Poster: Ilja
Wees zo uitbundig mogelijk ( ook richting het publiek ) schijnt beter te te helpen al draai je zwaar tegenvallend, of niet jurilid Jorrit 
Ik was geen jurylid in de contest waar jij verloor, mocht je daarop doelen. Ik organiseerde slechts die contest, dat wil niet zeggen dat ik op wat voor manier dan ook inspraak op de uitslag heb, laat staan dat ik het met de uitslag eens was.
Maar inderdaad, als je naar de knoppen staat te kijken alsof je er niks van snapt, werkt dit niet in je voordeel. Straal je zelfvertrouwen uit, krijgen ook de juryleden vertrouwen in je kunnen.
Wat voor mij altijd gewerkt heeft op DJ contests, is laten merken dat je technisch veel verder bent dan je concurrenten. Wanneer je met 3 kanalen staat te mixen en vernieuwende dingen met loops en effecten doet maakt dit over het algemeen best wel indruk. De juryleden bij DJ contests zijn zelf 99 van de 100 ook DJ's, of hebben in ieder geval kaas gegeten van het plaatjes-draaien, dus zullen echt niet warm of koud worden van een half uur lang 2 platen in elkaar over laten lopen om de 4 minuten.
Je hebt tijdens een DJ contest vaak ook weinig tijd, dus laat in die tijd zo veel mogelijk zien van wat je kan.
Maar dit is mijn ervaring, vanuit mijn perspectief. Ik ben iemand die het leuk vind technisch interessant te draaien, maar ik heb ook wel eens DJ's zien winnen die onwijs sterk waren in het zichzelf onderscheiden door hun unieke platenkeuze.