de hele avond draaien (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djslytha    posted on 07-02-2010 15:13
hallo,
Mijn vorige topic was geen succes (het was ook een domme topic)
Dus daarom heb ik hem gewijzigt. En zal ik hem anders formuleren:

Ik moet vaak alleen draaien (Ik weet niet of jullie dat ook hebben), maar ik vindt dat soms wel eens vervelend als je bijvoorbeeld tijdens het draaien te veel drinkt en dan naar de wc moet. Of als je de hele avond moet staan is dat soms wel vervelend. draaien jullie met meerdere dj's of doen jullie dat anders?

Of went dat lange draaien wel?
Ik heb nog niet zoveel verstand van dus vandaar.

kunt u alstublieft een normaal antwoord geven.
alvast bedankt voor uw reactie.

Ps. zijn er nog andere dj in de buurt van dordrecht die zin hebben om te draaien op feesten?
neem gerust contact op via de mail.
User edit by djslytha on 07-02-2010 @ 16:25:08 (87%)

What do you think about de hele avond draaien ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 09-02-2010 22:16
Poster: CopainsDeluxe
En als je 6 tot 8 uur draait, is dat dan met je drive in of hoe moet ik me het voorstellen :D?
Een gewone doorgaanse discotheek tot fuif heeft wel wat meer dj's denk ik Cool

Wrong,
Waar ik sta ook altijd in mn eentje, of je doet voor-na een grote naam bij ons
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
CopainsDeluxe    posted on 09-02-2010 22:42
Nou dan weet ik dat ook weer Cool, bij onze plaatselijke discotheken zijn er meestal wel veel verschillende dj's ! ^^
DJADMIN    posted on 09-02-2010 22:57
Ik ben er zelf opzicht geen tegenstander van. Van de ene kant bouw ik graag een setje op, vind ik heerlijk. Van de andere kant ; als je 6 uur hebt, en je deelt dat door 3, draait iedereen geheid de beste nummers aan elkaar..dat is een stuk lastiger om dat 6 uur achter elkaar te doen...
Draai meestal alleen, maar soms had ik ook wel graag eens iemand aan mn zijde. Kijk als t goed gaat wil je natuurlijk alleen door blijven gaan. Maar de avonden dat het publiek net niet reageert zoals je dat zou willen, is dat soms wel fijn..
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
RemcoV    posted on 10-02-2010 01:22
Ik draai gemiddeld 4-6 uur, het enige waar ik zelf tegen aanloop is vaak het eerste uurtje.
Dat vind ik vaak lastig draaien, omdat de mensen dan vaak langzaam binnendruppelen.

Als ik moet pissen steek ik er ff een mix cd in (Sneakerz, Nope is dope, Apres Skihut, etc.)
Pioneer op continous play en voila, je kunt zonder zorgen pissen.

Ik ben van mening dat lang draaien vanzelf went, in het begin had ik er meer moeite mee dan nu.
Ik weet nog dat als ik 3 maanden geleden een 6 uurs set had gedraait, ik helemaal verrot was en het liefste mn bed in wilde.
Nu is dat al minder en blijf ik vaak nog een uurtje aan de bar hangen.

Kijk bijvoorbeeld naar DJ Chuckie, die heeft op Dirty Dutch Outsiders toch ook zeker een uurtje of 10-12 gestaan daar.Cool
Dolivieira    posted on 10-02-2010 08:38
Ik vind ook dat het eerste uurtje ook altijd het moeilijkste is. Dan komt het er op aan als DJ zijnde. Maar ik heb ook vaak avonden waar ik alleen sta. Dan ook 4 a 6 uur.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 10-02-2010 @ 08:53:23 (1%)
Sandr    posted on 10-02-2010 09:15
Ik draai de meeste zaterdagen ook van 11 tot 5 alleen. In de zomer is dit van 11 tot 6, ook alleen....

Ik draai (bijna) nooit dubbele nummers dus ik begin altijd vrij rustig op te bouwen met wat onbekendere of oude nummers. Daarna wordt het knallen tot sluit.

Op het begin had ik echt moeite om de hele avond te vullen en scherp te blijven. Nu gaat dat eigenlijk vanzelf.

Maar voor mezelf vind ik het leuker als er een collega DJ meekomt draaien een avondje. Kan je beetje om en om draaien en heb je toch af en toe een minipauze. Bovendien is het veel leuker/gezelliger met zijn 2en.

Maar conclusie:

Een lange avond zal de eerste keren misschien taai zijn, maar het went en het wordt steeds makkelijker!
Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 10-02-2010 09:46
Kijk, jij snap het sandr
Sandr    posted on 10-02-2010 10:29
Al doende leert men heWinking my eye
Decepticon    posted on 10-02-2010 11:41
Idd is het langer draaien wel iets waar je aan moet wennen. Vooral het scherp blijven zoals Sandr zegt is dan af en toe lastig. Als ik echt moet piesen, dan gaat er een lang nummer in (minuut of 10 mix) volgende nummer snel scherp stellen?of even een mix-cd en dan kun je even je ding doen. Ben allang blij dat je tegenwoordig wel weer een peukje kunt roken in veel discotheken, dus dan ben je al een heel eind goed onderweg!
djvir20    posted on 10-02-2010 13:35
Heeft er iemand misschien enkele tips want ik moet de 19e het eerste uur draaien ieman tips wat ik zeker WEL moet doen en wat zeker NIET ? het is zo het "binnenkom uur" 9-10u
User edit by djvir20 on 10-02-2010 @ 13:36:16 (26%)
Dolivieira    posted on 10-02-2010 13:42
Dat is altijd het moeilijkste. Een grote tip. Ga niet te hard van stapel het eerste uurtje. Vraagje aan jou. Wat wordt er gedraai op dat feestje is het allround, Urban, House Confused
Sandr    posted on 10-02-2010 14:41
Poster: djvir20
Heeft er iemand misschien enkele tips want ik moet de 19e het eerste uur draaien ieman tips wat ik zeker WEL moet doen en wat zeker NIET ? het is zo het "binnenkom uur" 9-10u

Mijn eerste tip:
Even zoeken naar een topic waar je vraag thuis hoort:
KLIK
En het vervolgens daar vragen.

Mijn tweede tip:
Geef daar wat meer informatie over wat voor feest het is, welk genre er gedraaid wordt etc.
Dan zijn er vast veel mensen die je tips kunnen geven!
djvir20    posted on 10-02-2010 16:21
ik ga het inderdaad verder doen op het andere topic.
Yvaroz    posted on 10-02-2010 17:50
Laats moest ik draaien bij zoon cafe, en toen was t al heel druk voordat ik er was en de sfeer zat er al goed in, dat is t beste , want dan kan je gewoon bijna gelijk je gang gaan
Nothing is Impossible
Dolivieira    posted on 10-02-2010 19:04
Poster: Yvaroz
Laats moest ik draaien bij zoon cafe, en toen was t al heel druk voordat ik er was en de sfeer zat er al goed in, dat is t beste , want dan kan je gewoon bijna gelijk je gang gaan

Ja dan kan je gelijk knallen.
ArCee    posted on 28-04-2010 10:41
Toen ik nog erg aktief was met draaien had ik altijd een zogenaamde 'PisPlaat' in me set zitten. Track van minimaal 10 minuten om ff naar de plee te kunnen rennen, en tevens waren wij altijd met z'n 2en dus 1 kon er ingrijpen en we wisselde regelmatig even.
XMatiC    posted on 28-04-2010 12:40
Zet een lang liedje op als je naar wc toe gaat ,
& Drinken brengen ze toch soms & anders zet je een lange plaat op ,
Als het al laat/vroeg wordt kan je een eerdere opgenomen mix opzetten als je echt niet meer wil.
www.youtube.com/LennertDJ
CopainsDeluxe    posted on 28-04-2010 12:46
Poster: XMatiC
Zet een lang liedje op als je naar wc toe gaat ,
& Drinken brengen ze toch soms & anders zet je een lange plaat op ,
Als het al laat/vroeg wordt kan je een eerdere opgenomen mix opzetten als je echt niet meer wil.

Hier ben ik het toch niet mee eens :D , de mensen betalen je (in de normale gevallen) voor te draaien, dan vind ik dat je live moet blijven draaien! Happy, laughing
En moe ofzo? dat hoort bij het dj leven :D !
XMatiC    posted on 28-04-2010 12:50
Ja idd ,
Ik zou ook nooit een mix laten afspelen.
Maar als je het voor de 1ste x doet is het 10x zo vermoeiend
Integen je het al gewend bent.
www.youtube.com/LennertDJ
Dolivieira    posted on 28-04-2010 13:03
Zet gewoon een lange plaat op en ga je drinken halen of ga pissen. En kom zo snel mogelijk terug.
CopainsDeluxe    posted on 28-04-2010 13:12
Ikzelf zorg altijd dat ik wel een 'pisplaat' heb :D, maar meestal is er altijd wel een dj in de buurt ofzo die dan even overneemt dus dan komt het wel in orde :P !
?
En drank die brengen ze 9 keer op 10 dus ! ^^
Snoey    posted on 28-04-2010 13:23
Als ik moet pissen, laat ik een portier bij de djbooth achter, of ik vraag aan een vaste klant of een bekende of die even in de booth wil blijven staan. Wanneer je terug komt zie je die gene helemaal los gaan achter de cdj's!
www.soundcloud.com/ten-hooven
RemcoV    posted on 28-04-2010 14:23
Ik steek er gewoon een apres skihut cd in en haal de autocue van mn cdj af Cool
?
Dat is nog eens zorgeloos pissen!
vh    posted on 28-04-2010 15:54
mijn langste dat ik aan een stuk heb moeten draaien is ongeveer 10uur en de grootste tip is drink geen alcoholische dranken anders moet je om de 5 stappen naar de wc. pak gwn een fles of 2 water. als meer naar het einde is en het volk is aan het weggaan dan moeie beginne zuipen Cool dat is toch mijn tacktiek
Esmee    posted on 28-04-2010 17:18
Stel ze brengen drinke niet voor je... dan zal er vast wel iemand in de zaal zijn die je kent die een beetje vooraan staat waar je even naar gilt of ze wat drinken voor je willen halen.
Wel iemand die je vertrouwd natuurlijk want ik hoef geen pilletje in mn drankje :P

137 Users online: 11 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 85.935
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.309