Problemen met organisator (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

michiel505    posted on 01-02-2010 16:13
Ik weet niet zeker of dit het gepaste forum ervoor is, anders mag een mod dit even verplaatsen ?

Ik heb nu al een aantal feestjes gedaan (altijd met eigen dj booth en voor boxen boxen/licht breng ik die persoon die een feestje geeft altijd in contact met een firma daarvoor, en geef ze advies en dergelijke betreffende wat te huren ect) en nooit problemen hiermee gehad.

Nu heb ik in december nog zo een feestje gedaan, op de avond zelf had de persoon die dit organiseerde niet voldoende geld bij op mij op dat moment te betalen, goed ik ben geen moeilijk persoon en zeg dat een overschrijving achteraf ook geen probleem is. Ondertussen (begin januari) contacteer ik heb opnieuw, omdat ik na 2 weken nog steeds geen overschrijving ontvangen heb, hij zegt me dit zo snel mogelijk inorde te maken. Ik gaf hem dan tot het einde van Januari (2 weken extra nog).

Nu is het ondertussen bijna 7 weken geleden dat het feestje doorgegaan is en ik heb nog steeds niets ontvangen, verder weet vermeid deze persoon nu elk contact. Enkele mails, voicemails en sms'n achtergelaten (niet superopdringerig natuurlijk)? Ik heb het in het verleden altijd de mensen achteraf laten betalen als ze di avond zelf niet konnen, maar dan was dit steeds na een week inorde.

Welke stappen kan ik nu ondernemen ?

What do you think about Problemen met organisator ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 01-02-2010 21:02
Mijn geweer is toch groter?Cool, maar beetje off-topic Tongue.?
Helioxx    posted on 01-02-2010 21:21
Poster: Tekhead
Die grote boze neger komt hopelijk niet uit Anderlecht, ant dan heeft hij geen knuppel maar een kalashnikov bij !

lol ^^
Zorg idd dat je iets op papier hebt, een email of sms is genoeg.
En zoals velen al zeiden, Face to face. ( nee, daarmee bedoel ik niet dat je een kopstoot moet geven Winking my eye )
djmamo    posted on 02-02-2010 15:46
Poster: Ilja
Als er niets op papier staat, dan maar de goede oude vriend: De Honkbalknuppel mee nemen, ik denk dat ie met deze klojo een heel kort gesprek zal hebben.

Poster: Jorrit

Goed, jij hebt bij deze ook al je kansen verspeeld bij alle organisatoren die meelezen op DJResource.?Cool

He wou ik net Ilja gaan boeken, ontzettende knuppel dat je bent.

zou mij niet gebeuren (als organisator), ik regel alles netjes zoals het hoort en ook zoals ikzelf behandeld wil worden en natuurlijk wat ik afspreek kom ik na.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 02-02-2010 @ 15:46:49 (8%)
michiel505    posted on 02-02-2010 19:23

Even een kort antwoord op alle reacties:

?

Ja het is wel allemaal in het zwart natuurlijk, dus sta ik
nergens legaal in mn schoenen.

?

Ik heb wel nog een msn gesprek waarop hij duidelijk zei de
dag na de fuif dat hij me nog moest betalen. Maar veel ben ik er waarschijnlijk
niet mee.

?

Ik ga ook niet meteen geweld gebruiken, dan ben ik zelfs in
fout vermoed ik.

?

Re: Er zit een wereld van verschil tussen het maar laten
zitten en met een knuppel langsgaan.

: Inderdaad er zit een groot verschil tussen.

Ik ga woensdag eens naar zijn huistelefoon bellen, want voor zover ik vermoed
woont die kerel nog bij zn ouders(s). Als ik geluk heb neemt hijzelf op en kan
ik het eens bespreken.

Daarna eventueel eens gaan aankloppen bij zijn thuis. (wel
moet ik alles eens zoeken in de witte gids, maar dit zal wel te vinden zijn)
User edit by michiel505 on 02-02-2010 @ 19:23:37 (52%)
CopainsDeluxe    posted on 02-02-2010 19:27
Geweld gebruiken is nooit goed, dat weet je gelukkig zelf ook !

En ik hoop met je mee dat hij nog bij zijn ouders woont.
Waarschijnlijk zijn de ouders van hem het ook niet eens dat hij nog niet betaald heeft.

En anders gewoon eens langsgaan, vriendelijk blijven en dan zou het normaal ni orde moeten komen!
michiel505    posted on 02-02-2010 19:34
Poster: CopainsDeluxe
Geweld gebruiken is nooit goed, dat weet je gelukkig zelf ook !

En ik hoop met je mee dat hij nog bij zijn ouders woont.
Waarschijnlijk zijn de ouders van hem het ook niet eens dat hij nog niet betaald heeft.

En anders gewoon eens langsgaan, vriendelijk blijven en dan zou het normaal ni orde moeten komen!

Inderdaad, dat was ik vandaag ook aan het denken.
Helixon    posted on 02-02-2010 19:53
Poster: michiel505

Ik ga woensdag eens naar zijn huistelefoon bellen, want voor zover ik vermoed
woont die kerel nog bij zn ouders(s). Als ik geluk heb neemt hijzelf op en kan
ik het eens bespreken.

En zijn ouders dan, kun je daar niet iets mee regelen.. mijn ouders zouden me toch (figuurlijk) vermoorden.
en me dwingen te betalen, maar dat zijn mijn ouders.

maar zoieso als je een beetje fatsoen hebt ga je niet iemand vermeiden, en hou je hem netjes op de hoogte, dat si wat ik zou doen, het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je geld op is en dat er meer uit gaat dan dat er binnen komt.

maar zoals jij hem behandelt vind ik geen stijl.

succes

Dean
tek-zotic    posted on 02-02-2010 20:15
volgende keer als hij iets organiseer stroomkabel doorknippen :d heel de tent zonder stroom, al het volk weg :D
Tekhead    posted on 02-02-2010 20:17
Je woont in Belgie zie ik, dus hetvolgende is van kracht, indien jij al 18 bent, en die kerel niet, heb je een probleem, en kan je enkel hopen op een milde medewerking van zijn ouders om toch nog aan je centjes te geraken.

Indien jij geen 18 bent, en hij wel, heeft hij een probleem, want dan is jou geen zwartwerk aan te smeren, omdat dit wettelijk gezien geen zwartwerk is maar een bijverdienste (studentenwerk) en dan kan je hem vervolgen via het vredegerecht, en de kosten hiervan ter zijner rekening in het vonnis laten opnemen, samen met schadevergoeding voor geleden smarten, valsheid in geschrifte, en bedriegelijke contractbreuk.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
michiel505    posted on 02-02-2010 20:22
We zijn beiden ouder dan 18. Hoe staat het dan ?
Tekhead    posted on 02-02-2010 21:36
Werk jij, of ben je nog schoolgaande ?
michiel505    posted on 02-02-2010 21:42
Schoolgaande, hoger onderwijs.
Tekhead    posted on 02-02-2010 21:48
Dan zit je ook goed, is dan hetzelfde alsof je geen 18 bent
michiel505    posted on 02-02-2010 22:04
Ik heb hem net een "offici?le" herinnering gestuurd ter betaling, toch twijfel ik eraan ofdat hij contact met me gaat opnemen. Het zijn nu al een 4 mails, 2 msn gesprekken en een 5-tal onopgenome telefoontjes.
Morgen namiddag/avond heb ik hopelijk beter nieuws als ik naar zijn huistelefoon kan bellen.
Tekhead    posted on 02-02-2010 22:17
hou ons op de hoogte Michael
michiel505    posted on 02-02-2010 22:22
Zal ik zeker doen.
Helixon    posted on 02-02-2010 22:34
Poster: Helixon

En zijn ouders dan, kun je daar niet iets mee regelen.. mijn ouders zouden me toch (figuurlijk) vermoorden.
en me dwingen te betalen, maar dat zijn mijn ouders.

maar zoieso als je een beetje fatsoen hebt ga je niet iemand vermeiden, en hou je hem netjes op de hoogte, dat is wat ik zou doen, het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je geld op is en dat er meer uit gaat dan dat er binnen komt.

maar zoals jij hem behandelt vind ik geen stijl.

succes

Dean

Excuses voor de dikgedrukte zin...

ik bedoelde zoals hij jou behandelde dat is wat ik geen stijl vind
michiel505    posted on 02-02-2010 22:40
Ja, dacht ik wel hoor :p
Helixon    posted on 02-02-2010 22:55
Ja, dacht ik wel hoor :p

ok dan is het goed Thumbs Up

succes
michiel505    posted on 04-02-2010 18:37
Nadat een kameraad hem gecontacteerd heeft, verwacht ik nu de betaling binnen enkele dagen. Afwachten of het inorde komt.
CopainsDeluxe    posted on 04-02-2010 20:57
Dat is al beter nieuws !
We duimen voor je !
Stevendlv    posted on 04-02-2010 22:15
Nadat een kameraad hem gecontacteerd heeft, verwacht ik nu de betaling binnen enkele dagen. Afwachten of het inorde komt.

Ben benieuwd, sociale druk is een sterk middel..
Snoey    posted on 05-02-2010 01:44
Poster: Ilja
als het goedschiks niet gaat dan maar kwaadschiks, ?incasso bureau haalt ook je huis leeg als je niet betaald en dat doen ze ook kwaadschiks ( gelukkig ik zelf ?geen ervaring gehad )

Nee dat doet een incasso bureau niet. Een deurwaarder kan beslag leggen op goederen, als de rechter daar toe de wanbetaler veroordeeld, en hij of zij nog steeds niet bereid is te betalen.

En kijk naar Alberto Stegeman zijn programma, dan zie je dat een hele hoop mensen niks van je aantrekken als je diegene opzoekt, waarvan je nog geld krijgt.

En vooral lekker geweld gebruiken, alleen word je een paar dagen later meegenomen door de politie, wegens een aangifte voor mishandeling. En omdat je het van te voren geplanned hebt, word je een stuk zwaarder gestraft. Dus zit je dan lekker met je strafblad, bekeurig en een taakstraf. En als je pech hebt een celstraf. Kan je geen verklaring van goed gedrag meer verkrijgen en kom je ook de USA niet meer. Ja dat is echt allemaal het geld waard :S
www.soundcloud.com/ten-hooven
michiel505    posted on 05-02-2010 20:28
Goed nieuws. Vandaag stond er ?100 meer op mijn bankrekening :p.

Mede ook met dank aan een goede kameraad en jullie support.

De sociale druk was precies toch een goed middel, ik had ook nog via via (gemeenschappelijke kennisen/vrienden) hem eraan herinnerd en dan zal die aanspreking door een kameraad wel het toppunt geweest zijn.

Bedankt voor alle reacties.
Tekhead    posted on 05-02-2010 20:31
eindelijk beloond he michiel, en denk eraan, wij zijn content als jij dat ook bent Cool
User edit by Tekhead on 05-02-2010 @ 20:32:14 (6%)

30 Users online: 11 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 18.210
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.242.627