Voorstellen Bootstrap: beter laat dan nooit! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bootstrap    posted on 23-01-2010 22:39
Beste mensen,

Ik bedacht me laatst dat ik mezelf nog steeds niet had voorgesteld (ik kwam er erg laat achter dat dit de bedoeling was). Dit terwijl ik de laatste paar maanden behoorlijk actief ben geweest op DJR Happy, laughing Ik hoorde van een paar members dat ze snakken naar een persoonlijk verhaaltje van mij, dus bij dezen Cool

Ik ben Thijs van Hasselt, 21 jaar oud en ik ben geboren in Utrecht, waar ik nu ook woon en studeer. Ik studeer Natuurwetenschap en Innovatiemanagement aan de UU. Dit houdt in dat ik me bezig hou met (duurzame) ontwikkelingen en het sturen van het implementatie- en innovatieproces daarvan (het is eigenlijk nog veel breder, maar ik wil jullie niet vervelen).

Ik ben voor het eerst op de 'Megafestatie' in Utrecht in aanraking gekomen met draaien. Ik was een jaar of 14 en je kon daar meedoen aan een DJ contest voor mensen zonder ervaring. Het was reclame voor een DJ school. Ze hadden heel wat tt's naast elkaar staan met platen erop die op hetzelfde tempo waren ingesteld. De opdracht was om ze goed te cue'en en ze dan gelijk te laten lopen op je koptelefoon, waarna je een fader omhoog moest gooien voor het geluid. En dit zo snel mogelijk natuurlijk Cool De eerste ronde kwam ik door en uiteindelijk werd ik tweede van de groep.

Nu ik eraan terugdenk was dat wel het moment waarop ik besloot dat ik DJ wilde worden. Toen ben ik thuis vooral met virtual DJ aan het klooien gegaan. Van mijn 16e tot ongeveer 18e ging veel van mijn geld naar scooters, dus was er geen geld voor DJ gear. Nadat de scooters de deur uit waren (niet helemaal, ik heb nog steeds wat onderdelen liggen Cool), heb ik toch maar besloten om gear te kopen in de vorm van een Behringer BCD3000.

Dit kwam ook door het feit dat ik Steven (Steephun op DJR) had ontmoet bij mijn studie. We waren aan de praat geraakt en kwamen erachter dat we allebei op het punt stonden om met draaien te beginnen. We konden het meteen goed met elkaar vinden en besloten om samen een DJ duo te vormen. De BCD3000 werd gekocht om op een goedkope manier kennis te maken met draaien, al helemaal omdat ik al een MacBook had. Met de BCD hebben we zelfs een tijdje als resident in een kroegje in Utrecht gestaan, waar we veel van hebben geleerd.

Het DJ duo SinuZ was geboren.

De naam SinuZ is afgeleid van onze manier van draaien. We proberen elke avond te vullen met opbouw-climax-opbouw-climax.. etc. Een soort golfbeweging dus Cool Ons logo is hier ook van afgeleid.

SinuZ logo

Mijn eigen DJ naam Bootstrap is afgeleid van 'bootstrapping'. Dit kan 'van iets simpels iets ingewikkelds maken' of 'iets onmogelijks doen' betekenen. Maar naast al deze vage betekenissen klinken de namen volgens ons gewoon vet Happy, laughing

Zoals met alle hobby's is er dan al snel een drang om betere en mooiere spullen te kopen. Na veel wikken en wegen heb ik een M-Audio Xponent gekocht. Deze heb ik nog steeds en ik ben er erg tevreden over. Steven heeft er een tijdje terug ook ??n aangeschaft waardoor we nu sets met 4 decks kunnen draaien. Hiernaast werden er nog wat dingen aangeschaft, zoals een Sennheiser HD25, Korg Kaoss Pad mini en een Reloop RMX40 dsp.

In de tussentijd hebben we samen al heel wat gigs gehad, waaronder vooral studentenfeesten in Utrecht en omstreken. Ook hebben we een eigen website, visitekaartjes en sinds kort een plekje in de zaterdagavondshow Beat-a-Licious op TotaalFM. We proberen nu een resident plek in een club te bemachtigen, maar zoals jullie weten is dit erg lastig.

In de nabije toekomst wil ik een Allen&Heath Xone 4D aanschaffen om me meer met 4 decks mixen bezig te houden. Ik wil namelijk graag nog meer creativiteit in het mixen kwijt kunnen, ik merk nu dat 2 decks me hier in beperken. Voor SinuZ hebben we natuurlijk als doel om op zo veel mogelijk mooie feesten de mensen te vermaken Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

What do you think about Voorstellen Bootstrap: beter laat dan nooit! ??

Vote :   

EleMentcp    posted on 22-04-2010 14:27
Poster: EleMentcp
heeey,
echt een hele mooie website mis had ik wel paar dingen anders gedaan

Ik heb een flash template gekocht die daarna helemaal is aangepast door mijn broertje en Steven. Ik ben wel benieuwd wat jij anders zou hebben gedaan. We staan altijd open voor suggesties Happy, laughing

uhhh...:P nou bij je gigs kan je je agenda zien en contact opnemen het leek mij mooier om die contact een eigen pagina te geven en je agenda een eigen pagina te geven. Zodat je contact wel iets groter is en dat je makkelijker je eigen tekst kan lezen. en op de homepage zit er wel een scroll bar maar die heeft niet heel veel nut, (stoort niet maar nu ik toch bezig ben:P).

owhja en je mp3 speler is netjes met een lekker nummer op de achtergrond maar als het nummer afgelopen is stopt de muziek helemaal kan je dan niet het nummer loopenWinking my eye meer heb ik eigenlijk niet ziet er echt heel netjes uitWinking my eye
MoXeGy    posted on 22-04-2010 14:53
Leuke intro hoor Happy, laughing
Tekhead    posted on 22-04-2010 17:35
idd, beter laat dan? nooit, dus ook beter laat dan nooit welkom op djr lol
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 22-04-2010 17:44
Haha ja dit topic is al een tijdje geleden gemaakt hoor Cool Kijk maar naar de startpost. Hij is omhoog gekickt, maar toch bedankt voor het warme welkom Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

This is an old Topic

No new postings for 5.633 days.
 Post CommentThat would be 187.8 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

292 Users online: 90 Guests (202 Unknown)
Pages generated today : 55.298
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.461.932