Hoe opvallen tijdens DJ-contest (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 31-01-2010 10:56
Hoe kan je een extra + je zetten bij een dj contest.
Hoe laat je het publiek zien dat je werkelijk beter bent?
Hoe zorg je ervoor dat jij wint? Ik bedoel, er zijn bijv. 6 dj's die ook kunnen plaatjes draaien, hoe zorg je ervoor dat jij wint?

What do you think about Hoe opvallen tijdens DJ-contest ??

Vote :   

main    posted on 31-01-2010 11:00
goed zijn, het totaal 'package' hebben: entertainen > mixen > plaat keuze > actief zijn > inspelen op het publiek.

en dit zijn maar een paar voorbeelden van de dingen die je goed moet doen.
Roov    posted on 31-01-2010 11:01
Interactie met het publiek is erg belangrijk. De meeste DJ's die aan zo'n contest meedoen kunnen allemaal wel goed plaatjes in elkaar laten overlopen, als je er uit wilt springen zorg dan dat je creatief bent, loopjes, effecten noem 't maar op. Maar zoals ik al zei interactie met het publiek is nog belangrijker, zorg dat je het publiek letterlijk bij je set betrekt. Ga niet een beetje verlegen naar je spelers staan kijken, dan spring je er sowieso niet uit.

Succes!
Stephanie    posted on 31-01-2010 14:41
"Eerste klap is een daalder waard"
Zorg dat je met je eerste twee platen gelijk de aandacht van het publiek en de jury pakt. Door bijvoorbeeld iets onverwachts te doen (totaal niet verwachte plaat te draaien), goede intro oid.
Stagiar    posted on 31-01-2010 14:52
Verassingselement.

Doe iets wat de anderen niet doen.
NNaughty    posted on 31-01-2010 15:36
ik heb wel es mee gedaan aan die contests. ik sprong er altijd uit in de categorie : strak mixen, platenkeuze en opbouw. entertainen was nooit mijn sterke punt, ik liet de muziek spreken. opzwepen van publiek deed ik met energieke platen etc. dat entertainen zou ik nog wel willen leren, maar dat totaalplaatje moet op een wedstrijd dus 'kloppen' en net even dat beetje meer geven
Sound-Division    posted on 31-01-2010 15:43
Heb eens geopend met ''SMD - Just like you'' en dat stukje van Krezip sloeg goed aan!, volgens mij hadden ze dat nummer ook totaal niet verwacht Cool
Stagiar    posted on 31-01-2010 19:35
Poster: NNaughty
ik heb wel es mee gedaan aan die contests. ik sprong er altijd uit in de categorie : strak mixen, platenkeuze en opbouw. entertainen was nooit mijn sterke punt, ik liet de muziek spreken. opzwepen van publiek deed ik met energieke platen etc. dat entertainen zou ik nog wel willen leren, maar dat totaalplaatje moet op een wedstrijd dus 'kloppen' en net even dat beetje meer geven

Euh, en je punt? Happy, laughing
Jouw post vat precies samen wat de TS dus niet wil horen Winking my eye
NNaughty    posted on 31-01-2010 19:38
Poster: Stagiar

Euh, en je punt? Happy, laughing

Jouw post vat precies samen wat de TS dus niet wil horen Winking my eye

punt? dat dus naast strak mixen ook je platenkeus en opbouw goed moeten zijn, naast entertainen. als dat allemaal goed is heb je grote kans te winnen denk ik
dacuba    posted on 31-01-2010 19:46
De TS vraagt net wat je nog moet doen naast dat strak mixen/platenkeuze/opbouw. Happy, laughing
Ywe    posted on 31-01-2010 20:54
bij mijn contest viel ik vooral op omdat ik zelf zo stond te springen en dat overbracht naar de vloer...

heb er zelf plezier in is mijn tip!
Mixt-Ape    posted on 31-01-2010 21:02
Ga anders gewoon naakt draaien, opvallen zou moeten lukken...
DJADMIN    posted on 31-01-2010 21:21
Of gewoon in zoon groene Borat broek...ook origineel !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
timmy90    posted on 31-01-2010 21:33
neem 2 knappe vriendinnen mee als danseres...
lek3ct    posted on 31-01-2010 21:33
kijk: Deadmau5 -> muizenmasker met lichtgevende ogen
The Bloody Beetroots -> spidermanmaskers
al de rest -> sjaal en af en toe een fashion hoedje

=>Dus wat jij moet doen is gewoon ook zo'n een kenmerkend teken uitvinden?Cool
dacuba    posted on 01-02-2010 00:10
MSTRKRFT's maskers zijn de coolste!
Hardshort    posted on 01-02-2010 00:23
Als je probeerd niet op te vallen, dan val je meestal nog het meest op bij een contest Cool
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
dacuba    posted on 01-02-2010 02:14
Niet dus..
Tomazos    posted on 01-02-2010 02:27
Poster: DJADMIN
Of gewoon in zoon groene Borat broek...ook origineel !

collega van me van afgelope zomer in spanje.. ging in zo'n 'string' flyers proppen..
ook met zo'n pruik en snor.. de reacties waren geweldigCool

dus je zou ook wel bekijks hebben op een dj contest ja
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Ilja    posted on 01-02-2010 07:49
Wees zo uitbundig mogelijk ( ook richting het publiek ) schijnt beter te te helpen al draai je zwaar tegenvallend, of niet jurilid Jorrit Winking my eye
main    posted on 01-02-2010 11:19
Poster: Mixt-Ape
Ga anders gewoon naakt draaien, opvallen zou moeten lukken...

ligt eraan hoe je eruit ziet
GD    posted on 01-02-2010 11:22
Hoe moet je er dan uitzien om naakt niet op te vallen? Leg mij dat eens uit...
main    posted on 01-02-2010 11:29
Poster: GD

ik bedoel: als je een normaal lichaam hebt val je er minder mee op dan met een bodybuilders lichaam.

bij allebij val je op natuurlijk.
Stefjuuh    posted on 01-02-2010 11:48
Poster: GD

De moeilijke manier? Geboren worden als meisje...
Mixt-Ape    posted on 01-02-2010 12:33
Haha!
Jorrit    posted on 01-02-2010 13:03
Poster: Ilja
Wees zo uitbundig mogelijk ( ook richting het publiek ) schijnt beter te te helpen al draai je zwaar tegenvallend, of niet jurilid Jorrit Winking my eye

Ik was geen jurylid in de contest waar jij verloor, mocht je daarop doelen. Ik organiseerde slechts die contest, dat wil niet zeggen dat ik op wat voor manier dan ook inspraak op de uitslag heb, laat staan dat ik het met de uitslag eens was.
Maar inderdaad, als je naar de knoppen staat te kijken alsof je er niks van snapt, werkt dit niet in je voordeel. Straal je zelfvertrouwen uit, krijgen ook de juryleden vertrouwen in je kunnen.

Wat voor mij altijd gewerkt heeft op DJ contests, is laten merken dat je technisch veel verder bent dan je concurrenten. Wanneer je met 3 kanalen staat te mixen en vernieuwende dingen met loops en effecten doet maakt dit over het algemeen best wel indruk. De juryleden bij DJ contests zijn zelf 99 van de 100 ook DJ's, of hebben in ieder geval kaas gegeten van het plaatjes-draaien, dus zullen echt niet warm of koud worden van een half uur lang 2 platen in elkaar over laten lopen om de 4 minuten.
Je hebt tijdens een DJ contest vaak ook weinig tijd, dus laat in die tijd zo veel mogelijk zien van wat je kan.

Maar dit is mijn ervaring, vanuit mijn perspectief. Ik ben iemand die het leuk vind technisch interessant te draaien, maar ik heb ook wel eens DJ's zien winnen die onwijs sterk waren in het zichzelf onderscheiden door hun unieke platenkeuze.

270 Users online: 112 Guests (158 Unknown)
Pages generated today : 171.255
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.170