Problemen met organisator (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

michiel505    posted on 01-02-2010 16:13
Ik weet niet zeker of dit het gepaste forum ervoor is, anders mag een mod dit even verplaatsen ?

Ik heb nu al een aantal feestjes gedaan (altijd met eigen dj booth en voor boxen boxen/licht breng ik die persoon die een feestje geeft altijd in contact met een firma daarvoor, en geef ze advies en dergelijke betreffende wat te huren ect) en nooit problemen hiermee gehad.

Nu heb ik in december nog zo een feestje gedaan, op de avond zelf had de persoon die dit organiseerde niet voldoende geld bij op mij op dat moment te betalen, goed ik ben geen moeilijk persoon en zeg dat een overschrijving achteraf ook geen probleem is. Ondertussen (begin januari) contacteer ik heb opnieuw, omdat ik na 2 weken nog steeds geen overschrijving ontvangen heb, hij zegt me dit zo snel mogelijk inorde te maken. Ik gaf hem dan tot het einde van Januari (2 weken extra nog).

Nu is het ondertussen bijna 7 weken geleden dat het feestje doorgegaan is en ik heb nog steeds niets ontvangen, verder weet vermeid deze persoon nu elk contact. Enkele mails, voicemails en sms'n achtergelaten (niet superopdringerig natuurlijk)? Ik heb het in het verleden altijd de mensen achteraf laten betalen als ze di avond zelf niet konnen, maar dan was dit steeds na een week inorde.

Welke stappen kan ik nu ondernemen ?

What do you think about Problemen met organisator ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 01-02-2010 16:14
Kick him in the nuts.
RemcoV    posted on 01-02-2010 16:19
Ik zou gewoon even met een paar matties langsgaan bij hem....

Serieus: Heb je iets op papier staan? Als je namelijk stappen wilt nemen, zul je bewijs moeten hebben van jullie overeenkomsten.
DJADMIN    posted on 01-02-2010 16:22
Poster: RemcoV
Ik zou gewoon even met een paar matties langsgaan bij hem....

Serieus: Heb je iets op papier staan? Als je namelijk stappen wilt nemen, zul je bewijs moeten hebben van jullie overeenkomsten.

En ook daar koop je niets tot weinig voor...heb vorig jaar in Januari iets afgesloten met iemand, nog steeds niet betaald...en de procedure kost ook erg veel....of je dat ''risico'' wil nemen is de vraag...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
michiel505    posted on 01-02-2010 16:25
Helaas niets op papier staan, normaal heb ik wel een soort van contract, maar omdat de organisator vroeger bij mij op school zat dacht ik dat hij wel te vertrouwen was.
Tomazos    posted on 01-02-2010 16:30
geld ben je kwijt als niks op papier staat,
zie het als een 'wijze' les des levensHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
michiel505    posted on 01-02-2010 16:32
Toch zonde van het geld. Maar ergens wel mijn fout ja.
Adrien1989    posted on 01-02-2010 17:09
Mondelinge overeenkomst is overigens ook rechtsgeldig, maar lastig te bewijzen. Maar in dit soort gevallen is het de moeite niet waard. Het enige wat je kan doen is doorzeuren Tongue.
michiel505    posted on 01-02-2010 17:12
Inderdaad.
XMatiC    posted on 01-02-2010 17:21
Als niets op papier staat dat hij wat moet betalen sta je eigenlijk nergens.
Misschien wel een mondeling overeenkomst maar niet op zwart-wit
Als je hem nog eens ziet , kan je het er misscien over hebben.
Misscien zegt hij dan van?"ajaa ik moest je nog geld"

Ik hoop voor je dat het goed komt !
www.youtube.com/LennertDJ
michiel505    posted on 01-02-2010 17:34
Bedankt, hier mag een slotje op als een mod dit leest :p
Snoey    posted on 01-02-2010 18:00
Al heb je het zwart op wit en zelfs met handtekeningen, is het maar afvragen of je het geld krijgt.?

Procederen kan niet gelijk, je moet eerst twee keer officieel een betalingsherinnering sturen, voordat je het uit handen kan geven. Meestal een incasso bureau, maar die stuurt ook vaak alleen maar aanmaningen. En dan is het maar de vraag of die 150 euro opweegt tegen de tijd en de kosten.?

En dan is het nog de vraag of je wel 'legaal' werkt met een kvk. Zo nee, sta je niet sterk in je schoenen.?

Procederen kost veel tijd en geld, en als je het wint, kan het nog lang duren voor je het geld ontvangt.?

Dit is gewoon pech hebben, je kan blijven bellen, tot ze gek worden. Of ze opzoeken om je geld te halen, maar dat is jou keuze.?

www.soundcloud.com/ten-hooven
jannickv    posted on 01-02-2010 18:02
Ik denk dat we allemaal wel graag de afloop willen weten Winking my eye dus van mijn part mag deze open blijven...
Is er verder ook niks besproken via e-mail? Dan kan je om te tonen dat jullie wel degelijk een bedrag hadden afgesproken deze mail subtiel nog eens meesturen...
Snoey    posted on 01-02-2010 18:25
Dan is het nog maar de vraag of hij zich daar wel wat van aantrekt. Het is al vreemd dat als je een Dj / Drive-in huurt, dat je die avond het geld niet opzak hebt. Mooie smoes om makkelijk weg te komen. Ik denk dat je hem het best persoonlijk moet confronteren met het openstaande bedrag, en geen genoegen moet nemen met een smoes of excuus. Even duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent, en dat je er klaar mee bent dat er op deze manier met je gespeeld wordt. Als hij je dan negeert of er van door gaat, weet je genoeg en kan je fluiten naar je geld.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Ilja    posted on 01-02-2010 18:39
Als er niets op papier staat, dan maar de goede oude vriend: De Honkbalknuppel mee nemen, ik denk dat ie met deze klojo een heel kort gesprek zal hebben.
Adrien1989    posted on 01-02-2010 18:44
Nee daar los je wat mee op?Cool.
MaximDJ    posted on 01-02-2010 18:58
Gewoon vriendelijk langsgaan. Praatje face to face. Geen geweld ofzoiets (dat maakt de zaak alleen maar slechter), gewoon vragen of hij nu gelijk wil betalen en waarom hij je mails/telefoontjes niet beantwoord. Zoniet kan je gewoon naar een Incasso gaan of miss de Politie (correct me if im wrong met dat politie gedeelte)

Kan je niet naar een Incasso of Politie omdat het zwart gedaan is dat jammer. Jij neemt met zwartwerken natuurlijk ook het risico dat de klant niet betaald. Dan kan je misschien met een paar Stevige maatjes, uitsmijters die je kent ofzo, even vriendelijk langsgaan.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
CopainsDeluxe    posted on 01-02-2010 19:10
Als het een zwart klusje was kan je eigenlijk zo goed als niets beginnen tegen de organisator...
Maar zoals maxim al zei , gewoon face to face...
Dat is altijd een pak beter dan al die mailtjes, belletjes, smsje's...

Veel succes en hou ons op de hoogte ! Want ik denk dat er wel meer mensen dan jij wel eens dit probleem hebben !

Jorrit    posted on 01-02-2010 19:18
Poster: Ilja
Als er niets op papier staat, dan maar de goede oude vriend: De Honkbalknuppel mee nemen, ik denk dat ie met deze klojo een heel kort gesprek zal hebben.

Goed, jij hebt bij deze ook al je kansen verspeeld bij alle organisatoren die meelezen op DJResource.?Cool
Ilja    posted on 01-02-2010 19:30
Vertel eens Confused ? Je wilt dus zeggen dat als ze maar niet met geld over de brug komen en jou daarna gaan negeren dat je het maar moet laten varen Confused ? ? Denk het dus van niet, ?en ik ga niet slaan met de knuppel maar gewoon hem op scherp zetten.
Stefjuuh    posted on 01-02-2010 19:32
Poster: Jorrit

Goed, jij hebt bij deze ook al je kansen verspeeld bij alle organisatoren die meelezen op DJResource.?Cool

Wat jammer nou, ik had Ilja graag live gezien op NIT :p
Jorrit    posted on 01-02-2010 19:43
Poster: Ilja
Vertel eens Confused ? Je wilt dus zeggen dat als ze maar niet met geld over de brug komen en jou daarna gaan negeren dat je het maar moet laten varen Confused ? ? Denk het dus van niet, ?en ik ga niet slaan met de knuppel maar gewoon hem op scherp zetten.

Er zit een wereld van verschil tussen het maar laten zitten en met een knuppel langsgaan.
Ilja    posted on 01-02-2010 19:55
als het goedschiks niet gaat dan maar kwaadschiks, ?incasso bureau haalt ook je huis leeg als je niet betaald en dat doen ze ook kwaadschiks ( gelukkig ik zelf ?geen ervaring gehad )
Tekhead    posted on 01-02-2010 20:35
heb je geen email of een sms waarin hij bevestigd, dat hij je later gaat betalen ? Al heb je geen contract, als je via email-verkeer kan aantonen dat je wel degelijk een afspraak had, heb je meer dan 1 poot om op te staan. En dat email verkeer moet niet letterlijk zijn ! Je kan al verder met dit vb.: Hallo, met .... ik heb nog steeds niets van je gehoord ivm je betalingsbelofte voor die fuif die je organiseerde en blabla,..... en als hij daarop antwoordt met bvb, ja sorry, maar.....blabla volgende week zal ik blabla? betalen blabla... dan heb je genoeg bewijzen... laat me dan maar iets weten als je dat hebt, stuur ik jou wel door welke stappen je moet ondernemen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Adrien1989    posted on 01-02-2010 20:36
Zolang het geen grote boze neger is zou ik eigenlijk niet erg onder de indruk zijn van een ??n of andere koter met een honkbalknuppel. De politie kan dit soort neanderthalers overigens ook uitstekend verwijderen.
Tekhead    posted on 01-02-2010 21:00
Die grote boze neger komt hopelijk niet uit Anderlecht, ant dan heeft hij geen knuppel maar een kalashnikov bij !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

175 Users online: 90 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 101.424
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.448.202