Apple iPad (4/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 27-01-2010 20:33

Even een discussie starten over het nieuwe product van apple,

Gaat dit eventueel handig worden voor de dj/producer enz,

Wie heeft plannen om er een aan te schaffen...

Wie vind hem mooi en een toevoeging op de huidige appel producten

Specs
User edit by justjustin on 27-01-2010 @ 21:56:26 (100%)
Mod edit by Lead on 07-10-2010 18:18 (2%)

What do you think about Apple iPad ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 28-01-2010 21:20
Flash plug-in ontbreekt, maar ze hebben wel youtube erop staan.. kan dan toch in principe niet ofwel??
dj2dj.nl
DAW    posted on 28-01-2010 21:25
Werkt op de iPod touch en iPhone toch ook Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
djjw    posted on 29-01-2010 00:16
Denk niet dat je nu al kan zeggen dat het geflopt is.

Ze hebben vast wel een goede marktanalyse gemaakt,
en hebben waarschijnlijk ook wel gerekend op wat kritiek.

Ik zou zeggen, lekker alle schoolboeken uit brengen
in PDF formaat, scheelt zon 20 kilo aan papier sleuren.
Zou voor studenten wel een uitkomst kunnen zijn.

Opzich vind ik het wel grappig om overal zulke
verschillende meningen telezen, terwijl nog geen hond
hem heeft aangeraakt!
Prozei    posted on 29-01-2010 01:03
ik zie toch een best intressant apparaat.
veel mensen zien een grote ipod touch.

maar het grotere scherm icm apps die speciaal voor dit apparaat worden geschreven?gaat toch een andere feeling hebben als iphone.?

multitasking voor een mobiel apparaat is leuk als ontwikkelaars ook aandacht gaan besteden aan geheugenmanagement. maar dit is in 80% van de gevallen niet het geval.dit zorgt op een mobiel apparaat voor langzaam draaiende applicaties of zelfs tot applicaties die crashen doordat er te weinig geheugen beschikbaar is.

heb zelf vroeger wel eens op een win mobile phone gehad dat ik te weinig geheugen had om een telefoongesprek op te nemen. deze is daarna dus gelijk de prullenbak in gegaan.

dus als ik de keuze had tussen multitasking of apps die supersnel en probleemloos draaien kies ik toch voor probleemloos een app draaien.

en flash hoef ik ook niet. enige wat dat bied is trage site's en bergen reclame en een beetje eyecandy.
geef mij maar html5 is stukken sneller en vergt minder van de processor.

youtube op de iphone werkt via x264. gewoon direct een videostream die door de iphone afgespeeld wordt.
ipv flash code die dat doet.

Mod edit by Prozei on 29-01-2010 01:04 (1%)
OneSixty    posted on 29-01-2010 01:20
Poster: djjw

Ik zou zeggen, lekker alle schoolboeken uit brengen

in PDF formaat, scheelt zon 20 kilo aan papier sleuren.

Zou voor studenten wel een uitkomst kunnen zijn.

Dan neem je toch ineens een laptop?..
justjustin    posted on 29-01-2010 10:48
Xtremer    posted on 29-01-2010 11:15
Flash op de iPad is aangekondigd. Dit gaat waarschijnlijk ook betekenen dat de iPod Touch en de iPhone's nu Flash support krijgen. Voor de iPhone 3G weet ik niet of het een succes word aangezien deze niet zo snel is. Ik denk eerlijk gezegt dat de iPhone pas Flash support krijgt zodra de nieuwe iPhone word gelanceerd rond midden 2010. Zelf ben ik zeer benieuwd naar de nieuwe iPhone, meer geheugen, een betere camera en een snellere processor. Voor mij geen iPad. Ik heb een iPhone waar binnenkort Tethering op beschikbaar is en een Macbook Pro, kortom overal internet en meer functies.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Prozei    posted on 29-01-2010 13:27
Geen flash support voor de iPhone os. Maar iPhone support in flash 5. Flashcode om kan zetten Naar iPhone formaat
Boyd    posted on 29-01-2010 18:34
Er is speciale iWork software beschikbaar voor de iPad. Gaat om een presentatieprogramma, tekstverwerker, en een excel look a like. De ideale computer voor op school dus!
djvir20    posted on 29-01-2010 21:33
Zeker het is een mooi speeltje maar ik vind als je dit stukje goud software materiaal vanaf 355 euro kan kopen dat de iphone sgandelijk duur is want ik heb een ipod touch en als ik ze vergelijk kan ik zeggen dat als je een iphone koopt je een ipod touch koopt en een gsm van 300 euro die enkel kan bellen en sms'n in 1 dusja .. aan iedereen die een iphone koopt tuurlijk het is alleaal heel "sjiek" en "cool" maar veel te veel geld voor wat het is, dat zeg ik .? Ik zeg dan, je koop beter ofwel een IPad of een mooie upgrade aan je dj set !

grts Effix
nils7    posted on 29-01-2010 22:00
Cool?
tek-zotic    posted on 29-01-2010 22:00
dikke fail voor apple:
Fail1:
n China is al sinds augustus een soort iPad op de markt. Sterker nog, volgens de baas van Shenzhen Great Long Brother Industrial Co. kopieerde Apple doodleuk hun P88. Fans van Apple beschuldigen het Chinese bedrijf dan weer van het maken van een 'kloon op voorhand'."Ik was heel kwaad en verbouwereerd toen ik twee dagen geleden de presentatie van de iPad zag", zegt Shenzhen-baas Wu Xiaolong. "Het is zeker ons ontwerp. Ze hebben ons bestolen, want wij hebben de P88 al zes maanden geleden voorgesteld op de IFA, de International Electronics Fair in Berlijn."KrachtigerPijnlijk voor Apple is dat de P88 een groter scherm, een snellere processor en een groter geheugen heeft dan de iPad. Ook is de P88 uitgerust met 3 USB-poorten, een Firewirepoort, een VGA-aansluiting en een kaartlezer, dingen die de iPad zelfs niet heeft. De batterij van het toestel gaat wel maar ongeveer anderhalf uur mee. De P88 kost omgerekend zo'n 315 euro.PatentShenzhen Great Long Brother Industrial Co. heeft in China in mei een patent aangevraagd voor de P88. Dat patent is nog altijd niet rond, aangezien de goedkeuring tot een jaar op zich kan laten wachten in het land. "We zullen de wet moeten volgen", zegt Wu, die toegeeft dat het moeilijk zal zijn om Apple aan te pakken in de Verenigde Staten. "Maar als de iPad op de Chinese markt komt, slepen we ze in de lente voor de rechter," dreigt hij. Fans van Apple beschuldigen het Chinese bedrijf gewoon van een 'pre-emptive clone', een maken van een kloon op voorhand.

FAil2:
De Amerikaanse tak van technologiebedrijf Fujitsu heeft al in 2002 een apparaat met de naam iPAD op de markt gebracht, zegt Fujitsu-woordvoerder Masao Sakamoto. De naam werd in maart 2003 gedeponeerd bij het Amerikaanse octrooibureau US Patent and Trademark Office, maar die registratie is blijkbaar nog niet rond.ToestelDe iPAD van Fujitsu is een klein draagbaar apparaat dat door winkeliers wordt gebruikt om aan voorraadbeheer te doen, streepjescodes te scannen en andere bedrijfszaken uit te voeren. Het draait op een Intelprocessor en een Windows-besturingssysteem, en ondersteunt WiFi- en Bluetooth-technologie.GrapjesFujitsu heeft naar eigen zeggen nog niet beslist welke stappen het bedrijf gaat ondernemen. Op Japanse internetsites levert het nieuws alvast meteen allerhande grapjes op. "Laten we voor alle objecten een 'i' zetten en die naam dan registreren! In de toekomst worden we zo rijk!", merkt een snuggere surfer op
Mixt-Ape    posted on 29-01-2010 22:03
Epic fail!
Estacy    posted on 30-01-2010 01:17
ipad op zn engels dan; maandverband
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dacuba    posted on 30-01-2010 04:06
Poster: Estacy
ipad op zn engels dan; maandverband

Geestig.. ik zou eerder de link leggen naar Nespresso.
Prozei    posted on 30-01-2010 13:10
haha dit plaatje zag ik ergens en moest hem gewoon hier ff plaatsen
Vassilli    posted on 30-01-2010 13:13
Grappig.....?Cool
justjustin    posted on 30-01-2010 13:22
Poster: Vassilli
Grappig.....?Cool

dan vind ik deze leuker Winking my eye

http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/09e17926_340x.jpg?
Lomme_    posted on 30-01-2010 15:16
Mwah, voor studenten lijkt de macbook me nog handiger, volgens mij is de 13" Macbook net even groot als een A4 blad, zelfde als een iPad dus Winking my eye
djvir20    posted on 30-01-2010 23:29
nja ik denk dat dit gewoon is om wat geld in het laatje te krijgen want nuja egt vernieuwen is het niet het is gewoon een combo tussen de ipod Touch, want heeft dezelfde functies, en een macbook dusja ..
djvir20    posted on 30-01-2010 23:31
Poster: nils7
Cool?

Wat is dat en hoe heet het ? kan je het ook op een ipod touch ? ! dat is best wel vet !
JollyJunkie    posted on 30-01-2010 23:33
Ik vind het toch echt een goed product, ik moet er wel even bij zeggen dat ik echt geen verstand van computers heb.
Een mac lijkt me namelijk een stuk gecompliceerder dan een iPad, een iPad heeft de logica van een iPod, bij een mac is en blijft het een computer, waar je toch erg veel functies op hebt die je niet gebruikt maar waar je wel voor betaalt.?
bambamstudio    posted on 31-01-2010 00:26
Poster: justjustin

Meer info

Dit is fake. hij heeft geen goede audio interface en zijn processor en ram geheugen is nooit snel genoeg om dit te kunnen draaien.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
dp_    posted on 31-01-2010 00:34
@BamBam, als je op die link had geklikt had je deze reactie niet hoeven plaatsen Cool
Xurion    posted on 31-01-2010 00:42
Poster: bambamstudio

Dit is fake. hij heeft geen goede audio interface en zijn processor en ram geheugen is nooit snel genoeg om dit te kunnen draaien.

Kortom de Apple Ipad is waardeloos voor DJing.

574 Users online: 486 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 107.587
Most visitors online this month : 652
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.626.502