Wat is er mogelijk op welke leeftijd? (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helioxx    posted on 05-02-2010 17:53
Hallo DJRers,
Aangezien ik al tienduizende topics heb gelezen, denk aan; Geen feesten, hoe wordt ik bekend,...
Zal ik het even uit proberen te schrijven!
Als iemand het oneens is, Reageer dan, dan pas ik het aan!
-15
Rond deze leeftijd, moet je niet verwachten dat je massas boekingen zult krijgen.
Je mag zelf nog niet in clubs, dus moet je zeker niet verwachten dat je daar mag draaien ( er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
Je kan af en toe al eens op een klein feestje proberen te draaien , hierbij denk ik aan een schooluif , Feestje voor vrienden,..
Vraag ook zeker niet te veel geld, doe het eventueel gratis, naambekendheid wordt belangrijk , dus hoemeer feestjes = hoe bekender! Ik zou ook niet teveel geld uitgeven aan visitekaartjes etc.
& Blijf OEFENEN! Dit is het moment om beter te worden. veel tijd etc.
15-18/20
Vanaf je 16de mag je in clubs binnen. (In Belgi?, ik veronderstel dat het in Nederland hetzelfde is!)
Je doet er volgens mij goed aan om wat andere mensen uit de 'sector' te leren kennen.
Praat eens wat met Djs in clubs etc.
Je zal nu ook al wat meer boekingen krijgen , zeker als je 18 ? 20 wordt!
Je kan al in bars en zo wat visitekaartjes leggen.
Hou je prijs eerder laag ( rond je 18 kan dat al wat hoger) om de hiervoor genoemde reden.
20+
Nu kan je er volledig voor gaan! Je zal niet meer ' scheef bekeken ' worden omdat je zo jong bent!
Verwacht niet dat je ineens in de grote clubs wordt gevraagd!
Werkt je langzaam op naar boven! Als je natuurlijk wel gevraagd wordt, kan altijd, moet je daar zeker geen schrik voor hebben, als je zelf maar vindt dat je er klaar voor bent!

Ik hoop dat er nu geen 'domme' topics komen!
Als je het oneens bent, zeg het dan, dan pas ik het aan!

Have fun,
DJ Dirty M

What do you think about Wat is er mogelijk op welke leeftijd? ??

Vote :   

Jizzy    posted on 31-12-2010 14:00
Don Diablo was 15, en zat nog op school, toen hij in het weekend naar Engeland werd gevlogen om daar te draaien. Hij had in Engeland veel eerder succes dan in Nederland.
Oliviero    posted on 01-01-2011 20:10
Don Diablo maakte in de jaren 90 hardcore dacht ik, maar in nederland was hardcore toen toch veel populairder dan in engeland??
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 01-01-2011 @ 20:11:06 (15%)
tparadise    posted on 01-01-2011 23:46
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 21:41:01 (100%)
Oliviero    posted on 03-01-2011 18:22
naar aanleiding van dit topic ging ik een dj in me klas vragen (15 jaar oud) hoeveel hij laatst kreeg voor het draaien op ons schoolfeest, waar hij 1 uur had gedraaid.

het bleek dus dat hij 100 euro had gekregen (voor 1 uur!!).

eigenlijk zou ik nu meteen naar het bestuur van de school moeten stappen, omdat dit natuurlijk een belachelijk hoge prijs is voor een dj van 15, die fftjes 1 uurtje komt draaien, maar ik gun het hem wel :P.

nu denkt iedereen waarschijnlijk dat ik hard uit me nek aan het lullen ben, maar het is echt waar. bovendien komen er een stuk of 1000 man of naar onze schoolfeesten en de entr?e prijs is 8.50, dus in dat oogpunt is 100 euro natuurlijk helemaal niks.
www.soundcloud.com/oliverheldens
User edit by Oliviero on 03-01-2011 @ 18:22:49 (2%)
tparadise    posted on 04-01-2011 20:54
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 21:41:26 (100%)
TH3llC    posted on 04-01-2011 21:02
Poster: tparadise
Maar waarom mogen er dj's van 15 zoals d-wayne en darryl dwight en zo zullen er nog wel meer dj's van 15 zijn wel in die grote clubs draaien en ik niet. Ik heb redelijk wat connecties bijna elke club op de korenmarkt in arnhem kent mij en mijn naam, maar iedereen zegt je bent te jong. opzich snap ik dat wel maar waarom zijn zei dan niet te jong kan iemand mij dit goed uitleggen. Ik snap het namelijk echt niet daarbij zijn d-wayne en darryl dwight niet eens zo goed(ik gun het ze wel hoor) ik ken genoeg dj's van 15 die beter zijn...

omdat de wereld zo in mekaar zit daarom!
waarom winnen sommige mensen miljoenen met de loterij en ik niet?

tparadise    posted on 04-01-2011 21:42
User edit by tparadise on 10-01-2015 @ 21:41:46 (100%)
TH3llC    posted on 04-01-2011 22:00
Poster: tparadise
Dat is geluk, je gaat mij niet vertellen dat de hele dj wereld om geluk draait. daarbij is dit ook officieel tegen de wet waarom moeten ze bij mij wel die wet toepassen en bij hun niet?

ik denk dat je om als 15 jarige in clubs te draaien en een bekende naam te krijgen geluk er voor heel veel tussen zit, en de juiste mensen kennen en natuurlijk heb je ook skills nodig..
Lucalicious    posted on 04-01-2011 22:38
natuurlijk draait de hele dj scene om geluk! om echt door te kunnen breken moet je nou eenmaal geluk hebben dat je net voor dat ene feest wordt geboekt, en moet je ook het geluk hebben dat je dan wordt ontdekt. zo gaat dat met alle slectieve beroepen, wat dat betreft is het net voetbal. daar moet je om prof te worden nou eenmaal geluk hebben dat je wordt gescout.
no-rush    posted on 04-01-2011 23:34
en je moet mensen kennen of leren kennen.
conecties maken belangrijk
TH3llC    posted on 05-01-2011 00:12
Poster: Lucalicious
natuurlijk draait de hele dj scene om geluk! om echt door te kunnen breken moet je nou eenmaal geluk hebben dat je net voor dat ene feest wordt geboekt, en moet je ook het geluk hebben dat je dan wordt ontdekt. zo gaat dat met alle slectieve beroepen, wat dat betreft is het net voetbal. daar moet je om prof te worden nou eenmaal geluk hebben dat je wordt gescout.

idd! het voorbeeld van belgie is natuurlijk Regi.
het is een goede dj maar en zijn er wel betere in belgie die wat minder geluk hebben en nooit zo bekend zullen worden
Tekhead    posted on 05-01-2011 01:21
Poster: TH3llC
idd! het voorbeeld van belgie is natuurlijk Regi.
het is een goede dj maar en zijn er wel betere in belgie die wat minder geluk hebben en nooit zo bekend zullen worden

Regi is bij het grote publiek bekend geworden als de Frontman, songwriter en toetsenman met zijn groep Milk Inc. en niet als DJ, hij was al DJ voor hij met milk inc. van start ging, hij draaide wel in Illusion in Lier, maar veel meer dan daar was er niet. Door z'n suc6 met milk inc, heeft hij er ineens van geprofiteerd om z'n dj carri?re een boost te geven, z'n regi in the mix optredens en cd's zouden er zonder Milk Inc. nooit zijn gekomen. Maar wel respect voor wat hij al bereikt heeft.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TH3llC    posted on 05-01-2011 01:37
Poster: Tekhead
Regi is bij het grote publiek bekend geworden als de Frontman, songwriter en toetsenman met zijn groep Milk Inc. en niet als DJ, hij was al DJ voor hij met milk inc. van start ging, hij draaide wel in Illusion in Lier, maar veel meer dan daar was er niet. Door z'n suc6 met milk inc, heeft hij er ineens van geprofiteerd om z'n dj carri?re een boost te geven, z'n regi in the mix optredens en cd's zouden er zonder Milk Inc. nooit zijn gekomen. Maar wel respect voor wat hij al bereikt heeft.

tuurlijk komt het door milk inc. en daar moet je ook geluk mee hebben om zo door te breken als milk inc.
heb hem pas nog bezig gezien op herentals 800 jaar, eerst milk inc en daarna afterparty met regi.
groot respect voor hem natuurlijk voor alles wat hij doet, behalve zijn winkel in antwerpen!
ongelofelijk dat hij een winkel opent in antwerpen, hij is een limburger, praat als een limburger, heeft btw lang in zonhoven gewoont (net als koen buysen, katrine en nog wat bv's..) op nog geen 2min van mijn thuis, ik mag er toch even mee stoefen dan zonhoven HET dorp van succes is!? grapje natuurlijkCool
Tekhead    posted on 05-01-2011 01:43
Welke winkel heeft hij in Antwerpen dan ?
TH3llC    posted on 05-01-2011 01:45
Poster: Tekhead
Welke winkel heeft hij in Antwerpen dan ?

goh goei vraag..
ik dacht een cd winkel of iets in die aard.
btw tek, heb je die foto ondertussen al gevonden?
heb zelf op google wat ingetypt maar heb helaas niets gevonden
edit: linkje , was blijkbaar maar voor 1 dag, heb het dan verkeert gehoord^^
User edit by TH3llC on 05-01-2011 @ 01:47:54 (31%)
Tekhead    posted on 05-01-2011 01:55
Neen, foto niet gevonden, heb ook niet meer gezocht omdat ik hele dag zooi heb gehad met de computer.

Een CD winkel van Regi in Antwerpen ? Dat zou me verwonderen, niet openen van een winkel maar wel van een cd winkel.

En waarom openen in Antwerpen vraag je je af, omdat Antwerpen de Shoppingstad van Belgie is, meer nog als Brussel, en omdat alle grote mode ontwerpers van Belgie afgestudeerd zijn aan het Antwerp Fashion Academy, dat internationaal als een van de beste genoteerd staat, en omdat Antwerpen ook veeel bezocht wordt als Fashion & shopping City Trip door alle mogelijke Nationaliteiten, en omdat Antwerpenaren .... beter zijn dan de rest Winking my eye grapje !
User edit by Tekhead on 05-01-2011 @ 01:55:51 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

62 Users online: 10 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 20.166
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.807.613