Meerdere versterkers aansluiten
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jannickv    posted on 21-01-2010 20:01
Beste mensen!

Ik zit met een vraagje.

Ik draai binnenkort op een verjaardagsfuifje daarvoor wordt het volgende gehuurd.

- 2 versterkers (merk ed weet ik niet)

- 4 boxen (ook geen idee wat)

(alles is gehuurd van de stad... dus we zien wel wat we krijgen.

Verder heb ik nog van mezelf:

- JBSystems Vx700 en 2 boxen

Dit zal worden gebruikt als monitor voor mezelf... ik sta op een balkon dus heb wel wat nodig...

Maar nu het probleem... Ik wil dit alles dus aansluiten op mijn Nuo5...?

deze heeft 3 uitgangen

-XLR3 Balanced

-RCA booth output

-RCA rec output

Ik vraag me dus af hoe ik hier alles ga kunnen op aansluiten...?

MOGELIJKHEID 1: GEHUURDE SPEAKERS ZIJN RCA

ik denk eraan om mijn monitor op de rec te steken en het volume te regelen met de versterker

en hoe krijg ik dan die 2 versterkers er nog bij?

MOGELIJKHEID 1: GEHUURDE SPEAKERS ZIJN XLR

Monitor op RCA booth out maar hoe dan met de gehuurde?

Alvast bedankt...
User edit by jannickv on 21-01-2010 @ 20:01:50 (2%)

What do you think about Meerdere versterkers aansluiten ??

Vote :   

Flexii    posted on 21-01-2010 20:13
Je moet er gewoon een systeemcontroller tussen duwen dan kun je het hele gebeuren teminste fatsoenlijk afstellen, als je 1 dikke versterker hebt zou je ook 4 speakers daarop kunnen laten draaien en als laatste mogelijkheid vragen voor actieve speakers die hoef je maar door te linken
TheHunter    posted on 21-01-2010 20:14
Wij met de drive inn gebruiken altijd splitters, van 2X xlr naar 2X 2 XLR die je in de amps doet, je sluit de pa op je master aan. De monitoren natuurlijk op je booth output.
feestbeest    posted on 21-01-2010 21:51
Ik ben hier niet in bekend maar wel creatief dus het kan gelul zijn maar er zit een gedachte achter;
Je booth out gewoon je monitors daar is het tenslotte voor bedoelt.
Dan een splitter; zodat je 2 hoofd versterkers op je master out zitte.
Wat je ook kan doen is ze op briged(as ik het goed schrijf)zetten en dan links naar de versterker die links aan stuurt en dan rechts out naar de rechter versterker...
Snapje het een beetje?
Ik weet btw niet of dit bij elke versterker kan bij mijn koda wel...
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Bart_    posted on 21-01-2010 21:57
Niet moeilijk doen:
Gehuurde versterker 1 via XLR aansluiten, dan via de Jack inputs die erin zitten naar de gehuurde versterker 2 doen (dus Jack 6.3mm naar XLR male). En jou versterker op de booth out.

Klaar.
feestbeest    posted on 21-01-2010 21:59
Stuurt ie het dan door als je hem in jack in doet?
Da wist k nieCool
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Tomazos    posted on 21-01-2010 22:10
je kan gehuurde versterkers toch gewoon doorlussen met een in en outputCool
dus waarom moeilijk doen..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
djmamo    posted on 21-01-2010 22:29
ik zal jullie verlossen?uit dit?dilemma.

je hebt links en rechts xlr uit. dus xlr links out gaat naar 1 versterkerxlr rechts out gaat naar de andere versterker.ligt een beetje aan wat voor versterker je hebt, maar meestal kun je je input 1 door lussen naar input 2 (links 1, rechts 2)dus dan heb je per kant 1 versterker. en je boothe gebruik je voor je monitors.het verhaal word wel iets anders als je 2 tops hebt en 2 bass/subsdan pak je voor de topjes 1 versterker en voor de subs 1 versterker.en de versterkers lus je gewoon door met links en rechts.booth blijft hetzelfde gewoon naar je versterker vanuit je booth out.
www.moonentertainment.nl
Winston    posted on 21-01-2010 22:50
Het zal wel een pro amp zijn, dus je vindt zowel XLR, 1/4" TRS and RCA input connectors, zodat je op veel soorten bronnen kunt koppelen.

Aan de achterkant zie je meestal een schuifswitch met drie MODEs: stereo, mono en bridge (mono)

Je schakelt dan beide amps op de mono MODE.

Je koppelt je mixer L op de L (of A of 1) van Amp 1 en er komt signaal uit zowel links (L, A, of 1)en rechts out (R, B of 2) van de Amp 1. Die sluit je aan op de 2 boxen die je links van de zaal plaats (links voor het publiek).

De mixer out R koppel je ook op de L (of A of 1) van Amp 2 en er er komt signaal uit zowel links en rechts out van de Amp 2. Deze signalen koppel je met 2 boxen die je rechts van de zaal plaatst (de rechts voor het publiek).

schema 2 amps
plaatje

Je VX-700 amp sluit je aan op je booth out van je NUO5 mixer. En de daarop je eigen boxen. Power up: eerst je decks, dan je mixer, dan je amps. Klaar is kees...... Uhm, dan nog de sound levels stellen .... zodat er niks clipped.

Tic Toc
User edit by Winston on 21-01-2010 @ 22:54:40 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

145 Users online: 14 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 37.594
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.277.218