Aan de slag in het buitenland..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 29-01-2010 20:11
Hej,

Ik en een vriend van me hebben veel intresse om deze zomer ergens in het buitenland (spanje/griekeland/ect.) te gaan draaien. In nederland sta ik al elke vrijdag in een (klein) feestvcaf? en ik draai op zaterdag ook regelmatig ergens (feesten/kleine clubs). Ik heb dus al wel wat ervaring met all-round en lang achter elkaar draaien (die vriend van me ook wel, maar iets minder). Ben trouwens 18 jaar dus het mag wel.. Maar ik vrees ook dat veel eigenaren me nog te jong vinden aangezien de gemiddelde dj's daar een jaartje of 20 zijn.

Nu vraag ik me af hoe je het beste aan zo een klus kunt komen, gewoon diverse tenten mailen? Ik heb al wel gegoogled naar advertenties maar heb niks gevonden..

Samengevat: Hoe zijn de mensen die wel eens een zomer?in het buitenland hebben gedraaid daar terecht gekomen?

What do you think about Aan de slag in het buitenland.. ??

Vote :   

TripleSpin    posted on 29-01-2010 20:53
Ik draai zelf de winter altijd in het buitenland en dan periodes van elke keer 1?? 2 maanden.
Deze winter heb ik in Frankrijk (Val Thorens) gezeten voor veronica snowcafe, apres ski cafe le monde en 360 bar. En 27 maart tot 10 mei ga ik nog een keer terug voor de afsluiting van het seizoen.
Maar er terecht komen valt nogal tegen. Je moet vooral connecties (wat bij mij het geval was) hebben of op tijd soliciteren via de website.
Als je soliciteert moet?je ook geluk hebben.
De zomer is?eigenlijk nagenoeg?hetzelfde verhaal.
Vaak komen ze aan dj's via de dj's die er al jaren komen. Dus als je via de site soliciteert zul je minder kans hebben dan via mond op mond reclame van de "ervaren" dj's daar.

Maar misschien ben je nog te jong zoals je zelf aan geeft. In Frankrijk was ik eigenlijk de jongste dj en ik ben 22. Wel al op 20 begonnen met buitenland en toen ook al de jongste.
Natuurlijk wil leeftijd niks zeggen. Maar als ik een cv zou zien van?2 dj's die ik niet ken en ongeveer dezelfde referenties hebben, maar de 1 is 18 en de ander 21 dan zou ik sneller voor iemand gaan die ouder is dan jonger.

Dit is mijn mening er over,dus het kan altijd anders zijn?en daarbij: nee heb je, ja kun je krijgen. Winking my eye

M.v.g. Joran
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
RemcoV    posted on 29-01-2010 20:59
Eerlijk gezegt denk ik dat je al te laat bent, veel plekken zijn al bezet.
Mede doordat ze vrij vroeg beginnen al met DJ's werven en daar komt bij dat vaak de resident van het jaar ervoor terug komt.

Wat ik gedaan heb om aan een plekje in Spanje te komen is diverse clubs mailen met een sollicitatiebrief.

Succes nog!
Ilja    posted on 04-04-2010 03:34
Vraagje aan DJ's hier, ?wie heeft hier al in het buitenland gedraait ? ( buiten EU, ?dus Rusland, Japan, US, China, Australie, en hoe is het kullie gelukt ? )
nils7    posted on 04-04-2010 04:57
Poster: Ilja
Vraagje aan DJ's hier, ?wie heeft hier al in het buitenland gedraait ? ( buiten EU, ?dus Rusland, Japan, US, China, Australie, en hoe is het kullie gelukt ? )

Turkije valt officieel niet onder Europa... zat er voor de studie en had mn koptelefoon en wat cds meegenomen Happy, laughing
ArCee    posted on 04-04-2010 09:25
1, iemand kennen die daar toevallig werkt? Ik had daar gelukkig een school vriendin zitten die samen met haar man een eigen tent runde (jammer, was best een lekker ding, die meid bedoel ik) Cool
2, daarna afspraken maken, ik verdiende er minder, maar kreeg er wel kost en inwoning bij.
3, daarna even wennen aan je leven andersom (overdag vrij om dan diep in de nacht te werken).
4, genieten van de ervaring, ik heb het 1 vakantie seizoen gedaan in Benidorm.
Mitchell2    posted on 04-04-2010 14:23
Poster: nils7
Turkije valt officieel niet onder Europa... zat er voor de studie en had mn koptelefoon en wat cds meegenomen Happy, laughing
  Turkije is wel degelijk onderdeel van Europa. denk dat jij EU (Europese Unie) bedoelt.
Dolivieira    posted on 04-04-2010 14:30
Poster: Ilja

Turkije en de Nederlandse Antillen. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
dacuba    posted on 04-04-2010 14:51
Heb hier in Brazili? op m'n eigen afscheidsfeestje gedraaid Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.637 days.
 Post CommentThat would be 187.9 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

475 Users online: 337 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 149.967
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.668.882