Taiyo Yuden 80m 48x Full Printable Watershield
Deze hebben een glimmende toplaag die je prints ook tegen vochtigheid beschermd. Ziet er ook wel het mooiste uit als je gaat printen.
Taiyo Yuden 80m 52X Thermosilver
Zoals ik heb begrepen heeft deze een zilvere toplaag waar je cds een apart uiterlijk krijgen met het printen. Ik heb met deze geen ervaring maar ik denk dat sommige kleuren er niet goed uit gaan komen door de kleur van de zilvere toplaag. (LET OP Thermo printen is iets anders dan printen met een inktjet!)
Taiyo Yuden 80m 52X White printable
Dit zijn gewoon de normale printables. Dus een normale matte witte toplaag.
Taiyo Yuden 80min 52X EQ
Deze zijn volgens mij de normale met een niet printable toplaag. Deze zijn dus net zoals de cd's vroeger.
De laag waar je dus de gegevens op brand zijn volgens mij overal hetzelfde. Je kan op de White printable gewoon schrijven met een watervaste stift. Dit kan eigenlijk op allemaal wel maar het is zonde om dit bijvoorbeeld op watershields te doen omdat deze veel duurder zijn.
En nog even over de printer (hier zijn al veel topics over waaronder 1 van mij)... ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor een canon mp610/640. Tot op de dag van vandaag print ik mijn cds hier nog mee en zou niet over willen naar een andere printer.