aplle macbook aankoop probleem (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

djvir20    posted on 08-02-2010 19:17
Hey hallo allen !

Ik zit met een groot probleem XD
Ik wil O ZO GRAAG een macbook maarja die kost 929 euro dusja je kan het al raden wat je ouders zeggen. Maar kan ik ergens wel inkomen want ik heb mijn pc pas 2 jaar.

Dat opzich is nog nix want ik wil nog wel een paar jaartjes ( 1 a 2) wachten.
Maar mijn broer die op dezelfde leeftijd een pc kreeg heeft zijn na 6 jaar nog altijd en dat zie ik niet direct zitten Unhappy
Ziet iemand een oplossing ?

(graag serieus: niet zoals : gijzel je ouders tot ze je een macbook kopen of iets dergelijks he :S)

What do you think about aplle macbook aankoop probleem ??

Vote :   

Flexii    posted on 08-02-2010 19:19
wat dacht je van sparen? Als je geen werk hebt, zoek dan werk
Dj_Fantasy    posted on 08-02-2010 19:20
een magneet + harde schijf doet wonderenWinking my eye
Nee, ik zou gewoon wachten, en wie weet kun je dan na lang sparen zelf een Mac Pro kopen, met betere spec's die je je nu kunt veroorlovenHappy, laughing?
dj2dj.nl
djvir20    posted on 08-02-2010 19:23
nja daar zit het probleem ik ben nog maar 13 en eer ik aan bijna 1000 euro kom ..

Maar dit is de pc die ik nu heb: nix mis mee maar het is geen laptop en das minder handig
HP Pavilion A6720Y + draadloos toetsenbord en muis
en dit scherm:
http://www.wirelesslanshop.nl/images/HP-2229h.jpg?
misschien dat ik hem mag verkopen wat denken jullie dn dat ik er voor kan krijgen ?? hij is zoals gezegt 2 jaar oud, quad core, exacte prijs weet ik niet maar ik dacht iets van een 1400 euro ?

@ dj fantasy inderdaad als ik naar de unief ga zoals ze dat in belgie zeggen ( universiteit) zit de kans er wel in dat ik er eentje kan krijgen maarja das nog 4 jaar en een beetje :P
User edit by djvir20 on 08-02-2010 @ 19:24:55 (38%)
walteur    posted on 08-02-2010 19:25
pc verkopen + 2de hands MB aankopen? Happy, laughing
User edit by walteur on 08-02-2010 @ 19:26:09 (30%)
djvir20    posted on 08-02-2010 19:40
is eigenlijk wel een mogelijkheid :P maar ook heb ik eens nagevraagt of ik de pc mag verkopen en ouders zijn er radicaal tegenUnhappy dus het zal wel 4 jaar wachten worden zeker ? Unhappy ?
gizzy    posted on 08-02-2010 20:06
Ff wachten. Over een paar weken komt er weer een nieuwe uit.
Lomme_    posted on 08-02-2010 20:14
Tel er de studentenkorting af (had je al gedaan denk ik), ga eens je kamer/zolder af en verkoop schilderijen/matten, die ouwe rommel kan wel eens een hoop opbrengen hoor Winking my eye
Stagiar    posted on 08-02-2010 20:16
Poster: Lomme_
Tel er de studentenkorting af (had je al gedaan denk ik), ga eens je kamer/zolder af en verkoop schilderijen/matten, die ouwe rommel kan wel eens een hoop opbrengen hoor Winking my eye

Als 13 jarige?
Vassilli    posted on 08-02-2010 20:19
@ Gizzy
Er komen wss nieuwe MB Pro's (kan ik ook gelijk een nieuwe kopen.. mijn Macbook is ook al 3 jaar oud) Macbooks zijn pas geupdate
Mixt-Ape    posted on 08-02-2010 20:19
Poster: djvir20
nja daar zit het probleem ik ben nog maar 13 en eer ik aan bijna 1000 euro kom ..

Maar dit is de pc die ik nu heb: nix mis mee maar het is geen laptop en das minder handig
HP Pavilion A6720Y + draadloos toetsenbord en muis
en dit scherm:
http://www.wirelesslanshop.nl/images/HP-2229h.jpg?
misschien dat ik hem mag verkopen wat denken jullie dn dat ik er voor kan krijgen ?? hij is zoals gezegt 2 jaar oud, quad core, exacte prijs weet ik niet maar ik dacht iets van een 1400 euro ?

@ dj fantasy inderdaad als ik naar de unief ga zoals ze dat in belgie zeggen ( universiteit) zit de kans er wel in dat ik er eentje kan krijgen maarja das nog 4 jaar en een beetje :P

Haha ZOT! Voor 1400 euro heb je een PC met specs die 3 keer beter zijn dan de jouwe!
Flexii    posted on 08-02-2010 20:35
ik snap sowieso niet waarom een 13 jarige pers? een macbook moet hebben, toen ik 13 was had ik niet eens een eigen pc. Merk toch dat hier wel wat jeugdige op het forum zitten die denken dat alles maar vanzelf gaat, zowel wat betreft draaiplekken, en geld dat ze willen krijgen etc.
djvir20    posted on 08-02-2010 20:36
? wat wil je zeggen ? t is een gamepc op 1 na beste pc in de hp reeks voor games en snelheid. dusja ? ( nuja dat zij de verkoper 2 jaar geleden)
Vassilli    posted on 08-02-2010 20:39
Ja 2 jaar geleden... Dat is best lang in (Computer jaren) en het is een Windows PC daar krijg je sowieso minder voor.. Ik denk ongeveer 800-900 euro. (hoogstens)
djvir20    posted on 08-02-2010 20:40
Neen begrijp me niet verkeerd ik verwacht ook helemaal niet dat ik het zomaar krijg
hoor. En wat dat geld betrefd: Mijn ouders hebben me nog geen halve euro
voorgeschoten of betaald ik heb alles zelf moeten sparen. dusja ik snap heus wel wat je bedoelt en zo komt het ook verkeerd over zoals ik het verwoord maar als dj is een
laptop handiger snap je als je naar een vriend o.i.d. moet. Ik bedoel gewoon dat als ik opnieuw een pc mocht kiezen ik voor een laptop zowieso
zou gaan liefst een macbook ja maar een gewone laptop zou ook al meer dan mooi zijn
hoor

grts Effix

@ vassilli : ja dat snap ik en daarom zeggen men ouders ook van je doet het niet omdat de pc nog meer waard is. Maarja zo is iedereen he 2e hands moet stukken goedkoper zijn.

User edit by djvir20 on 08-02-2010 @ 20:41:25 (30%)
Vassilli    posted on 08-02-2010 20:42
kijk anders eens op tweedehandsmac.nl daar kan je nog goede 2e hands Mabook (pro)'s krijgen.
djvir20    posted on 08-02-2010 21:04
ja oke ik ga eens kijken thanx Winking my eye

grts Effix
Yorick    posted on 08-02-2010 21:07
Je kan ook OS draaien op een windhoos machine,,
Moet je maar googleHappy, laughing!
Estacy    posted on 08-02-2010 21:09
mijn advies: die Mac komt er nou niet, face it. leg elke maand wat geld opzij voor die Mac, en na 2 jaar zul je zien dat je geld hebt voor je mac, er betere Macbooks zijn, en bovendien levert je PC nog 100 euro op ofzo. Als DJ heb je echt niet per s? een laptop nodig.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xtremer    posted on 08-02-2010 21:13
De enige goede oplossing die ik je aan kan raden is sparen en werken. Op je 13e kun je nog niet veel vinden qua werk, maar een kranten of folderwijk doet wonderenCool. Een Macbook is duur speelgoed, heb je uberhaubt qua software een reden om een Macbook aan te schaffen in plaats van een Windows laptop? Sommige games en software draaien namelijk niet op de Mac en wel op de Windows (geld ook andersom).

Mocht je nu toch een Macbook willen kopen raad ik je wel aan deze bij een offici?le Apple Reseller te kopen. Dit heeft te maken met service, korte levertijden en een goede garantie. Heb al diverse mensen gehoord met aankopen via webshops waarbij er een verkeerde HDD in zit op het geheugen in niet genoeg. Let dus op waar je je Mac koopt!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
djvir20    posted on 08-02-2010 21:14
DAs waar ik krijg 5 euro zakgeld per week als ik nu 10 euro per maand aan de kant houd ? 120 euro perjaar 900/120= 7.5 jaar dus het zal iets meer aan de kant leggen worden:P nja eens denken. Als ik zo voor familie moet draaien heb ik toch al een 50 euro extra per keer maar mijn probleem is ik wil EN? een djm 700 EN een macbook en daar moet ik kiezen. Enja ik denk dat ik dan beter maar 4 jaar?wacht met de troost dat ik in de tussentijd een djm 700 heb he Winking my eye
indra123    posted on 08-02-2010 21:21
Poster: Yorick
Je kan ook OS draaien op een windhoos machine,,

Moet je maar googleHappy, laughing!

Ja dat kan ja. (zelf ook gehad)
maar gaat neit op elke pc en kan soms heel iritand zijn om alles werkent te krijgen.

Xtremer    posted on 08-02-2010 21:24
Ik denk dat je de lat te hoog legt voor jezelf. Als ik je Booth zo bekijk kun je toch prima overweg? Je moet juist veel gaan oefenen! Als je goed kunt draaien op vroege leeftijd is de kans op boekingen alleen maar groter en verdien je sneller je geldCool. Je moet denken aan de hand van je leeftijd en budget. Je praat over een DJM-700, prachtige mixer, maar niet wat te hoog gegrepen gezien je leeftijd en budget? Een Reloop RMX-40 DSP is ook al een hele stap en lijkt behoorlijk op de DJM. Net als een Macbook, het is prachtig spul, ik weet het als geen ander, maar als jij een goede laptop koopt voor de helft van het geld kun je er heel veel mee. Zeker gezien de functies en de mogelijkheden van tegenwoordig.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Mixt-Ape    posted on 08-02-2010 21:40
? wat wil je zeggen ? t is een gamepc op 1 na beste pc in de hp reeks voor games en snelheid. dusja ? ( nuja dat zij de verkoper 2 jaar geleden)

Ten eerste: Ja, dat zal de verkoper je inderdaad wel graag vertellen!
Ten tweede: Uit de HP reeks misschien, als je een ECHTE game pc wilt stel je er zelf ??n samen.
Ten derde: 2 jaar in PC-land is een halve eeuw in een mensenleven.
Tekhead    posted on 08-02-2010 21:42
Neen begrijp me niet verkeerd ik verwacht ook helemaal niet dat ik het zomaar krijg
hoor. En wat dat geld betrefd: Mijn ouders hebben me nog geen halve euro
voorgeschoten of betaald ik heb alles zelf moeten sparen. dusja ik snap heus wel wat je bedoelt en zo komt het ook verkeerd over zoals ik het verwoord maar als dj is een
laptop handiger snap je als je naar een vriend o.i.d. moet. Ik bedoel gewoon dat als ik opnieuw een pc mocht kiezen ik voor een laptop zowieso
zou gaan liefst een macbook ja maar een gewone laptop zou ook al meer dan mooi zijn
hoor

grts Effix

@ vassilli : ja dat snap ik en daarom zeggen men ouders ook van je doet het niet omdat de pc nog meer waard is. Maarja zo is iedereen he 2e hands moet stukken goedkoper zijn.
 Ja, iedereen met een beetje gezond verstand wil tegenwoordig een Mac, en niet alleen dj's. Het valt me op dat menig jeugdig member hier, snel snel, de grote jongens willen kopieren, ze noemen zich na een gelukte beatmatch al dj, willen onmiddellijk ergens gaan draaien, het beste en/of duurste gear, Macbook Pro etc... en dan moet mams en paps dat maar allemaal betalen, want ze willen hun droomset zsm, liever gisteren dan morgen, en zijn teleurgesteld als de ouders het niet willen betalen. En maar janken, mijn ouders willen niks betalen bla bla, maar hebben ze zich eens afgevraagd of hun ouders dat uberhaupt wel kunnen betalen !!!! Ikzelf heb 2 kinderen waarvan 1 schoolplichtig, en gaat naar een vrije school, waar alles zelf moet aangekocht worden en voor alle toezichten, in blijven eten etc... moet betaald worden. Eten, kledij, zakgeld, sport, dokter, en ga zo maar door, dat moet allemaal betaald worden, en alles wat je (wil) doen/doet is betalen. Als deze jochie's eens zouden beseffen hoeveel de ouders aan kosten hebben per maand, zouden ze misschien niet meer altijd denken, ze willen? niet helpen, maar hopelijk beseffen, ze kunnen niet helpen ! Wat heeft je game pc gekost 2 jaar geleden ? Je vraagt rond de 1400,00 euro 2de hands, besef je wel dat er heel veel arbeiders en ook bediende zijn die zelfs geen 1400,00 / maand verdienen !!! Dus ophouden met janken en zelf sparen.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mrwhoopie    posted on 08-02-2010 21:57
@Tekhead:
Ik ben het helemaal met je eens,dat is de moderne tijd vrees ik.Ik weet toen ik pas begon dat ik gewoon de huis-cd-speler meenam en zelf had ik zo een 2e gekocht.geen pitch of wat dan ook,dan gespaart en langzaam aan opgebouwd...maja

194 Users online: 10 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 48.788
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.526.789