Poster: Tekhead
Je kan ook Hard en Zuiver natuurlijk, tis niet, of hard, of zuiver, neen beide lukt ook.
Je H.U. Alpine, is altijd een goede keuze, je Hertz combo is prijs/kwaliteit goed spul, als je de 165mm mid's hebt, de 130mm vind ik maar niks. De JBL GTO heeft een lange levensduur, maar is echt wel pass? als je lang, zuiver en hard wil gaan, maar voor een Hertz Combo geeft hij veel voldoening. MTX is normaliter een goed merk, maar niet alle type's zijn betrouwbaar qua vermogen en levensduur. Als je SPL (dbdrag) wil, dan is Rock.Fosgate, of Kicker (nog meer) een goede keuze, maar denk eraan, dat je voor dergelijke sub's wel iets anders zal moeten aankopen om deze sub's te laten janken dan je GTO van Jbl. Als je niet van plan bent om op 1ohm te spelen zou ik die Kickers schrappen.
Naargelang de kofferruimte die je hebt zou ik niet naar de 12" maar 15" gaan, naar achteren gericht (bij station of hatchback) aangesloten liefst op een mono Amp, of een 2 kanaals eventueel, en met een echte Sub uitgang.
Je eventuele upgrade naar DLS is ook weer een goede keuze.
Er zijn in de car-hifi enkele belangrijke punten die je moet respecteren, als je goede speakers koopt, MOET je ook goede Amp's kopen, anders spelen zelfs de allerduurste en beste nog voor geen meter (Topspeakers hebben altijd Top-fuel nodig). Koop een goede set audio-kabels, zowel voor je speakers als voor je Amp's, Stroom en Masskabels(-) voldoende dik (beide even dik uiteraard) leg je Amp-mass zo kort mogelijk (max 1m)en zeker alles voldoende af met goede zekeringen in blok. Soldeer bij voorkeur alle aansluitingen ipv kabelschoentjes e.d. zorg voor een zware kwaliteitbatterij, type Gel en heel belangrijk, maar o zo dikwijls vergeten, je auto dempen (isoleren) dan heb je echt een zalige sound zowel op hoog als laag volume. Aan te bevelen Merken zijn: Soundstream, Boston Accoustics, Focal, Audison, DLS, etc... als je vragen hebt ? I'm yours Pal 
ik weet,
heb bij de 'bekende' audio zaak in NL gewerkt op gebied van car audio, krijg altijd ook wel leuke korting enzo

, maar vind het zonde om voor 1000'den eu's in een civic van 93 te spenderen (ook kwa issolatie), als ik nu al weet dat er een andere auto komt

,
die sub is een jbl gto die 590w levert op 2 ohm, kon ik goedkoop overnemen.. dus waarom niet, gaat toch harder dan menig ander 'jochie' die een subje in zijn auto heeft, en dan zie ik vaan Marquant e.d

ook heerlijk die Bassremote, een draai knopje onder me stuur.. Minimaal = bass weg, maximaal = bass erin, heerlijk om bijna weg te draaien als je normaal wil luisteren of radio aan hebt staan.. en dat het bij maximaal gewoon keihard laag beuken is
zodra de volgende auto er is, (golf 4 e.d) kan ik wel beter en duurder spul erin gaan leggen

, en goed isoleren e.d dan komen er 16 cm DLS SPL setje in, maar kost ook 400 eu per setje. voor+achter dat is dan 800 eu

.. dan de versterkers (dls) /isolatie (dynamat) /kabels(goeie kabels zijn duur).. daar ga ik niet aan beginnen in een civic uit 1993

.. die maat van me draaid op 4 van zukke setjes in zijn golf 3.. dat is echt Bizar. die heeft alles wel zwaar professioneel zitten, maargoed.. die verdiend ook het nodige dubbele dan mij (hij is 1e klas onderhouds monteur bij boeing vliegtuigen, en tekent deze ook af) dus dan kan zo'n hobby wel uit de hand lopen

in mijn civic loopt nu 2x 20mm kwadraad, zit nu wel op het maximale voor de bekabeling..
dus als ik zwaarder ga, moet ik zoiezo Alles weer opnieuw aanpakken, en dat doe ik bij de volgende auto.
komt vanzelf

,