Apple iPad (2/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 27-01-2010 20:33

Even een discussie starten over het nieuwe product van apple,

Gaat dit eventueel handig worden voor de dj/producer enz,

Wie heeft plannen om er een aan te schaffen...

Wie vind hem mooi en een toevoeging op de huidige appel producten

Specs
User edit by justjustin on 27-01-2010 @ 21:56:26 (100%)
Mod edit by Lead on 07-10-2010 18:18 (2%)

What do you think about Apple iPad ??

Vote :   

Ilja    posted on 28-01-2010 00:04
Dit is toch wel een tegenvaller, ?ik hoopte echt op een tablep die op OSX draaide waar ik bijvoorbeeld LOGIC op zou kunnen zetten en helemaal los gaan met mijn vilgers.
bambamstudio    posted on 28-01-2010 00:13
Waarom verwacht iedereen toch een laptop? het is een oversized iPod Touch. En we zijn nog lang niet zover at ze veel geheugen en HD capaciteit in zo'n plat ding kunnen stoppen, net als quad core laptops.
Ik zie de fuzz rond de iPad niet. Leuk groter scherm, dus goed voor een MIDI controller. Jammer dat je er altijd netwerk voor nodig hebt. En draadloze routers kunnen gaan storen, uitvallen dus voor live doeleinde niet erg stabiel en onbruikbaar.
Want zeg nu eerlijk, wie gebruikt de Cubase iphone app dagelijks.....Dus het is een veels te dure E-reader. NEXT!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
JZL    posted on 28-01-2010 00:20
Poster: Ilja
Dit is toch wel een tegenvaller, ?ik hoopte echt op een tablep die op OSX draaide waar ik bijvoorbeeld LOGIC op zou kunnen zetten en helemaal los gaan met mijn vilgers.

Amai, hoge verwachtingen precies!
Met het prijskaartje vind ik deze wel ideaal als hebbeding.
Tis een media-device, e-reader, internet browser, en gaat waarschijnlijk ook zeer veel apps
lokken. Bvb OnLive games, en mss addon game controllers zodat je dit ding als een huge
PSP maar veel beter. Er zijn vele redenen om dit te kopen, maar ook vele om gewoon een
laptop in de plaats te kopen.. hangt wss af van je portemonee en eisen.

Toch lekker ding van Apple!
bambamstudio    posted on 28-01-2010 00:23
ow ja, de prijs.....te duur voor een e-reader
Jorrit    posted on 28-01-2010 00:25
De e-readers die ik tot nu toe in m'n handen heb gehad hadden geen of erg beperkt toegang tot internet, speelden geen muziek af, hadden geen toegang tot een app store waar voor iedereen wel iets te vinden is, speelden geen spelletjes en films af, etc etc etc.

bambamstudio    posted on 28-01-2010 00:27
Poster: Jorrit
De e-readers die ik tot nu toe in m'n handen heb gehad hadden geen of erg beperkt toegang tot internet, speelden geen muziek af, hadden geen toegang tot een app store waar voor iedereen wel iets te vinden is, speelden geen spelletjes en films af, etc etc etc.

ja, en je punt is? Mijn auto kan dat ook allemaal niet mist het niet.....
Jorrit    posted on 28-01-2010 00:30
Poster: bambamstudio

M'n punt is dat dit niet domweg een e-reader is.
bambamstudio    posted on 28-01-2010 00:33

M'n punt is dat dit niet domweg een e-reader is.

Al goed het eerste plaatje bekeken wat ze lieten zien op die conferentie? juist.....

Jorrit    posted on 28-01-2010 00:35
Ah oke, dus het eerste plaatje beschrijft meteen in welke kaders we het product moeten plaatsen. Juist...
Ilja    posted on 28-01-2010 00:38
De grote vraag voor mij is, ?zal deze kreng Flash ondersteunen, want met zo'n groot scherm, moet het gewoon.
bambamstudio    posted on 28-01-2010 00:39
Ah oke, dus het eerste plaatje beschrijft meteen in welke kaders we het product moeten plaatsen. Juist...

zucht.....laat maar....
TaktiK    posted on 28-01-2010 01:46
Poster: Ilja
De grote vraag voor mij is, ?zal deze kreng Flash ondersteunen, want met zo'n groot scherm, moet het gewoon.

volgens engadget niet. Dat was al te zien op de demo dat de flash-plugin ontbrak. Dus dat blijft wel het 'grote' minpunt vind ik...

User edit by TaktiK on 28-01-2010 @ 01:52:16 (5%)
Bootstrap    posted on 28-01-2010 01:55
Ik vind het nog steeds belachelijk dat flash niet werkt op de iPhone en iPod touch..
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
nils7    posted on 28-01-2010 02:48
aah mijn eerder genoemd touchscreen device alleen Apple is wat eerder dan Pioneer Winking my eye
Vind hem niet zo gek duur iig!
Snoey    posted on 28-01-2010 07:33
Misschien dat ik hem wel aanschaf in de zomer, ben zeer tevreden over me ipod touch (anderhalf jaar oud).?

354.6 Euros voor de 16 gig
496.73 Euros voor de 64 gig

Ik vind dat in verhouding met een netbook of een smartphone weinig geld, Ipod touch 16 gig heeft me 300 gekost.?

Kan ik van me papieren cd lijsten in de snelhechter af, want het is een ereader.
Series en films op normale grootte kijken in bed.

Enige nadeel, ik werk met een windows computer, en ik heb een hekel aan Itunes.?
Dus als windows met een soortgelijke gadget komt, dat net zo goed werkt, dan schaf ik die liever aan.

Ben ook wel nieuwsgierig of je er mee kan gaan draaien of iets dergelijks.

Bij Ableton zijn ze al bezig of ze software apps kunnen ontwikkelen voor de Ipad.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 28-01-2010 @ 07:41:26 (20%)
bambamstudio    posted on 28-01-2010 08:23
Ik zou de prijzen niet omrekenen want zo werkt het niet bij Apple...Denk dat de 16 gig met WIFI rond de 380 zal liggen qua prijs.
Snoey    posted on 28-01-2010 08:40
Voor communicatie is overal online kunnen en een goed toetsenboard een must!?

Daarom heb ik naast me Ipod Touch een smartphone met fysiek qwerty toetsenboard. dat is echt heerlijk internetten. En dan gebruik het internet het meest voor MSN, NU.nl en NSmobile.?

Wifi is irritant, tegenwoordig zijn alle wifi's beveiligd met een wachtwoord, dus heb je daar niks aan. En ik heb geen zin om een 3e internet abonnement af te sluiten.
www.soundcloud.com/ten-hooven
justjustin    posted on 28-01-2010 08:52
Ik heb er vanacht eens lekker over denken en dromen, de kans is groot dat ik heb toch wil gaan kopen.

Mijn laptop (Windows) is overleden, die ik voornamelijk gebruik voor tekstverwerking (dit gaat natuurlijk ook goed werken met mijn imac, voor degene die gelijk roepen dat er geen goede tekstverwerken op zit)

Ook doe ik op lokatie veel presentaties

+ het mooie design
+ het hoge gadget gehalte
+ draadloos internet of het nou wifi of 3g is
+ gewoon voor de heb
+ het waarschijnlijke prijskaartje (+/- ?450/?499)

- Flash (komt door dat graf Adobe) gelukkig is mijn website geen flash :P
User edit by justjustin on 28-01-2010 @ 08:53:26 (15%)
soundcollector    posted on 28-01-2010 09:16
Ik denk dat het zoals de macbook air gaat zijn.
Super cool, maar te duur en minder bruikbaar dan de al beschikbare producten.
justjustin    posted on 28-01-2010 09:32
Poster: soundcollector

Zit een kern van waarheid in, Alleen moet je dit product echt als een opzichstaand model, wat het mobiel internetten benadrukt.
Het draait niet op OSX dus is het echt niet daarvoor bedoeld.
bambamstudio    posted on 28-01-2010 10:28

JUIST! eindelijk iemand die het goed samenvat!
x-ample    posted on 28-01-2010 10:38
Moet iedereen het met BAMBAM eens zijn? Lijkt me niet...

Is een leuk product om over te discussieren en iedereen heeft een eigen mening, zeker over een gadget als deze.

Het is denk ik een nieuwe stap in het mobiel internetten en al wat daar bij hoort.

Een hoop leuke functies zijn samengevoegd in 1 apparaat.

Plussen:

+ Het grote display

+ Goed touchscreen (imiddels bewezen dat Apple het kan lijkt me)

+ E-reader functionaliteiten

+ Mobiel internet

+ Ingratie met andere Apple producten

+ Games!
Minpunten:

- Apple wil nog wel is lastig zijn met open stellen en beschikbaar stellen applicaties van 3den.

- Dure applicaties?

Ik ben geen standaard Apple fan boy, ik vind de macbook pro echt een fantastisch apparaat, alleen het zijn vaak dure producten. Als je met je apples netjes omgaat heb je vaak wel een goed en prettig werkend product in handen of op je bureau Winking my eye

Ik ben gewoon erg benieuwd! Al zegt dit niks over het feit dat ik een Ipad zou kopen..
Kan echt een groot succes worden zoiets..?

User edit by x-ample on 28-01-2010 @ 10:40:19 (9%)
Mantana    posted on 28-01-2010 11:14
Oew ... we moeten nog wel even wachten.
Pas in de zomer is de iPad met 3G internationaal verkrijgbaar...
Abram    posted on 28-01-2010 11:41

Ik werk bij een grote Mac dealer en moet hier toch echt even tegenspreken. Ik ben het eens dat de MacBook Air duur is maar onze verkoop liegt er niet om wat ook meteen het "bruikbaar" aspect tegenspreekt.
Mensen kopen een MBA omdat het een ultraportable is met degelijke performance en dus erg bruikbaar is voor mensen die constant aan het reis zijn en echt die extra kilo's kwijt willen. Voor de performance, gebruikte onderdelen en bouwkwaliteit is het apparaat helemaal niet te duur. Het ding heeft de juiste prijs voor het stuk techniek dat je koopt.
Om verder nog een voorbeeld te geven van de bruikbaarheid: Familie van mij werkt bij een management consultancy. De mensen daar zijn constant op reis tussen verschillende bedrijven om advies te geven, cijfers te tonen en presentaties te geven. Het merendeel van de mensen wil niks anders dan een MacBook Air omdat het precies binnen hun werkstijl past.

Overigens wil het feit dat ik bij een Mac dealer werk niet zeggen dat ik een Mac fanboy ben oid. Ik ben, mijn inziens, erg eerlijk een feitelijk over onze producten. Zo loop ik mensen ook al drie maanden te vertellen dat de iPad niks meer zou worden dan een goed uit de kluiten gewassen iPod Touch en ze er echt geen wonderen van moeten verwachten. Het wordt waarschijnlijk een ideaal apparaat voor gebruik in het huis of voor in de auto/het vliegtuig (op vakantie). Ik wil echter nog een stuk meer functionaliteit in de dit apparaat zien wil ik overwegen om het ding te kopen. Het enige nuttige is dat het de ideale vervanger is van het fotoboek indien de schermkwaliteit zo goed is al Apple ons wil laten geloven.

justjustin    posted on 28-01-2010 11:56
Poster: Abram

Ik werk bij een grote Mac dealer en moet hier toch echt even tegenspreken. Ik ben het eens dat de MacBook Air duur is maar onze verkoop liegt er niet om wat ook meteen het "bruikbaar" aspect tegenspreekt.

Mensen kopen een MBA omdat het een ultraportable is met degelijke performance en dus erg bruikbaar is voor mensen die constant aan het reis zijn en echt die extra kilo's kwijt willen. Voor de performance, gebruikte onderdelen en bouwkwaliteit is het apparaat helemaal niet te duur. Het ding heeft de juiste prijs voor het stuk techniek dat je koopt.

Om verder nog een voorbeeld te geven van de bruikbaarheid: Familie van mij werkt bij een management consultancy. De mensen daar zijn constant op reis tussen verschillende bedrijven om advies te geven, cijfers te tonen en presentaties te geven. Het merendeel van de mensen wil niks anders dan een MacBook Air omdat het precies binnen hun werkstijl past.

Overigens wil het feit dat ik bij een Mac dealer werk niet zeggen dat ik een Mac fanboy ben oid. Ik ben, mijn inziens, erg eerlijk een feitelijk over onze producten. Zo loop ik mensen ook al drie maanden te vertellen dat de iPad niks meer zou worden dan een goed uit de kluiten gewassen iPod Touch en ze er echt geen wonderen van moeten verwachten. Het wordt waarschijnlijk een ideaal apparaat voor gebruik in het huis of voor in de auto/het vliegtuig (op vakantie). Ik wil echter nog een stuk meer functionaliteit in de dit apparaat zien wil ik overwegen om het ding te kopen. Het enige nuttige is dat het de ideale vervanger is van het fotoboek indien de schermkwaliteit zo goed is al Apple ons wil laten geloven.

CoolCoolCoolCoolCoolCool

192 Users online: 102 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 80.221
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.426.999