Effectenbak in pc (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 17:13
Jow medeforumers !
Ik heb een vraagje, zou het eigenlijk mogenlijk zijn om doormiddel van een programma wat ik zou maken,vinden voor?op de pc, mijn pc als effecten bak te gebruiken?

Btw de pc die ik gebruik is een laptop.
Alvast bedankt !

What do you think about Effectenbak in pc ??

Vote :   

feestbeest    posted on 21-01-2010 17:29
Hhhm, nog nooit va gehoord!
Maar lijkt me overigens heel er chill!
Iemand een idee?Want het lijkt me ookwel relax!Happy, laughing
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Adrien1989    posted on 21-01-2010 17:31
Heb het vanmiddag in een ander topic al gezegd, je kan een digitale send return in Traktor maken. In Ableton kan het overigens ook heel simpel.
CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 17:59
Ah, ok ja ik lees niet elk topic diep diep diep tot ik het zou hebben gevonden , heb nu de search fucntie gebruikt maar vond niets speciaal :p

Maar dan heb je weer ableton of Traktor,... nodig.
Maar zou het ook mogelijk zijn om zelf een effectenprogramma te maken?
hoppie    posted on 21-01-2010 20:28
als je weet hoe het moet en genoeg tijd heb kan je alles op de pc maken
Question everything
jannickv    posted on 21-01-2010 20:46
Ja het kan...?Richie Hawtin heeft een effecten laptop heb ik gezien op youtube...
LLCoolP    posted on 21-01-2010 20:48
Ik doe het via VDJ.
Daar kun je (buiten muziek mixen) 12 Jingles/Samples aansturen via je toetsenbord (F1?t/m F12).
Heb zelf een Jingle palet gemaakt (van een?oud toetsenbord met een bedieningspaneel en wat buttons)?met daarop buttons die F1 t/m F12 bedienen.

Zo kan ik met de rechter knoppen bv de Sirene aanzetten
En met de linker knoppen nieuw Jingles opnemen enz
Join the party and become famous!
CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 20:48
Ja dan kan iedereen wel iets maken denk ik Cool.
Maar praktisch hoe is het dan mogelijk?
Want je hebt dan misschien wel je programma , maar moet je dan via midi gaan werken of hoe het beste?
jannickv    posted on 21-01-2010 20:50
hier had ik het dus over
CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 20:54
Poster: LLCoolP
Ik doe het via VDJ.
Daar kun je (buiten muziek mixen) 12 Jingles/Samples aansturen via je toetsenbord (F1?t/m F12).
Heb zelf een Jingle palet gemaakt (van een?oud toetsenbord met een bedieningspaneel en wat buttons)?met daarop buttons die F1 t/m F12 bedienen.

Zo kan ik met de rechter knoppen bv de Sirene aanzetten
En met de linker knoppen nieuw Jingles opnemen enz

Ziet er zeer leuk uit !

Ook nog een vraagje , jinges ,... waar ergens vind je die? Want ik zoek me soms uren achter jingles maar ze zijn dan lang niet goed!
Zou je ze dan zelf moeten maken of?
CopainsDeluxe    posted on 21-01-2010 20:56
Poster: jannickv
hier had ik het dus over

Ziet er al een hele aardige set up uit , dadelijk ga ik eens alles op men gemak bekijken!

Al hardstikke bedankt !
Adrien1989    posted on 22-01-2010 07:18
Poster: jannickv
hier had ik het dus over

Dat is gewoon Traktor... Hij draait alles via Traktor, er is geen sprake van een send/return op de mixer. Hij stuurt gewoon via midi de parameters aan in Traktor en in Traktor zit een virtuele send/return op elk deck. In het kort iets heel anders.?

@Copains:
Als je effecten uit de pc wilt halen ben je toch echt het makkelijkst af met Ableton, of inderdaad Traktor, maar dan moet je het allemaal net wat anders aanpakken, ik snap ook niet wat je bedoelt met zelf maken. Effecten komen niet zomaar uit de lucht gevallen en een goed effect is nog vrij gecompliceerd ook. Zelf even een programma schrijven is er denk ik niet bij.?

Om alles aan te sturen heb je ook nog een midi controler nodig, met een toetsenbord en muis is ook niet alles. Als je het doet om geld te besparen zou ik het idee vergeten en gewoon een Kaosspad of zo iets dergelijks kopen Happy, laughing.

In Traktor kan je heel simpel kiezen welke geluidskaart in en uitgangen je voor wat gebruikt en zo kan je dus tot een Send return komen. In Ableton kan je per kanaal ook kiezen of er een input is en waar dit naar toe gaat. Je wijst simpelweg de juiste stukken van de geluidskaart toe en sleept de effecten naar het kanaal. Voor de gemakkelijke bediening is een midicontroler aan te raden, met een muis en toetsenbord kan je simpelweg niet alle parameters aansturen.?
User edit by Adrien1989 on 22-01-2010 @ 09:44:06 (51%)
CopainsDeluxe    posted on 22-01-2010 16:21
Poster: Adrien1989

Dat is gewoon Traktor... Hij draait alles via Traktor, er is geen sprake van een send/return op de mixer. Hij stuurt gewoon via midi de parameters aan in Traktor en in Traktor zit een virtuele send/return op elk deck. In het kort iets heel anders.?

@Copains:

Als je effecten uit de pc wilt halen ben je toch echt het makkelijkst af met Ableton, of inderdaad Traktor, maar dan moet je het allemaal net wat anders aanpakken, ik snap ook niet wat je bedoelt met zelf maken. Effecten komen niet zomaar uit de lucht gevallen en een goed effect is nog vrij gecompliceerd ook. Zelf even een programma schrijven is er denk ik niet bij.?

Om alles aan te sturen heb je ook nog een midi controler nodig, met een toetsenbord en muis is ook niet alles. Als je het doet om geld te besparen zou ik het idee vergeten en gewoon een Kaosspad of zo iets dergelijks kopen Happy, laughing.

In Traktor kan je heel simpel kiezen welke geluidskaart in en uitgangen je voor wat gebruikt en zo kan je dus tot een Send return komen. In Ableton kan je per kanaal ook kiezen of er een input is en waar dit naar toe gaat. Je wijst simpelweg de juiste stukken van de geluidskaart toe en sleept de effecten naar het kanaal. Voor de gemakkelijke bediening is een midicontroler aan te raden, met een muis en toetsenbord kan je simpelweg niet alle parameters aansturen.?

Neen het is niet om geld te besparen, neen ik kwam gewoon op het idee om mijn mixer als effector te gebruiken, eigenlijk ja komt het dan allemaal neer op midi...
Ik zelf heb ableton 7 ook en dan zou ik eigenlijk zo dan makelijk effecten kunnen toevoegen,... ! ^^
djvir20    posted on 09-02-2010 18:40
Ik denk dat je eigenlijk een soort rolband moet maken ( das dan je muziek ) en die gaat gewoon door je pc uit en onderweg moet je er dingen aan kunnen toevoegen. Ik Denk dat als je van dat principe vertrekt je ofwel iemand kan vinden die het kan oftewel als je handig bent je het zelf kan :P
Dolivieira    posted on 09-02-2010 19:11
Dacuba heeft wel een beetje gelijk, Jasper. Dat het af en toe niet te begrijpen is wat je nou post. Let daar een beetje op voordat je iets post.?Probeer het zo begrijpbaar mogelijk?te posten ff denken voor dat je die submit knop druk. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 09-02-2010 @ 19:25:34 (6%)
djvir20    posted on 09-02-2010 19:56
Sorry hoor maar ik krijg hier geen hoogte van. IK denk dat dit toch een simpel systeempje is ? en als ik dan dacuba's posts bekijk dan zie ik post's als doei niveau, doei ? daar krijg ik dan geen hoogte van. Maar ik zal er op letten hoor, al dacht ik dat het al beter was.
Dolivieira    posted on 09-02-2010 20:14
No hardfeelings. kijk altijd even na voor je post.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Adrien1989    posted on 10-02-2010 07:26
Ik kan niet echt volgen wat er wordt bedoelt met de lopende band. Ik heb de meest voor de hand liggen de oplossingen aangedragen in dit topic, maar wat er gesuggereerd wordt begrijp ik echt totaal niet. Opheldering graag Happy, laughing.

@Copains:
Ableton 7 is daar prima geschikt voor Happy, laughing. Gewoon een kabel van de send van je mixer naar de computer en een kabel van de computer naar de return. Zorgen dat je geluid binnen komt op het kanaal in Ableton, daar effecten in plaatsen en dan werkt het als het goed is.
CopainsDeluxe    posted on 10-02-2010 07:31
Danku voor de reactie Adrien ! ^^
Ja ik ga dat eens proberen met ableton 7 dan!

@ Jasper , hoe kan je dan dingen toevoegen aan je muziek? Met een ander programma of? ^^
djvir20    posted on 10-02-2010 13:10
NJa kijk zo zie ik het dan ( niet dat ik het programma kan maken o.i.d.) maar ik denk dat ik het principe wel snap.

Je hebt gewoon je muziek die uit je cd-speler,TT, etc.. komt.
Die gaat naar je mixer en vanaf je mixer kan je naar je Laptop gaan. En in je laptop daar komt je muziek zogezegt doorgespeeld en onderweg kan je er vanalles op toevoegen.

En inderdaad daarvoor heb je een nieuw programma nodig: Ik denk dat het handig is om eens naar de
wordpad van VDJ te kijken of ableton o.i.d. daar zullen normaal gezien "codes" of cijfer/letter
combinatie's staan die het effect maken. Want elk programma is eigenlijk simpel opgebouwd.

Dus als je terug gaat naar het "prille begin" van ieder computer programma kan je met hulp van
iemand die er een beetje meer van af weet iets moois maken, denk ik dan.

grts Efffix
Adrien1989    posted on 10-02-2010 13:13
Waarom zou je een programma als Ableton aanpassen als het gewoon al werkt zonder iets aan te passen. En een dergelijk programma aanpassen is totaal niet simpel...
djvir20    posted on 10-02-2010 13:30
Nuja pas op, bij mij op de jeugdbeweging zit iemand die er echt enorm veel van weet.

Dus ik zal het eens aan hem voorstellen, misschien weet hij wel iets.

En ik denk dat CopainsDeluxe wel op de hoogte is van het bestaan van ableton maar ableton 8 kost 700 euro en dat is al heel wat.
Dus ik denk dat hij gewoon wat kosten wil drukken, of ben ik fout ?
Adrien1989    posted on 10-02-2010 13:37
Als jan alleman een dergelijk programma kon maken koste het niet ? 700. Zoals je kunt lezen heeft hij ook Ableton 7, waarmee het ook gewoon kan en zoals je ook kan lezen doet hij het niet om kosten te besparen.
MoXeGy    posted on 10-02-2010 16:15
gewoon ableton pakken (eventueel een oudere versie), vst/fx inladen en dan je send/return gebruiken op je mixer.

Dan heb je een volledige effecten bak.
User edit by MoXeGy on 10-02-2010 @ 16:16:20 (29%)
Adrien1989    posted on 10-02-2010 18:46
That's what I'm talking about?Cool, godzijdank dat er nog meer mensen zijn die het snappen zeg.
LLCoolP    posted on 10-02-2010 19:05
Poster: CopainsDeluxe

Ziet er zeer leuk uit !

Ook nog een vraagje , jinges ,... waar ergens vind je die? Want ik zoek me soms uren achter jingles maar ze zijn dan lang niet goed!
Zou je ze dan zelf moeten maken of?

Thnx!

Zelf opnemen h?,
Even google en ej vindt vanzelf wel heel wat mappen emt jingles.
De rest neem ik zelf op!
Neem nou bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=1VRZq3J0uz4&translated=1
Daar heb je al een Woep Woep? Happy, laughing
Join the party and become famous!

307 Users online: 264 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 24.308
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.292.281