Voorstellen Bootstrap: beter laat dan nooit! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bootstrap    posted on 23-01-2010 22:39
Beste mensen,

Ik bedacht me laatst dat ik mezelf nog steeds niet had voorgesteld (ik kwam er erg laat achter dat dit de bedoeling was). Dit terwijl ik de laatste paar maanden behoorlijk actief ben geweest op DJR Happy, laughing Ik hoorde van een paar members dat ze snakken naar een persoonlijk verhaaltje van mij, dus bij dezen Cool

Ik ben Thijs van Hasselt, 21 jaar oud en ik ben geboren in Utrecht, waar ik nu ook woon en studeer. Ik studeer Natuurwetenschap en Innovatiemanagement aan de UU. Dit houdt in dat ik me bezig hou met (duurzame) ontwikkelingen en het sturen van het implementatie- en innovatieproces daarvan (het is eigenlijk nog veel breder, maar ik wil jullie niet vervelen).

Ik ben voor het eerst op de 'Megafestatie' in Utrecht in aanraking gekomen met draaien. Ik was een jaar of 14 en je kon daar meedoen aan een DJ contest voor mensen zonder ervaring. Het was reclame voor een DJ school. Ze hadden heel wat tt's naast elkaar staan met platen erop die op hetzelfde tempo waren ingesteld. De opdracht was om ze goed te cue'en en ze dan gelijk te laten lopen op je koptelefoon, waarna je een fader omhoog moest gooien voor het geluid. En dit zo snel mogelijk natuurlijk Cool De eerste ronde kwam ik door en uiteindelijk werd ik tweede van de groep.

Nu ik eraan terugdenk was dat wel het moment waarop ik besloot dat ik DJ wilde worden. Toen ben ik thuis vooral met virtual DJ aan het klooien gegaan. Van mijn 16e tot ongeveer 18e ging veel van mijn geld naar scooters, dus was er geen geld voor DJ gear. Nadat de scooters de deur uit waren (niet helemaal, ik heb nog steeds wat onderdelen liggen Cool), heb ik toch maar besloten om gear te kopen in de vorm van een Behringer BCD3000.