Pro-Tools
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 01-02-2010 22:17
Jep, Digidesign?Pro tools..

Heb een best simpele vraag;

wat heb je naast een Digidesign C|24 Console nog meer nodig om Pro Tools lekker te kunnen gebruiken!?

ik zie en lees veel over verschillende mogelijkheden,

Verschillende Accel. kaarten HD|
I/O's

waar ligt de basis?
wat heb je minimaal nodig?
wat zou het kosten om Pro Tools gewoon thuis te gebruiken voor opname uit een Zangcabine, Pre/Post production..
de C|24 console kost tussen de 6 en 9 DUIZEND euro,. maar wat komt daar nog boven op? wat heb je nodig?
op de Apple Mac-Pro na that is..

wie heeft hier ervaring mee?
ik vind het echt enorm Intressant om hier eens ervaring over op te doen! Happy, laughing
je ziet alle Pro's dit gebruiken,, complete ICON consoles van 180,000 dollar.. (Gekkenwerk)
maargoed,.. brand los!

What do you think about Pro-Tools ??

Vote :   

Tekhead    posted on 01-02-2010 23:20
denk niet dat vele members op djr daar ervaring mee hebben (mezelf incluis)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
OneSixty    posted on 01-02-2010 23:28
Ik heb zelfs geen idee waar het over gaat. iets met opname/studiowerk i guess.
christiano    posted on 01-02-2010 23:56
nou ik heb tijdje stage gelopen bij massive music in amsterdam en daar gebruikte ze ook de c/24 van pro tools, verder hadden ze nog een zieke mac pro oxiom 61 en mini moog en shit lood aan plug ins en studio ruimte waar ze alles opnamen en dat was het wel zon beetje

maar als je gewoon kleiner wil moet je de kleine versie halen van pro tools dat is volgens mij de m3 serie dat is net als de m-audio I/O studio mixer dus 8 channels met ingebouwde sound card
bambamstudio    posted on 02-02-2010 00:11
De kern van Protools vorm naast een mac pro minimal 1 PCI of CIe uit de HD serie. Je hebt dat een DSP kaart met minimaal 32 I/O. Je hebt dan een basis systeem waar je een aantal plug-ins en Protools software mee kunt draaien. Wil je meer plug-ins (TDM/RTAS) draaien of meer I/O nodig hebben zal je meer kaarten moet kopen.
GA je met hardware synths, mics, instrumenten werken hem je een AD/DA converter nodig. Hiervoor zorgt de C24 voor met een maximum van 24 in.?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
christiano    posted on 02-02-2010 00:35
herrinerde me ook nog dat heel protools werkte & berekende op de c24

This is an old Topic

No new postings for 5.627 days.
 Post CommentThat would be 187.6 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

37 Users online: 13 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 18.440
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.242.857