Voorstellen Bootstrap: beter laat dan nooit! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bootstrap    posted on 23-01-2010 22:39
Beste mensen,

Ik bedacht me laatst dat ik mezelf nog steeds niet had voorgesteld (ik kwam er erg laat achter dat dit de bedoeling was). Dit terwijl ik de laatste paar maanden behoorlijk actief ben geweest op DJR Happy, laughing Ik hoorde van een paar members dat ze snakken naar een persoonlijk verhaaltje van mij, dus bij dezen Cool

Ik ben Thijs van Hasselt, 21 jaar oud en ik ben geboren in Utrecht, waar ik nu ook woon en studeer. Ik studeer Natuurwetenschap en Innovatiemanagement aan de UU. Dit houdt in dat ik me bezig hou met (duurzame) ontwikkelingen en het sturen van het implementatie- en innovatieproces daarvan (het is eigenlijk nog veel breder, maar ik wil jullie niet vervelen).

Ik ben voor het eerst op de 'Megafestatie' in Utrecht in aanraking gekomen met draaien. Ik was een jaar of 14 en je kon daar meedoen aan een DJ contest voor mensen zonder ervaring. Het was reclame voor een DJ school. Ze hadden heel wat tt's naast elkaar staan met platen erop die op hetzelfde tempo waren ingesteld. De opdracht was om ze goed te cue'en en ze dan gelijk te laten lopen op je koptelefoon, waarna je een fader omhoog moest gooien voor het geluid. En dit zo snel mogelijk natuurlijk Cool De eerste ronde kwam ik door en uiteindelijk werd ik tweede van de groep.

Nu ik eraan terugdenk was dat wel het moment waarop ik besloot dat ik DJ wilde worden. Toen ben ik thuis vooral met virtual DJ aan het klooien gegaan. Van mijn 16e tot ongeveer 18e ging veel van mijn geld naar scooters, dus was er geen geld voor DJ gear. Nadat de scooters de deur uit waren (niet helemaal, ik heb nog steeds wat onderdelen liggen Cool), heb ik toch maar besloten om gear te kopen in de vorm van een Behringer BCD3000.

Dit kwam ook door het feit dat ik Steven (Steephun op DJR) had ontmoet bij mijn studie. We waren aan de praat geraakt en kwamen erachter dat we allebei op het punt stonden om met draaien te beginnen. We konden het meteen goed met elkaar vinden en besloten om samen een DJ duo te vormen. De BCD3000 werd gekocht om op een goedkope manier kennis te maken met draaien, al helemaal omdat ik al een MacBook had. Met de BCD hebben we zelfs een tijdje als resident in een kroegje in Utrecht gestaan, waar we veel van hebben geleerd.

Het DJ duo SinuZ was geboren.

De naam SinuZ is afgeleid van onze manier van draaien. We proberen elke avond te vullen met opbouw-climax-opbouw-climax.. etc. Een soort golfbeweging dus Cool Ons logo is hier ook van afgeleid.

SinuZ logo

Mijn eigen DJ naam Bootstrap is afgeleid van 'bootstrapping'. Dit kan 'van iets simpels iets ingewikkelds maken' of 'iets onmogelijks doen' betekenen. Maar naast al deze vage betekenissen klinken de namen volgens ons gewoon vet Happy, laughing

Zoals met alle hobby's is er dan al snel een drang om betere en mooiere spullen te kopen. Na veel wikken en wegen heb ik een M-Audio Xponent gekocht. Deze heb ik nog steeds en ik ben er erg tevreden over. Steven heeft er een tijdje terug ook ??n aangeschaft waardoor we nu sets met 4 decks kunnen draaien. Hiernaast werden er nog wat dingen aangeschaft, zoals een Sennheiser HD25, Korg Kaoss Pad mini en een Reloop RMX40 dsp.

In de tussentijd hebben we samen al heel wat gigs gehad, waaronder vooral studentenfeesten in Utrecht en omstreken. Ook hebben we een eigen website, visitekaartjes en sinds kort een plekje in de zaterdagavondshow Beat-a-Licious op TotaalFM. We proberen nu een resident plek in een club te bemachtigen, maar zoals jullie weten is dit erg lastig.

In de nabije toekomst wil ik een Allen&Heath Xone 4D aanschaffen om me meer met 4 decks mixen bezig te houden. Ik wil namelijk graag nog meer creativiteit in het mixen kwijt kunnen, ik merk nu dat 2 decks me hier in beperken. Voor SinuZ hebben we natuurlijk als doel om op zo veel mogelijk mooie feesten de mensen te vermaken Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini

What do you think about Voorstellen Bootstrap: beter laat dan nooit! ??

Vote :   

Sebasz    posted on 23-01-2010 22:48
WELKOM OP DEZE WEBSITE JONGEMAN?CoolCoolCoolCoolCoolCoolCool
Bootstrap    posted on 23-01-2010 22:51
Dankje Sebasz Cool Wel een lang verhaal he Cool
HarmenH    posted on 23-01-2010 22:51
Beter laat dan nooitCool
Mooie intro!!
Boyd    posted on 23-01-2010 22:55
Tof man! Je mixjes op blogtv zijn altijd strak.

Nog welkom dan nog!

Maar je had het natuurlijk al door dat je hier welkom was.
User edit by Boyd on 23-01-2010 @ 22:55:20 (2%)
Winston    posted on 23-01-2010 22:57
Haha, wel erg laat, we kennen je al vrij goed en je bent best wel een waardig pro DJResourcerer.

Maar erg netjes van je en het is nu heel duidelijk wie je bent.
Tic Toc
Bootstrap    posted on 23-01-2010 22:59
Bedankt iedereen Cool
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 23:15
HEt is leuk om nu te weten wie je echt bent ! Cool

En zoals altijd Welkom op de website ! ^^
Helioxx    posted on 23-01-2010 23:31
Wow, heel verhaal!
Leuk Cool
En, welkom haha ^^
Vet logo & site!
btw; hoe werkt dat zo, met 2 draaien?
Beatmatch je dan op elkaars muziek?
User edit by Helioxx on 23-01-2010 @ 23:33:19 (100%)
Mixt-Ape    posted on 23-01-2010 23:54
Welkom he!
_Ivan_    posted on 24-01-2010 01:15
Welkom! Je was me nog niet zo opgevallen op het forum, maar wel leuk om een beetje achtergrondinformatie van iemand te wetenHappy, laughing Mooie website overigensWinking my eye Hopelijk heb je het hier een beetje naar je zin op het forum...
Feel&.Celebrate.Life!
Tekhead    posted on 24-01-2010 05:03
Poster: Winston
Haha, wel erg laat, we kennen je al vrij goed en je bent best wel een waardig pro DJResourcerer.

Maar erg netjes van je en het is nu heel duidelijk wie je bent.

Hier heb ook ik niks aan toe te voegen, leuke aanwinst ben jij !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 24-01-2010 08:01
Ik vind je leuk.
Estacy    posted on 24-01-2010 11:08
welcome @ DJR
Al ben je al een tijdje member, maar ach.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
timmy90    posted on 24-01-2010 11:17
welkom Cool
Ewoud    posted on 24-01-2010 12:18
Goed Verhaal!
Alsnog Welkom!Cool

Dat Sinuz logo ziet er trouwens zeer pro uit!
Met welk progje heb je dat gemaakt? Illustrator?
DJ Ecs
donkey    posted on 24-01-2010 12:30
Alsnog Welkom :D

& leuk verhaal en mooi logo!
Maniax
Bootstrap    posted on 24-01-2010 12:40
Bedankt iedereen! Cool

Om even antwoord te geven op wat vragen:

Poster: MichaelH
btw; hoe werkt dat zo, met 2 draaien?
Beatmatch je dan op elkaars muziek?

Nou het mooie van digitaal draaien is dat je alles op elkaar kunt laten syncen. Dan hoef je dus niet meer te beatmatchen, dit gaat automatisch. Eerlijk gezegd hebben we dit nog niet gedaan, dus moeten we alles op gehoor gelijk zetten Cool Het scheelt wel dat de bpm's sowieso worden weergegeven. Draaien met 4 decks hebben we nog niet vaak gedaan, maar we willen het sowieso meer gaan doen.

Poster: Ewoud
Dat Sinuz logo ziet er trouwens zeer pro uit!
Met welk progje heb je dat gemaakt? Illustrator?

Het logo is inderdaad in illustrator gemaakt. Wel fijn, want dat betekent dat het zo'n vector geval is en kunnen we hem heel groot afdrukken. Er zijn in photoshop wat effectjes toegevoegd.
Steephun    posted on 24-01-2010 14:10
Wat een verhaal! Hulde!
djvir20    posted on 08-02-2010 07:55
welkom Winking my eye
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 07:58
Het is een geweldig logo en ook leuk dat je hem zo groot kan afdrukken als je wilt ! ^^
CopainsDeluxe    posted on 08-02-2010 07:58
Het is een geweldig logo en ook leuk dat je hem zo groot kan afdrukken als je wilt ! ^^
Gerdo    posted on 08-02-2010 13:23
mooi verhaal en een mooie website man
Lloris    posted on 21-04-2010 21:12
Huisgenootje!
Je hebt je weer flink uitgesloofd zie ik!
EleMentcp    posted on 21-04-2010 22:09
heeey, echt een hele mooie website mis had ik wel paar dingen anders gedaan maar zit er echt heel mooi uit! zelf gemaakt, in flash?
Bootstrap    posted on 22-04-2010 04:25
Poster: Lloris
Huisgenootje!

Je hebt je weer flink uitgesloofd zie ik!

Haha ja ik was al een tijd lid toen ik dit verhaal had getypt, dus het mocht wel lekker lang en uitgebreid zijn vond ik Cool

Poster: EleMentcp
heeey, echt een hele mooie website mis had ik wel paar dingen anders gedaan maar zit er echt heel mooi uit! zelf gemaakt, in flash?

Ik heb een flash template gekocht die daarna helemaal is aangepast door mijn broertje en Steven. Ik ben wel benieuwd wat jij anders zou hebben gedaan. We staan altijd open voor suggesties Happy, laughing

240 Users online: 56 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 58.195
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.464.829