Wat is er mogelijk op welke leeftijd? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helioxx    posted on 05-02-2010 17:53
Hallo DJRers,
Aangezien ik al tienduizende topics heb gelezen, denk aan; Geen feesten, hoe wordt ik bekend,...
Zal ik het even uit proberen te schrijven!
Als iemand het oneens is, Reageer dan, dan pas ik het aan!
-15
Rond deze leeftijd, moet je niet verwachten dat je massas boekingen zult krijgen.
Je mag zelf nog niet in clubs, dus moet je zeker niet verwachten dat je daar mag draaien ( er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen)
Je kan af en toe al eens op een klein feestje proberen te draaien , hierbij denk ik aan een schooluif , Feestje voor vrienden,..
Vraag ook zeker niet te veel geld, doe het eventueel gratis, naambekendheid wordt belangrijk , dus hoemeer feestjes = hoe bekender! Ik zou ook niet teveel geld uitgeven aan visitekaartjes etc.
& Blijf OEFENEN! Dit is het moment om beter te worden. veel tijd etc.
15-18/20
Vanaf je 16de mag je in clubs binnen. (In Belgi?, ik veronderstel dat het in Nederland hetzelfde is!)
Je doet er volgens mij goed aan om wat andere mensen uit de 'sector' te leren kennen.
Praat eens wat met Djs in clubs etc.
Je zal nu ook al wat meer boekingen krijgen , zeker als je 18 ? 20 wordt!
Je kan al in bars en zo wat visitekaartjes leggen.
Hou je prijs eerder laag ( rond je 18 kan dat al wat hoger) om de hiervoor genoemde reden.
20+
Nu kan je er volledig voor gaan! Je zal niet meer ' scheef bekeken ' worden omdat je zo jong bent!
Verwacht niet dat je ineens in de grote clubs wordt gevraagd!
Werkt je langzaam op naar boven! Als je natuurlijk wel gevraagd wordt, kan altijd, moet je daar zeker geen schrik voor hebben, als je zelf maar vindt dat je er klaar voor bent!

Ik hoop dat er nu geen 'domme' topics komen!
Als je het oneens bent, zeg het dan, dan pas ik het aan!

Have fun,
DJ Dirty M

What do you think about Wat is er mogelijk op welke leeftijd? ??

Vote :   

Dyno    posted on 07-02-2010 19:54
Poster: dacuba

Carl Cox? :p

DJ Dyno!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
CopainsDeluxe    posted on 07-02-2010 22:41
De Kunst is net om zo lang mogelijk dj te blijven en dus ook nadat je 40 bent Happy, laughing
Maar een oude knol die jong probeert te lijken is ook niet zo goed denk ik !
Sandr    posted on 08-02-2010 08:59
Weinig kunst aan om te blijven denk ik zo....

Weet alleen niet of ik zelf nog veel 's nachts zou willen werken als ik 40 ben...
Play that funky music white boy....
Melle    posted on 08-02-2010 10:04
Hoe oud is fatboy slim nou eigenlijk? Die draait toch ook nog wel is?

OT: Ok topic, alleen dit lijkt me toch allemaal best logisch. En ja er bestaan uitzonderingen, het ligt er een beetje aan wat op je pad komt, hoeveel mensen je kent in het hele werelde, geluk hebben etc.
SpacingFlunky    posted on 10-11-2010 20:07
Maar dan nu de vraag: Hoe kom je in clubs te draaien? Hoe benader je een club? Want ik denk niet dat een jonge DJ, hoe ambitieus ook, vanzelf zal worden gevraagd om in een club te komen draaienWinking my eye
User edit by SpacingFlunky on 10-11-2010 @ 20:07:29 (3%)
Bootstrap    posted on 10-11-2010 20:13
Het gaat allemaal om je connecties, dus je moet erg je best doen om de juiste mensen te leren kennen. Mensen die totaal niet goed kunnen draaien, maar wel een goed netwerk hebben, zullen sneller op een vette locatie staan dan een slaapkamer DJ die niemand kent. Een goede manier om in contact te komen met andere DJ's, eigenaren van locaties en partyplanners is om je eigen feesten te organiseren. Ik heb dit laatst voor het eerst gedaan en ik merk nu al dat mijn netwerk een stuk beter wordt.

Daarnaast helpt het ook dat ik een wekelijkse radioshow op DeepFM en TotaalFM heb. Als je de mogelijkheid hebt om zo'n show te beginnen, doe dit dan! Ook is het een goed idee om mixtapes te verspreiden via internet op youtube, twitter, soundcloud, facebook etc. CDtjes geven aan mensen die je muziek waarderen wil ook nog wel eens helpen.

Maar het allerbelangrijkste is wel dat je niet zomaar opgeeft Happy, laughing Daarnaast moet je met draaien bezig zijn omdat je van de muziek houdt, niet omdat je snel geld wil verdienen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
BennoRevelli    posted on 10-11-2010 20:18
het gaat er niet om wie je bent.. maar wie je kent.. Winking my eye
Uiteraard is het een combinatie van beide,,
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 10-11-2010 @ 20:20:00 (82%)
Bootstrap    posted on 10-11-2010 20:26
Ja, een extreem voorbeeld is Sterretje (ja daar is ie weer) op Starbeach.. Cool
Estacy    posted on 10-11-2010 20:27
nou ja, da was meer gevalletje wie jouw kent...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 10-11-2010 20:29
Mja hij heeft het netwerk misschien niet helemaal zelf 'gemaakt', maar het is wel door zijn netwerk. Toen hij daar draaide was oh oh cherso toch nog helemaal niet uitgezonden? Maar het doet er verder niet toe, you get the point Cool
RoelBlankers    posted on 10-11-2010 21:02
Ik denk dat het ook helpt om je in te schrijven voor een Dj contest. Dat geeft al gauw meer boekingen.
Bootstrap    posted on 10-11-2010 21:09
Klopt, was ik er vergeten bij te zetten Happy, laughing
DJADMIN    posted on 11-11-2010 09:56
Poster: RoelBlankers
Ik denk dat het ook helpt om je in te schrijven voor een Dj contest. Dat geeft al gauw meer boekingen.

Nou dat weet ik zo net nog niet. Ik heb nog nooit op een contest gestaan (vriendjespolitiek!!?!?!?!) en toch heb ik genoeg boekingen....

Goed voor je opdrachtgever zijn heet dat. Zij betalen je, jij geeft wat in ruil daarvoor : goede en passende muziek en entertainment. Niet alleen je eigen ding doen. Ik ben vroeger ook begonnen met wat feesten waar mensen 50 werden terwijl ik zelf net 16 was. Dan ging ik dus niet mn eigen ding (dance, club, electro) doen maar dan zocht ik net zo lang tot ik veel jaren 80 en 90 nummers had gevonden. Zo denken mensen : hee wat knap, die draait voor zijn tijd en past zich op het publiek aan, ''die begrijpt het''. En voila, zo komen de boekingen wel.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bjorn1419    posted on 11-11-2010 17:41
hij zegt ook niet dat je geen boekingen krijgt als je niet mee doet aan een dj contest.... Het kan alleen wel helpen, je ontmoet meer mensen en als je wint dan zal het je waarschijnlijk erg helpen (afhankelijk van de dj contest waar je aan meedoet)
Mixt-Ape    posted on 11-11-2010 17:55
@ Admin: Dat is toch wat je NIET wil? Als je niet eens je eigen ding kan doen, waarom sta je er dan? Als je er ook daadwerkelijk iets van bakt word je geboekt om JE EIGEN ding te doen. Dat ligt misschien aan de 'scene', maar bij mij is het in elk geval zo...
DJADMIN    posted on 11-11-2010 20:12
Poster: Mixt-Ape
@ Admin: Dat is toch wat je NIET wil? Als je niet eens je eigen ding kan doen, waarom sta je er dan? Als je er ook daadwerkelijk iets van bakt word je geboekt om JE EIGEN ding te doen. Dat ligt misschien aan de 'scene', maar bij mij is het in elk geval zo...

Ik vind dat een dj zich altijd aan moet passen op het publiek dat binnen is. Daar gaan je boekingen dus van af hangen ja.

Van huize uit ben ik een house dj, maar als ik op een teenage dance party sta, ga ik dus echt geen zware house draaien. Maar dan mix ik de house af met wat top40, rnb en dergelijke.

Kijk, ben jij een hardcore dj, dan is de kans klein dat jij op zo'n allround feest komt te staan. Maargoed, als je door vrienden gevraagd word om op een verjaardsfeest te draaien, dan ga je toch ook niet alleen je eigen ding doen, tenminste niet als er bijna niemand is die er van houdt ?

En over dat met die contest...nee bah, ik denk dat er vrijwel geen enkele dj ''groot'' is geworden door die contest. Als je wint, heb je vaak al de beste connecties. De andere dj's dienen vaak ''gewoon'' als opvulling van de avond. Maar geloof me, 8 van de 10 contesten worden in ''scene'' gezet.

Daarnaast ben ik nog nooit ook maar ??n club / discotheek eigenaar tegengekomen die naar een dj contest ging om daar dj talent te scouten...dus waar haal je je boekingen dan vandaan ? Van 16 jarigen in een publiek ?
Seca    posted on 11-11-2010 21:31
Tja dat zijn dus idd gewoon de verschillen tussen een stijl dj die ongeveer zijn eigen ding doet, en een allround-dj.
DJADMIN    posted on 11-11-2010 21:36
Poster: Seca
Tja dat zijn dus idd gewoon de verschillen tussen een stijl dj die ongeveer zijn eigen ding doet, en een allround-dj.

Dat klopt, maar het topic gaat over mogelijkheden...en ik ben van mening dat je een betere ''kans'' maakt als je iets meer allround bent. Ofja, wat ik meer bedoel, is dat je naast je ''hoofd'' genre ook leert om andere stijlen te kunnen draaien, althans de basis....je weet nooit wanneer je t nodig kan hebben
Epocs    posted on 23-11-2010 11:47
Poster: Bootstrap
Het gaat allemaal om je connecties, dus je moet erg je best doen om de juiste mensen te leren kennen. Mensen die totaal niet goed kunnen draaien, maar wel een goed netwerk hebben, zullen sneller op een vette locatie staan dan een slaapkamer DJ die niemand kent. Een goede manier om in contact te komen met andere DJ's, eigenaren van locaties en partyplanners is om je eigen feesten te organiseren. Ik heb dit laatst voor het eerst gedaan en ik merk nu al dat mijn netwerk een stuk beter wordt.

Daarnaast helpt het ook dat ik een wekelijkse radioshow op DeepFM en TotaalFM heb. Als je de mogelijkheid hebt om zo'n show te beginnen, doe dit dan! Ook is het een goed idee om mixtapes te verspreiden via internet op youtube, twitter, soundcloud, facebook etc. CDtjes geven aan mensen die je muziek waarderen wil ook nog wel eens helpen.

Maar het allerbelangrijkste is wel dat je niet zomaar opgeeft Happy, laughing Daarnaast moet je met draaien bezig zijn omdat je van de muziek houdt, niet omdat je snel geld wil verdienen.

Helemaal mee eens!

Ken ook een jongen van 15 die in de grootste clubs... Zolang je netwerk hebt sta je overal en kom je overal binnen!
DaDragon    posted on 24-11-2010 08:24
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer iemand alleen maar van 1 muziek style houdt deze geen R&B wil draaien.
Aanpassen is dan ook niet nodig, maar je ruimte wordt hierin dan wel beperkter.

Persoonlijk hou ik het meest van club. Dit is hele lekkere muziek om te mixen.
Maar naast club vind ik ontzettend veel muziekstylen en soorten leuk om te doen. Daarom ben ik ook een all-round Dj.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die alleen maar van bijv hardstyle houd ook een vet R&B feest kan draaien. Het is je smaak niet dus zul je van de muziek ook minder op de hoogte zijn.

Netwerken is het belangrijkste. Zorg dat je elke keer weer, waar je ook draait, een goede prestatie neerzet waar iedereen tevreden mee is. Dan zul je vaker geboekt worden.
En daaruit ontstaat vaak een netwerk. Ook kun je je netwerk uitbreiden door veel andere zaken (internet radio, gast-dj e.d.).

Geduld hebben is hierin echt noodzakelijk. Wil geen DJ Tiesto worden binnen een jaar tijd. Want dat gaat je toch niet lukken.
Bonchanoize    posted on 25-11-2010 21:53
Handig, ik ben vandaag 18 geworden. Halverwege volgende maand heb ik een redelijk serieuze try-out.
Let the magic begin
Estacy    posted on 25-11-2010 22:00
gefeliciteerd!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaximDJ    posted on 26-11-2010 12:07
Tja...Wat is er mogelijk op welke leeftijd....Kan je niet echt een mening of een richtlijn over maken. Kinderen zoals Justin Bieber veroveren de hele wereld met hun naam, en zijn nog onder de 18 jaar. Ken je nagaan...

Een DJ hier in Nederland, Franky Rizardo, is ook pas 22 en staat al sinds zijn 17e in de grootste clubs. Het is net wie je kent, je inzet, je talent en je muziek. Als dat goed is, ben je binnen.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 26-11-2010 @ 12:07:35 (1%)
DJADMIN    posted on 26-11-2010 12:52
Poster: DaDragon
Ik kan me goed voorstellen dat wanneer iemand alleen maar van 1 muziek style houdt deze geen R&B wil draaien.

Aanpassen is dan ook niet nodig, maar je ruimte wordt hierin dan wel beperkter.

Persoonlijk hou ik het meest van club. Dit is hele lekkere muziek om te mixen.

Maar naast club vind ik ontzettend veel muziekstylen en soorten leuk om te doen. Daarom ben ik ook een all-round Dj.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die alleen maar van bijv hardstyle houd ook een vet R&B feest kan draaien. Het is je smaak niet dus zul je van de muziek ook minder op de hoogte zijn.

Ok, ik schets je even een situatie. Iemand staat dance en house te draaien in een ''redelijke'' house tent van 200 man capaciteit.

Ineens is er een groep binnen die komen voor ''de gezelligheid''. Ze houden niet echt van house, maar wel van R&B, wat reaggeton, gecombineerd met wat dance.

Dan is 't toch wel verdomde makkelijk als je dan ook wat R&B kan draaien....

Je hebt 't over tevredenheid bij de baas....nouja dit is d? manier lijkt mij.

Zelf hou ik ook niet echt van nederlandstalig, maar als het publiek dat wil...kunnen ze 't krijgen.

Inspelen op het publiek....d?t is waar dj'en om draait. En doen wat je zelf leuk vind is leuk voor op de kamer...maar de vraag is hoe ver je er mee komt. We zijn eenmaal niet allemaal Vato's of tiesto's...die wat dat wel kunnen
Netwerken is het belangrijkste. Zorg dat je elke keer weer, waar je ook draait, een goede prestatie neerzet waar iedereen tevreden mee is. Dan zul je vaker geboekt worden.

En daaruit ontstaat vaak een netwerk. Ook kun je je netwerk uitbreiden door veel andere zaken (internet radio, gast-dj e.d.).

Geduld hebben is hierin echt noodzakelijk. Wil geen DJ Tiesto worden binnen een jaar tijd. Want dat gaat je toch niet lukken.

Oliviero    posted on 31-12-2010 12:54
opzich kan dit forum ook van pas komen.
ergens in dit forum stonden er allemaal topics van mensen die dj's zochten voor evenementen. je moest dan een demo'tje sturen en dan werd je misschien gekozen. als je dit vaak genoeg probeert, wordt je heus wel een keergeboekt (maar dat ligt natuurlijk ook aan je demo'tje die je hebt gestuurd :P)

wat hier ook handig aan is, is dat als je dan wordt geboekt, dat je lekker je eigen stijl mag draaien, want ik neem aan dat je in je demo'tje alleen jou muziekstijl erin zet.
op deze manier komt het dus niet voor dat je opeens voor allemaal oude mensen moet gaan draaien en dat je dan opeens muziek uit de 80s en 90s moet gaan draaien.
www.soundcloud.com/oliverheldens

46 Users online: 3 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 9.990
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.797.437