Je kan deze beter gaan huren voor het geen wat dat kost...en dan investeren in signaal processing (tt,mengtafel,cd-spelers,hoofdtelefoon,...)Veel beginnende dj's willen thuis gewoon bonken en geloof me als mijn kind wil leren draaien zal ik daar respect voor hebben maar power equipment heb je niet nodig thuis.

Ik had het ook over mezelf...
Ik had ze wel nodig, de feestjes waar ze mij vragen hadden wat meer opvulling nodig met dan de nodige subs.
In zijn geval is het ook niet nodig om subs aan te schaffen dat zeg ik ook helemaal niet :D
dacuba    posted on 08-02-2010 22:17
Zeg eens djvir20, waarom precies wil jij net een macbook?
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 22:17
Gewoon omdat je in zowat alle topics (die ik lees) de kant kiest TEGEN hem en zo komt het echt hard over dat je zo 'cool' wil doen om bij de rest te horen,ten koste van je maat. Mag van mij hoor, ik zeg alleen maar dat het zo wel erg hard overkomt...

Tegen hem zou nogal straf zijn dan zouden we in het dagelijkse leven al heel wat meer ruzie hebben denk ik Winking my eye
En als je denken dat ik Cool wil lijken , dan hebben je het toch mis...
Ik & Jasper kunnen echt super goed overeen komen, we draaien regelmatig samen, hij helpt met de drive in van mij, ik help hem ook waar nodig. Hij weet ook dat ik soms radicaal tegen zijn ideen ben maar dan is dat zo...
Ik geef hem raad net zoals hij mij ook heel vaak raad moet geven want soms zit?ik er?ook helemaal fout bij Happy, laughing
User edit by CopainsDeluxe on 08-02-2010 @ 22:18:51 (1%)
mrwhoopie    posted on 08-02-2010 22:20
Je kon ze ook gewoon gaan huren wanneer je op verplaatsing draait en de duizende euro's investeren in dingen die ECHT noodzakelijk zijn.
Ik stel mij dan de vraag waarom geen aanhangwagen kopen?of de trekhaak onde vader zijn wagen betalen?Wel zal ik het zeggen omdat dat natuurlijk niet stoer aanvoelt en niemand daar naar opkijkt,als je echter een cdj hebt staan of een paar speakers die de buren ambeteren dat is natuurlijk veel imposanter he...
Ik heb nooit geluid gekocht tot ik echt het geld had voor QSC en dergelijke,en voor e drive in deftige JBL...en dit brengt op en geeft een meerwaarde,omdat het geluid dat geproduceerd word mooi is,en al die andere goedkopere speakers zijn niet om aan te horen...en je zal dat maar op je trouwfeest hebben.Daarom huur dan toch gewoon een set van topmateriaal en dan geef je je klant een beter prijs/kwaliteit.
Vassilli    posted on 08-02-2010 22:23
Om weer even On-topic te gaan:
Ik zou lekker een 2e hands witte Macbook kopen (kan je vinden voor rond de 400-500 euro)!
En dan later miss een Macbook Pro kopen, zo ben ik ook begonnen met een oude Powerbook G4 :P
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 22:24
Ik denk dat ik wel kwaliteit in huis heb gehaald met db technologies hoor Happy, laughing , iedereen die me kent en de subs heeft gehad op zijn feest vond dat het top was dus...
Misschien dacht je dat ik met dap subjes afkwam ofzo...
En ja over die trekhaak... Ik en mijn papa??betalen ieder de helft. Hij gebruikt ze voor gebruik van diverse dingen , van fietsen naar de zee brengen tot bakstenen naar de afvalberg te doen.
En ik gebruikt ze om mijn drive in mee te vervoeren als het nodig is :D

Dus ik denk wel dat ik tot nu toe slimme investeringen heb gemaakt. Happy, laughing

BACK ONTOPIC !

Jasper, je moet keuzes maken , flink doorsparen of met iets kleiner beginnen... Jij bent ook begonnen met jb systems mixer en zo , en slecht is het zeker niet. Dus waarom zou een andere laptop dan niet kunnen :D
User edit by CopainsDeluxe on 08-02-2010 @ 22:25:42 (42%)
Dolivieira    posted on 08-02-2010 22:24
Kijk tot nu toe heb ik wat ik in me booth heb staan allemaal zelf moeten betalen. Ik heb dan ook nooit wat van mijn ouders gekregen aan gear.Alleen heb ik toen die tijd een oude Marantz versteker van mijn vader gekaapt. Die ben ik helaas kwijt en daar baal ik van. Verder heb ik al mijn gear zelf moeten kopen. Dus als je graag iets wil moet je er zelf voor sparen, vindt ik. Kijk niet?naar de jongen die het wel kunnen betalen. Het komt allemaal niet uit de lucht vallen. ik zou ook graag 2x cdj2000 en een macbook pro willen. Maar heb het geld nu niet en ga me der ook niet voor in de schulden steken. Alles op zijn tijd en zoals Tekhead al zei. Dat er andere prioriteiten zijn.???
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 08-02-2010 22:25
Ik denk echter dat hij eerder naar jou een beetje opkijkt ivm je drive-in en hij hoopt regelmatig een setje mee te mogen draaien. Maar geloof me, je uitspraken die je soms doet getuigd van weinig respect t.o. hem. Hij is trouwens net aan't puberen en nog zeer beinvloedbaar, en onder de indruk van heel veel dingen. Als je zegt dat hij je maat is, behandel hem dan ook zo, waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je hem altijd gelijk moet geven, maar breek hem niet altijd af hier op't forum, dat doen vrienden niet.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Adrien1989    posted on 08-02-2010 22:29
Ook alles zelf moeten betalen. Van mijn eerste setje met wat Gemini decks en een Stanton mixer tot een Dateq Vibe met 3x CDJ1000 en een EFX1000 en de hele verzameling gear die ik tussendoor heb gehad en wat ik daarna heb aangeschaft. Mijn ouders hebben nooit een cent mee betaald. Net als met de zeven brommers die ik gehad heb en de auto's die ik gekocht heb. Hard werken en dedicatie Happy, laughing.
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 22:30
Poster: Tekhead
Ik denk echter dat hij eerder naar jou een beetje opkijkt ivm je drive-in en hij hoopt regelmatig een setje mee te mogen draaien. Maar geloof me, je uitspraken die je soms doet getuigd van weinig respect t.o. hem. Hij is trouwens net aan't puberen en nog zeer beinvloedbaar, en onder de indruk van heel veel dingen. Als je zegt dat hij je maat is, behandel hem dan ook zo, waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat je hem altijd gelijk moet geven, maar breek hem niet altijd af hier op't forum, dat doen vrienden niet.

Ik begrijp u standpunt ook Tekhead ! Happy, laughing
Soms kan het inderdaad grof overkomen ok dat snap ik wel.
Is iets waar ik aan zal werken.
En respect heb ik ook zeker voor hem.
Anders zou het ook niet echt ne maat zijn ! En dat is hij dus wel voor mij
mrwhoopie    posted on 08-02-2010 22:37
Niets zo heerlijk als met een maat je in het avontuur te storten Winking my eye
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 22:40

Hoe bedoel je ? Samen draaien ,.. Dat doen we toch wel ja :D hebben veel lol samen, kortom VRIENDEN ! !^^
Mixt-Ape    posted on 08-02-2010 22:57

Haha, da's ook best dubbelzinnig!
Tekhead    posted on 08-02-2010 22:59
Cool
mrwhoopie    posted on 08-02-2010 23:00
Poster: CopainsDeluxe

Hoe bedoel je ? Samen draaien ,.. Dat doen we toch wel ja :D hebben veel lol samen, kortom VRIENDEN ! !^^

Idd dat bedoelde ik Winking my eye
Adrien1989    posted on 08-02-2010 23:01

Haha, da's ook best dubbelzinnig!

Cool?hahahahhahaha, lekker bezig weer whewhe.?
Mixt-Ape    posted on 08-02-2010 23:01
Ja sorry he gasten:p
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 23:02
Er is ook niets leuker om je te amuzeren met vrienden ! ^^
En ook dezelfde intresses hebben maakt het allemaal al leuker !
Tekhead    posted on 08-02-2010 23:02
sloppel heren, tzal voor 1 keer eens geen nachtbraken worden voor mij.
Mixt-Ape    posted on 08-02-2010 23:02
Slaapwel!

156 Users online: 21 Guests (135 Unknown)
Pages generated today : 61.959
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.669.710