Geen feesten (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 22-01-2010 21:34
Oke mensen, ik geef het op.
Ik woon in een gat waar werkelijk niks gebeurt.
Ik heb een duidelijke mooie website gemaakt.
Advertentie op social networks gezet.
Briefje bij supermarkten.

Ik krijg maar geen boekingen.

Please help me. (ik weet dat zulke topics al tig keer zijn aangemaakt maar ik heb echt hulp nodig)

What do you think about Geen feesten ??

Vote :   

Tekhead    posted on 23-01-2010 11:10
Geduld is een mooi woord, dat ooit wordt beloond,
Kijk maar naar djdoliviera, reed vroeger met een oude bus, en krijgt regelmatig een nieuwe, net als ik Cool LOL Dennis
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Ilja    posted on 23-01-2010 11:13
Heb je wel contacten opgebouwd ? ? ? ?Clubs bezoeken beetje kennis maken met personeel daar ( absoluut niet met DJ's zelf ) ? ? ? Want dat is van levensbelang.
niiicola    posted on 23-01-2010 11:36
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik ben ook 13 en woon ook in een "gat". Ik heb nog geen boekingen gekregen maar wel al 3 keer op een klassenfeest gedraaid. Ik denk dat we nog maar even moeten wachten...
Gewoon.
Dolivieira    posted on 23-01-2010 11:47
Ja het is niet echt wachten. Maar gewoon de kansen pakken die op je pad liggen en daar stinklend je best doen.
Poster:?Ilja
Heb je wel contacten opgebouwd ? ? ? ?Clubs bezoeken beetje kennis maken met personeel daar ( absoluut niet met DJ's zelf ) ? ? ? Want dat is van levensbelang.
 ?

Clubs beaoeken Ilja op je 13 gaat een beetje moeilijk
Alert : Edit je post, in plaats van te replyen op jezelf.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Mod edit by Jorrit on 23-01-2010 11:51 (100%)
main    posted on 23-01-2010 11:53
een half jaar is niks.

ik draai nu ong 2 jaar, sinds n jaar heb ik hier en daar wat boekingen.
verwacht niet (als de boekingen beginnen te komen) dat je meteen iedere maand vol zit, dit loopt langzaam op!
sowieso na een half jaar kun je bijna (in mijn ogen) niet goed genoeg zijn om een avond GOED en LEKKER te draaien. maar dat is geheel subjectief.
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 12:53
Ja zoals main al zegt je moet niet direct weken vol boekingen zal krijgen ! ^^
En oefening baart kunst , je moet begrijpen niet alles zal op rolletjes lopen , je zou wel eens een slechte avond kunnen voor hebben maar dan moet je net er trug voor gaan !

En een ding wat volgens mij niet zo direct klopt is dat je na een half jaar niet zou kunnen draaien , ik ken mensen die nog maar een paar maanden draaien maar het lijkt alsof ze al jaren draaien ,
het is hoe je met muziek omgaat. Je hebt het direct beet of niet (zo snel) Happy, laughing
Tekhead    posted on 23-01-2010 13:06

En een ding wat volgens mij niet zo direct klopt is dat je na een half jaar niet zou kunnen draaien , ik ken mensen die nog maar een paar maanden draaien maar het lijkt alsof ze al jaren draaien ,
het is hoe je met muziek omgaat. Je hebt het direct beet of niet (zo snel) Happy, laughing

met de sync knop zeker, goed draaien is meer dan alleen maar beatmatchen Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 13:09
Poster: Tekhead

met de sync knop zeker, goed draaien is meer dan alleen maar beatmatchen Cool

Aja natuurlijk he altijd he??:S
Met een cdj 1000 of een mcd 200 ofzo kan je niet echt een sync knop gebruiken denk ik !

En als je een zaal kunt plat spelen vind ik dat je goed kan draaien !
User edit by CopainsDeluxe on 23-01-2010 @ 13:37:05 (20%)
DJADMIN    posted on 23-01-2010 16:19
Poster: CopainsDeluxe

Aja natuurlijk he altijd he??:S
Met een cdj 1000 of een mcd 200 ofzo kan je niet echt een sync knop gebruiken denk ik !

En als je een zaal kunt plat spelen vind ik dat je goed kan draaien !

Tegenwoordig heb je ook hele leuke mixen circuleren op het internet, waar je ook een zaal plat mee kan draaien...het is alles er om heen.

En trouwens, ontopic, maak je niet zo druk man, het komt wel. Je komt eigenlijk net kijken en denkt al de plek in te kunnen nemen van dj's die al lang draaien. Zie het als een eerste atuo ; de meesten beginnen met iets simpels, en gaan zo opbouwen, en sommige mogen in een dikke mercedes beginnen, die hebben geluk gehad.

Zo ook met draaien. Je moet bouwen aan je weg, kansen zien om uit te breiden, en als je geluk hebt...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 16:24
Poster: DJADMIN

Tegenwoordig heb je ook hele leuke mixen circuleren op het internet, waar je ook een zaal plat mee kan draaien...het is alles er om heen.

En trouwens, ontopic, maak je niet zo druk man, het komt wel. Je komt eigenlijk net kijken en denkt al de plek in te kunnen nemen van dj's die al lang draaien. Zie het als een eerste atuo ; de meesten beginnen met iets simpels, en gaan zo opbouwen, en sommige mogen in een dikke mercedes beginnen, die hebben geluk gehad.

Zo ook met draaien. Je moet bouwen aan je weg, kansen zien om uit te breiden, en als je geluk hebt...

Nog even opmerken aan DJADMIN :? Ik denk dat ik wel weet als hij een "mixtape" zou gebruiken hoor , als je hem ziet beatmatchen en hij kan het dan kan hij wel effectief draaien ! Happy, laughing

ONTOPIC
Het is waar wat DJADMIN zegt , je moet echt nu eenmaal groeien in dit vak, het is ook niet omdat je dure apparatuur hebt dat je ook een betere DJ zijt hoor, lang niet...
djmamo    posted on 25-01-2010 18:39
Poster: DJJS

Bedankt, ik blijf oefenen en over een aantal jaaren zal ik wel kijken Cool

oefenen moet je zeker doen, het is niet zomaar een cafe waar ik mee samen werk, denk zelfs een begrip in de regio.
hier een filmpje van de?discotheek en een dj die er binnenkort weer draait: Houselicious

Dus als je je best doet, en je kunt iets dan kan ik zeker iets voor je betekenen, geld ook voor andere hoor Winking my eye
www.moonentertainment.nl
LilQuint    posted on 25-01-2010 18:52
Poster: djmamo

oefenen moet je zeker doen, het is niet zomaar een cafe waar ik mee samen werk, denk zelfs een begrip in de regio.
hier een filmpje van de?discotheek en een dj die er binnenkort weer draait: Houselicious

Dus als je je best doet, en je kunt iets dan kan ik zeker iets voor je betekenen, geld ook voor andere hoor Winking my eye

Hopelijk kan je over een paar jaar ook iets voor mij betekenen.

HouseliciousCoolMe broer komt er elke week naartoe.
LLCoolP    posted on 25-01-2010 19:24
Smilegeduld!

ben nu 2 jaar zoiets bezig en nu wordt ik regelmatig gevraagd en ben zo'n 2/3 keer in de maand met mijn drive in? aan het gaan. (H)Als mensen eenmaal van je gehoord hebben dat je het goed doet dan gaat dat vanzelf mond op mond verder(mits je in de buurt wilt draaien).
Join the party and become famous!
SoundExpander    posted on 25-01-2010 20:52
ik ben uiteindelijk als resident gevraagd bij een tent waar ik regelmatig kwam. Vraag anders eens rond waar ze iemand nodig hebben..
djmamo    posted on 25-01-2010 20:54
Poster: LilQuint

Hopelijk kan je over een paar jaar ook iets voor mij betekenen.

HouseliciousCoolMe broer komt er elke week naartoe.

misschien wel, alleen is houselicious maar 1x per maand maar je bedoeld waarschijnlijk dat hij elke week in de senaat in valkenswaard is. overigens is ook het feest massive door? o.a. mij georganiseerd ook een filmpje van kijk maar hier?massive is een hardstyle format, 1e editie hebben er dozer dv8 en zany gestaan en op 26 maart gaan we voor tatanka en technoboy en zijn ook niet echt kleine jongens.

En ik zoek nog regelmatig dj's om te draaien.

voor houselicious heb ik binnenkort: vato en chuckie staan dus als je bij mij draait dan draai je ook echt met grote namen. dus...
www.moonentertainment.nl
Xurion    posted on 25-01-2010 21:17
Ey dudes sorry voor al mijn gezeur

Maar de zomer komt er weer aan en heb al ondertusse 3 bookings dus thanks voor jullie hulp
CopainsDeluxe    posted on 25-01-2010 21:38
Het is geen gezeur !
We helpen je graag verder Happy, laughing

Leuk om te horen dat je al meerdere bookings hebt !
Dolivieira    posted on 25-01-2010 23:41
zo zie je maar dat het wel rustig gaat lopen. DJJS
Sound-Division    posted on 25-01-2010 23:49
Poster: djmamo

misschien wel, alleen is houselicious maar 1x per maand maar je bedoeld waarschijnlijk dat hij elke week in de senaat in valkenswaard is. overigens is ook het feest massive door? o.a. mij georganiseerd ook een filmpje van kijk maar hier?massive is een hardstyle format, 1e editie hebben er dozer dv8 en zany gestaan en op 26 maart gaan we voor tatanka en technoboy en zijn ook niet echt kleine jongens.

En ik zoek nog regelmatig dj's om te draaien.

voor houselicious heb ik binnenkort: vato en chuckie staan dus als je bij mij draait dan draai je ook echt met grote namen. dus...

Haha in Valkenswaard was ik bij, was leuk opgezet alleen jammer dat het zo druk was.
Mocht je een hardstyle dj zoeken uit de buurt Cool...
djmamo    posted on 26-01-2010 00:04
Poster: Sound-Division

Haha in Valkenswaard was ik bij, was leuk opgezet alleen jammer dat het zo druk was.
quote>

Het is ook nooit goed he, dan is het niet druk dan te druk..... wanneer doe je het goed.
ik denk als het druk is..... maar dat kan aan mij liggen Winking my eye

www.moonentertainment.nl
RemcoV    posted on 26-01-2010 00:18
Poster: main
een half jaar is niks.

ik draai nu ong 2 jaar, sinds n jaar heb ik hier en daar wat boekingen.
verwacht niet (als de boekingen beginnen te komen) dat je meteen iedere maand vol zit, dit loopt langzaam op!
sowieso na een half jaar kun je bijna (in mijn ogen) niet goed genoeg zijn om een avond GOED en LEKKER te draaien. maar dat is geheel subjectief.

Dat bekijk je zeker veel te subjectiefCool

Ik draai nu om precies te zijn 4 maanden en ik ben op dit moment resident in 2 behoorlijk bekende clubs hier in de buurt.
Tevens heb ik in principe gewoon elke vrijdag en zaterdag avond een boeking staan.

Mijn mening is dat je kunt bereiken wat je zelf wilt, als je daar maar 100% voor gaat.

DJ worden is niet alleen maar een website bouwen, een mixtape online zetten en in je huiskamer oefenen.
DJ worden is moeilijk, want iedereen noemt zich tegenwoordig DJ.
Er is zo veel concurrentie, dat je gewoon het gore lef moet hebben om naar een manager toe te gaan en hem te overtuigen dat jij beter bent dan de DJ die er nu staat.

@ Topic starter: Ik denk dat je nog te jong bent voor je ambities, enerzijds is dit voor jou nu vervelend.
Aan de andere kant bied dit veel kansen, je zult nog genoeg tijd krijgen om ervaring op te doen en contacten te leggen.

Een tip in ieder geval: met 4 jaar huiskamer draai-ervaring kom je er niet.
In een volle clubzaal draaien is toch even iets anders, omdat er dan nog 10.000 andere factoren buiten het mixen om bij komen kijken.
Presentatie, wensen van de eigenaar, publiek, etc.

Wat je dus moet gaan proberen is gewoon op alle mogelijke plekken te draaien en ik denk dat een schoolfeest prima is om mee te beginnen.
Dan zul je pas echt zien of je al toe bent om live voor publiek te draaien.

Ik denk dat er veel mensen op dit forum vinden van zichzelf dat ze heel erg goed zijn, terwijl ze alleen nog maar in hun eigen slaapkamer gedraait hebben.
Nogmaals, al heb je al 10 jaar draai ervaring.
Als dit alleen in je slaapkamer geweest is, wil dit nog niet zeggen dat je een goede DJ bent.

Een goede DJ is meer dan alleen iemand die leuk plaatjes aan elkaar kan mixen!

Dolivieira    posted on 26-01-2010 04:04
maar Remco jij ben wel 20, dan kan een club eiogenaar je makelijk aannemen, hij is nog maar 13. Ik wil niet zeggen dat iemand van 13 niet kan draaien. Dat kan zeker wel maar we hebben jier?in en Nederland regels. Arbeidregelement. Ik hoorde dat in Belgie de regels nog strenger zijn kwa leeftijd. ???
User edit by Dolivieira on 26-01-2010 @ 04:06:00 (3%)
Snoey    posted on 26-01-2010 07:17
Je bent 13 jaar, je krijgt nog geen boekingen. Het is een serieuze wereld, waarin je als 13 jarige niet serieus genomen wordt.?

Daarom geef ik je dit advies: oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

Net zolang tot je oud genoeg bent om het uitgaansleven te ontdekken. Ik snap dat je ongeduldig wordt als je constant niet aan de bak komt, maar in jouw geval is er op het moment niks beschikbaar dat leuk is.?

Je hebt nu minimaal 3 jaar (gemiddelde opleiding duurt 4 jaar) de tijd om jezelf technisch zo sterk te trainen en je als dj zo goed te bouwen, dat wanneer je eenmaal 16, 17 of 18 bent, je zover ontwikkeld hebt, dat je al die ouwe dj's die naast het draaien druk zijn met hun werk en/of gezin, weg draait.

Ga dus je beatmatch skills trainen. (Elke dag een half uurtje plaatjes mixen)
Ga aan je uitstraling werken. (koop 1 of meer plakspiegels, plak ze op de muur achter je dj booth)?
Zorg dat je goede bronnen vindt om coole muziek te verkrijgen (internetten tot je erbij neer valt)
Houd in de gate wat de trends van de muziek zijn (luister de podcasts van de belangrijke radio shows)

Als je eenmaal het uitgaansleven gaat ontdekken, zul je merken dat je je moet aanpassen aan het publiek. Dit is wat je eigenlijk alleen uit ervaring kunt leren, dan zul je ook cd's moeten gaan kopen, zodat je een brede platen keuze kan toepassen.?

Als je draaien een beetje zat wordt, dan kan je altijd nog gaan proberen om de wereld van het produceren te gaan ontdekken.?
Als je een beetje handig bent, kan je gratis aan alle prof producer programma's komen, zoals Fruityloops, Ableton of Reason. (als je 13 bent, heb je geen geld voor dure programma, het is wel volgens de wet verboden, maar die keuze is aan jou)
Volg lekker veel tutorials op bijvoorbeeld Youtube, mocht je talent hebben en coole muziek maken, dan ben je voor je 21e dik binnen, en lach je ons allemaal uit.

Geduld is een schone zaak, maar benut je vele tijd goed! Verspil die tijd dus niet om na te gaan denken waarom je nou geen bookingen hebt.

www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 26-01-2010 @ 07:18:35 (4%)
RemcoV    posted on 26-01-2010 13:35
Poster: djdolivieira
maar Remco jij ben wel 20, dan kan een club eiogenaar je makelijk aannemen, hij is nog maar 13. Ik wil niet zeggen dat iemand van 13 niet kan draaien. Dat kan zeker wel maar we hebben jier?in en Nederland regels. Arbeidregelement. Ik hoorde dat in Belgie de regels nog strenger zijn kwa leeftijd. ???

Dat klopt daarom zei ik ook het volgende tegen de topicstarter:

@ Topic starter: Ik denk dat je nog te jong bent voor je ambities, enerzijds is dit voor jou nu vervelend.
Aan de andere kant bied dit veel kansen, je zult nog genoeg tijd krijgen om ervaring op te doen en contacten te leggen.

Weety    posted on 26-01-2010 21:17
Het helpt vast ook wanneer je een hele berg visitekaartjes laat maken met jou dj-naam en gegevens! Deze kan je dan aan de mensen geven wanneer je ergens aan het draaien bent, en wanneer zij vonden dat jij goed kon draaien, hebben ze gelijk je gegevens om jou ook op hun feest te vragen om te draaienWinking my eye

Groeten,

?Dj Wila
djWila

425 Users online: 318 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 87.121
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.036