Apple iPad (1/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 27-01-2010 20:33

Even een discussie starten over het nieuwe product van apple,

Gaat dit eventueel handig worden voor de dj/producer enz,

Wie heeft plannen om er een aan te schaffen...

Wie vind hem mooi en een toevoeging op de huidige appel producten

Specs
User edit by justjustin on 27-01-2010 @ 21:56:26 (100%)
Mod edit by Lead on 07-10-2010 18:18 (2%)

What do you think about Apple iPad ??

Vote :   

Bouncy    posted on 27-01-2010 20:38
Leuk ding he?
lek3ct    posted on 27-01-2010 20:38
juist ook gezien... Ik vind dat ze wat creatiever hadden moeten zijn.?
Volgens mij is het meer gericht op bedrijven dan op de priv?. Ze hebben zelfs een speciale versie van Iwork voor de Ipad.?

Ik hoop eigelijk maar ??n ding: dat er apps komen om van de Ipad een Jazzmutant Lemur te maken :DD
Gedaan met midicontrollers met fysieke knobs en faders!
Tonniej    posted on 27-01-2010 20:41
Heb je ergens een officiele link naar toe? Even vlug gegoogled maar kan er weinig over vinden behalve tal van verschillende design/concepten en enkel geruchten.

Edit: gevonden
Quote:
De iPad kan onder meer gebruikt worden om te surfen op het internet, te e-mailen, kranten of e-books in digitale vorm te lezen,?muziek?te beluisteren, video?s of foto?s te bekijken en games te spelen.Apple-topman Steve Jobs stelde zijn nieuwste supergadget voor, al zittend in een huiskamerzetel, de locatie waar het apparaat het meest voor bestemd is.Technisch heeft de iPad een 9,6 inch-aanraakscherm, een 1 gigahertz-processor, een flashgeheugen van 16 tot 64 gigabyte en een snelle draadloze verbinding. Er is een virtueel toetsenbord, en tal van applicaties zijn voorge?nstalleerd: o.a. iTunes, iPhoto, Youtube, Google Maps en iBooks (voor het lezen van ebooks).
?Denk dus niet dat hij een macbook/mac zal vervangen voor producen/digi draaien.
User edit by Tonniej on 27-01-2010 @ 20:45:08 (100%)
justjustin    posted on 27-01-2010 20:42
Poster: Tonniej
Heb je ergens een officiele link naar toe? Even vlug gegoogled maar kan er weinig over vinden behalve tal van verschillende design/concepten en enkel geruchten.

Edit: gevonden

staat erin Winking my eye
Vassilli    posted on 27-01-2010 20:50
Het is iPad niet I-pad Winking my eye
Xtremer    posted on 27-01-2010 21:16
Ik vind het niet veel voordelen hebben. Straks werkt Tethering ook op de iPhone 3G/3GS en als je dan met je laptop of Macbook in de trein zit kun je een stuk meer. Leuke gadget, maar ik heb er weinig aanCool.

Voor meer foto details check deze link, voor specs en prijzen check de Apple site zelf
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
tek-zotic    posted on 27-01-2010 21:21
ik denk dat als hier een tractor versie ofzo voor homt, het enorm handig is.
Vassilli    posted on 27-01-2010 21:22
Idd maar Apple kennende: Dream on! Winking my eye
justjustin    posted on 27-01-2010 21:43
Poster: tek-zotic

misschien in een app
Jorrit    posted on 27-01-2010 21:46
Wie heeft plannen om er een aan te schaffen...

iBuy! Happy, laughing

Ik ben wel benieuwd wat de data deals worden hier in Nederland. Want 3G op je telefoon is leuk en aardig, maar eigenlijk werkt het voor geen meter (met uitzondering van de websites die mobiel internet serieus nemen). Als je voor 10 euro per maand eindeloos 3G krijgt voor je iPad, geweldig lijkt me dat...

Ook zou ik wel willen weten wat de vulling wordt voor de iBook store, want met enkel en alleen engelstalige boeken is het niet echt een interessante feature...
justjustin    posted on 27-01-2010 21:52
Poster: Jorrit

iBuy! Happy, laughing

Ik ben wel benieuwd wat de data deals worden hier in Nederland. Want 3G op je telefoon is leuk en aardig, maar eigenlijk werkt het voor geen meter (met uitzondering van de websites die mobiel internet serieus nemen). Als je voor 10 euro per maand eindeloos 3G krijgt voor je iPad, geweldig lijkt me dat...

Ook zou ik wel willen weten wat de vulling wordt voor de iBook store, want met enkel en alleen engelstalige boeken is het niet echt een interessante feature...

als een iPad "simlock vrij" komt, dan is er al onbeperkt data voor 10 per maand op prepaid basis, (3g-HSDPA) snelheid.
Dan zou dit een hele leuke presentatie tool zijn of een gadget natuurlijk.
Ik ook iBuy Winking my eye
Prozei    posted on 27-01-2010 22:00
Poster: tek-zotic

een dj app is voor een devloper haast niet te doen
ook met de ipad zit je net als iphone en ipod vast aan de restricties van apple.
een applicatie heeft alleen toegang tot de mappen in de applicatie.

er is wel een manier om in je ipod libary te komen voor het afspelen van muziek in je applicatie.
maar de ipod api bevatgeen dingen als pitch en pitchbend.

dus dan moet je de muziek in de app gaan stoppen.
maar dat is voor de gebruiker erg ingewikkeld.

en ik ibuy de 3g versie indien losse verkoop anders wifi

Mod edit by Prozei on 27-01-2010 22:05 (11%)
Basrose    posted on 27-01-2010 22:13
Leuk ding. Heb er wel het gevoel bij dat het een gadget is en dat de mogelijkheden erop beperkt zijn. Ik zie het als een grote iphone eigenlijk Happy, laughing
Convert    posted on 27-01-2010 22:24
Zou je dit ook niet kunnen gebruiken als een soort 'computer' waar je traktor op zou kunnen draaien?
Dan kan je je tracks gewoon opzoeken dmv je vingers ipv typen. Hoef je ook geen extra toetsenbord. Stuk goedkoper en makkelijker voor dj's die draaien op locatie met traktor/serato etc.
User edit by Convert on 27-01-2010 @ 22:24:56 (100%)
Woudtje    posted on 27-01-2010 22:24
Zie het al voor je. Met een macbook pro en een iPad draaien. Op de MacBook traktor en de iPad gebruiken als een soort Lemur. Lijkt me wel gaaf.
RenéKuppens    posted on 27-01-2010 22:32
Leuk voor als ik later vader ben en in de morgen in plaats van een krant (zoals als mijn vader nu doet) de ipad langs me hebben en meteen even je mail checken even wat tweeten daarna wat foto's door spitten op facebook en op naar mijn werkWinking my eye
Bouncy    posted on 27-01-2010 23:09
Ik denk dat het een grote flop gaat worden (sorry).
Wat voor iets bijzonders kan dat apparaat wat ik niet kan met m'n iPhone en MacBook?
JollyJunkie    posted on 27-01-2010 23:16
De prijs ($499) is toch wel redelijk bijzonder voor die opties vind ik!
Jorrit    posted on 27-01-2010 23:18
Poster: Bouncy

Wat voor iets bijzonders kan dat apparaat wat ik niet kan met m'n iPhone en MacBook?

Ja dat riepen mensen ook bij je iPhone. "Wat moeten we in hemelsnaam met een telefoon zonder knoppen, belachelijk!"
En kijk eens, iedereen maakt nu touchscreen telefoontjes (de een nog slechter dan de ander).

Dit ding is ideaal voor browsen op de bank (waar een warme laptop op schoot irritant is), even snel browsen tijdens het ontbijt, in de bus even volwaardig internetten (niet dat kleine priegelscherm van je telefoon), een boek lezen voor het slapen gaan of onderweg, op de hoogte blijven van magazines, gebruik maken van 1 van de 140.000 apps, filmpje kijken onderweg etc etc etc
justjustin    posted on 27-01-2010 23:21
Poster: Bouncy

Dit juist de reden waarom het een succes kan worden omdat het tussen die 2 producten inzit.
Mobiel internet word steeds poulairder, maar waar je eeb iphone te klein kan vinden en een macbook te groot is de iPas ideal.
Ook de ibook fubctie is ideaal...
jannickv    posted on 27-01-2010 23:24
Ik zie het wel als iets wat ontwerpers gaan gebruiken om hun portfolio ed te komen showen...
Mantana    posted on 27-01-2010 23:35
Vet ding!
Voordat ik zeg dat ik hem ga aanschaffen wil ik hem toch wel eerst testen.
En uiteraard wel even de Nederlandse prijzen afwachten.
Zie het al wel voor me om hem via USB aan te sluiten op de CDJ's
Estacy    posted on 27-01-2010 23:35
je wil toch niet altijd en overal je mail enzo checken? en een boek lezen, dat doe je met iets van papier, niet iplastic.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Prozei    posted on 27-01-2010 23:37
dit zal een product zijn waarmee apple denk veel gebruikers naar zich toe trekt.
tegenwoordig zie je ook veel ereaders op de markt en deze kosten ook als snel 300?.
voor 150? meer heb je een ipad die veel meer kan.
hoop alleen niet dat ze de europese markt vergeten net als met de apple tv compleet nutteloos buiten de vs.
qntr0l    posted on 28-01-2010 00:03
Poster: Xtremer
Ik vind het niet veel voordelen hebben. Straks werkt Tethering ook op de iPhone 3G/3GS en als je dan met je laptop of Macbook in de trein zit kun je een stuk meer. Leuke gadget, maar ik heb er weinig aanCool.

Voor meer foto details check deze link, voor specs en prijzen check de Apple site zelf

Straks? Bij mij werkt Tethering op mijn Iphone 3GS + Macbook al hoor!?

Ontopic: ik word echt hebberig van apple producten. Ben ik al hard aan het sparen voor een iMac, komen ze hiermee. Damn..
User edit by qntr0l on 28-01-2010 @ 00:04:18 (1%)

163 Users online: 109 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 67.878
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.851