Je eerste keer draaien (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sam-46    posted on 22-01-2010 16:56
Ik ben benieuwd hoe het voor jullie was toen jullie de eerste keer draaide.?Waar was dat bijvoorbeeld??Hoe was je daar terecht gekomen? Hoe vond je het? En natuurlijk hoe ging het, lukte het een beetje? Of toch wel erg last van zenuwen met publiek?
User edit by sam-46 on 23-01-2010 @ 10:39:57 (100%)

What do you think about Je eerste keer draaien ??

Vote :   

niiicola    posted on 23-01-2010 11:26
HahahahahahaCool
Ik draaide voor het eerst op een klassenfeest Happy, laughing
Gewoon.
MaximDJ    posted on 23-01-2010 11:36
De eerste keer draaien....Hmm....Oh ja! In de Agnietenberg op een 25 jarig huwelijk haha...Wow dat is echt al een tijd terug!?Cool
Party Sensations. Excellence in entertainment.
CopainsDeluxe    posted on 23-01-2010 12:42
Voor de eerste keer draaien was tijdens een communie feest van niet minder dan mezelf xD , ik had een hercules paneeltje gekregen de dag voor het feest, en natuurlijk wou ik dan "draaien".
Ik was toen een jaar of 7 dus echt al lang geleden !
Aan de foto's te zien was het toch een leuk feestje xD ! Oohja , ik had ook wat "lichten" een paar lichtorgels en een discobal en een pinspotje ! xD

Leuk om nog zo eens terug te kijken !
Winston    posted on 23-01-2010 14:05
Eerste keer dat ik een DJ zag:
Verjaardagsfeestje, ik was 6/7/8? Erg onder de indruk: van het lawaai, alle apparaten met veel lichtjes en knopjes waar ik niks van snapte, erg hoge speakertorens tot aan het plafond (ja ik was toen erg kort, want nog in de groei). Intrigrerend.Cool

Eerste keer zelf draaien:
Bij een vriend thuis. Ik tiener. Draaitafels, crappy setje, goed geluid uit de speakers. Hele middag daar maar net 1-2 uur "gedraaid" Cool
Onwennig met 12" vinyl, grote schijven die ik nauwelijks goed kan vasthouden. Onwennig om het gaatje precies op de spindle te laten terechtkomen. Onwennig voorzichtig de naald op de plaat zetten. Kon niet beatmatchen. Vond alle beats door mekaar verwarrend. Ik dacht: niet leuk, dit leer ik nooit, is niets voor mij.Cool

Eerste keer op eigen setje:
Aaaaapetrots op mijn ca. 600 euro setje Cool(relatief goedkoop). Met eigen geld gekocht, praktisch al mijn geld op (plus 2x discman, mixertje kon ook voor 150 euro) dus in mijn beleving erg duur setje. Mooiste setje ter wereld. Hoefde geen toenmalige clubstandard Pioneer CDJ en Allen & Heath Xone van ca. 3.000 euro (ah onbetaalbaar).

Eerste keer voor publiek:
Ca. 1 week van te voren gevraagd te draaien in een bar/private club, wegens wegvallen resident. Zenuwachtig. Veel geoefend die week. Zou met Axis -9 draaien. Manual dus doorgenomen omdat de methode om cue punt op te slaan verschilt.

De avond zelf ontzettende spanning, ik trilde zelf toen ik op weg was naar de bar. Maar hoefde niet meteen, dus kon me weer ontspannen. Nog voordat ik goed begin maak ik een fout door het geluid uit te zetten, stil in de club. CoolCool Gelukkig weinig publiek.

Plus was ik door de spanning en de fout waarschijnlijk, ondanks dat ik de manual had doorgenomen, vergeten hoe ik de cue point moest opslaan. Cool CoolDus moest ik ff beatmatchen en mixen zonder cue point.

Maar daarna nam de muziek van me over, en voelde het aan als het mixen thuis. Draai me na 3 nummers om en de club is bomvol. Cool Complimentjes tussendoor gekregen, dat voelde goed. Cool

Die tent trok ook wat drugdealers, niet de venters, maar de grote bazen, en daarop komen weer hoertjes af. En 1 van ze stripte op mijn muziek.Cool Ik was al meerderjarig en geestelijk volwassen, dus werd niet warm of koud van, maar het blijft toch een aparte ervaring.Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 23-01-2010 @ 14:49:59 (15%)
Stagiar    posted on 23-01-2010 19:07
Eerste keer draaien was op een buurtfeest toen ik een jaar of 10 was denk ik, samen met 'n vriend van m'n broer die dat ook wel interessant vond.
Daarna nog 'n buurtfeestje en bonte avond op schoolkamp van m'n oude basisschool (zat toen net in de 1e van het vmbo).?
Daarna gestopt eigenlijk, op m'n 17e weer begonnen. Waarna de eerste keer in m'n eigen stamkroeg was, ging volledig de mist in omdat ik natuurlijk geen kroegmuziek had en alleen maar house wilde draaien.?
Vanaf toen langzaamaan gegroeid in allround en nu bezig met wat meer gerichte houseparties. Toevallig vanavond in City Lido in Groenlo op Youngsters on Tour, samen met de clubresident in de 2e zaal. (Rene Kuppens staat overigens in de Main vanavond kwam ik achter!).
Mr-Q    posted on 28-01-2010 18:11
Haha, mijn eerste keer was trouwens bij de pioneer dj contest van hollywood heinken musichall Rotterdam Qua optreden. dat vond ik wel een leuke evaringHappy, laughing ?en het was ook knallen helaas was ik niet doorgegaan want de jury was aan het twijfelen haha wegens een foutje qua het bijdraaien had nog 2 min?Cool?Cool
Sound-Division    posted on 28-01-2010 19:05
Eerste keer bij de DJ contest in de brouwer hier in Weert,
Zwaar gespannen, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee, veel goede kennisen, connecties aan over gehouden Cool
walteur    posted on 28-01-2010 20:57
mijn eerste keer draaien was voor een publiek van 1000 man bij ons op school ( op het einde van het jaar wordt er altijd een festival georganiseerd) ik was toen 16 en had me samen met een vriend?ingeschreven om te draaien, we mochten draaien voor een volle tent, hadden ons weken voorbereid en het publiek ging uit zen dak, beste ervaring ooit!
User edit by walteur on 28-01-2010 @ 21:09:09 (8%)
ElVrieso    posted on 28-01-2010 21:52
Ik was nog nooit zo blij geweest! Me Hercules MP3 control was binnen!
En dan had ik ook nog eens geluk want ik mocht wel eens met me vader mee en deed ik zijn geluid (hij is zanger) en tussen zijn optredens door mocht ik ook nog even draaien. Dit was allemaal toen ik 11 jaar was? Naja maakt niet uit, ik vond het geweldig. Zo nu en dan toen ik de entertainment een beetje begon te begrijpen zette mijn vader voor kleine prijsjes weg op bijv. tennisclubs of in voetbalkantines, erg leuk allemaal. En nu draai ik al wat groter etc. Happy, laughing

Maar om het kort te houden; Mijn eerste keer was met me hercules controller op een of ander feest van iemand die 50 werdt. 70 man ofzo. ?
En nu draai ik btw niet meer digitaal hoor xD
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 28-01-2010 @ 21:53:52 (8%)
t-age    posted on 29-01-2010 08:29
Mijn eerste feest was op een feest van iemand die 50 was.
had al lang geoefend en begreep alles al goed.
er waren ongeveer 120 man en het verliep allemaal goed!
GelukkigCool
Ywe    posted on 29-01-2010 09:26
Mijn eerste keer was ook nog met vinyl op een schoolfeest van een vriend van me

Kregen we dik voor betaald, dat alleen al was leuk.. Geluid ingehuurd en lampen enzo. Alles in de Astra van mn moeder gepropt een een vriend laten rijden omdat ik nog geen 18 was. Gooien we de achterklep dicht, knalt een hoek van zo'n flightcase tegen het raam, helemaal aan splinters

Die vriend van me de hele tijd roepen " Je ma vermoord me! Je ma vermoord me!" en ik lach echt krom van het lachen. Dat brak gelukkig niet allee het raam maar ook de spanning voor mij, en na een uurtje ij carglass gezeten te hebben konden we weer verder.... wer een topfeest!

alle winst wel kwijt aan raparatiekosten helaas :P
PaulBrugel    posted on 29-01-2010 10:15
Draaide voor de 1ste keer in een swing cafe in Roosendaal. Heb ik 3 keer kunnen doen denk ik toen werd ik uitgerookt. De eigenaar had namelijk een wietplantage op zolder. En die vloog in de hens.
walteur    posted on 29-01-2010 13:39
Poster: Ywe
Mijn eerste keer was ook nog met vinyl op een schoolfeest van een vriend van me

Kregen we dik voor betaald, dat alleen al was leuk.. Geluid ingehuurd en lampen enzo. Alles in de Astra van mn moeder gepropt een een vriend laten rijden omdat ik nog geen 18 was. Gooien we de achterklep dicht, knalt een hoek van zo'n flightcase tegen het raam, helemaal aan splinters

Die vriend van me de hele tijd roepen " Je ma vermoord me! Je ma vermoord me!" en ik lach echt krom van het lachen. Dat brak gelukkig niet allee het raam maar ook de spanning voor mij, en na een uurtje ij carglass gezeten te hebben konden we weer verder.... wer een topfeest!

alle winst wel kwijt aan raparatiekosten helaas :P

hoe begaaid hahaha :D
djvir20    posted on 22-05-2010 09:12
Voor mij is dat morgen avond, nuja het is de eerste keer dat ik betaald ga draaien voor mensen die niet familie zijn =)
Want ik heb ook al reeds 1 keer gedraaid op de ton van mijn nicht en 2 vriendinnen. Daar was veel volk aanwezig en ze zijden allemaal dat ik het goed had gedaan dusja..

Nu is het natuurlijk een beetje spannend voor morgen avond,
Zo erg zelfs dat men spullen al van donderdag klaar staan om te vertrekken

ik heb een bescheiden set-up nl: mx3-usb mixer van jb, dan ook nog de dubbel cd speler mpt-100, ook van jb , en dan nog een setje tsx-15's , OOk van jb.
Ohja, ook nog een dn-hp 700. en een slappa map XD
CopainsDeluxe    posted on 22-05-2010 10:31
Bij deze wens ik je al heel veel succes voor morgen :D ! Maak er iets mooi van , en post fotos ofzo he ! ^^
Btw: zijden moet zEIden zijn :?P !
djvir20    posted on 22-05-2010 10:35
Merci merci, we gaan ons amuseren, altans dat hoop ik toch.
Kom je even msn voor een paar kleine dingen te vragen ?

En btw merci voor de spelfoufopmerking :p
AdenFarleigh    posted on 22-05-2010 11:24
Mijn eerste keer was gewoon lekker thuis op mn verjaardag voor een paar lui, 10 pak en beet..
Eerste keer voor lui die ik niet zo goed kende was op de verjaardag van een vriend, ook ongeveer 10 man. Sinds kort draaien voor global1fm (2 maanden nu?) en sinds vorige week ook op radioactivefm, en das dan weer een groter publiek.

Potverdriedubbeltjes wat was ik zenuwachtig bij de radio hehe, goede intro bedacht, mooie jingle erdoorheen gegooid, en dan knallen. Na 15minuten geen zenuwen meer, heerlijk!

Paar weken terug voor het eerst in een kroeg gedraaid; overdag voor bekenden die mee waren en 's avonds voor de volle bak samen met de resident. Ook een leuke ervaring!

En dan in Augustus doen we een strandfeest met wat vrienden, dat wordt ook echt gaaf - ook weer een nieuwe ervaring.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ArCee    posted on 22-05-2010 16:00
Mijn 1e keer was in het buurthuis voor jeugd van 13 t/m 17 jaar. Aangezien ik toen zelf ook net 14 was, vond ik het wel supergaaf om voor die 'grote jongens en meiden' te draaien. Ondanks dat ik geen enkele ervaring had, ik had de woensdag ervoor net een spoed cursus gekregen hoe de apparatuur werkte, vond ik het wel ontzettend gaaf en natuurlik ook best stoer. Draaien was natuurlijk anders in die tijd, 1978, als nu, maar toch, het principe blijft: Een zaal(tje) vermaken met de muziek die jij draaid. Het zal ongeveer voor een 60 a 70 mensen geweest zijn denk ik?
Ik weet nog dat ik na afloop s'avond in bed zowat een BBZL (binnebroekse zaadlozing) had van de opwinding en het helemaal te joepie de poepie vinden en amper kunnen wachten tot de volgende vrijdag natuurlijk?Cool
Ja wat wil je met iemand van 14 die dit doet en mag? Cool
Seca    posted on 22-05-2010 17:39
Mijn eerste keer was in Corsica, voor 16 jarigen. Dit was snacht's op het strand. Geweldige sfeer, de maan scheen op het water Smile?Prachtig zicht was dat!
Mijn tweede keer was hier een dorpje verder in Overbroek ( Brecht ), voor +/-200 mensen. Ook een zalige sfeer, zeker toen er de marie louise gedaan werd, buiten de tent in het slijk =D
User edit by Seca on 22-05-2010 @ 17:49:39 (100%)
Limb-Girdle    posted on 22-05-2010 17:45
De eerste keer dat ik voor publiek stond te draaien was een schoolfeestje voor de onderbouw een jaar of 3/4 geleden. Weet nog goed, dat ik zo zenuwachtig was, dat ik een cd verkeerd om (dus met label naar beneden) in de cd-speler duwde. Cool
Where the music meets the deejay!
playasong111    posted on 22-05-2010 18:04
op een straatfeest was geweldig dit jaar weerCool
ik heb er nou al zin in !
en thuis

no-rush    posted on 24-05-2010 01:12
op de 50jaarige bruiloft van me opa en oma op de computet wat toen 10 ofzo ckr wel grappig
T-to-the-J    posted on 24-05-2010 15:49
Aha, dat was een schoolfeest, dik 400 man binnen. Ik was zo zenuwachtig als de t*ring. Ik kon nog niet beatmatchen dus had ik overgangen met effecten. Ik had t roll effect klaar staan, cdj op pauze(degene die niet speelde voor t?publiek) andere cdj bijna op t eind, toen roll effect aan, cdj op pauze en andere aan. Bleek t dat de cdj niet in vinyl mode stondCoolIk hoorde dat stotteren van de muziek(of hoe je t ook noemt) En toen dacht ik, neeeeeee wat moet ik nu doen, uit paniek had ik m weer?op play?gedruktCoolCoolCoolCool?Daarna dacht ik aan de line fader, de keer daarna ging het wel goed Happy, laughing?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
RiX    posted on 24-05-2010 16:12
@ Arcee: Nice Arcee. Herken dat wel ja.

Mijn eerste keer draaien was in ons jongerencaf? met de eerste dubbelaar van Numark, kostte toen een vermogen! Daar heb ik op een relaxte manier geleerd te draaien voor plubliek. Zelf speelde ik al drums en zong zo'n beetje al mijn hele leven. Daarnaast kom ik uit een muzikaal gezin en, omdat mijn pa, naast muzikant ook geluid deed bij festivals enzo, wist ik al van mengpanelen enzo af...

Eerste keer feest was een bruiloft. Erg leuk, vooral veel vrienden aanwezig van het bruidspaar, dus kon ik lekker hun favo muziek draaien: toydolls, junior senioir, enz. Was superavond! Goede contacten aan over gehouden...
partyexperience    posted on 25-05-2010 15:09
Mijn eerste keer was op een Buiten schoolse opvang. Dat deed ik samen met een kameraad van me, was wel lache want ik had toen?weinig ervaring met draaien, me kameraad kwam daar vaker en had me een keer meegenomen.?

Alleen de apparatuur waar we mee draaide (afspeeldeCool)?was gewoon een huis-tuin-keuken-setje met?1 cd spelertje, dus zodra het nummer was afgelopen snel andere cdtje er in, nummer opzoeken en playCool. Wat verder ook wel grappig was,?was?wanneer de kinderen gingen springen, want toen?sloeg soms het cdtje over,, waardoor het soms ff stil was.

Maar de kinderen vonden het niet erg, ze hebben zich uitstekend vermaakt en sinds die avond heb ik mijn interesse gekregen voor muziek draaien. Ik was toen een jaar of 13?? 14.?Een paar maanden later had ik mijn eerste kleine geluidsetje gekochtCool??

170 Users online: 128 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 295
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.797.332