Geld (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 26-10-2005 09:22
Eeeh mensen,

we weten allemaal natuurlijk dat DJ zijn ontzettend veel geld kost.
En er zitten hier mensen tussen die nog niet werken, die zitten nog op school (zoals ik), dus hoe komen jullie allemaal aan je gear/geld.

Want als je nog op school zit, dan heb je niet altijd geld om wat spulletjes te kopen, zoals een nieuwe mixer of draaitafels.

Hoe denken jullie hieroverConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused

Ltrz

What do you think about Geld ??

Vote :   

djmamo    posted on 26-10-2005 10:10
`mischien heel raar maar ik heb ook altijd op school gezeten, maar had altijd geld voor gear.

het is heel makkelijk ga werken

ga bij de AH werken of een andere supermarkt of zoek iets wat je beter ligt. en dan kun je sparen zodat je geld hebt voor gear.

en als je slim bent begin je met je gear een drive-in en vraag je daar geld voor dan verdien je geld met iets wat je leuk vind.

www.moonentertainment.nl
Lukaz    posted on 26-10-2005 10:41
hey..  ik had/heb het zelfde probleem..
miss vind je hier wat..
DavyJ    posted on 26-10-2005 10:49
ik zit ook nog op school 3de klas maar ik werk me de tering bij de ah  :P
DavyJ    posted on 26-10-2005 10:49
maar ff een vraag vor dj mamo  het is mischien een domme vraag maar hoe begin je precies een drive in
Blast    posted on 26-10-2005 11:07
hee djmamo, ik werk ook (k heb een krantenwijkje), maar zo goed dokt dat nou ook weer nie, en goeie DJ gear is rete duur (maar dan heb je ook wat).

Bovendien vinden mn ouders t niet goed als ik alleen maar dj gear koop

Maar vakantie werk is ook optie

djmamo    posted on 26-10-2005 11:20
een eigen drive-in beginnen is heel makkelijk...

optie 1:

je zorgt dat je een beetje spullen hebt mixer, cd speler, goede versterker en wat boxen van een redelijke kwaliteit. hiervoor kun je bijv, jb system 15 nog wat boxen pakken kosten 110 per stuk en zijn 200 watt en als je deze op een statief zet zodat je boven de mensen uit komt met je muziek heb je ook niet zoveel vermogen nodig.

* als je je boxen op de grond staan dan komen de geluids golven meestal maar een paar meter verder, zet je de boxen op oog hoogte (tussen de 1,60 en 1,80) dat je eigenlijk op het midden van de box kijkt. dan komen deze golven veel verder.

als je dan de spullen bij elkaar hebt dan ga je je eigen promoten.
dit kan op veel manieren: (zorg dat je naam kaartjes hebt)

je zorgt dat je familie, vrienden en kennisen weten dat je een drive-in show hebt en dat je graag "shows" doet.

je kan ook bij de plaatselijke supermarkten een advertentie zetten. (veel supermarkten hebben een bord waar je voor 2 weken gratis een kleine advertentie mag hangen).

kijk of je bij je verenigin iets kan betekenen als deze een feest hebben.
dit zijn zo wat ideeen die je bijv. kan doen

je moet er wel een beetje opletten dat je niet teveel vraagt.
* uitleg: als je net begint (wat mensen ook snel zullen merken) kun je een bedrag van 50 euro vragen voor een feestje van 50 tot 100 man, het is wel leuk als je meteen grote feesten hebt maar je moet ook erop letten dat je nog niet zoveel ervaring hebt en hoe groter hoe moeilijker.

naarmate je meer bekendheid krijgt en grotere feestje doet ga je meer vragen.
van het geld wat je dan verdiend verbeter je de gear die je hebt...

en als je het goed doet dan hou je nog geld over ook.
(ik heb mij in 2 jaar tijd van 50 euro per draaien naar 250 euro per keer draaien gewerkt, en ik heb alleen geluid, als je licht hebt kun je meer vragen hou er wel rekening mee dat het ook meer onderhoud vraagt en veel duurder is in aanschaf)

www.moonentertainment.nl
Lukaz    posted on 26-10-2005 11:22
*(tip),,  draaitafels:P:P   miss niet handig maar de mensen vinden het ook altijd leuk
djmamo    posted on 26-10-2005 11:24
optie 2 (ging wat mis)

als je de mogelijkheid hebt begin je een drive-in met vrienden dan zorg je dat je allemaal spullen hebt in geluid en mischien licht.

en dan doe je het volgende wat hierboven staat beschreven.

let wel op dat je dan je geld moet delen maar je hebt wel een extra hand om te helpen met op en afbouwen.

persoonlijk ben ik voor optie 1
www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 26-10-2005 11:30
zou geen draaitafels doen als je net begint, mensen gaan ervan uit dat wanneer je drive-in hebt dat je veel nummers hebt, erg veel oude en de aller nieuwste en van een paar maanden terug (globaal).

en ik praat nu over een universele drive-in dus van 25 jarige bruiloft tot hardstyle party.

en als je net begint en je vraagt 50 euro gaat al je geld meteen al in je platen zitten, en dat zijn er dan maar net 5.

en mensen vinden het veel belangrijker dat ze het naar z'n zin hebben en dat er leuke muziek is. en niet omdat je draaitafels hebt.

wat ook erg onhandig is omdat je dan met freefloats moet gaan werken omdat anders alles overslaat en nog zoveel meer..

hou het bij cd spelers en een mixer (equlizer en andere rand apparatuur heb je ook niet nodig)
www.moonentertainment.nl
DavyJ    posted on 26-10-2005 11:30
oke bedankt man Winking my eye    ik ga kijke wat ik  er mee kan gaan doen   
djmamo    posted on 26-10-2005 11:34
ja het is niet moeilijk maar je moet gewoon inititief tonen en ervoor gaan als je kan.

ik heb met mijn drive-in show zoveel gezien en gedaan, en nu ben ik bezig om feesten te organiseren (stap verder) dus er zit veel geld in de wereld van de muziek, waarom zou je er dan niet uihalen wat erin zit
www.moonentertainment.nl
Blast    posted on 26-10-2005 11:58
Mensen djmamo heeft wel gelijk, en het is een heel goed idee, maar ik net pas begonnen, dus ik moet alles nog ff onder de knie krijgen en wat meer plaatjes kopen.
Als ik eenmaal zo ver ben, dan ga ik t zker doen

Nog een manier om aan poen t komen.
Het is bijna sinterklaas dus als jullie nou je schoen zetten met een wortel erin, (en een briefje waarop staat wat voor mixer je wilt hebben), dan zou misschien de sint jou wel dat geven.

Ps kerstmis is natuurlijk ook een optie
djmamo    posted on 26-10-2005 12:12
wil er wel ff bij zeggen dat het merk van apparatuur niet zo heel erg belangrijk is, zorg dat je een dubbele cd speler een mengpaneel een versterker en boxen hebt en de nodige bekabeling, en je kan aan de gang.

en als je eenmaal bezig bent krijg je steeds meer plaatjes en mensen snappen het ook wel als je sommige plaatje niet hebt als je net begint.

Ik zou gewoon een drive-in show beginnen en als je slim bent dan zorg je dat je anders bent dan de rest... en hoe je dat doet mag je zelf uitzoeken
www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 26-10-2005 18:51
Veel muziek is in het begin belangrijker dan waar je je muziek vanaf draait. Ik zou dus in het begin voor CD spelers... muziek op CD is beter verkrijgbaar zegmaar Winking my eye

Rustigaan opbouwen is zeker de beste manier op van start te gaan. Visitekaartjes is een must, maar misschien kunnen kleine flyers soms aantrekkelijker geprijst zijn.

Als je eenmaal een professionele opmaak en uitstraling van je kaartje/flyer hebt zullen mensen je sowieso al hoger inschatten dan dat je met een zwart/wit plaatje aankomt.

Een herkenbaar logo voeren vanaf het begin kan je naamsbekenheid sneller laten groeien. Een mooi/makkelijk/duidelijk herkenbaar logo zal blijven hangen...
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 26-10-2005 19:00
treu teru treu!!, helemaal waar.. gewoon rustig beginnen...  en dan kan je geld gaan verdienen voor betere app, en zo blijf je door gaan.,.. zo zul jij ook een x die superset hebben Winking my eye

greetsz: Robert!
djmamo    posted on 26-10-2005 19:47
maar wat is een superset... praat je dan over thuis, over je drive-in of in de discotheek...

en waarom een superset willen hebben als je op andere spullen ook goed kan draaien. je kan natuurlijk de dingen zo gek maken als dat je zelf wilt.

maar uiteidelijk zul je ook gewoon de spullen hebben die je wilt mischien moet je er wel dingen voor laten maar dat hoort er nu eenmaal bij. 

www.moonentertainment.nl
Blast    posted on 26-10-2005 20:01
T is natuurlijk wel leuk, om op te treden met de gear die je nu hebt en zo geld te verdienen, en met dat geld weer nieuwe gear gaat kope, en dan de hele tijd door.

Want niets is leuker als je genoeg geld hebt om dan een leuk speeltje te kopen voor je DJ uitrusting.

Want waarom zo je in t begin al allemaal nieuwe en duure dingen ga kopen terwijl je t nu voor t eerst gaat doen, dus idd eerst rustig beginnen en langzaam op bouwen (tot dat het een obbsesie is)
Blast    posted on 28-10-2005 10:07
Wat ook een manier is om geld te verdienen/gear krijgen is,

om naar bedrijven te gaan die jouw willen sponseren (denk niet dat t lukt, maasr tis t proberen wel waard)
Dj_T.im    posted on 28-10-2005 11:08
ga werken, of verkoop spullen die je niet gebruikt
Blast    posted on 28-10-2005 11:17
werk doe ik al, en ik gebruik al mn spullen
DJ-Emotion    posted on 28-10-2005 12:46
Poster: Blast

Zelf ben ik ooit ook jong begonnen (14) en had toe ook geen geld.
Ik ben ik begonnen met 2 Sony snaar draaitafels en heb daar zelf
een potmetertje ingebouwd om te kunnen pitchen.
Later kocht ik de SLBD22 (Technics). en een Alecto mixertje.
Op mijn 20ste had ik pas mijn eerste eigen SL's.

Dit alles gesponserd door AlbertHeijn en de Telegraaf

Vijf jaar geleden mijn eerste CD spelers (CDJ100) gekocht en
Sinds 3 jaar heb ik nu CDJ1000's.
CDJ1000's zijn niet voor iedereen zijn portomonee weggelegd.

Maar gellukig hebben ze bij Pioneer zeer kwalitatieve alternatieven!

P.S. Sparen en een hoop geduld is ook een goede Bijdrage...
En ook op Marktplaats kun je goede zaken doen!
User edit by DJ-Emotion on 28-10-2005 @ 12:48:39 (25%)
Frantic    posted on 28-10-2005 22:18
Ik heb 4 jaar in een bakkerij gewerkt @ 3.05 euro / uur. Heb afgelopen zomer geroken aan het discotheek werk voor 6 euro per uur. Nu ben ik in diezelfde discotheek chef kok met een salaris van 8.50 euro/uur. Nie slecht voor mn 17 jaar :P

edit: allemaal netto!
User edit by Frantic on 28-10-2005 @ 22:18:42 (10%)
robbert    posted on 29-10-2005 00:20
In een discotheek chef kok? Nou hoeveel sterren heeft de frituur? ;x
Frantic    posted on 29-10-2005 14:03
6 sterren, en dat is de warmste stand van de thermostaat :+ [net onderd e 200 graden dus :P]
DJ-Emotion    posted on 30-10-2005 02:03
Poster: robbert
In een discotheek chef kok? Nou hoeveel sterren heeft de frituur? ;x

122 Users online: 26 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 65.852
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.367