Eerste keer op Pioneers (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 04-02-2010 18:50
Ey mensen.
Ik ga samen met een maat de intro (1ste uur) van het schoolfeest doen.
Ik weet dat ze twee CDJ 1000 MK3's hebben gehuurt en een DJM 800.
Dit is de eerste keer dat ik aan die dingetjes zit en ik heb maar een half uurtje de tijd om een beetje te wennen aan die dingen.

Heeft iemand nog tips?

What do you think about Eerste keer op Pioneers ??

Vote :   

OneSixty    posted on 04-02-2010 22:29
Poster: djmathijs
@Nils7, waarom Low EQ wegdraaien?

Wordt het effect hier duidelijker van?

Door het effect word het geluid vervormd, en hierdoor kan de bass soms dik in het rood gaan.
Ik doe het niet echt maar opzich wel verstandig dat je hier rekening mee houd.
maar helemaal terugdraaien is wel wat drastisch.
User edit by OneSixty on 04-02-2010 @ 22:30:46 (60%)
wannes951    posted on 04-02-2010 22:44
Poster: OneSixty
Iedereen vind het hier zo makkelijk allemaal maar toen ik voor de eerste keer op een mk3 stond was het wel ff wennen hoor.
Wss?omdat ik op mijn jbsystems mcd200's altijd de memory (hotcue) knoppen heb gebruikt ipv gewoon te cue'n.
Maar tis goed dat je een halfuurtje krijgt om te proberen.

idd, ik doe dit thuis ook altijd op mijn mcd 200's, maar ik ben nu al gewend aan de cdj 1000. ik gebruikte vroeger steeds de hotcue's ipv. de gwne cue bij de cdj 1000's
main    posted on 04-02-2010 22:47
eerste keer was op de kunstbende (ik deed niet mee) mocht er 10min mee kutten, helaas voor mij een teleurstelling.
was natuurlijk wennen dat op de 1e plek, maar ik had er ook een stuk meer van verwacht.. aangezien mn axis 280 euro zijn en een cdj 1000 eerst 1300
Dolivieira    posted on 04-02-2010 22:59
Poster: Mixt-Ape
Een half uur is echt meer dan lang genoeg om eraan te wennen! Blijf gewoon af de effecten op de DJM, die zijn toch slecht!

Jij vind ze slecht. Hoef een ander ze niet slecht te vinden. DJJS?Niet schikken als je ze ziet het zijn gewoon CDspelers, Ik heb goede tips voorbij zijn komen. maar na een half uur proberen heb je ze echt door.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
nils7    posted on 05-02-2010 05:37
Poster: nico445
cdj's zijn zowiezo echt simpel om te gebruiken paar maanden geleden voor het eerst er een aangeraakt (de cdj 800 mkII) ook eerste keer dat ik dj gear aanraakte trouwens.. maar snapte het meteen wel ding is zo simpel als wat. :P en ze zijn ook nog wel redelijk sukkelproof (met die anti eject functie en dat hij weer t erugkeert als je de cd er nog eens indrukt..)

Maar dan moet je wel iemand hebben die ff verteld wat er gebeurt Winking my eye
Poster:?main
eerste keer was op de kunstbende (ik deed niet mee) mocht er 10min mee kutten, helaas voor mij een teleurstelling.
was natuurlijk wennen dat op de 1e plek, maar ik had er ook een stuk meer van verwacht.. aangezien mn axis 280 euro zijn en een cdj 1000 eerst 1300

Tjah het is gewoon DJ gear dus cd'kes afspeulen zullen ze beide doen heWinking my eye
Prijsverschil zit 'm in de details: oliegedempt mechanisme, vergulde connecties, digital out, wave display enz Winking my eye
En de eenvoud gewoon van de spelers.. op de 2000 zitten al weer een hele hoop meer knoppen hehehe!
User edit by nils7 on 05-02-2010 @ 05:40:28 (100%)
hoppie    posted on 05-02-2010 08:06
bij de djm kan je wel ff kijke naar de coler effects (filters) en dan gewoon de gewone filter
Question everything
KingDing3ling    posted on 05-02-2010 12:04
Poster: XMatiC
...

DE CDJ1000MK3
Als eerst is de cue wat anders..
Bij de meeste cd spelers zet je een CUE punt en als je dan op PLAY klikt speelt je track ;
Als je dan terug op Cue drukt speelt hij terug van je ingestelde CUE punt,
Bij de CDJ1000 is dat niet als je op CUE drukt zet hij een cue punt ,
Dus wil je een liedje voortbeluisteren hou je de cue ingedrukt.
Als 2de over het jogwheel ; Het bovenste deel is om te scratchen
Het onderste deel is om te vertragen of versnellen (hard nodig bij beatmixen)
Rechts staat ook ergens een knopje dat rood kleurt als je dat indrukt.
Dat zou rood moeten zijn dan hoor je niet zo fel dat je versnelt of vertraagt.

Soms heb je gelijk en soms ook weer niet.

De Cue knop op de MKIII
- De Cue kan je instellen als de plaat op pauze staat. Dan kan je met de platter een Cue punt instellen. Als je de platter vasthoud en je hebt denk je een goed?Cue punt druk dan?op de Cue knop.

- Als je een Cue punt hebt can je op play drukken...daarna druk je op Cue en hij staat weer op het goede Cue punt. Let erop dat als je nummer op pauze staat dat je niet op Cue drukt. Anders zet ie een nieuw Cue punt waar je op dat moment het nummer op pauze hbt staan.

- Staat de Cue knop aan en de play knop lekker te knipperen...klik op de Cue Punt?en houdt hem vast. Nu hoor je het nummer. Laat je hem los dan springt ie weer terug naar je Cue punt en stopt het nummer.
Houd je de Cue knop?ingedrukt en je denkt dat je hem lekker gemixed hebt, druk dan de Play knop erbij en laat de Cue knop los en het nummer speelt verder. Wil je weer terug naar het Cue punt terwijl het nummer?speelt, druk dan weer op de Cue button.

Jogwheel
- Als de Vinyl mode aanstaat kan je met de bovenste platter scratchen.
- Als je hem niet op Vinyl mode hebt staan dan reageert hij als alle andere CDJ's

Master Tempo
- Dat rode lichtje rechts bij de pitch control is de Master Tempo. Dit houdt in dat als je de pitch control gebruikt en er komt zang doorheen. Dat de stem op dezelfde toon blijft en je de beat sneller of langzamer kan laten lopen. Dus je hoort dan geen?hoge?of lage stemmetjes.
RemcoV    posted on 05-02-2010 12:47
WWW.GOOGLE.NL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Cool
Rusafli    posted on 05-02-2010 14:43
Voor de luie typers onder ons:
dacuba    posted on 05-02-2010 18:41
Weeral dezelfde discussie lol.
JJenzz    posted on 05-02-2010 19:54
Poster: KingDing3ling

Soms heb je gelijk en soms ook weer niet.

De Cue knop op de MKIII
- De Cue kan je instellen als de plaat op pauze staat. Dan kan je met de platter een Cue punt instellen. Als je de platter vasthoud en je hebt denk je een goed?Cue punt druk dan?op de Cue knop.

- Als je een Cue punt hebt can je op play drukken...daarna druk je op Cue en hij staat weer op het goede Cue punt. Let erop dat als je nummer op pauze staat dat je niet op Cue drukt. Anders zet ie een nieuw Cue punt waar je op dat moment het nummer op pauze hbt staan.

- Staat de Cue knop aan en de play knop lekker te knipperen...klik op de Cue Punt?en houdt hem vast. Nu hoor je het nummer. Laat je hem los dan springt ie weer terug naar je Cue punt en stopt het nummer.
Houd je de Cue knop?ingedrukt en je denkt dat je hem lekker gemixed hebt, druk dan de Play knop erbij en laat de Cue knop los en het nummer speelt verder. Wil je weer terug naar het Cue punt terwijl het nummer?speelt, druk dan weer op de Cue button.

Jogwheel
- Als de Vinyl mode aanstaat kan je met de bovenste platter scratchen.
- Als je hem niet op Vinyl mode hebt staan dan reageert hij als alle andere CDJ's

Master Tempo
- Dat rode lichtje rechts bij de pitch control is de Master Tempo. Dit houdt in dat als je de pitch control gebruikt en er komt zang doorheen. Dat de stem op dezelfde toon blijft en je de beat sneller of langzamer kan laten lopen. Dus je hoort dan geen?hoge?of lage stemmetjes.

Dus eigenlijk is de CUE van de CDJ hetzelfde als in Virtual DJ?
Als dit waar is, kan je oefenen met de CUE's in VDJ dan weet je hoe en wat? Kan iemand bevestigen want vraag me dit ook af...
Dolivieira    posted on 05-02-2010 21:12
Poster: JJenzz

Dus eigenlijk is de CUE van de CDJ hetzelfde als in Virtual DJ?
Als dit waar is, kan je oefenen met de CUE's in VDJ dan weet je hoe en wat? Kan iemand bevestigen want vraag me dit ook af...

Idd het werkt het zelfde als bij Virtual DJ.
main    posted on 06-02-2010 09:47
Poster: nils7

Maar dan moet je wel iemand hebben die ff verteld wat er gebeurt Winking my eye

Tjah het is gewoon DJ gear dus cd'kes afspeulen zullen ze beide doen heWinking my eye

Prijsverschil zit 'm in de details: oliegedempt mechanisme, vergulde connecties, digital out, wave display enz Winking my eye

En de eenvoud gewoon van de spelers.. op de 2000 zitten al weer een hele hoop meer knoppen hehehe!

klopt, het is prachtspul maar door mijn hoge verwachtingen viel het een beetje tegen Tongue
XMatiC    posted on 06-02-2010 17:07
DJJS heb je er nu al op gedraait ?
www.youtube.com/LennertDJ
KingDing3ling    posted on 09-02-2010 07:54
Ja laat maar eens even horen hoe het was.
Xurion    posted on 09-02-2010 12:08
Vrijdag gaat het worden alleen weet ik niet of het feest dorgaat want ik heb een gebroken teen en ik kan niet lopen. Maar ik ga het toch gewoon proberen.
KingDing3ling    posted on 09-02-2010 12:42
Dat is makkelijker staan met gips om je poot. Word je niet zo moe van...Cool
Xurion    posted on 09-02-2010 12:42
Ik heb geen gips want dat helpt niet bij een teenbreuk.
Esmee    posted on 09-02-2010 12:57
gewoon teepje eromheen en verder heb je dr geen last meer van.. Ik wil niet heel lullig doen maar ik ben niet de meest slimste met apparatuur en toen ik de 1e keer een cdj-1000 gebruikte en daarvoor alleen virtual dj en een dubeble cd speler had gezien wist ik ook na1 min hoe t werkte... hotcues iets later maar dannog... op de cue button staat groot CUE op de play/pauze button staan de play pauze tekentjes... hoe veel makkelijker wil je het hebben..
maar duidelijker dan de uitleg van kingding kan het niet denk ik.
Xurion    posted on 09-02-2010 13:03
Ja ik had dat ook snel onder de knie maar ik ?dacht zo van, misschien hebben die dingen nog iets speciaals of waar ik nog op moet letten weetje wel...
Lucalicious    posted on 09-02-2010 16:14
het grote verschil voor mij was dat het allemaal zoveel beter werkt.
de ceu en play zijn gevoeliger en precieser, de pitch fader werkt beter en precieser, het jog reageert heel anders op draaiingen, veel precieser.
de eerte paar overgangen zijn vaak ff wennen maar daarna zijn ze uberchil.
nils7    posted on 13-02-2010 05:49
Nou.... vanavond was het (als je teen het toe laat) om in GeenStijl termen te blijven: teen +1
Dus hoe was't?
Xurion    posted on 14-02-2010 22:22
haha geenstijl +2
Het waren op eens 2x CDJ 2000, man wat werkt dat goed.
Het was een zeer geslaagde avond al zeg ik het zelf.
Dolivieira    posted on 15-02-2010 11:02
Poster: DJJS
haha geenstijl +2

Het waren op eens 2x CDJ 2000, man wat werkt dat goed.

Het was een zeer geslaagde avond al zeg ik het zelf.

Marzel pik. Huren ze wat krijgen ze gelijk CDJ2000. Lekker he. CDJ1000MK3 werken ook wel lekker hoor.
Xurion    posted on 15-02-2010 11:09
Nou ze hadden een CDJ1000MK3 gehuurt maar het bleek dat het verhuur bedrijf die al had vervangen voor een CDJ2000

30 Users online: 10 Guests (20 Unknown)
Pages generated today : 18.921
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.243.338