Poster: main
een half jaar is niks.
ik draai nu ong 2 jaar, sinds n jaar heb ik hier en daar wat boekingen.
verwacht niet (als de boekingen beginnen te komen) dat je meteen iedere maand vol zit, dit loopt langzaam op!
sowieso na een half jaar kun je bijna (in mijn ogen) niet goed genoeg zijn om een avond GOED en LEKKER te draaien. maar dat is geheel subjectief.
Dat bekijk je zeker veel te subjectief

Ik draai nu om precies te zijn 4 maanden en ik ben op dit moment resident in 2 behoorlijk bekende clubs hier in de buurt.
Tevens heb ik in principe gewoon elke vrijdag en zaterdag avond een boeking staan.
Mijn mening is dat je kunt bereiken wat je zelf wilt, als je daar maar 100% voor gaat.
DJ worden is niet alleen maar een website bouwen, een mixtape online zetten en in je huiskamer oefenen.
DJ worden is moeilijk, want iedereen noemt zich tegenwoordig DJ.
Er is zo veel concurrentie, dat je gewoon het gore lef moet hebben om naar een manager toe te gaan en hem te overtuigen dat jij beter bent dan de DJ die er nu staat.
@ Topic starter: Ik denk dat je nog te jong bent voor je ambities, enerzijds is dit voor jou nu vervelend.
Aan de andere kant bied dit veel kansen, je zult nog genoeg tijd krijgen om ervaring op te doen en contacten te leggen.
Een tip in ieder geval: met 4 jaar huiskamer draai-ervaring kom je er niet.
In een volle clubzaal draaien is toch even iets anders, omdat er dan nog 10.000 andere factoren buiten het mixen om bij komen kijken.
Presentatie, wensen van de eigenaar, publiek, etc.
Wat je dus moet gaan proberen is gewoon op alle mogelijke plekken te draaien en ik denk dat een schoolfeest prima is om mee te beginnen.
Dan zul je pas echt zien of je al toe bent om live voor publiek te draaien.
Ik denk dat er veel mensen op dit forum vinden van zichzelf dat ze heel erg goed zijn, terwijl ze alleen nog maar in hun eigen slaapkamer gedraait hebben.
Nogmaals, al heb je al 10 jaar draai ervaring.
Als dit alleen in je slaapkamer geweest is, wil dit nog niet zeggen dat je een goede DJ bent.
Een goede DJ is meer dan alleen iemand die leuk plaatjes aan elkaar kan mixen!