Apple iPad (3/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 27-01-2010 20:33

Even een discussie starten over het nieuwe product van apple,

Gaat dit eventueel handig worden voor de dj/producer enz,

Wie heeft plannen om er een aan te schaffen...

Wie vind hem mooi en een toevoeging op de huidige appel producten

Specs
User edit by justjustin on 27-01-2010 @ 21:56:26 (100%)
Mod edit by Lead on 07-10-2010 18:18 (2%)

What do you think about Apple iPad ??

Vote :   

nils7    posted on 28-01-2010 12:14
Hij is wel erg fors... 2 of 3x de grootte van een iPhone Ok? maar 6x Unhappy
ccc    posted on 28-01-2010 12:16
Je kunt hier niet mee bellen? Waarom zou ik dit dan aanschaffen.
nils7    posted on 28-01-2010 12:20
Poster: ccc

U wilt met zo iets aan je oor lopen?
Alhoewel via een BT-headset kan het wellicht wel via een VOIP applicatie!
Bartjens    posted on 28-01-2010 12:29
Poster: ccc

Skype moet toch wel kunnen?
www.djbrowbeat.com
Abram    posted on 28-01-2010 12:30
Poster: Bartjens

Yup, skype zit in de Appstore dus dat gaat zeker kunnen. Misschien wel een ideale huistelefoon met een BT headset Happy, laughing
bambamstudio    posted on 28-01-2010 12:30
Poster: Bartjens

als ie blauwetand heeft wel
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 28-01-2010 @ 12:31:29 (6%)
nils7    posted on 28-01-2010 12:51
Poster: bambamstudio

Zelfs EDR 2.1 Happy, laughing
soundcollector    posted on 28-01-2010 12:52
Snap er echt het voordeel niet van (Waarom zou je dit moeten hebben? bedoel ik dan.)

Doelgroep volgens mij:

- mensen die alleen een beetje chatten en op facebook zitten.

De games die je kan spelen zullen ook niet zo fantastisch zijn dus daar moet je het zoweizo nie voor doen.
Ik snap wel dat dit niet TE duur is, maar voor vele mensen blijft 500 euro voor een e reader veel geld.
Zeker als je weet dat je voor 600 euro al een degelijke windows laptop kunt krijgen waar je meer op kan dan op dit ding.
De mba zal wel verkopen, maar ik heb er nog maar 1 gezien, bij een gebruiker.?
Het zal wel goed gaan verkopen aan die RICHBOYS die dit een super cool gadget vinden om mee te lopen showen.

Ik vind het heel goed dat Apple dit maakt, toont weer eens de innovatie van Apple... Gewoon om te laten zien wat ze kunnen, meer vind ik er niet aan.?Als ik het geld had zou ik het echt nooit kopen, terwijl ik dan wel weer 500 euro aan een Iphone zou uitgeven.
User edit by soundcollector on 28-01-2010 @ 12:54:25 (5%)
bambamstudio    posted on 28-01-2010 12:52
Poster: nils7
Poster: bambamstudio

Zelfs EDR 2.1 Happy, laughing

las het ja, dan werkt het, ging ik wel vanuit want dat werkt ook op de iPod touch

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Sebasz    posted on 28-01-2010 13:53
Ik vind het jammer dat hij,

1: Geen multi-tasking ondersteunt

2: De randen zo dik zijn

3: De resolutie zo crap is, had liever breder gezien

4: Geen cam heeft

5: Geen microfoon heeft (voor zover ik weet)

Verder ziet ie er wel oke uit, maar ik snap het nut van het ding niet helemaal. Het is inderdaad zoals velen al zeiden een oversized iPod Touch. Geen oversized iPhone, want met de iPhone kun je tenminste nog bellen?Cool

Verder is de Prijs wel redelijk ok? voor het instap model, alleen de extra kosten voor meer opslag en voor een 3g antenne zijn wel een beetje belachelijk.
Poster:?Jorrit

Ja dat riepen mensen ook bij je iPhone. "Wat moeten we in hemelsnaam met een telefoon zonder knoppen, belachelijk!"
En kijk eens, iedereen maakt nu touchscreen telefoontjes (de een nog slechter dan de ander).

Dit ding is ideaal voor browsen op de bank (waar een warme laptop op schoot irritant is), even snel browsen tijdens het ontbijt, in de bus even volwaardig internetten (niet dat kleine priegelscherm van je telefoon), een boek lezen voor het slapen gaan of onderweg, op de hoogte blijven van magazines, gebruik maken van 1 van de 140.000 apps, filmpje kijken onderweg etc etc etc

Nogal onzin, Smartphones zonder fysiek toetsenbord bestonden al veel langer, en ik heb nooit iemand horen zeggen dat het belachelijk is en ze niet weten wat ze met de iPhone moeten omdat het zo goed als geen fysieke knoppen heeft. De iPhone was van begin af aan rete populair.

Browsen op de bank lijkt me niet iets wat je met dit ding zomaar snel doet, omdat het gewoonweg onhandig is om dat ding plat op je schoot te leggen of de hele tijd in je hand te ?houden. En zie je jezelf eerlijk al met zo'n ding in de bus zitten? Nee dan is een netbook toch een betere optie vanwege de mogelijkheden. En je laatste zin over de apps kun je ook op je iphone doen of andere pda.

Wat dat betreft ben ik het een stuk meer eens met de reactie van Jannick

Poster:?jannickv
Ik zie het wel als iets wat ontwerpers gaan gebruiken om hun portfolio ed te komen showen...

En met die van Ren?

Poster:?Ren?Kuppens
Leuk voor als ik later vader ben en in de morgen in plaats van een krant (zoals als mijn vader nu doet) de ipad langs me hebben en meteen even je mail checken even wat tweeten daarna wat foto's door spitten op facebook en op naar mijn werkWinking my eye

Poster:?JollyJunkie
De prijs ($499) is toch wel redelijk bijzonder voor die opties vind ik!

Sure zoals ik al eerder aangaf, alleen betaal je je wel scheel aan opties die je eigenlijk nodig hebt om er echt "fatsoenlijk" gebruik van te kunnen maken?Cool

Poster:?qntr0l

Straks? Bij mij werkt Tethering op mijn Iphone 3GS + Macbook al hoor!?

Ontopic: ik word echt hebberig van apple producten. Ben ik al hard aan het sparen voor een iMac, komen ze hiermee. Damn..

Beter blijf je sparen voor je iMac, daar heb je veel meer aan dan aan zo'n tablet?Cool

edit: Lead, doe wat aan die?
fuckup in Google Chrome aub?Cool
Alert : Edit je post, ipv op jezelf te replyen.
User edit by Sebasz on 28-01-2010 @ 13:53:51 (3%)
Mod edit by Jorrit on 28-01-2010 15:16 (100%)
nils7    posted on 28-01-2010 14:06
Poster: soundcollector
Snap er echt het voordeel niet van (Waarom zou je dit moeten hebben? bedoel ik dan.)

Doelgroep volgens mij:

- mensen die alleen een beetje chatten en op facebook zitten.

De games die je kan spelen zullen ook niet zo fantastisch zijn dus daar moet je het zoweizo nie voor doen.

Ik snap wel dat dit niet TE duur is, maar voor vele mensen blijft 500 euro voor een e reader veel geld.

Zeker als je weet dat je voor 600 euro al een degelijke windows laptop kunt krijgen waar je meer op kan dan op dit ding.

De mba zal wel verkopen, maar ik heb er nog maar 1 gezien, bij een gebruiker.?

Het zal wel goed gaan verkopen aan die RICHBOYS die dit een super cool gadget vinden om mee te lopen showen.

Ik vind het heel goed dat Apple dit maakt, toont weer eens de innovatie van Apple... Gewoon om te laten zien wat ze kunnen, meer vind ik er niet aan.?Als ik het geld had zou ik het echt nooit kopen, terwijl ik dan wel weer 500 euro aan een Iphone zou uitgeven.

Je moet hem zien voor browsing en entertainment denk ik! Meer niet maar hoeveel doe jij op je pc wat je daarmee ook kan en bedenk er ook bij dat je dat ding in de luie bank mee kan nemen!
Enkel echt verslagen tikken / website bijwerken en wellicht producen/cd branden zie ik mij nog op een pc doen de rest kan prima op zo iets!
Sebasz    posted on 28-01-2010 14:07
Poster: TaktiK

volgens engadget niet. Dat was al te zien op de demo dat de flash-plugin ontbrak. Dus dat blijft wel het 'grote' minpunt vind ik...

Ik gok trouwens dat ze dat weloverwogen hebben, en met opzet er uit hebben gelaten. Ik denk dat ze gaan inzetten op HTML5 met zijn video-tag?Smile
Abram    posted on 28-01-2010 14:23
Poster: Sebasz
Ik vind het jammer dat hij,

1: Geen multi-tasking ondersteunt Ik hoop er op dat ze iets dergelijks in een software update gaan doorvoeren. Ik heb al van plannen vernomen om multi-tasking beperkt toe te laten voor een aantal ontwikkelaars.

2: De randen zo dik zijn Merk onafhankelijk zullen tabletcomputers zulke randen krijgen. Je loopt anders de hele tijd op het scherm te drukken...

3: De resolutie zo crap is, had liever breder gezien Ik neem aan dat je op de verhoudingen doelt... Daar ben ik het mee eens... maar de resolutie zelf is juist enorm goed... 1024x768 is een resolutie die je op 15" beeldschermen zal vinden en dit ding is nog geen 10"

4: Geen cam heeft Raar genoeg staat er wel het een en ander over cams beschreven in de SDK handleiding (software ontwikkelaars handleiding). Misschien gaat daar nog wat mee gebeuren.

5: Geen microfoon heeft (voor zover ik weet) Microfoon en speaker zijn gewoon standaard aanwezig.

Verder ziet ie er wel oke uit, maar ik snap het nut van het ding niet helemaal. Het is inderdaad zoals velen al zeiden een oversized iPod Touch. Geen oversized iPhone, want met de iPhone kun je tenminste nog bellen?Cool

Verder is de Prijs wel redelijk ok? voor het instap model, alleen de extra kosten voor meer opslag en voor een 3g antenne zijn wel een beetje belachelijk.

justjustin    posted on 28-01-2010 14:24

volgens engadget niet. Dat was al te zien op de demo dat de flash-plugin ontbrak. Dus dat blijft wel het 'grote' minpunt vind ik...

Ik gok trouwens dat ze dat weloverwogen hebben, en met opzet er uit hebben gelaten. Ik denk dat ze gaan inzetten op HTML5 met zijn video-tag?Smile

Dit zal wel gebeuren ja!

edit: Lead, doe wat aan die
fuckup in Google Chrome aub?Cool?

?Google chrome is zoiezo kut...niet gebruiken! als je m niet meer wil en de-installeerd fucked deze al je links op...

User edit by justjustin on 28-01-2010 @ 14:24:32 (7%)
Abram    posted on 28-01-2010 14:25

Ik denk dat HTML5 inderdaad als excuus gebruikt gaat worden door Apple. Het is echter eerder een -ontsnap van al het flash gezeur excuus- dan een werkelijk besluit. Er zit geen flash op het apparaat omdat het gewoon iPhone OS is. En iPhone OS heeft geen mogelijkheid om backgroundtasks te draaien en kan daarom ook geen flash plug-in gebruiken.
User edit by Abram on 28-01-2010 @ 14:25:55 (5%)
TaktiK    posted on 28-01-2010 14:31
ik denk niet dat het niet is van 'niet kunnen draaien' want een gejailbreakte iphone kan dit wel. Het is ook een grote concurrent natuurlijk voor hun appstore. Die kunnen ze controleren, en het maken van flash-games e.d. niet.
Maar het is zeker h??l bewust eruit gelaten. Zo zijn ze wel Happy, laughing
Abram    posted on 28-01-2010 14:43
ik denk niet dat het niet is van 'niet kunnen draaien' want een gejailbreakte iphone kan dit wel. Het is ook een grote concurrent natuurlijk voor hun appstore. Die kunnen ze controleren, en het maken van flash-games e.d. niet.
Maar het is zeker h??l bewust eruit gelaten. Zo zijn ze wel Happy, laughing

Bijna goed... Een gejailbreakte iPhone kan GEEN backgroundtasks draaien. Een gejailbreakte iPhone die software in het OS draait die ondersteuning voor backgroundtasks faciliteert kan backgroundtasks draaien. Er wordt dus een aanpassing op het OS uitgevoerd en daarom kan het dan wel.
Ik vraag me verder af of Apple zich ook maar een drol aantrekt van flash games. Ik denk dat dat een van de laatste dingen is waar ze zich zorgen over maken... Daarnaast zou je in dat geval je flash games binnen de browser moeten spelen wat natuurlijk vreselijk gaat werken...
Het heeft volgens mij enkel met het beleid van Apple te maken. Een beleid wat op zich wel ergens op slaat. Door multi-tasking niet toe te staan is de kans dat het apparaat crashed, te warm wordt, te snel leeg gaat, verwarrend wordt.. etc... een stuk kleiner en niet crashen maar gewoon altijd werken is een van de belangrijkste aspecten van Apple hardware/software.
Sebasz    posted on 28-01-2010 14:51
Poster: justjustin
?Google chrome is zoiezo kut...niet gebruiken! als je m niet meer wil en de-installeerd fucked deze al je links op...

Haha hier geen problemen mee gehad na een de-installatie een tijdje terug.
Nu ondersteunt het ook nog een plugins (adblock ftw!) en het is sowieso rete-snel?Smile?Enige minpuntje is nog het wachtwoordbeheer wat niet super is imo, maar goed, verder echt een top browser?Cool
Estacy    posted on 28-01-2010 16:59
Poster: justjustin
?Google chrome is zoiezo kut...niet gebruiken!?

valt me van je tegen...?

Maar over dit ding, heb je gezien hoe sloom dat internet ging tijdens die presentatie? ook vraag ik me af hoe nuttig dit ding in all day life is.

leuk voor in de bus, maar hij past niet in je broekzak, dus zul je een tas mee moeten zeulen.?
in het vliegtuig: 'Wilt u alle apparaten met een netwerk verbinding uitschakelen'
thuis: gezellig met zn allen op een iPad...?
in bed, ga je op je zij liggen, kantelt het beeld... handig!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
gizzy    posted on 28-01-2010 17:04
Schraal ding!!!
Hij kan niet multitasken!! En hij heeft geen flash ondersteuning.
Handig.........
Laidback    posted on 28-01-2010 17:16
valt voor mijn in de zelfde categorie als de Macbook Air..
Hebbedingetje .. niet meer niet minder.

apple laat gewoon even zien dat ze de 1e Apple PDA "Apple Newton" nog niet zijn vergeten en nu een soort van nieuw leven in blazen met de "IPAD" ..

toch wel jammer dat er geen flash aanwezig is,..?

en als je wil multi-tasken kan je hoe dan ook beter een Macbook kopen..

ik denk dat we dit beestje terug gaan zien in kledingzaken, autodealers, design studio's, etc. ?zeker een hoop mogelijkheden!

toch wel even: "eerst zien, dan geloven"?

User edit by Laidback on 28-01-2010 @ 17:17:10 (3%)
Sebasz    posted on 28-01-2010 17:49
Inderdaad. Maar toch vind ik de beeldverhouding een erg minpuntje, en de rand had wel de helft minder dik gemogen. Dan issie ook nog breed zat om goed vast te pakken.

En nog altijd jammer dat de euro is goedkoper dan dollar vergelijking niet opgaat.

De 500 dollar van Apple is zonder tax enzo, dus de prijs in nederland zal wel rond de 450 euro gaan liggen en misschien zelfs 500.

En daarbij heb je aan het instap model niet veel omdat het niet over 3g beschikt en maar erg kleine opslagcapaciteit heeft.

Als ze aan die puntjes gaan werken had ik er eentje gekocht, gewoon voor de ?leuk?Cool

Voor 620 dollar heb je pas een 'echt bruikbaar' model. En wil je ook nog redelijke opslag ruimte hebben ben je 720 dollar kwijt. Dus echt goedkoop is het niet te noemen. Op het instapmodel na dan, maar daar is bewust voor gekozen denk ik omdat iedereen minstens 3g erbij wil gok ikCool
En ook die prijzen zijn exclusief tax enz
User edit by Sebasz on 28-01-2010 @ 17:54:48 (53%)
DAW    posted on 28-01-2010 18:01
Waar om 3g erbij? gebruik je toch je iPhone als modem. Werkt prima :D
http://EOSfotografie.nl
thomassmith    posted on 28-01-2010 21:02
kijk, voor onze doelgroep(15 tot 35) zullen veel mensen t niks vinden, maar toen me vader dit apparaatje zag vond ie t wel mooi. alleen al om de krant te lezen, kranten opslaan en ze later terug te lezen, en verder nog boeken, lekker internetten en makkelijk weglegbaarWinking my eye
ThijsG    posted on 28-01-2010 21:08
Beetje een flop geworden vind ik zelf... Ik hoopte eerst dat er meer waarheid zat in clouded leopard-software. Nu hebben ze eigenlijk gewoon een iPhone uitgerekt en dit een tablet genoemd. Ik hoopte toch dat het meer een touchscreen-computer zou worden. Maar dan zou het bepaalde Leopard apps draaien, een leopard OS draaien, iSight hebben,flash ondersteunen,?kunnen multitasken(jezus, nog steeds niet?), een mic hebben, een beter scherm hebben. En dat doet de iPad niet.
Voor deze software is dit ding gewoon te groot. zo'n kleine app ziet er echt niet uit en werkt vast echt k*t en als je pixeldouble doet issie natuurlijk minder scherp.
Maargoed, sommige mensen willen graag mooie ebooks lezen, sommige mensen willen graag alles van Apple, of voor sommigen is dit gewoon wel handig. Ikzelf snap het niet...
 Reply on last page

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

504 Users online: 420 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 53.958
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.572.873

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use