Voor lul staan (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 26-10-2005 12:35
Hebben jullie wel eens gehad, dat je aan t optreden was (disco, schoolfeest etc), en dat het toen mis ging?? Dat je de platen verkeerd had gemix, of dat iets t niet deed, of dat t niet klonk, of dat je je platen was vergeten? Zo iets ongeveer.

Wil dat namelijk weten hoe je dan handelt zo'n situatie.

What do you think about Voor lul staan ??

Vote :   

tairip    posted on 26-10-2005 12:42
Ik weet wel wanneer je voor lul staat :P

Met zo'n koptelefoon:

Even serieus, ik heb wel eens gehad dat er iets mis ging, maar dan is het een kwestie van improviseren!
Als een mix scheef loopt doe een backspin maar ga niet doorkloten! Haal hem er zo snel mogelijk uit Winking my eye (of corrigeer goed!)!!!

Koptelefoon vergeten heb ik wel eens gehad! Lenen van iemand anders Winking my eye
En ook wel eens dat er een vette kras op de cd zat, daar hebben ze de microfoon vor uitgevonden en een mc :P :P :P
Lukaz    posted on 26-10-2005 13:06
ik heb wel eens gehad dat er een kras op de cd zat..  wat ik dan doe? cker niet raar doen gewoon doen alsof het zo hoort maar wel zo snel mogelijk een ander nummer opzetten natuurlijk!
Dj_T.im    posted on 26-10-2005 15:09
nou ik had dat de cdspeler over sloeg, gebeur eigelijks heel vaak, ook al is het een goede cd, dus heb ik maar een cdj200 gekocht
djmamo    posted on 26-10-2005 15:25
ja dat heb je wel eens dat het niet aan de cd ligt.

www.moonentertainment.nl
DavyJ    posted on 26-10-2005 15:33
ik had wel een keer was ik aan het draaien    stond ik de platen gelijk te pitchen  druk bezig met me koptelefoon op maar had ik perongeluk de verkeerde schuif naar beneden gegooit   dus in de zaal hoorde je niks     zal alleen ineens mensen stilstaan:P
djmamo    posted on 26-10-2005 15:43
ja kan niet echt meer bedenken wanneer ik echt voor lul stond, ja bij mij in het afe toen de computer uitviel. (draaien daar alleen met mp3 bpm studio) ja dan sta je ff te kijken, want meestal gebeurt dat onverwachts...
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 26-10-2005 15:58
haha, zelf nooit, maar wel eens meegemaakt, eigenlijk gewoon eigenschuld, dikke buld maarja:

Bij ons op school was eens de 'Sisi cool school tour', jongens leuk bezig... hadden ze teveel op een paar groepen geprikt :P... heel de zaal leeg, donker en stil... :D
Basrose    posted on 26-10-2005 18:31
Ik had het laatst bij een dj contest... de platen sloegen de hele tijd over (bij iedereen trouwens) waarschijnlijk was t spul al beetje naar de klote... maarja t voelde toch aardig lullig als je een plaat wil inmixen en die andere slaat over...
djjw    posted on 26-10-2005 18:48
paar maanden geleden was ik aan het draaien en bijna op het eind van de avond, wilde iemand achter de bar de lichten aan doen.. vraagt ze dus aan een collega waar de schakelaar zit( ze werkte er net), hij zegt die witte in de kast ...
zet ze alle schakelaars van de stoppenkast om..
dus alle lichten en de muziek uit... kijkt dus echt iedereen mij aan..
en ik kon er dus echt niks aan doen, maar als iedereen je aankijkt voel je je wel
even staan zeg.. maar achteraf wel lachen natuurlijk..
Laidback    posted on 26-10-2005 18:48
voor lul staan doen we allemaal wel eens,  je kan erop oefenen, met een Mic voor de spiegel ofsow,   maar als het mis gaat, blijf dan niet onnozel staan, maar gah kijken waar de fout ligd,  en verhelp het zo snel mogelijk.. is daar al iemand mee bezug vermaak dan het publiek! (je kan gaan strippen, maar op schoolfeesies lijkt dat me niet sown heel goed idee :P)
doet de muziek het nog wel, pak dan die MIC en begin gewoon een beetje dom te ouwehoeren, maar praat niet zachtjes in die MIc, schreeuw er ma eens inWinking my eye, gewoon het publiek bezug houden.. zeggen dat de school de rekeningen niet heb betaald ofsowiets... vraag eens of er nog vrijgezellen zijn...  en gah voor mij part een dating show hosten. en je zal zien.. dat het probleem dan heel snel verholpen is, en je zaal niet leeg is Winking my eye

greetszz: Robert
djmamo    posted on 26-10-2005 18:52
aan basrose

was zeker in de bora bora in Valkenswaard.
www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 26-10-2005 18:58
Voor lul staan heb ik niet echt een voorbeeld van (hoewel, misschien sta ik wel de hele dag voor lul, maar heb ik het zelf niet door Winking my eye ) Ik denk dat ik wel voor lul stond, de eerste en laatste keer dat ik in een discotheek een microfoon gebruikte.

We schrijven het jaar 1998, plaats : Goldfinger te Rosmalen.
Ik sta lekker te draaien komt er iemand aanlopen die zegt : "Kun je effe omroepen dat auto met kenteken ... zijn wagen weg moet zetten ?"
Ik kijk die gast vragend aan... Hij: "Jij bent toch DJ, daar ligt de microfoon"

Ik pak die microfoon zet de schuif open : PPPPIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEPPPPPPPPP
(vergeten de monitors uit/zachter te zetten)................

De verkeerde schuif dichttrekken heeft iedereen wel eens gehad, evenals het per ongeluk uitgooien van de schakelaar in het stroboscoopje van je draaitafel...

Dat zijn dingen die iedereen wel eens meemaakt.
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 02-11-2005 17:23
Of dat de stroomtoevoer het begeeft en je zodoende track 1 ipv 11 opzet..

ook leuk.
DavyJ    posted on 02-11-2005 17:24
dat is helemaal bale
Maartenb    posted on 02-11-2005 18:20
kheb et zelf niet meegemaakt maar tis wel leuk

Kerel staat te draaien, druk bezig, wil die even zijn linker mouw van zijn t-shirt ff wegschudden als het ware. Wat doet hij, steekt zijn arm naar voren om dat te doen, en sleept gelijk even het gewichtje van zijn toonarm mee   (van de draaitafel waarvan net een nummer over de speakers klonk )

JeroenU    posted on 10-11-2005 01:09
ik stond in de Mid-Town in Den Haag en daar stond Dana haar plaatjes te luisteren over de speakers, en zij haalde ook die naald over die plaat heen, klonk nie echt lekker, maarja zoals handige Harry altijd zegt: Foutje moe kunne!
Lea_Phar    posted on 10-11-2005 10:50
Van de zomer gehad:
Plaat A draait en ik wil plaat B scherpzetten. Opzich niks mis mee....
Tot ik door had dat schuif B gewoon open stond en iedereen kon horen wat ik aan het doen was.

Een gozer die ik ken draaide in een volle zaal. Alles ging super. Tot een malloot met een confettie-kanon achter hem stond en die afschoot.
Hij in paniek en wil de confetti van de plaat afblazen.
Blaast-ie natuurlijk VEEL TE HARD!! Sloeg de naald flink wat groefjes over!!
Pullstar    posted on 10-11-2005 11:13
Plaat pakken...en laten vallen op de plaat die draait. Niet alleen een kut geluid maar die plaat kon ik dus ook de prullie in zijlen...
Jorrit    posted on 10-11-2005 13:20
dit weekend een cmx-3000 die tegen werkt :S
2 keer een draaiende cd gestopt door viezigheid... terwijl mijn CDJ-20's hier 0,0 problemen mee hebben, en das toch wel ff een andere prijsklasse!
splendid    posted on 10-11-2005 16:14
afgelopen weekend met cdj-800's gedraaid die ook tegenwerkten...
ook 2x een draaiende cd die gestopt werd door een 1 of andere vage reden. (waarschijnijk viezigheid) mahjah daar heb ik dan met m'n cdj-1000mk2 dan weer geen last van :S
Jorrit    posted on 10-11-2005 16:52
Ik heb ook nog nooit mee gemaakt dat een CDJ-800 stopt...

Mod edit by Lead on 10-11-2005 17:14 (42%)
Maartenb    posted on 10-11-2005 21:06
Hangt er misschien vanaf hoe je er mee omgaat? Staat hij vaak stof te happen of gebruik je hem "flightcase-loos" ?
Dj_T.im    posted on 10-11-2005 21:37
ik hebb wel eens gehad, dat de cdspeler oversloeg,, maar dat is nu voorbji,
wnt ik heb nu cdj200, :D

Powel    posted on 10-11-2005 22:46
Denk ook wel een klassiekertje: Plaat wegmixen en ipv de weggemixte plaat weghalen de naald van de net ingemixte plaat eraf trekken. Woopsyyyyyy
splendid    posted on 11-11-2005 00:06
Maartenb: Hangt er misschien vanaf hoe je er mee omgaat? Staat hij vaak stof te happen of gebruik je hem "flightcase-loos" ?

Nou deze 800 stond gewoon in een club.  maar was wel stoffig jah.. misschien dat 't daar aan lag. Maargoed best wel slechte zaak dan dat ze daar dan niet aan denken

145 Users online: 13 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 35.873
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.844.332