Poster: jannickv
hier had ik het dus over
Dat is gewoon Traktor... Hij draait alles via Traktor, er is geen sprake van een send/return op de mixer. Hij stuurt gewoon via midi de parameters aan in Traktor en in Traktor zit een virtuele send/return op elk deck. In het kort iets heel anders.?
@Copains:
Als je effecten uit de pc wilt halen ben je toch echt het makkelijkst af met Ableton, of inderdaad Traktor, maar dan moet je het allemaal net wat anders aanpakken, ik snap ook niet wat je bedoelt met zelf maken. Effecten komen niet zomaar uit de lucht gevallen en een goed effect is nog vrij gecompliceerd ook. Zelf even een programma schrijven is er denk ik niet bij.?
Om alles aan te sturen heb je ook nog een midi controler nodig, met een toetsenbord en muis is ook niet alles. Als je het doet om geld te besparen zou ik het idee vergeten en gewoon een Kaosspad of zo iets dergelijks kopen

.
In Traktor kan je heel simpel kiezen welke geluidskaart in en uitgangen je voor wat gebruikt en zo kan je dus tot een Send return komen. In Ableton kan je per kanaal ook kiezen of er een input is en waar dit naar toe gaat. Je wijst simpelweg de juiste stukken van de geluidskaart toe en sleept de effecten naar het kanaal. Voor de gemakkelijke bediening is een midicontroler aan te raden, met een muis en toetsenbord kan je simpelweg niet alle parameters aansturen.?