Poster: dacuba
Carl Cox? :p
Poster: RoelBlankers
Ik denk dat het ook helpt om je in te schrijven voor een Dj contest. Dat geeft al gauw meer boekingen.
Poster: Mixt-Ape
@ Admin: Dat is toch wat je NIET wil? Als je niet eens je eigen ding kan doen, waarom sta je er dan? Als je er ook daadwerkelijk iets van bakt word je geboekt om JE EIGEN ding te doen. Dat ligt misschien aan de 'scene', maar bij mij is het in elk geval zo...
Poster: Seca
Tja dat zijn dus idd gewoon de verschillen tussen een stijl dj die ongeveer zijn eigen ding doet, en een allround-dj.
Poster: Bootstrap
Het gaat allemaal om je connecties, dus je moet erg je best doen om de juiste mensen te leren kennen. Mensen die totaal niet goed kunnen draaien, maar wel een goed netwerk hebben, zullen sneller op een vette locatie staan dan een slaapkamer DJ die niemand kent. Een goede manier om in contact te komen met andere DJ's, eigenaren van locaties en partyplanners is om je eigen feesten te organiseren. Ik heb dit laatst voor het eerst gedaan en ik merk nu al dat mijn netwerk een stuk beter wordt.
Daarnaast helpt het ook dat ik een wekelijkse radioshow op DeepFM en TotaalFM heb. Als je de mogelijkheid hebt om zo'n show te beginnen, doe dit dan! Ook is het een goed idee om mixtapes te verspreiden via internet op youtube, twitter, soundcloud, facebook etc. CDtjes geven aan mensen die je muziek waarderen wil ook nog wel eens helpen.
Maar het allerbelangrijkste is wel dat je niet zomaar opgeeftDaarnaast moet je met draaien bezig zijn omdat je van de muziek houdt, niet omdat je snel geld wil verdienen.
Poster: DaDragon
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer iemand alleen maar van 1 muziek style houdt deze geen R&B wil draaien.
Aanpassen is dan ook niet nodig, maar je ruimte wordt hierin dan wel beperkter.
Persoonlijk hou ik het meest van club. Dit is hele lekkere muziek om te mixen.
Maar naast club vind ik ontzettend veel muziekstylen en soorten leuk om te doen. Daarom ben ik ook een all-round Dj.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die alleen maar van bijv hardstyle houd ook een vet R&B feest kan draaien. Het is je smaak niet dus zul je van de muziek ook minder op de hoogte zijn.
Ok, ik schets je even een situatie. Iemand staat dance en house te draaien in een ''redelijke'' house tent van 200 man capaciteit.
Ineens is er een groep binnen die komen voor ''de gezelligheid''. Ze houden niet echt van house, maar wel van R&B, wat reaggeton, gecombineerd met wat dance.
Dan is 't toch wel verdomde makkelijk als je dan ook wat R&B kan draaien....
Je hebt 't over tevredenheid bij de baas....nouja dit is d? manier lijkt mij.
Zelf hou ik ook niet echt van nederlandstalig, maar als het publiek dat wil...kunnen ze 't krijgen.
Inspelen op het publiek....d?t is waar dj'en om draait. En doen wat je zelf leuk vind is leuk voor op de kamer...maar de vraag is hoe ver je er mee komt. We zijn eenmaal niet allemaal Vato's of tiesto's...die wat dat wel kunnen
Netwerken is het belangrijkste. Zorg dat je elke keer weer, waar je ook draait, een goede prestatie neerzet waar iedereen tevreden mee is. Dan zul je vaker geboekt worden.
En daaruit ontstaat vaak een netwerk. Ook kun je je netwerk uitbreiden door veel andere zaken (internet radio, gast-dj e.d.).
Geduld hebben is hierin echt noodzakelijk. Wil geen DJ Tiesto worden binnen een jaar tijd. Want dat gaat je toch niet lukken.