Geen feesten (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 22-01-2010 21:34
Oke mensen, ik geef het op.
Ik woon in een gat waar werkelijk niks gebeurt.
Ik heb een duidelijke mooie website gemaakt.
Advertentie op social networks gezet.
Briefje bij supermarkten.

Ik krijg maar geen boekingen.

Please help me. (ik weet dat zulke topics al tig keer zijn aangemaakt maar ik heb echt hulp nodig)

What do you think about Geen feesten ??

Vote :   

CopainsDeluxe    posted on 26-01-2010 21:51
Poster: Weety
Het helpt vast ook wanneer je een hele berg visitekaartjes laat maken met jou dj-naam en gegevens! Deze kan je dan aan de mensen geven wanneer je ergens aan het draaien bent, en wanneer zij vonden dat jij goed kon draaien, hebben ze gelijk je gegevens om jou ook op hun feest te vragen om te draaienWinking my eye

Groeten,

?Dj Wila

Ik heb hier een vraagje over , mag je zomaar allemaal visitekaartjes verspreiden? (in caf?'s,jeugdhuizen,... gaan leggen?)

Ik ben het namelijk ook van plan !
ElVrieso    posted on 26-01-2010 21:58
Kijk, mondreclame blijft het beste hea.. :P
Gewoon tegen iedereen zeggen en beginnen op de kleinste feestjes.?
En promoot je site overal, zo werdt ik ook gevraagd voor een wat groter gebeurenn.. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
ElVrieso    posted on 26-01-2010 21:59
Poster: CopainsDeluxe

Ik heb hier een vraagje over , mag je zomaar allemaal visitekaartjes verspreiden? (in caf?'s,jeugdhuizen,... gaan leggen?)

Ik ben het namelijk ook van plan !

Dat mag ja.. ik heb altijd kaartjes bij me en gooi zo overal neer :P
Bruno de Vries - @djelvrieso
CopainsDeluxe    posted on 26-01-2010 22:10
Poster: DJELVRIESO

Dat mag ja.. ik heb altijd kaartjes bij me en gooi zo overal neer :P

Ok, het is jou fout als er iemand achter me zit Cool?! xD
Nene , bedankt voor de informatie ! Happy, laughing
Meks    posted on 26-01-2010 22:10
Poster: Snoey
Je bent 13 jaar, je krijgt nog geen boekingen. Het is een serieuze wereld, waarin je als 13 jarige niet serieus genomen wordt.?

Daarom geef ik je dit advies: oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

Net zolang tot je oud genoeg bent om het uitgaansleven te ontdekken. Ik snap dat je ongeduldig wordt als je constant niet aan de bak komt, maar in jouw geval is er op het moment niks beschikbaar dat leuk is.?

Je hebt nu minimaal 3 jaar (gemiddelde opleiding duurt 4 jaar) de tijd om jezelf technisch zo sterk te trainen en je als dj zo goed te bouwen, dat wanneer je eenmaal 16, 17 of 18 bent, je zover ontwikkeld hebt, dat je al die ouwe dj's die naast het draaien druk zijn met hun werk en/of gezin, weg draait.

Ga dus je beatmatch skills trainen. (Elke dag een half uurtje plaatjes mixen)
Ga aan je uitstraling werken. (koop 1 of meer plakspiegels, plak ze op de muur achter je dj booth)?
Zorg dat je goede bronnen vindt om coole muziek te verkrijgen (internetten tot je erbij neer valt)
Houd in de gate wat de trends van de muziek zijn (luister de podcasts van de belangrijke radio shows)

Als je eenmaal het uitgaansleven gaat ontdekken, zul je merken dat je je moet aanpassen aan het publiek. Dit is wat je eigenlijk alleen uit ervaring kunt leren, dan zul je ook cd's moeten gaan kopen, zodat je een brede platen keuze kan toepassen.?

Als je draaien een beetje zat wordt, dan kan je altijd nog gaan proberen om de wereld van het produceren te gaan ontdekken.?
Als je een beetje handig bent, kan je gratis aan alle prof producer programma's komen, zoals Fruityloops, Ableton of Reason. (als je 13 bent, heb je geen geld voor dure programma, het is wel volgens de wet verboden, maar die keuze is aan jou)
Volg lekker veel tutorials op bijvoorbeeld Youtube, mocht je talent hebben en coole muziek maken, dan ben je voor je 21e dik binnen, en lach je ons allemaal uit.

Geduld is een schone zaak, maar benut je vele tijd goed! Verspil die tijd dus niet om na te gaan denken waarom je nou geen bookingen hebt.

Ik ben ook ooit eens begonnen toen ik 13 jaar was. Had ook geen fuiven, geen geld voor deftig gear geen geld voor platen en als ik eens een feestje had dan deed ik die volledig graties, soms kreeg ik eens 10 a 15 euro.

Na lange tijd bijna geen feestjes te hebben, heb ik het draaien stilletjes aan lings laten liggen, ben nooit echt volledig gestopt maar oefende nooit. Ik had wel al cd spelers ,maar dat waren nog van die eerste reeks dj cd spelers van jb system, zeer goeie qualitijd heb nooit knoppen gehad nie niet werkten,maar je kon er gewoon niet mee beatmachen. Ze kwamen namelijk altijd 0,5sec tot 1 sec achter na het play drukken.
Sinds?2jaar en een half terug ben ik er weer aan begonnen.?Ben dan?stilletjes aan goed opdreef gekomen met gigs. Draaide dan af en toe eens een?trouw en veel B-party's.

Sinds 1jaar en een half. Ben ik?meer en meer gaan oefenen. Ik draai nu af en toe eens een avond in een caf?. Nu heb ik wel spijd dat ik ooit eens half gestopt ben.

It was a wast of time!

Maarja, nu moefen ik dagelijks meer en meer. Want ik wil die verloren tijd echt inhalen!

Dus, probeer niet het zelvde zoals ik tegen te komen. En ga er van af het begin volledig voor. Voor de rest ben ik het volledig mee eens met Snoey.
JustifiedMusic    posted on 29-01-2010 23:17
Opbouwen. Dat is het beste woord wat bij dit topic hoort. En dat rijmt ook nog Winking my eye
mrwhoopie    posted on 30-01-2010 19:46
Je zal echt een kans moeten krijgen...al is het maar op een BBQ,geef zeker niet te veel geld uit aan advertenties of reclame.
Xurion    posted on 30-01-2010 19:58
Ik ben nu al voor 3 feesten gevraagt. Op die feesten laat ik mensen wat flyers rondt brengen en dan komt het wel goed denk ik.
mrwhoopie    posted on 30-01-2010 21:48
Probeer:
1 Op tijd klaar te zijn met opbouwen (indien je dit moet doen he)
2 Verzorgd overkomen?
3 Draai verzoekjes
4 Zorg voor visitekaartjes
5 Kortom probeer zo profesioneel mogelijk over te komen (op de prijs na dan)
Xurion    posted on 30-01-2010 21:54
1 ik krijg daarvoor ruim de tijd
2 dat zal wel lukken.
3 Dongel van KPN dus ik kan alles draaien wat er gevraagd wordt
4 eergisteren besteld
5 Ik doe mijn best Winking my eye

Thanks voor de tips
mrwhoopie    posted on 30-01-2010 22:06
Veel succes Winking my eye the way is open.
CopainsDeluxe    posted on 02-02-2010 16:28
Poster: Weety
Het helpt vast ook wanneer je een hele berg visitekaartjes laat maken met jou dj-naam en gegevens! Deze kan je dan aan de mensen geven wanneer je ergens aan het draaien bent, en wanneer zij vonden dat jij goed kon draaien, hebben ze gelijk je gegevens om jou ook op hun feest te vragen om te draaienWinking my eye

Groeten,

?Dj Wila

Vistiekaartjes is echt een must!
Het oogt profesioneel , dat is het ook Happy, laughing ,
Iedereen kan je contacteren.
Het vergt misschien wel een grote aankoop som maar als je een juiste drukker vind kan je er wel een heel aantal laten maken !
Ikzelf ga het deze krokusvakantie laten doen. Want zelf gemaakte papiertjes is toch niet ideaal Happy, laughing

Veel succes !
Gerdo    posted on 02-02-2010 16:42
Er zijn genoeg sites waar je online je visite kaartje kan maken. Deze drukken ze dan voor je en sturen deze op. Ik heb dit ook gedaan, de website weet ik niet meer. Maar de kwaliteit was bij mij in ieder geval goed. Je moet gewoon visite kaartjes in google intypen dan kom je wel bij zon site

succes
Vassilli    posted on 02-02-2010 16:51
Vistaprint.nl Winking my eye
djvir20    posted on 02-02-2010 18:49
Hallo, ik ben ook een jongen van 13 en ik mag zelfs geen boekingen aanvaarden van men ouders. En weet je echt erg vind ik het niet. Want zeg eens wat is je plan als je 13 bent ? Dacht je nu egt dat ze je in een club zouden binnenlaten ? of hoe zie jij het voor je ? Wacht tot je 15-16j bent en inderdaad doe desnoods zelfs eens mee aan een dj contest wie weet wat er uit de bus komt. En ga dan zowieso eens langs een jeugdbeweging o.i.d. en vraag of ze een fuif geven en of je mag komen draaien voor een zacht prijsje en op die manier kan je bewijzen dat je goed bent. Blijkt dit dan zo te zijn zal je zien dat ze je nog wel zullen vragen en daarvan kom dan ook zoals ze het noemen "mond op mond reclame" dusja .. Trouwens hoe lang draai je al ? beheers je de kunst van het beatmatchen volledig ? Want als je iedere keer 2 minuuten moeten beatmatchen voor je liedje correct staat ga je er ook niet komen denk ik of denk je dat je een stalen blaas hebt Winking my eye

.. ik wacht vol ongeduld op een antwoord Happy, laughing
CopainsDeluxe    posted on 02-02-2010 19:21
Poster: djvir20
Hallo, ik ben ook een jongen van 13 en ik mag zelfs geen boekingen aanvaarden van men ouders. En weet je echt erg vind ik het niet.

?Want zeg eens wat is je plan als je 13 bent ? Dacht je nu egt dat ze je in een club zouden binnenlaten ? of hoe zie jij het voor je ?
?Wacht tot je 15-16j bent en inderdaad doe desnoods zelfs eens mee aan een dj contest wie weet wat er uit de bus komt. En ga dan zowieso eens langs een jeugdbeweging o.i.d. en vraag of ze een fuif geven en of je mag komen draaien voor een zacht prijsje en op die manier kan je bewijzen dat je goed bent. Blijkt dit dan zo te zijn zal je zien dat ze je nog wel zullen vragen en daarvan kom dan ook zoals ze het noemen "mond op mond reclame" dusja ..

Trouwens hoe lang draai je al ? beheers je de kunst van het beatmatchen volledig ? Want als je iedere keer 2 minuuten moeten beatmatchen voor je liedje correct staat ga je er ook niet komen denk ik of denk je dat je een stalen blaas hebt Winking my eye

.. ik wacht vol ongeduld op een antwoord Happy, laughing

Een beetje allinea's maken ,... maakt het lezen makelijker !?Cool?

Ik geef je grotendeels gelijk Jasper...
Maar ik ben zelf al lang geleden begonnen, ook al ben je nog maar 14 of 13 jaar ,
?je kan altijd leuk voor de familie iets boeken, communie's verjaardagen,...

En zo kan je al een aardige reputatie opbouwen!
User edit by CopainsDeluxe on 02-02-2010 @ 19:22:25 (1%)
dacuba    posted on 02-02-2010 23:22
En zo kan je al een aardige reputatie opbouwen!

Een familiale reputatie schiet niet op in het club-circuit.
Adrien1989    posted on 03-02-2010 08:35

Vistiekaartjes is echt een must!
Het oogt profesioneel , dat is het ook Happy, laughing ,
Iedereen kan je contacteren.
Het vergt misschien wel een grote aankoop som maar als je een juiste drukker vind kan je er wel een heel aantal laten maken !
Ikzelf ga het deze krokusvakantie laten doen. Want zelf gemaakte papiertjes is toch niet ideaal Happy, laughing

Veel succes !

Hm, als ik van iemand zo'n gratis standaard ontwerp vista print kaartje krijg ben ik niet onder de indruk van de professionaliteit van dat persoon ofwel de organisatie die hij of zij vertegenwoordigt. Een eerste indruk kan je maar ??n keer maken en daar hoort een goed kaartje ook bij. Er zijn zelfs boeken geschreven over wat een goed kaartje maakt Happy, laughing. Maar ik zal er maar niet al te diep op in gaan Tongue. ?

Wat betreft familie reputatie schiet je misschien niet veel op, maar beter een beetje ervaring op welke manier dan ook dan helemaal geen ervaring denk ik.
Bouncy    posted on 03-02-2010 10:15
Poster: djvir20
Trouwens hoe lang draai je al ? beheers je de kunst van het beatmatchen volledig ? Want als je iedere keer 2 minuuten moeten beatmatchen voor je liedje correct staat ga je er ook niet komen denk ik of denk je dat je een stalen blaas hebt Winking my eye-)

Dit kun je beter omzetten in: hoeveel ervaring heb je al met het draaien voor zalen... echt.. Beatmixen.. f*ck it!
Ga eerst eens bezig met je nummerkeuze/platenkeuze. Dit heb ik geleerd door veel mee te draaien met vrienden, zo leer je wat voor muziek er aanslaat!
Gerdo    posted on 03-02-2010 10:41
Wat Bouncy schrijft klopt helemaal. Je plaat keuze op het juiste moment leer je alleen door veel te draaien. Dan leer je welke nummers het meestal wel goed doen. Of om het publiek aan het dansen te krijgen. Hier moet je zeker de tijd voor nemen. Als je wel goed kunt beatmixen maar je platenkeuze is verkeerd dan heb je aan het beatmixen helemaal niks.
Ook met uitgaan kijk ik ook altijd welke platen het goed doen. Die kan ik dan misschien ook eens draaien.
Je moet leren op het publiek in te spelen. Goed opletten op wat voor soort plaat ze los gaan, dan weet je welke soort muziek het goed doet.

succes
BennoRevelli    posted on 05-02-2010 10:44
Poster: Gerdo
Wat Bouncy schrijft klopt helemaal. Je plaat keuze op het juiste moment leer je alleen door veel te draaien. Dan leer je welke nummers het meestal wel goed doen. Of om het publiek aan het dansen te krijgen. Hier moet je zeker de tijd voor nemen. Als je wel goed kunt beatmixen maar je platenkeuze is verkeerd dan heb je aan het beatmixen helemaal niks.
Ook met uitgaan kijk ik ook altijd welke platen het goed doen. Die kan ik dan misschien ook eens draaien.
Je moet leren op het publiek in te spelen. Goed opletten op wat voor soort plaat ze los gaan, dan weet je welke soort muziek het goed doet.
?

Helemaal mee eens! wat ik ook altijd doe is ook een paar van die platen heb gewoon even naar youtube?en de hitlijsten?surfen en kijken naar de ratings
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

This is an old Topic

No new postings for 5.694 days.
 Post CommentThat would be 189.8 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

165 Users online: 83 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 100.667
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.447.445