Leopard OSX 10.5 DVD waar te koop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardshort    posted on 04-02-2010 04:56
Luitjes..?Smile

Ik bezit momenteel een iBook G4 (1,2Ghz, 1,25Gb Ram, 60Gb Hd), werkt prima voor wat ik er mee doe en ik ben er tevreden mee, maar 1 nadeel..

Ik draai op dit moment OSX tiger 10.4.11.

Ik ben nu op zoek naar een legitieme versie van Leopard OSX 10.5, maar in de apple store is alleen leopard osx 10.6 (snow) te verkrijgen en helaas werkt 10.6 snow niet zonder intel processor en aangezien ik die niet heb word dat dus lastig..

Ik weet w?l zeker dat Leopard 10.5 probleemloos draait op mijn G4 maar ik kan echt nergens een dvd vinden..

Weet iemand of ik ergens gewoon een legitieme dvd kan aanschaffen en wat deze ongeveer kost ?

tnx?Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
User edit by Hardshort on 04-02-2010 @ 04:56:27 (1%)

What do you think about Leopard OSX 10.5 DVD waar te koop ??

Vote :   

djmathijs    posted on 04-02-2010 08:12
Ik heb de 10.5 nog liggen, maar ik weet niet of deze licentie gebonden zijn?
Als dit wel het geval is moet ik nog kijken of mijn 10.6 update cd ook als install cd kan worden gebruikt voor een eventuele reinstall.
Lead    posted on 04-02-2010 08:20
Mijn Snow Leopard draaide als update. Zou inderdaad niet weten of die laatste CD een volledige versie is. Kan het me voor 29,- haast niet voorstellen.
Let the BASS be louder
bartezzz    posted on 04-02-2010 08:52
jawel die update cd is gewoon ook goed voor een schone installatie, net zoals je er gewoon meerdere computers mee kan update.

het is gewoon weer een verkoop iets van apple waardoor mensen eerder bijv. een familie pack kopen of de hele installatie.
User edit by bartezzz on 04-02-2010 @ 09:18:28 (1%)
Boyd    posted on 04-02-2010 21:51
De update cd kan je geen schone installatie mee doen. Waarom komt standaard leopard dan op 2 cd's en past de update op 1?
djmathijs    posted on 04-02-2010 21:59
Weet je zeker dat deze op 2 cd's komt?
Ik heb namelijk ooit mijn imac eens geformatteerd en kon met behulp van update cd snow er weer opzetten.
jannickv    posted on 04-02-2010 22:01
Poster: BoydGrift
De update cd kan je geen schone installatie mee doen. Waarom komt standaard leopard dan op 2 cd's en past de update op 1?
  2e cd zijn de standaard meegeleverde programma's dacht ik (a)
djmathijs    posted on 04-02-2010 22:04
Ja helemaal vergeten, hier staan inderdaad de programma's en bootcamp etc. op. Dus zonder die cd werkt leopard ook.
bartezzz    posted on 04-02-2010 23:10

zeker weten dat het kan, ik heb namelijk alle 2 me macbooks opnieuw geinstaleerd met de update cd nadat ik er een nieuwe hd in had gezet.
@ hardshort: Ik zou je eventueel een rip kunnen geven van de leopard cd....
Tekhead    posted on 04-02-2010 23:18
Ik heb dezelfde ibook als jij, en heb? via djr destijds een Legale niet bijgeleverde DVD overgekocht Leopard, en deze was al eens geinstalleerd geweestn werkt perfect
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
nils7    posted on 05-02-2010 05:34

Sneeuw Luipaard is maar 1 cd en je kan er wel een schone install mee doen Winking my eye heb ik namelijk gedaan!
Down_Town    posted on 05-02-2010 07:33
Ik heb mijn MacbookPro ook met de Snow Leopard DVD schoon geinstalleerd. Ik heb namelijk gelijk mijn hardisk ge-upgrade toen Snow uit kwam. Op de 2e DVD die er ooit bij zat staan de extra programma's zoals iPhoto, Garage band, enz.
Je zou zonder problemen met de DVD van 10.5 van iemand anders de upgrade op een oudere Mac kunnen doen. Dat is alleen niet helemaal zoals het hoort. Maar als je niet meer aan 10.5 kan komen is dat toch vervelend dat je niet kan upgraden.
Probeer het eens bij een Apple reseller misschien hebben die nog een Leopard liggen voor een leuk prijsje.
soundcollector    posted on 05-02-2010 10:29
Updaten via mac os is niet licentie gebonden.
Gewoon iemand zoeken die de dvd heeft en dan zit je goed.
Zo hebben wij samen met een een groep vrienden 1 versie van Snow Leopard gekocht, en die dvd allemaal gebruikt.
Je moet gewoon iemand zoeken die je de dvd wil uitlenen.
nils7    posted on 05-02-2010 13:19
Poster: Down_Town
Ik heb mijn MacbookPro ook met de Snow Leopard DVD schoon geinstalleerd. Ik heb namelijk gelijk mijn hardisk ge-upgrade toen Snow uit kwam. Op de 2e DVD die er ooit bij zat staan de extra programma's zoals iPhoto, Garage band, enz.

Je zou zonder problemen met de DVD van 10.5 van iemand anders de upgrade op een oudere Mac kunnen doen. Dat is alleen niet helemaal zoals het hoort. Maar als je niet meer aan 10.5 kan komen is dat toch vervelend dat je niet kan upgraden.

Probeer het eens bij een Apple reseller misschien hebben die nog een Leopard liggen voor een leuk prijsje.

Da's iLife die tweede disc Winking my eye
Abram    posted on 05-02-2010 14:58
- Upgrade disc van Snow Leopard kan je gewoon installeren zonder een aanwezige 10.5 installatie
- Drop-In disc van Snow Leopard kan je NIET installeren zonder een aanwezige 10.5 installatie
- Snow Leopard past op 1 single-layer DVD omdat ze een enorme hoeveelheid rotzooi uit het systeem hebben gehaald waaronder de Kernel Extensions voor G3/G4/G5
- Leopard is een enkele dual-layer dvd waar alles op staat.
- Indien je een Leopard installatie op twee schijven hebt is deze meegekomen bij de aanschaf van een Mac. Die installatie schijven werken NIET op andere Macs omdat ze aangepast zijn om enkel data voor de originele Mac te bevatten.
- Je kan proberen een originele schijf op de kop te tikken via www.tweedehandsmac.nl
- Ik zou het afraden om 10.5 te installeren op die mac. Het gaat werken maar je performance gaat een enorme sprong achteruit. Dit is niet gebaseerd op eigen ervaring maar op de honderden klanten die ik hier al over heb moeten adviseren.
Boyd    posted on 05-02-2010 15:05
Nog een vraagje abram. Ik heb hier een iMac 24" 2,8ghz. Die draait nog op leopard. Nu heb ik al een upgrade disk ontvangen, is het wijs om een hele schone installatie te doen om vervolgens via time-machine mijn bestanden terug te zetten. Of kan ik beter gewoon een upgrade installeren?
Hardshort    posted on 11-02-2010 03:00
Ik ben al veel wijzer geworden nu, & inmiddels voorzien van een dvdtje!

Thnx voor de hulp & reacties!
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
djmathijs    posted on 11-02-2010 08:44
@BoydGrift, wanneer je een hele schone installatie doet ben je er zeker van dat je mac weer helemaal lekker draait en wanneer je een upgrade doet wordt hij ook vast wel sneller, maar niet zo snel als een schone installatie.
Laidback    posted on 11-02-2010 08:57
Nog een vraagje abram. Ik heb hier een iMac 24" 2,8ghz. Die draait nog op leopard. Nu heb ik al een upgrade disk ontvangen, is het wijs om een hele schone installatie te doen om vervolgens via time-machine mijn bestanden terug te zetten. Of kan ik beter gewoon een upgrade installeren?

1, Backuppen wat je wilt behouden
2, MAC OS-X (Snow) in de drive
3, Complete format doen
4, Installen
5, Backup terugzetten

alles eraf en schoon beginnen is echt het beste Happy, laughing

als ik even een tip mag geven..
schrijf even op welke programma's je hebt, vooral programma's waar je geen schijf van hebt / van het internet hebt gedownload.
grijp een USB stick of een lege DVD en brand/zet al deze programma's in aparte mapjes op je dvd/usb.
Labeltje erop,. goed bewaren..
scheeld echt een hele hoop tijd mocht je nog eens een "fresh instal" moeten doen!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

58 Users online: 15 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 12.857
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.777.271