Sorry dat ik hier even op inhaak, ik wil geen haat zaaien, maar wel even wat onwaarheden de wereld uit helpen (en mensen weer even proberen wat te leren

)
Poster: djvir20
Nuja er zullen op deze post wel ontkennende antwoorden komen, ik verwacht niet anders , maar toch ben ik er van overtuigd dat het zo in sommigen hun hoofd draait. Van ik doe dit al 20 jaar en alleen ik heb gelijk. Dit blijkt uit hoppie's post. Hij beweerd dat omdat zij ouder zijn zij automatisch gelijk hebben.
Maar ik denk dat iedereen hier wel al eens gehoord heeft van hoogbegaafden ?
Wel: Als een hoogebegaafde op een dag tegen een man zegt: "Maar dat kan toch niet ? tralala.. "
En de man zegt vervolgen: " Jongen ik ben 30 ik zal het heus wel beter weten"
Waarom noemt men het kind dan nog hoogbegaafd ? Er wordt niet meer geredeneerd vanuit het
standpunt van het kind. Want "grote mensen zijn nu eenmaal slimmer dan kinderen" dat is een
aangenomen uitspraak omdat volwassen DIKWIJLS meer ervaring hebben.
Jammer, je komt hier op DJR niet echt hoogbegaaft over, dus neem ik aan dat je dat ook niet bent.
Maargoed, dat hoofdstuk is gesloten, zand er over en ontopic

Poster:?djvir20
Maar als je eens gaat nadenken over wat ik zij: Je ziet daar verschillende mixer toch ? inderdaad.
Zeg dat pak 'm beet iedere "module" 50 kanalen heeft ??
kom je dan thuis met 1 grote doos met een grote mixer erin ? Nee toch, Hier zien we zelfs dat er 2 of 3 keer gewoon hetzelfde PA toestel werdt gekocht en aaneengekoppeld werd.
Net hetzelfde als je kleine ford fiesta hebt en er een aanhangwagen van 100m aanhangt en zegt " ik heb de langste auto" Neen, dan heb je je auto "opgebouwt" uit 2 stukken die samen de grootste "auto" vormen.
Maarja zo denk ik niet dat jullie het bekeken hadden? Ik neem dit ook niemand kwalijk maar dan is het natuurlijk wel zo fijn dat je dan niet zomaar gaat zeggen dat ik er veel minder van weet he ??
Want was het nu zo dat, zoals een computer (aangenomen) bestaat uit een scherm en de "kast" zelf, deze mixer bestond uit 6 delen die gewoon appart waren maar eigenlijjk 1 mixer waren. Omdat je het niet in ??n keer verpakt kreeg. DAN gaf ik jullie volledig gelijk maar hier zie je duidelijk dat het meerdere keren exact dezelfde mixers zijn en als ik 10 djm 800's naast elkaar zet en ze verbind, heb ik dan de grootste djm-800 ??
Of je het van de bovenkant, onderkant, zijkant, of het midden bekijkt, het blijft 1 mengtafel. Natuurlijk weet ik dat iedereen denkt dat het meerdere (dezelfde) aan elkaar gekoppelde mengtafels zijn. Dat is het niet, en ik durf te wedden dat als de mengtafel recht was geweest (en niet krom) dat iedereen het (inclusief jij) het had gezien als 1 mengtafel.
Dit soort mengtafels zijn opgebouwd uit modules (modulair opgebouwde mengtafels noemen we dat). Wat in dit geval is gebeurd, is dat er 1 hoofd unit is (om het zo maar even te noemen) waar een aantal faderbanken op zijn aangesloten.?
Ik weet ook niet welke infrastructuur je in je hoofd hebt als je gaat werken met (bijvoorbeeld) 4 Midas Venice mengtafels, denk er aan dat auxen e.d ook aan elkaar moeten worden geknoopt!
Wat de mengtafel ??n maakt, is dat het model van tevoren is gemaakt door de fabrikant, het hele frame waar de faderbanken in zitten is van te voren gemaakt en word bij de rest geleverd (je koopt dus eigenlijk een tafel met mengtafel er in). De SSL Duality (om maar even een voorbeeld te noemen), word ook geleverd als frame, waar je zelf nog alle losse broodjes in moet schroeven!
Dus jouw argumentatie over het feit dat het een aantal aan elkaar gekopelde mengtafels zijn klopt niet, dat je bij je standpunt blijft is natuurlijk (ik was ook eigenwijs op jouw leeftijd).
Poster:?djvir20
...?Ik weet ook dat een auto geen PAmixer is etc.. Maar dat is om het gewoon even heel duidelijk te maken.
Ik zal je nog een klein geheimpje verklappen... Een studio mengtafel is ook geen P.A mengtafel, hier zit een wereld van verschil tussen!
Poster:?Stagiar
Ik heb stage gelopen bij Luxor Live in Arnhem, waar ze een Midas Verona hebben, 2x cdj1000 ingeplugd en ik stond te mixen op een Verona

Ik heb het een keer gedaan op een Midas Venice, dit omdat we op klus er pas achter kwamen dat er geen DJ was met eigen apparatuur. (ik had trouwens geen 1000's)
Poster:?Stagiar
Doorgaans de grootste is denk ik de Dateq LMP 7.3
Of misschien de Xone:4D?
Wat ik zelf altijd de beste mixers zal vinden op studio gebied, zijn de mixers van SSL. Man, hoeveel tophits zijn er al met die mixer opgenomen he...
Nog even voor djvir20, ik post veel hier op dit forum (laatste tijd wat minder). Ik post om mensen te helpen, niet om ze af te zeiken, ik hoop daarom ook dat je wat leert van deze post (want dat doen we toch? leren leren leren leren, elke dag maar weer!)
Bouncy