Hoe opvallen tijdens DJ-contest (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 31-01-2010 10:56
Hoe kan je een extra + je zetten bij een dj contest.
Hoe laat je het publiek zien dat je werkelijk beter bent?
Hoe zorg je ervoor dat jij wint? Ik bedoel, er zijn bijv. 6 dj's die ook kunnen plaatjes draaien, hoe zorg je ervoor dat jij wint?

What do you think about Hoe opvallen tijdens DJ-contest ??

Vote :   

walteur    posted on 01-02-2010 15:14
als je een vrouw bent, mannelijke jury = WIN

User edit by walteur on 01-02-2010 @ 15:14:29 (2%)
main    posted on 01-02-2010 15:17
Poster: walteur
als je een vrouw bent, mannelijke jury = WIN

+1 voor het vinden van dat plaatje

Snoey    posted on 01-02-2010 15:37
Ik denk dat je niet aan een contest mee moet doen, als je je druk gaat maken wat de rest doet, of dat je je wilt onderscheiden.?

Ik denk dat het belangrijker is dat je meedoet omdat je het leuk vindt. En als je dan wint, is het mooi meegenomen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 01-02-2010 16:17
ik heb in me hele leven 1x aan een contest mee gedaan, omdat een meisje die ik had geholpen met draaien daar ook aan mee deed, en graag wou dat ik ook mee ging doen omdat ze het best wel eng vond nog.

ik zelf vind ik een contest weinig zin hebben..,
alle dj's die daar komen denken dat ze tiesto zijn, en vertellen uitbunding waar ze allemaal wel niet gedraaid hebben enzo (ik heb een hekel aan dat soort gedrag), en vaak is het ook vriendjes politiek.. wie de meeste aanhang mee heeft en los laat gaan.. maar ik vind het wel altijd leuk om te zien als het toevallig in de buurd isHappy, laughing,

vaak loop ik te 'speuren' naar talent op zo'n contest ipv zelf eraan mee te doen..

maar als je net begint, en gewoon ervaring op wil doen, kan ik wel begrijpen dat je het leuk vindHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 01-02-2010 @ 16:23:20 (21%)
GD    posted on 01-02-2010 16:18
@ Snoey
Mwoa, das wel wat kort door de bocht. Sommige contest openen deuren voor je. Als je het leuk vind om een vaker te draaien voor publiek etc. dan kan zo'n contest daarbij helpen. Dan wil je natuurlijk winnen, en daarvoor doe je zo goed mogelijk je best. Het gaat heus niet alleen om het meedoen, we leven niet in sesamstraat, winnen is ook belangrijk.
User edit by GD on 01-02-2010 @ 16:18:35 (3%)
DJADMIN    posted on 01-02-2010 16:24
Poster: GD
@ Snoey

Mwoa, das wel wat kort door de bocht. Sommige contest openen deuren voor je. Als je het leuk vind om een vaker te draaien voor publiek etc. dan kan zo'n contest daarbij helpen. Dan wil je natuurlijk winnen, en daarvoor doe je zo goed mogelijk je best. Het gaat heus niet alleen om het meedoen, we leven niet in sesamstraat, winnen is ook belangrijk.

Dat is dezelfde discussie als waarom we draaien dus...Je draait voor je plezier, en heb je er plezier aan, dan ga je op den duur misschien er nog wel wat mee verdienen. Verdien je niets, maar heb je veel plezier, kan het toch ook ok? zijn ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
GD    posted on 01-02-2010 16:31
De TS wil volgens mij wel graag winnen en vraagt daarvoor tips. Het is makkelijk praten als je er al bent. DJ'en is een dure hobby. Ik denk dat elke DJ het doet omdat hij/zij het leuk vind. Dat je er niks mee verdient het het naar je zin hebt is natuurlijk ok. Maar ik kan me voorstellen dat je dat wel graag zou willen. Los van het geld. Voor publiek draaien geeft er ook een extra dimensie aan. Een contest winnen kan daar ook aan bijdragen.
XMatiC    posted on 01-02-2010 16:38
Als je aan een dj contest meedoed zou je al
1.?Al?moeten kunnen draaien
Niet dat je na een maand al meedoen , maar wanneer je beseft van : ja nu vind ik me al goed (natuurlijk zijn er ook mensen die denken dat ze alles zijn..)

Ook wat tips om mee te doen :
Nummers draaien die de mensen daar graag horen/kennen?
Het publiek?bespelen (soort van wat mc's doen maar dan zonder micro , je begrijpt wel wat ik bedoel/contact met het publiek)
Naturlijk ook goed kunnen mixen

Ik persoonlijk vind draaien een fijne/plezierige hobby , ik doe het graag en ammusseer me.
Soms ook een publiek , na wat ervaring en feedback van mensen die zeggen dat je goed bent.
dan kan je missien meedoen (persoonlijke mening)
A
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 01-02-2010 @ 16:49:58 (4%)
GD    posted on 01-02-2010 16:43
Originele platenkeuze, presentatie, zelfvertrouwen uitstralen, blijk geven van een goede techniek, tricks, snel mixen, strak beatmatchen, contact met publiek, kontlikken bij de jury
JJenzz    posted on 01-02-2010 17:56
Ja, de reden vooral dat ik er aan mee wil doen is dat ik wat meer naambekendheid krijg?Cool
Snoey    posted on 01-02-2010 18:18

@ Snoey

Ik weet er alles van, dankzij alle aandacht die eendj contest trok afgelopen zomer, draai ik nu in een drukke club aan het Rembrandtplein, waar ik het erg naar me zin heb.?

Dus ja inderdaad contests kunnen deuren openen, maar voordat dat gebeurd moet je er wel klaar voor zijn, en op dat moment knallen.?

@ Dj Admin

Nouja, net als met sport, je moet eerst hard werken voor je kan verdienen of opvalt tussen de andere collega's / concurrenten, waarvan sommige erg getalenteerde zijn.?
User edit by Snoey on 01-02-2010 @ 18:20:40 (4%)
DJADMIN    posted on 01-02-2010 20:32
Poster: Snoey

@ Snoey

Ik weet er alles van, dankzij alle aandacht die eendj contest trok afgelopen zomer, draai ik nu in een drukke club aan het Rembrandtplein, waar ik het erg naar me zin heb.?

Dus ja inderdaad contests kunnen deuren openen, maar voordat dat gebeurd moet je er wel klaar voor zijn, en op dat moment knallen.?

@ Dj Admin

Nouja, net als met sport, je moet eerst hard werken voor je kan verdienen of opvalt tussen de andere collega's / concurrenten, waarvan sommige erg getalenteerde zijn.?

Ik was t ook helemaal met je eens Winking my eye

CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ilja    posted on 01-02-2010 20:36
-
Ik had het niet over mijzelf Jorrit, want ik geef gewoon toe dat ik niet goed draaide.
-
Ik had het over de keuze van de winaar die nergens op sloeg, ?want Randal was verreweg de beste van ons allemaal daar, en omdat ie toevallig zich wat rustiger gedroeg, hadden jullie hem niet uitgekozen. terwijl hij toch echt kwaliteid leverde.
Snoey    posted on 01-02-2010 20:41
Poster: Ilja

-

Ik had het niet over mijzelf Jorrit, want ik geef gewoon toe dat ik niet goed draaide.

-

Ik had het over de keuze van de winaar die nergens op sloeg, ?want Randal was verreweg de beste van ons allemaal daar, en omdat ie toevallig zich wat rustiger gedroeg, hadden jullie hem niet uitgekozen. terwijl hij toch echt kwaliteid leverde.

Taste is personal.

En daarnaast ben ik nog steeds erg dankbaar dat de jury mij de kans heeft gegeven om in de finale te draaien, ik ben er door een aantal mensen die er aanwezig waren in mijn carri?re erg op vooruit gegaan, en heb er heel veel aan overgehouden.?

En als Randal echt kwaliteit levert, blijft zijn talent niet onopgemerkt. En zal hij via een andere weg hoger op komen. Kijk bijvoorbeeld naar Tripple F, was ook een finalist op die finale, hij draaide erg goed en lekker voor iemand die zo kort draaide. Die staat 22 feb in Club NL te draaien.?

Daarom zeg ik, meedoen is belangrijker dan winnen. Ik heb toevallig gewonnen, maar ook al had ik in de finale verloren, dan had ik als nog al die leuke dingen daarna kunnen doen. Zorg dat je jezelf bent achter de draai tafels, en zorg dat je goed voorbereid bent en goed weet wat je sterke en zwakke punten zijn. 100% zelfreflectie is 100% resultaat.?

User edit by Snoey on 01-02-2010 @ 21:05:01 (100%)
Jorrit    posted on 01-02-2010 20:51
Poster: Ilja

Wat Snoey zegt.

Je zegt weer 'jullie', terwijl ik net zeg dat ik niks met de jury te maken had. Verder, al had ik wel in de jury gezeten, had Randal ook niet gewonnen, sorry. Ik vond hem erg gemiddeld, maar dat is een discussie die niet in dit topic hoort.

(Of misschien wel: je kan hiervan leren dat je met een gemiddelde set vaak niet wint)
Tomazos    posted on 01-02-2010 20:59
zoiezo niet discussieren of een dj goed is of niet..
er is toch een JURY, dus ANDERE mensen die jou set keuren?

en als je het daar niet mee eens bent moet je niet meedoen met contests..
al ben ik wel van mening dat jorrit wel kan inschatten of iemand slecht/gemiddeld of goed is, en daar een keuze uit kan maken.

maar inderdaad, laten we hier geen discussie houden over een uitslag van een contest
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Ilja    posted on 01-02-2010 20:59
-
No offense Snoey, ik zeg ook absoluut niet dat je slecht draaide.
Tekhead    posted on 01-02-2010 21:30
Poster: JJenzz
Hoe kan je een extra + je zetten bij een dj contest.
Hoe laat je het publiek zien dat je werkelijk beter bent?
Hoe zorg je ervoor dat jij wint? Ik bedoel, er zijn bijv. 6 dj's die ook kunnen plaatjes draaien, hoe zorg je ervoor dat jij wint?

Door niet met Pioneer te draaien Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.699 days.
 Post CommentThat would be 190 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

223 Users online: 134 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 170.369
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.689.284