Reloop RHP-10 Review
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 04-02-2010 18:25
Omdat ik deze koptelefoon nu een slordige 4 maanden in bezit heb, leek het me wel nuttig om hier ook een review over te schrijven.

Looks en verhaaltje.

Na het succes van de RH-3500 heeft Reloop nog een koptelefoon geproduceerd, maar deze in een iets hogere prijs en kwaliteitsklasse.
De koptelefoon zelf ziet er erg stevig uit en ondanks de plastic look is hij dat ook. Op beide oorschelpen staat het Reloop logo en op de hoofdband staat ook het logo+ Reloop, wat er wel mooi uitziet. Hij wordt geleverd in een grote doos en is erg stevig ingepakt in piepschuim. Minpunt qua looks is dat de koptelefoon opvallend groot is. In de doos zit;
1: De koptelefoon zelf
2: Een soort reclamefoldertje
3: Een shitload aan piepschuim
4: Andere oorschelpen ( voor als je deze zat bent kan je die erop draaien. )
5: Een lange kabel zonder krul
6: Een kabel met krul
7: Een Gold Plated 6.5mm plug
8: Een plastic zak waarin de plug en de kabels verpakt zitten.

De normale ( dus degene op de foto hierboven ) oorschelpen zitten er vast op, dit zijn ook de meest relaxte aangezien je met de andere de speaker in de koptelefoon tegen je oor aan voelt.

De stevigheid en feeling

Er valt niet over te twisten dat deze koptelefoon erg stevig is. Als je 'm ook maar even in je handen vast houd heb je het gevoel dat ie never nooit uit mekaar stort. Nadeel is wel zoals al eerder genoemd de koptelefoon ongeveer compleet van plastic is -met uitzondering van de dingetjes waarmee je de grootte van de HP kan verstellen, en dus ook erg plastic aanvoelt. Echter voelt het wel als kwaliteitsplastic aan en niet als de troep waar de playmobil van je broertje van gemaakt is . De oorschelpen zijn heerlijk zacht en de standaard dingen die erop zitten sluiten ( als je geen flaporen hebt ) ook precies om je oren heen. Toch zijn de oorschelpen erg dun en ziet en voelt dit ook beter dan wanneer de oorschelpen gigantisch zijn zoals bij de RH3500, een groot pluspunt dus op z'n voorganger.

Geluidskwaliteit en gebruiksgemak

Volgens Reloop haalt de RHP-10 3Hz tot aan 35Khz. Heel precies ga ik hier niet over oordelen want ik ben niet zo van de Hz cijfertjes, maar wat ik wel weet is dat de bass echt ?bergeil is. Omdat de oorschelpen zo klein zijn zit de bass echt direct op je oor en dat is alweer een pluspunt erbij. De hoge tonen haalt ie ook met gemak op een erg goede kwaliteit. Jammer genoeg gaat hij niet zo hard als soms gewenst, de tonen vervormen al gauw als je richting het limiet gaat van de koptelefoon, een erg minpunt dus. Over het gebruiksgemak is er ook een klein klaagpuntje, de koptelefoon is met een hand niet op te doen en klapt ook vrij snel in de rondte aangezien de oorschelpen wel ?rg soepel in de scharnieren. Gelukkig kan hij wel makkelijk met 1 oor op, pluspunt dus.

Uiteindelijk zeik-conclusieverhaal

Al met al is de RHP-10 echt wel iets waar Reloop trots op mag zijn, ze hebben -zeker voor de prijsklasse, erg goed werk geleverd met deze hp. Afgezien van een paar puntjes is hij geweldig.

Plusch en minpuntjes

+Bassweergave
+Looks
+Oorschelpen
+Geluidskwaliteit, deze moet er stiekem toch bij.
+Kwaliteitsplastic feeling

-Plastic look
-Vervorming bij in de buurt geraken van het limiet
-Wiebelige oorschelpen
-Wel erg stevig ingepakt in de doos en een overdosis piepschuim+reclamefoldertje waar je eigenlijk totaal niks aan hebt als je Reloop gear wil aanschaffen omdat er vooral gear in staat van andere (voor mij onbekende) merken.
-Koptelefoon is wel ernstig groot.

Edit; Commentaar over te grote look bijgevoegd.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
User edit by -FLoriZ- on 23-12-2010 @ 18:30:31 (4%)

What do you think about Reloop RHP-10 Review ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 04-02-2010 18:26
Goed geschreven review!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Xurion    posted on 04-02-2010 18:30
Wow bedankt, ik wilde hem volgende week gaan halen maar dan de witte versie.
-FLoriZ-    posted on 04-02-2010 18:32
@Bambam; Ty =]
@DJJS; Het is opzich een aanrader! Alleen weet ik niet of wit nou echt zo veel beter is als zwart, ik vind ze allebei nogal standaard eruit zien Tongue
bambamstudio    posted on 04-02-2010 18:36
Ik vind die witte zo besmettelijk.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
-FLoriZ-    posted on 04-02-2010 18:39
Poster: bambamstudio
Ik vind die witte zo besmettelijk.....
  Ik vind wit bij Hp's zowiezo erg lelijk, zilver is mijn persoonlijke favoriet.
maartentjuh    posted on 12-03-2010 22:11
Ik heb zelf de Rhp-10 Cherry black gekocht.
Ik twijfelde eerst tussen de stanton dj pro 2000 en deze maar ik vond deze toch beter klinken. Ik vond vooral de bassweergave lekkerder
JollyJunkie    posted on 12-03-2010 23:00
Die Stanton klinkt ook gewoon slecht, maar hij blijft wel heel en hij gaat behoorlijk hard.

Mooie review!
Klein minpuntje, je schrijft: De koptelefoon zelf ziet er erg stevig uit en ondanks de plastic look is hij dat ook.
Een beetje tegenstrijdig Winking my eye
Tekhead    posted on 12-03-2010 23:21
Mooie en duidelijke review meid, veel plezier nog met je HP
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
JollyJunkie    posted on 12-03-2010 23:27
Poster: Tekhead
Mooie en duidelijke review meid, veel plezier nog met je HP

?
Cool
Estacy    posted on 13-03-2010 00:35
mooie review! maar heb je ook vergelijkings materiaal?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 13-03-2010 @ 00:36:45 (4%)
ThijsG    posted on 13-03-2010 23:28
+1!
niiicola    posted on 13-03-2010 23:30
Poster: JollyJunkie

?
Cool

Hehe, Ik heb hem aangesmeerd dat het een meisje is en "ze" Florien heet Tongue
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 14-03-2010 14:32
Poster: Estacy
mooie review! maar heb je ook vergelijkings materiaal?
  RH-1500 heb ik even getest, Jb Systems 1500 ( Nicola's Hp :') ) en nog iets van Sennheiser waar ik de naam van kwijt ben Tongue

Poster: niiicola

Hehe, Ik heb hem aangesmeerd dat het een meisje is en "ze" Florien heet Tongue
  Ja dankjewel joh :')

Oliviero    posted on 23-12-2010 16:21
goede revieuw en ook leuk geschreven.

zelf heb ik ook de rhp-10 en ik moet zeggen dat de bassweergave buitengewoon goed is.
als ik een nummer hoor op mijn KRK RP6 speakers en ik zet daarna de rhp-10 op, dan hoor ik de bass veel beter op me rhp-10 en dat terwijl de KRK RP6 uitstekende speakers zijn.
door de goede bassweergave wordt het beatmatchen gemakkelijker, dus voor mij als beginner is dat zeker handig.
over die 'plastic look' ben ik het niet helemaal met je eens. persoonlijk vind ik het er zeker niet uitzien als plastic en het voelt al helemaal niet zo aan. (ik heb de zwarte RHP-10)
www.soundcloud.com/oliverheldens
T-to-the-J    posted on 23-12-2010 16:36
Maar meer bass dan krk's is niet heel bijzonder, krk's zijn gemaakt om het zo neutraal mogelijk te weergeven. Vandaar dat er wat minder bass inzit dan in je HIFI speakers..
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
-FLoriZ-    posted on 23-12-2010 16:49
Even een aanvulling: De RHP-10 is rubbish, troep, rotzooi, bagger. 2x afgebroken bij de scharnier ( 2 verschillende hp's ), misschien helpt dit eventuele kopers verder te zoeken.
niiicola    posted on 23-12-2010 17:01
Eerste pluspunt in je review is wel leukTongue
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 23-12-2010 18:30
Poster: niiicola
Eerste pluspunt in je review is wel leukTongue

Edit.
Chili    posted on 24-12-2010 16:08
Poster: -FLoriZ-
Even een aanvulling: De RHP-10 is rubbish, troep, rotzooi, bagger. 2x afgebroken bij de scharnier ( 2 verschillende hp's ), misschien helpt dit eventuele kopers verder te zoeken.

Ik vraag me dan toch af hoe deze behandeld zijn, ik gebruik deze koptelefoon nu 2 jaar (meestal thuis, maar ook af en toe on the road), en ik vind de bouwkwaliteit juist bovengemiddeld, helemaal als je naar de prijs kijkt.
-FLoriZ-    posted on 24-12-2010 17:17
Poster: Chili
Ik vraag me dan toch af hoe deze behandeld zijn, ik gebruik deze koptelefoon nu 2 jaar (meestal thuis, maar ook af en toe on the road), en ik vind de bouwkwaliteit juist bovengemiddeld, helemaal als je naar de prijs kijkt.
  Zeer zuinig, ik ben niet iemand die rare dingen doet met gear. Mn nieuwe Ortofon O2 doet 't nu al 3x zo lang als beide Reloops bij mekaar ongeveer. De laatste keer dat ie brak, brak ie op vakantie toen ik 'm van tafel oppakte en mn ipod eraan hing. :')
Oliviero    posted on 31-12-2010 13:19
hmm, vreemd.
bij die van mij is nog niks kapot ofzo.
www.soundcloud.com/oliverheldens

This is an old Topic

No new postings for 5.245 days.
 Post CommentThat would be 174.8 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

135 Users online: 14 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 46.878
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.654.629