Poster: sher
Toch vind ik het vreemd dat er weinig plaats is voor house/ het wat onbekendere..
Publiek vind het prachtig als een wat "bekendere" dj het draait.. (waarvan ze de naam misschien 1x hebben gehoord)
gaan ze helemaal los...
En zodra ze in een club staan ( en dan neem ik aan dat je komt om te dansen op "club muziek")
waar een dj staat die ze niet kennen gaan ze allemaal top 40 aanvragen en JAN SMIT...!
Ik vind Jan smit heel gezellig als ik ergens in een hoempapa kroeg zit..
maar om dit in een club te gaan aanvragen..? Ga dan lekker naar de Skihut..!
Ik vind dus dat er weinig plek is voor house/ iets onbekends tot dat iemand het draait waar ze de naam wel eens een keer ergens vaag van hebben gehoord..
Dat neemt niet weg dat je moet draaien wat het bupliek wil horen.. daar ben je uit eindelijk voor..
Dat heeft Stephanie al uitgelegd deels maar dat heeft met een verwachtingspatroon te maken.
Niet dat je dan Jan Smit er doorheen moet gooien, als het niet in de club past, maar er zijn genoeg andere genres die echt wel een goede afwisseling zijn voor de onbekendere House die jij wil draaien!
Geef mij dezelfde tracks en ik weet hetzelfde setje weg te zetten als Tiesto! Maar het enige verschil is dat als ik het doe de zaal bijna leeg loopt en bij Tiesto er nog een rij aan de deur blijft staan.
Ik ben simpel gezegd die "boerenlul die een ploatje komt draaien" en mensen maar moet vermaken, dat verwachten ze (waar ik nu draai kan ik toch voor 80-90% mijn eigen ding doen, want 4 uur lang house, electro draaien vind ik zelfs tamelijk lang, dus de verplichte afwisseling naar urban, reggaetton en zelfs Nederlandstalig vind ik niet eens erg!) maar van Tiesto verwachten ze dat hij Trance draait en zijn hitjes! Dus die komen daarvoor.
Op een gemiddelde avond of op een feestje met "onbekende DJ's" zal je je deels moeten aanpassen of je moet echt liefhebbers in je zaal hebben!
Tot het moment dat mensen naar jou gaan komen en verwachten dat jij draait waar ze je van kennen