Welke multitrack recorder
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ken007    posted on 28-01-2010 21:46
hey
Ik zou dus een multi track recorder willen kopen.
mijn eisen zijn
-Gitaar/Zang/Keyboard/Elektronische drum opnemen (niet tezamen )
-minimum 4 kanalen tegelijk mixen (en 1 of 2 tegelijk opnemen)
-Budget : is er niet echt want ik weet niet wanneer dat de goede beginnen.

ik had al eens zitten googelen en ik kwam op de merken : Boss,Tascam,Fostex,korg,zoom.?
Zijn er nog merken?
Welke modellen zouden geschikt zijn voor mij?

groetjes
ken

What do you think about Welke multitrack recorder ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 29-01-2010 07:44
Als er niet veel budget is en je hebt al een computer dan moet je misschien eens kijken of je niet iets met een computer kan doen. Als je een goede geluidskaart neemt met voldoende ingangen en goede pre-amps voor microfoons dan kun je met programma's zoals Ableton Live een goede multi-track recording doen en die daarna oneindig bewerken.
Je kan daarna altijd nog weer een andere software oplossing nemen en een relatief goedkope controller van Behringer kopen om wat faders en draai knoppen te hebben voor het makkelijk bedienen van de mix parameters. Voordeel van software oplossing is dat je ook oneindig veel uitbreidingsmogelijkheden hebt voor effecten en plug-ins. Je kan het veel makkelijker uitbreiden.
Een hardware oplossing moet je in ??n keer veel geld voor op tafel leggen en heeft weinig tot geen uitbreidingsmogelijkheden.
ken007    posted on 29-01-2010 19:40
Mijn budget is er wel hoor . maar liever zonder pc: niet altijd mee te nemen. (hardwarefreak :p)
grtz ken
ken007    posted on 31-01-2010 13:50
Iemand.?
grtz ken
Bouncy    posted on 31-01-2010 15:32
Edirol heeft een aantal 4 sporen recorders op de markt
ken007    posted on 01-02-2010 20:22
uhu.
ik heb een van deze dagen bij iemand geweest met een studiotje.
die had inderdaad een mac met 2 schermen.
en een geluidskaart en 2 daw controllers . (motorised faders)
welke controlers zijn goed en wat is de prijs hiervan? en van een geluidskaart? en de software?
grtz ken
Cyspoz    posted on 01-02-2010 21:41
Toch een software oplossing?

Geluidskaarten varieren nogal in prijs. Voor goede instap kaarten kun je bij M-Audio terecht. Voor meer kwaliteit kun je kijken naar de Firewire kaarten van MOTU en TC Electronic.

MIDI Controllers is wat lastig, ik ken eigenlijk alleen de Behringer BCF2000 die motorized faders bied voor niet al te veel geld.

Software kan van Adobe Audition t/m Logic Pro en?Ableton Live.

PM BamBamStudio anders eens, die heeft veel ervaring en kennis met dit segment van apparatuur. Hij wil je vast wel wat tips en advies geven.
ken007    posted on 02-02-2010 19:11
Na een daw controler getest te hebben.
Mag dit ook wel:
PC + Software + Geluidskaart + Controler(s)
Suggesties van wat?
grtz ken
Cyspoz    posted on 02-02-2010 22:45
De M-Audio Project Mix is misschien wel iets voor je. Heb je een zeer nette geluidskaart met uitbreidingsmogelijkheden, MIDI controls incl. motorized faders. Werkt met allerhande software samen en bied ook ondersteuning voor Pro Tools M-Powered.
ken007    posted on 03-02-2010 17:46
Ja dit is wel tof. wel vrij duur maarja.
zit hier software bij?
grtz
Cyspoz    posted on 04-02-2010 07:14
Ja als dat duur is dan moet je misschien even aangeven wat je budget is. Die M-Audio is volgens mij relatief goedkoop, voor minder zul je niet veel gelijkwaardigs vinden. Zal wel software bij zitten, maar voor het echte werk heb je vaak een "betere" en "upgrade" van de software nodig.
ken007    posted on 04-02-2010 18:28
Met alles erbij toch zeker onder de 2000. liefst rond de 1000 of minder
grtz ken

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

338 Users online: 155 Guests (183 Unknown)
Pages generated today : 18.067
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.911.612