Apple iPad (5/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 27-01-2010 20:33

Even een discussie starten over het nieuwe product van apple,

Gaat dit eventueel handig worden voor de dj/producer enz,

Wie heeft plannen om er een aan te schaffen...

Wie vind hem mooi en een toevoeging op de huidige appel producten

Specs
User edit by justjustin on 27-01-2010 @ 21:56:26 (100%)
Mod edit by Lead on 07-10-2010 18:18 (2%)

What do you think about Apple iPad ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 31-01-2010 00:47
Poster: DJJS
Poster: bambamstudio

Dit is fake. hij heeft geen goede audio interface en zijn processor en ram geheugen is nooit snel genoeg om dit te kunnen draaien.

Kortom de Apple Ipad is waardeloos voor DJing.

net als als die iPhone/iPod apps Winking my eye
Dit is een goede Apple voor DJ-ing:

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 31-01-2010 @ 00:48:45 (20%)
tek-zotic    posted on 31-01-2010 01:44
maar niet goed voor m'n portemonee :d
dacuba    posted on 31-01-2010 02:54
Poster: Dj_Fantasy
Flash plug-in ontbreekt, maar ze hebben wel youtube erop staan.. kan dan toch in principe niet ofwel??

Lees dit maar eens door: http://nl.wikipedia.org/wiki/H.264

Poster: DJJS
Kortom de Apple Ipad is waardeloos voor DJing.

Stop eens met je (..) opmerkingen: http://hexler.net/software/touchosc

Afwachten dus, hopelijk wordt er wat leuks doorgeport naar de iPad. 499$ is niet zoveel voor een multi touch controller. Ben wel benieuwd naar de latency, tenzij ze die 30 pin effe ombouwen. Gewoon wachten maw..
bambamstudio    posted on 31-01-2010 03:33
hoef niet af te wachten.Controller is leuk, maar: de audio interface en de processor zijn te traag. MIDI over wifi is onstabiel. docken kan natuurlijk wel, maar dan moet je weer een dokich station meeslepen. En dan ben je al snel 500-600 euri kwijt voor een controller....daar heb je ook een snellere laptop voor
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
tek-zotic    posted on 01-02-2010 13:21

Ilja    posted on 01-02-2010 14:45
@tek-zoticLOL? hahahahahahhah Cool
Lucalicious    posted on 01-02-2010 19:13
ik heb gister nog een discussie er over gehad met een gadget-freak, dit gaat volgens mij een enorme flop worden. naar mijn idee de domste zet van apple tot nu toe. het is zegmaar een grotere ipod touch?met misschien iets meer mogelijkheden, maar het is nog lang geen laptop zegmaar, je kan er niks echt nuttigs mee volgens mij. het enige wat ik kan bedenken waarvoor ie handig is, is om een film te kijken in het vliegtuig, meer?niet. dan ben je beter af met bijvoorbeeld een iphone.
Jorrit    posted on 01-02-2010 19:15
Niks nuttigs? Wacht maar tot devolopers los gaan in de appstore, de mogelijkheden zijn enrom met een touchscreen van deze grootte.
ThijsG    posted on 01-02-2010 19:26
Toch zou ik deze?versie liever willen?Smile
yougow    posted on 01-02-2010 19:50
Ik denk dat hier nog niet ver genoeg wordt gedacht. Als iemand 6 jaar geleden had verteld dat binnen 6 jaar Apple de grootste marktaandeelhouder zou zijn wat betreft (LEGALE) digitale media was hij voor gek verklaard. Niets is minder waar. met de itunes/store, ipod/phone combinaties hebben ze zo'n sterke combinatie op de markt gezet (maarliefst 80% marktaandeel) dat het erg moeilijk is voor de concurrentie om dat nog klein te krijgen.

Apple heeft in mijn ogen weer een strategische zet gemaakt voor de toekomst door een easy to use media apparaat te ontwikkelen. of de Huidige specs van het apparaat voldoende zijn wil ik niks over zeggen, ook ik vind dat ze daar meer uit de kast hadden mogen trekken. Toch kan je er niet rond dat een dergelijk apparaat een prima nog niet ingeburgerd alternatief is voor die kilo's papier aan kranten en tijdschriften die we maandelijks weggooien. even een emailtje sturen of iets opzoeken op het web zonder hete laptop op je schoot en allerlei nog te ontwikkelen bruikbare apps.

Ik ben er van overtuigd dat een dergelijk apparaat een verademing is als je een media gebruiker bent. dit is geen apparaat wat je uit je broekzak haalt als je op de bus staat te wachten, daar heb je immers de iphone/pod voor, nee dit is een product wat thuishoort op de koffietafel in de huiskamer (waar vroeger die stapel kranten lag).
De macbook/imac vind je dan weer terug op je Bureau voor het serieuzere computer werk.

Estacy    posted on 01-02-2010 20:14
ik denk dat zo'n apparaat voor school ideaal is. op elke tafel een docking station, iedereen zo'n ding, al je boeken erop. gaat naar je les, plugt em in (heb je een normaal keyboard) klikt het vak aan, en klaar. natuurlijk zitten er dan beveiligingen op zodat je niet iets anders kunt doen tijdens de les, zoiets als een functie waar de leraar mee kiest welk programma aanstaat op je ipad ofzo.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjVictorF    posted on 01-02-2010 20:25
Het inderdaad ideaal zijn voor traktor of ableton gebruik. Komt denk ik alleen niks vanTongue
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Bouncy    posted on 01-02-2010 23:01
Poster: Estacy
ik denk dat zo'n apparaat voor school ideaal is. op elke tafel een docking station, iedereen zo'n ding, al je boeken erop. gaat naar je les, plugt em in (heb je een normaal keyboard) klikt het vak aan, en klaar. natuurlijk zitten er dan beveiligingen op zodat je niet iets anders kunt doen tijdens de les, zoiets als een functie waar de leraar mee kiest welk programma aanstaat op je ipad ofzo.

dat laatste volg ik effe niet, je wil toch leren? Anders ga je toch niet naar school?
JollyJunkie    posted on 01-02-2010 23:05
Niet iedereen is al van de middelbare af...
Adrien1989    posted on 02-02-2010 07:34
Poster: Estacy

Maar met een laptop werkt dat ook uitstekend Happy, laughing.?

Poster:?tek-zotic
dikke fail voor apple:
Fail1:
n China is al sinds augustus een soort iPad op de markt. Sterker nog, volgens de baas van Shenzhen Great Long Brother Industrial Co. kopieerde Apple doodleuk hun P88. Fans van Apple beschuldigen het Chinese bedrijf dan weer van het maken van een 'kloon op voorhand'."Ik was heel kwaad en verbouwereerd toen ik twee dagen geleden de presentatie van de iPad zag", zegt Shenzhen-baas Wu Xiaolong. "Het is zeker ons ontwerp. Ze hebben ons bestolen, want wij hebben de P88 al zes maanden geleden voorgesteld op de IFA, de International Electronics Fair in Berlijn."KrachtigerPijnlijk voor Apple?

Nu je het zegt, ik heb dat ding in september inderdaad gezien op de IFA Tongue. Misschien heb ik er zelfs ergens nog wel een foto van haha.?

Excuses, ff vergeten dat ik al wat had gepost hier :/
Alert : Edit je post svp, ipv een reply op jezelf te plaatsen.
Mod edit by Jorrit on 02-02-2010 11:13 (100%)
justjustin    posted on 02-02-2010 18:00
en toch zie ik mezelf wel surfen en gamen op de bank met een iPad
Snoey    posted on 03-02-2010 00:12
Ik ga niet speculeren of het een succes wordt, of dat het gaat floppen. Ik wacht gewoon de zomer af, wat er zoal mogelijk gaat worden met dit apparaat.
www.soundcloud.com/ten-hooven
nils7    posted on 01-04-2010 01:14
Ja hoor de eerste DJ app is er (ik mis de pitch bend knoppen maar ok?!), ook voor de iPhone ziet ik!

Meer info hier
Als Pioneer nu gewoon 1 deck simuleert op een iPad hehehe!
User edit by nils7 on 01-04-2010 @ 01:17:43 (100%)
Camino    posted on 29-05-2010 10:08
Zal het mogelijk zijn om dit als MIDI over USB controller te gebruiken als (wanneer) er software voor ontwikkeld word? Lijkt me wel een leuk versatiel speeltje om DJ-software zoals Traktor mee te besturen...
Ilja    posted on 29-05-2010 10:13
Lijkt mij ook lache ja.
Xtremer    posted on 29-05-2010 10:15
Voor de mensen in de buurt van A'dam, hij is te testen bij Mediamarkt ArenA. Echt een vet apparaat, maar kopen zal ik hem denk ik niet. Over iets meer dan een week weten we of de nieuwe iPhone er is, die heeft bij mij voorrang.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Ilja    posted on 29-05-2010 10:20
Ik heb gehoord dat iPhone op meerdere providers verkrijgbaar zal zijn ( waar ik heilig op hoop ). Heb inmiddels mijn Abbo afzeggings brief naar t-mob verstuurd. ?

Maar iPad zal ik absoluut kopen, met iWork wordt het verrekte fijn om hem mee naar school mee te nemen.
martijno    posted on 29-05-2010 10:29
we hebben er een :D
User edit by martijno on 29-05-2010 @ 10:29:53 (19%)
Vassilli    posted on 29-05-2010 10:30
Heb er ook een.. De 64Gb doe er vrij weinig mee. Meestal beetje internetten op de bank.
martijno    posted on 29-05-2010 10:34
Poster: Vassilli
Heb er ook een.. De 64Gb doe er vrij weinig mee. Meestal beetje internetten op de bank.

ja zelfde hiero

50 Users online: 10 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 19.397
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.243.814