Welke headphone kan ik het beste kopen (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Phunkdeluxe    posted on 27-01-2010 12:33
Beste DJResourcers!

Ik ben van plan om een nieuwe headphone aan te schaffen ik twijfel nog tussen deze 2:

Technics RP-DJ 1210
OF
Stanton 2000

Welke kan ik het beste aanschaffen en waarom?

Alvast bedankt!

What do you think about Welke headphone kan ik het beste kopen ??

Vote :   

Vassilli    posted on 27-01-2010 12:35
Ik zou lekker voor de Technics gaan! Betere kwaliteit dan de Stanton 2000..
tek-zotic    posted on 27-01-2010 12:36
testen, meer kan ik niet zeggen
Mixt-Ape    posted on 27-01-2010 12:36
Jep. Technics hands down.
Ewoud    posted on 27-01-2010 12:42
Ik heb mezelf deze vraag ook gesteld een week geleden. Ik heb gekozen voor de Technics Rp DH1200. En ik kan niet meer dan ??n en al lof over deze HP zeggen. Het geluid is briljant! Hij dempt egt zwaar goed. Misschien is het enige nadeel, dat je niet op ??n kan houden zonder dat ie afglijd. Maja dan hou je die kant van de headphone gewoon vast met je hand :P
DJ Ecs
Phunkdeluxe    posted on 27-01-2010 12:44
De oorschelpen zien er wel klein uit, maar ik neem aan dat ze wel gewoon goed zitten? Want ik zie dat aardig wat deejays dit model hebben! Passen is geen optie, geen winkel hier in omgeving!
Nood    posted on 27-01-2010 12:45
Ik heb ze toevallig alletwee :D

Het zijn alletwee goede hp's
Stanton heeft overear schelpen, een mono/stereo switch en een verwisselbare kabel
Technics heeft onear schelpen, een iets betere geluidskwaliteit en een andere manier van het draaien van de oorschelpen.
Synchronizer    posted on 27-01-2010 12:48
De Technics zit heerlijk en heeft er zit bovendien een super geluid in, hij is echt aan te raden?Smile
User edit by Synchronizer on 27-01-2010 @ 12:49:37 (24%)
CopainsDeluxe    posted on 27-01-2010 12:53
Heb ze alle 2 rond men oren gehad!
En ik vond de technics beter!
Maar uiteindelijk is het een denon HP 700 geworden, zeker niet slecht voor zijn geld ! Happy, laughing
Phunkdeluxe    posted on 27-01-2010 12:59
Dus die oorschelpen sluiten gewoon goed je oren af?:D
ThirTeen    posted on 27-01-2010 13:13
Van zodra je er muziek doorstuurd, sluiten ze goed af. Het hold systeem ziet er fragiel uit maar is het niet. Het is een stevige, en deftige HP die lang, maar dan echt lang meegaat als hij in je juiste handen is. Het enige dat er na enkele jaren aankomt is dat de schelpen flussie worden, maar dat is niet erg.

Technics aanschaffen!!

En persoonlijk vind ik hem echt lekker zitten.
Music makes my day.
soundcollector    posted on 27-01-2010 13:13
Poster: Ewoud
Ik heb mezelf deze vraag ook gesteld een week geleden. Ik heb gekozen voor de Technics Rp DH1200. En ik kan niet meer dan ??n en al lof over deze HP zeggen. Het geluid is briljant! Hij dempt egt zwaar goed. Misschien is het enige nadeel, dat je niet op ??n kan houden zonder dat ie afglijd. Maja dan hou je die kant van de headphone gewoon vast met je hand :P

Hij heeft het over de rp DJ niet over de rp DH,
Heel groot voordeel van de rpdj is dat je de schelpen kan vastzetten. Heb em uiteindelijk na twee jaar gewoon vervangen voor een hd 25 maar daar hebk eigelijk heel veel spijt van.
Dat ding kan ergens tegens das echt niet normaal.
verdient van mij gewoon een 9/10.
- Super geluid
- Super strak op het hoofd (met die draaiende/vastzettende oorschelpen, super systeem !!!!)
- Ziet er super strak uit, de zwarte toch Winking my eye
En ze hebben zo een innoverend systeem met die speciale oorschelpen waardoor die echt super lekker aansluiten. Ze duwen je oorschelp open omdat de mousse niet rond de oren zit maar erop.
Zowiezo technics !!!! als mijn hd 25 ooit stuk gaat (over 15 jaar ofzo :D) koopk ik trug de technics.
Tonniej    posted on 27-01-2010 14:06
Ik heb zelf de DH1200 en niet DJ1210 maar qua geluid is het dezelfde koptelefoon meen ik(coorect me if im wrong). Ik ben echt heel erg tevreden over het geluid van de technics. Heb de stanton zelf destijds ook overwogen en zelfs nog een paar keer in de club geprobeerd maar het is toch de Technics geworden.
Wat ik als ik jou was zou doen is zoals al gezegd is: Proberen, gewoon naar je lokale dj-boer gaan en ding uit proberen.?
GD    posted on 27-01-2010 14:11
Hoe hij op je hoofd zit hangt ook van je hoofd af. Ik zou ze ergens beide even gaan testen als ik jou was. Het is erg belangrijk dat het lekker zit op je hoofd. En dat kan niemand jou vertellen.
Edit: Geen winkel in de omgeving zie ik. Ja das lastig.
User edit by GD on 27-01-2010 @ 14:12:16 (32%)
Illusion    posted on 27-01-2010 14:52
Absoluut de Technics RP DJ 1200/1210, of de Technics RP DH 1200. Ik heb ze beide gehad. En technics is voor mij een van de beste hoofdtelefonen!!! Zeker aan te raden. Goed en helder geluid.

*Volgende keer raad ik je aan om even te zoeken met de SEARCH. Aangezien er Giga veel hoofdtelefoontopics zijn*
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
t-age    posted on 27-01-2010 15:24
Ik zou persoonlijk voor de Technics gaan.
Phunkdeluxe    posted on 27-01-2010 15:30
@ Illusion ik had al gekeken via search maar werd niet wijzer van!
Ik las dat jij ook de 1210 heb gehad, die oorschelpen lijken vrij klein, maar zitten ze gewoon goed?:D
main    posted on 27-01-2010 15:41
Poster: CopainsDeluxe
Heb ze alle 2 rond men oren gehad!
En ik vond de technics beter!
Maar uiteindelijk is het een denon HP 700 geworden, zeker niet slecht voor zijn geld ! Happy, laughing

ik zit dus te twijfelen tussen de denon dn hp 700 en de allen en heath XD 53 (een net iets hogere prijsklasse volgens mij) iemand die hier wat over kan vertellen?

@ts: ik zou voor de technics gaan, mits je een strak op je hoofd zittende hp irritant vind (zoals ik) maar het geluid ervan is zeker goed! (gebruik ze bij lucalicious en met onze drive-in)
djmathijs    posted on 27-01-2010 15:47
Ik heb zelf ook de DJ1210, vind ze zelf niet echt vervelend klemmen ofzo.
De kussens zitten tegen je oren dus niet over je oren, volgensmij heeft dit als voordeel dat je oren minder snel beschadigen omdat ze niet vlak tegen de speakers aanzitten. Ik vind hem zeer lekker zitten iig!
main    posted on 27-01-2010 15:53
Poster: djmathijs
De kussens zitten tegen je oren dus niet over je oren, volgensmij heeft dit als voordeel dat je oren minder snel beschadigen omdat ze niet vlak tegen de speakers aanzitten. Ik vind hem zeer lekker zitten iig!

sorry had er niet bij gezegd dat ik t over de: RP-DH 1200 had van technics
Phunkdeluxe    posted on 27-01-2010 16:02
Poster: djmathijs

Ja, dat is met die Sensheiser hD25 toch ook zo?
TripleSpin    posted on 27-01-2010 17:00
Hier ook de technics voor het draaien.
In het begin is het wel wennen aan de scharnieren en de kleine schelpen.
Maar eenmaal deze hp wil je niet meer anders. Ik kom er niet meer vanaf. Cool
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Estacy    posted on 27-01-2010 17:10
reviewtje lezen mischien? Dat draai systeem is veruit superieur aan elk andere swivelcup. en hij sluit gewoon prima af. Hij heeft dan maar 1500mW aan input vermogen, maar gaat net zo hard als een HDJ 2000. Hijs lekker licht en extreem stevig, ook mooi meegenomen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
feestbeest    posted on 27-01-2010 17:59
Ik heb laast bij feedback gezeten met een rp dj 1210 en een stanton 2000.
Na lang twijfelen tussen de hd25 en rp dj 1210 toch voor de technics gegaan. stanton viel direct uit mijn keuze...
Dus mijn mining is Technics!
Voelt stevig aan goed geluid een fijn draai systeem!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Lucalicious    posted on 27-01-2010 18:06
hmm, ik zou denk ik toch voor de technics gaan, aangezien die erg makkelijk is in het gebruik en kwalitatief beter is. zijn grote broer zeg maar heb ik zelf en die vindt ik echt top! als je het geld hebt zou ik eigenlijk toch voor de sennheiser hd-25 gaan...
Illusion    posted on 28-01-2010 00:05
Poster: Phunkdeluxe
@ Illusion ik had al gekeken via search maar werd niet wijzer van!
Ik las dat jij ook de 1210 heb gehad, die oorschelpen lijken vrij klein, maar zitten ze gewoon goed?:D

Klopt, je oren zitten er niet in. Ik vind het opzich niet erg of m'n oren in de schelpen zitten, of dat m'n schelpen op m'n oren zitten. De Technics headphone series zitten allemaal lekker naar mijn mening.
Ik had eerder grotere oorschelpen, maar vind kleinere toch iets lekkerder.?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

236 Users online: 101 Guests (135 Unknown)
Pages generated today : 171.365
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.280