Apple iPad (8/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 27-01-2010 20:33

Even een discussie starten over het nieuwe product van apple,

Gaat dit eventueel handig worden voor de dj/producer enz,

Wie heeft plannen om er een aan te schaffen...

Wie vind hem mooi en een toevoeging op de huidige appel producten

Specs
User edit by justjustin on 27-01-2010 @ 21:56:26 (100%)
Mod edit by Lead on 07-10-2010 18:18 (2%)

What do you think about Apple iPad ??

Vote :   

kobuz    posted on 24-07-2010 16:25
Kijk, dat ziet er wel geinig uit, werkt het ook relekst? Ik moet het zelf nog een keer eigenhandig proberen, kan het mij namelijk niet voorstellen (net zoals op die pioneer mixer) dat je met touch lekker kan werken met pots en faders. Heb je bijvoorbeeld niet dat de fader of knob verspringt als je je vinger los laat? Of niet precies stopt waar je wilt?
bambamstudio    posted on 24-07-2010 16:33
Er verspringt niets, de connectie vis WIFI met je MIDI device is stabiel en snel. Heb het ook al aan de praat gekregen in Cubase waar ik de Predator volledig kan aansturen met de iPad
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
kobuz    posted on 24-07-2010 16:46
Cool, zoals ik al zei, echt iets wat ik een keer zelf geprobeerd moet hebben.
Sunrise8    posted on 24-07-2010 23:50
Ik heb er ook eentje ff gekocht hier in Amerika. Spotgoedkoop die dingen hier. de 16gb kost 'maar'?380 euro in de apple store, vind ik reuze meevallen Happy, laughing
erg blij mee LOL
Music made me who i am
sonik    posted on 25-07-2010 11:31
Heb er gister ff meegespeeld, mooi apparaat. Alleen internetten ging niet helemaal
lekker, maar dat kwam door 't zwakke wifi-signaal in de winkel.
Als je bekend bent met 'n iPhone/iPod Touch, voelt het vertrouwd aan.

De iPad als midicontroller, zoals bambam hem gebruikt, word denk ik wel de toekomst.
(en goedkoper dan 'n Lemur)
bambamstudio    posted on 26-07-2010 11:56
Ik heb nu een hele zwik apps gekocht voor de ipad. Zeker in de studio zin er een aantal apps echt vet : Happy, laughing
feestbeest    posted on 26-07-2010 12:13
De vriendin van me vader heeft hem gehaald, zo internetten gaat er lekker op! Alleen ik mis echt de flash!
Vind dat je ook in het menu het beeld kan draaien ook erg handig. Voorderest stond er nog niet echt heel veel op. En de 'Ipod' progamma heeft iets weg van Itunes vind ik!

Conclusie leuk ding, Dik overpriced
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
bambamstudio    posted on 26-07-2010 15:51
overpriced is ieder Apple product, tis nog altijd je eigen keuze of je het waard vindt of niet
Twizz    posted on 26-07-2010 21:05
Poster: bambamstudio
Ik heb nu een hele zwik apps gekocht voor de ipad. Zeker in de studio zin er een aantal apps echt vet : Happy, laughing

Heb je ook die app van Amplitube al?? Lijkt me leuk voor onderweg maar doet natuurlijk zwaar onder voor studiokwaliteit.
bambamstudio    posted on 26-07-2010 21:57
yup heb ik, heb er ook de iRig bij besteld, die komt hoop ik deze week binnen. Heb hem nog niet geluisterd, dus kan niets zeggen over de kwaliteit.
Xtremer    posted on 06-08-2010 09:46
Aanstaande dinsdag heb ik hem ook, kan niet wachten!
16GB WIFI model.

Misschien een leuke tip voor iPad users, muzikanten en DJ's: LINK
Ik geloof wel dat de iPad in de DJ wereld wat kan betekenen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 06-08-2010 @ 09:47:59 (100%)
Sunrise8    posted on 06-08-2010 12:39
En dankzij wie heb je hem weer? ik verwacht wel een dikke kus (bedankje LOL) hahaha Tongue
Mijn Click & Buy account is geblokkeerd, omdat ik te vaak me eigen verjaardag verkeerd heb ingevuld Confused. Hoe kan ik die nou vergeten haha. Dus ff bellen en dan osctouch kopen. Erg handig heb ik al gezien in de Apple Store Happy, laughing
Music made me who i am
Convert    posted on 06-08-2010 14:20
Poster: Sunrise8
En dankzij wie heb je hem weer? ik verwacht wel een dikke kus (bedankje LOL) hahaha Tongue
Mijn Click & Buy account is geblokkeerd, omdat ik te vaak me eigen verjaardag verkeerd heb ingevuld Confused. Hoe kan ik die nou vergeten haha. Dus ff bellen en dan osctouch kopen. Erg handig heb ik al gezien in de Apple Store Happy, laughing

Dat heb ik dus ook. :P Maar ik had zomaar een datum ingevuld want ben nog niet 18. :P Dus nu kan ik ook geen app's meer kopen voor me ipod touch. Unhappy
Sunrise8    posted on 06-08-2010 14:40
Ik heb net click&buy gebeld om hem te unlocken. moest even een kopie van me identiteitsbewijs sturen. Hij vond het alleen vreemd dat er ook een account van me broertje is aangemaakt en die op 31 maart 1992 (1995 officieel) jarig is. Die had die dus geblokkeerd, want 'biologisch was dit niet mogelijk' volgens die man haha Tongue.
Maar kommop, wie vult nou nooit ze verkeerde geboortedatum in als je ergens 18 voor moet zijn en je dat niet bent Winking my eye

ontopic over de ipad maar weer he:
Vind het balen dat er weinig accesoires beschikbaar zijn nog, heb nu alles al:
- Ipad docking station (met keyboard)
- Ipad camera connection cit
- Oplader natuurlijk
- Hoesje
- Screen protector

iemand nog iets leuks?
Music made me who i am
nils7    posted on 06-08-2010 19:35
Ik heb m al ruim 3 maanden... fijn dingetje nog steeds!
Lekker op de bank Happy, laughing
Twizz    posted on 06-08-2010 20:03
Poster: nils7
Ik heb m al ruim 3 maanden... fijn dingetje nog steeds!
Lekker op de bank Happy, laughing

Kijk daar meot ik dus meer van horen, of het na n lange periode in gebruik nog steeds zijn uuhm vruchten afwerpt.
Want dat is juist waar bij mij de twijfel zit.
Ik ga volgende maand aan mijn opleiding beginnen (HBO) dus ik denk dat zo'n dingetje daar wellicht ook goed van pas kan komen. Zou dit zelfs voldoende zijn om een laptop niet mee te hoeven nemen?
Sunrise8    posted on 06-08-2010 21:50
@ Twizz: daar zit mijn vader ook steeds mee: hij denkt dat het goed de laptop kan vervangen.
Persoonlijk denk ik van niet.
Een computer is (over het algemeen) sneller en werkt beter. Je hebt een onboard toetsenbord (met knopjes) en hoeft er niet een los te kopen. Het is lastig om op school een groot werkstuk te maken op je iPad.
Daarbij kun je geen Word/Powerpoint/Excel maken op je ipad (of je moet zo'n App kopen als die er is).
Daarnaast is een Netbook vaak goedkoper en heb je meer Gigabite opslag ruimte.

Ik persoonlijk vind het een heel mooi ding en zeker een leuke gadget, maar blijf sceptisch als het om een vervanger van een laptop aankomt. Sommige zullen het hier mee eens zijn, sommige ook weer niet. (zul je altijd hebben) :P
Music made me who i am
no-rush    posted on 08-08-2010 00:09
me ma heeft er een ,werk wel iedeaal voor simpel surfen en de e-mail.
voor me ma een laptop vervanger maar voor mij zou het meer een speeltje zijn.
ps hij werk denk ik sneller dan menig pc
Twizz    posted on 08-08-2010 12:33
Poster: Sunrise8
@ Twizz: daar zit mijn vader ook steeds mee: hij denkt dat het goed de laptop kan vervangen.
Persoonlijk denk ik van niet.
Een computer is (over het algemeen) sneller en werkt beter. Je hebt een onboard toetsenbord (met knopjes) en hoeft er niet een los te kopen. Het is lastig om op school een groot werkstuk te maken op je iPad.
Daarbij kun je geen Word/Powerpoint/Excel maken op je ipad (of je moet zo'n App kopen als die er is).
Daarnaast is een Netbook vaak goedkoper en heb je meer Gigabite opslag ruimte.

Ik persoonlijk vind het een heel mooi ding en zeker een leuke gadget, maar blijf sceptisch als het om een vervanger van een laptop aankomt. Sommige zullen het hier mee eens zijn, sommige ook weer niet. (zul je altijd hebben) :P

Ik weet dat het de laptop niet kan vervangen, voor sommige dingen heb je gewoon bepaalde programma's nodig.
Maar voor de kleinere dagelijkse dingen die je op school tegen zou kunnen komen zou t wel handig kunnen zijn. Als t ooit moet sluit je er gwoon een blauwtand-keyboard op aan. Al is dat wel een beetje omslachtig.
Xtremer    posted on 08-08-2010 12:41
Mensen die geld willen besparen op een iPad 3G en ook een iPhone (3G/S/4) hebben kan dit een handig tooltje zijn. Gewoon 3G internet dus op je iPad WIFI dankzij je iPhone.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
nils7    posted on 08-08-2010 14:49
Poster: Xtremer
Mensen die geld willen besparen op een iPad 3G en ook een iPhone (3G/S/4) hebben kan dit een handig tooltje zijn. Gewoon 3G internet dus op je iPad WIFI dankzij je iPhone.

dat vreet batterijen tov een echte 3G en voor die 100 euro meer Winking my eye

IK vind het voor media een perfect ding: surfen, MSN, twitteren, muziek luisteren en video kijken.
Werken zoals excel en word zie ik mij niet doen (heb het geprobeerd, kan wel maar is echt zoveel trager en beperkter) maar voor andere dingen is ie uitermate geschikt!
User edit by nils7 on 08-08-2010 @ 15:02:00 (93%)
Sunrise8    posted on 08-08-2010 21:45
Poster: Twizz
Ik weet dat het de laptop niet kan vervangen, voor sommige dingen heb je gewoon bepaalde programma's nodig.
Maar voor de kleinere dagelijkse dingen die je op school tegen zou kunnen komen zou t wel handig kunnen zijn. Als t ooit moet sluit je er gwoon een blauwtand-keyboard op aan. Al is dat wel een beetje omslachtig.

Ik heb er die iPad dock bij gekocht, waar je hem dus inzet op een toetsenbord. Dat plaatje die je ook in beginpost ziet. Uitermate handig, dat wel Winking my eye
Voor de dagelijkse dingen is hij inderdaad uitermate geschikt en blijft een fantastisch apparaat LOL
Music made me who i am
Sebasz    posted on 08-08-2010 22:21
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb de laatste tijd flink wat geld gebeurd en heb zitten twijfelen om deze gadget te kopen. Alleen ik kon maar geen goede smoes voor mezelf bedenken om hem te kopen en het dus eigenlijk niet het geld waard vind.

Wie o wie weet nog iets leuks wat mij over kan halen om dit voor erbij te kopen? Cool
Bootstrap    posted on 08-08-2010 22:48
Het is als een Jazzmutant Lemur waar je meer mee kunt voor minder geld Cool Het lijkt me echt heel gaaf om hem te gebruiken bij het draaien als midi controller Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 08-08-2010 @ 22:49:16 (3%)
dondanielo    posted on 09-08-2010 08:22
was deze vakantie in amerika en heb daar een 32gb wifi model gescoord, zeker een top deal nu de dollar zo laag staat. het is een leuke gadget om ff te surfen op de bank, of thuis fils te kijken ofzo :P

maar ik gebruik tog lievr mijn iphone.

ik heb hem meer als speeltje gekocht, echt een computervervanger is het niet Happy, laughing

maar ik denk niet dat ik hem voor dj-werk ga gebruiken..

135 Users online: 97 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 80.603
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.381