Omdat ik deze koptelefoon nu een slordige 4 maanden in bezit heb, leek het me wel nuttig om hier ook een review over te schrijven.
Looks en verhaaltje.Na het succes van de RH-3500 heeft Reloop nog een koptelefoon geproduceerd, maar deze in een iets hogere prijs en kwaliteitsklasse.

De koptelefoon zelf ziet er erg stevig uit en ondanks de plastic look is hij dat ook. Op beide oorschelpen staat het Reloop logo en op de hoofdband staat ook het logo+ Reloop, wat er wel mooi uitziet. Hij wordt geleverd in een grote doos en is erg stevig ingepakt in piepschuim. Minpunt qua looks is dat de koptelefoon opvallend groot is. In de doos zit;
1: De koptelefoon zelf
2: Een soort reclamefoldertje
3: Een shitload aan piepschuim
4: Andere oorschelpen ( voor als je deze zat bent kan je die erop draaien. )
5: Een lange kabel zonder krul
6: Een kabel met krul
7: Een Gold Plated 6.5mm plug
8: Een plastic zak waarin de plug en de kabels verpakt zitten.
De normale ( dus degene op de foto hierboven ) oorschelpen zitten er vast op, dit zijn ook de meest relaxte aangezien je met de andere de speaker in de koptelefoon tegen je oor aan voelt.
De stevigheid en feeling Er valt niet over te twisten dat deze koptelefoon erg stevig is. Als je 'm ook maar even in je handen vast houd heb je het gevoel dat ie never nooit uit mekaar stort. Nadeel is wel zoals al eerder genoemd de koptelefoon ongeveer compleet van plastic is -met uitzondering van de dingetjes waarmee je de grootte van de HP kan verstellen, en dus ook erg plastic aanvoelt. Echter voelt het wel als kwaliteitsplastic aan en niet als de troep waar de playmobil van je broertje van gemaakt is . De oorschelpen zijn heerlijk zacht en de standaard dingen die erop zitten sluiten ( als je geen flaporen hebt ) ook precies om je oren heen. Toch zijn de oorschelpen erg dun en ziet en voelt dit ook beter dan wanneer de oorschelpen gigantisch zijn zoals bij de RH3500, een groot pluspunt dus op z'n voorganger.
Geluidskwaliteit en gebruiksgemakVolgens Reloop haalt de RHP-10 3Hz tot aan 35Khz. Heel precies ga ik hier niet over oordelen want ik ben niet zo van de Hz cijfertjes, maar wat ik wel weet is dat de bass echt ?bergeil is. Omdat de oorschelpen zo klein zijn zit de bass echt direct op je oor en dat is alweer een pluspunt erbij. De hoge tonen haalt ie ook met gemak op een erg goede kwaliteit. Jammer genoeg gaat hij niet zo hard als soms gewenst, de tonen vervormen al gauw als je richting het limiet gaat van de koptelefoon, een erg minpunt dus. Over het gebruiksgemak is er ook een klein klaagpuntje, de koptelefoon is met een hand niet op te doen en klapt ook vrij snel in de rondte aangezien de oorschelpen wel ?rg soepel in de scharnieren. Gelukkig kan hij wel makkelijk met 1 oor op, pluspunt dus.
Uiteindelijk zeik-conclusieverhaal Al met al is de RHP-10 echt wel iets waar Reloop trots op mag zijn, ze hebben -zeker voor de prijsklasse, erg goed werk geleverd met deze hp. Afgezien van een paar puntjes is hij geweldig.
Plusch en minpuntjes+Bassweergave
+Looks
+Oorschelpen
+Geluidskwaliteit, deze moet er stiekem toch bij.
+Kwaliteitsplastic feeling
-Plastic look
-Vervorming bij in de buurt geraken van het limiet
-Wiebelige oorschelpen
-Wel erg stevig ingepakt in de doos en een overdosis piepschuim+reclamefoldertje waar je eigenlijk totaal niks aan hebt als je Reloop gear wil aanschaffen omdat er vooral gear in staat van andere (voor mij onbekende) merken.
-Koptelefoon is wel ernstig groot.
Edit; Commentaar over te grote look bijgevoegd.