Haiti topic (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 21-01-2010 13:46
Hallo, omdat er geen echt topic over haiti is start ik er nu een.

Ik zou graag willen weten of jullie een x bedrag doneren aan Giro 555,
zo ja hoeveel (als je dat wilt vertellen).

En als je al hebt gedoneert hoeveel heb je dan gegeven.

ik zelf ben ook van plan om wat te geven. i was aan het denken van zo'n 20 tot 40 euro.
Dit moet ik alleen nog met mijn ouders bespreken.

ik zie jullie reacties graag tegenmoet.

Greetzz Helixon

Ondertussen hou ik het laatste nieuws en de tussenstand van het bij elkaar gedoneerde bedrag.

Luister ook mee bij Radio 555 op www.radio555.nl of kijk via de tv.

HELP Slachtoffers van Haiti en doneer op Giro555.
User edit by Helixon on 21-01-2010 @ 16:39:56 (74%)
Mod edit by Lead on 23-01-2010 12:59 (15%)

What do you think about Haiti topic ??

Vote :   

soundcollector    posted on 21-01-2010 15:52
Poster: justjustin
http://www.rontgencafe.nl/photos/4298.jpg

this is what i do!! + more...Donate onn 555

Super !!!
echt waar.
Helixon    posted on 21-01-2010 15:56
Poster: justjustin
http://www.rontgencafe.nl/photos/4298.jpg

this is what i do!! + more...Donate onn 555
 \

zo mogen we het zien LOL
D-wan    posted on 21-01-2010 15:59
Poster: Ilja
Mensen kunnen zat aan hun corrupte regering doen, maar ja helaas net zoals wij blijven zij alle fratsen van hun regering maar slikken.

M.a.w., de 'arme' mensen in Nederland hebben het aan zichzelf te wijten dat ze 'arm' zijn..
Moeten ze maar een revolutie beginnen. Cool
Jorrit    posted on 21-01-2010 16:08
Poster: soundcollector
Ik vind dat sommige mensen echt wel een twee keer rationeel moeten nadenken voor ze zomaar wat op hun toetsenbord zitten te racen. Dan moet je je echt niet gaan afvragen waarom andere members zo op je vel gaan zitten... (past misschien nog in dat sfeer op djr topic :p)

Helemaal mee eens! Ik zit zo nu en dan met m'n tenen krom als ik de kortzichtige en ongenuanceerde visies van sommige mensen klakkeloos op internet gelanceerd zie worden...
Helixon    posted on 21-01-2010 16:15
sja zo'n mensen zijn er nu eenmaal.

ontopic: laatste nieuws:
Na negen dagen lijkt de hoop vervlogen op overlevenden onder het puin
Waarschijnlijk worden er geen mensen meer gered in Ha?ti. Negen dagen na de ramp is er zo goed als geen kans meer op mensen die nog leven onder het puin. Een aantal reddingsteams zijn daarom gestopt met hun zoekacties. De eerste ploegen uit de VS, Belgi?, Luxemburg en Groot-Brittanni? hebben zich al teruggetrokken. Vrijdag trekken de Nederlandse teams zich terug uit Ha?ti.

Woensdag konden nog twee kinderen worden gered in de hoofdstad Port-au-Prince, een 5-jarige jongen en een meisje van elf. Waarschijnlijk vertrekken alle reddingsteams dit weekend nog uit het land. Zij worden dan voornamelijk opgevolgd door het Amerikaanse leger, dat de orde gaat bewaren in de getroffen gebieden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jammer dit vind ik nu zoo zielig..... heb echt medelijden met ze.
User edit by Helixon on 21-01-2010 @ 16:15:46 (100%)
Ilja    posted on 21-01-2010 16:26
@Jorrit

Nou zal ik dan maar anders zeggen,? hier kan geld in openbaar vervoer, politie, zorg en onderwijs gestoken worden in plaats het maar telkens in een bodemloze put dat ontwikkelings samenwerking en linkse hobby's heet.? Dus omkeren die Haiti geldstroom.

@D-wan
Wat een domme opmering *arme mensen hebben het aan zichzelf te wijten*??Geen geld voor dure opleding, ( dat is zeker hun eigen schuld Confused?? Een woning krijgen in een oud huis na lang op de wchtlijst te staan terwijl?stel asielzoekers een uitkering ( terwijl zij er niets voor?gedaan hebben )?( van onze betaalde belasting ) en een 2 onder een kap woning krijgen met meubels en al,?? Eigen schuld zeg je,?? Cool
Helixon    posted on 21-01-2010 16:28
@D-wan
Wat een domme opmering *arme mensen hebben het aan zichzelf te wijten*??Geen geld voor dure opleding, ( dat is zeker hun eigen schuld Confused?? Een woning krijgen in een oud huis na lang op de wchtlijst te staan terwijl?stel asielzoekers een uitkering ( terwijl zij er niets voor?gedaan hebben )?( van onze betaalde belasting ) en een 2 onder een kap woning krijgen met meubels en al,?? Eigen schuld zeg je,?? Cool

dit ben ik toch voor een deel met je eens, maar toch graag ONTOPIC Thumbs Up
Alert : MAAK GEEN DUBBEL POSTINGS MEER !!!

Deze worden voortaan gewoon verwijderd zonder toelichting. Iedereen kent deze regel nu onderhand wel...
Mod edit by Lead on 23-01-2010 12:57 (1%)
Helixon    posted on 21-01-2010 19:10
Voor de mensen die denken dat anderen het gedoneerde geld in hun zakken steken:

Ha?ti Update

ALGEMENE REKENKAMER CONTROLEERT HAITI-GELD
21 januari , 18:39
Er wordt?uitgebreid toegezien op al het geld dat binnenkomt op giro 555

De
Samenwerkende Hulporganisaties SHO en de Algemene Rekenkamer werken
samen om duidelijk te maken waar het geld voor Ha?ti naar toe gaat. De
bedoeling is dat het publiek goed voorgelicht wordt over de wijze
waarop het geld is besteed.

Tot vandaag was er al meer dan tien miljoen euro gedoneerd en daar zal
naar verwachting vandaag nog veel bijkomen. Bovendien verdubbelt
minister Koenders het bedrag dat vanavond opgehaald is.

Beide partijen noemen helderheid voor de gevers een belangrijke reden
voor de samenwerking. Minister Koenders juicht het initiatief van harte
toe.

Alert :
Je hebt net 6 keer achter elkaar gepost! Kan je anders de volgende keer je post editten? 
Mod edit by Jorrit on 21-01-2010 19:19 (7%)
LLCoolP    posted on 21-01-2010 20:43
Ik gaat nu ook wat stortenHappy, laughing
Join the party and become famous!
Estacy    posted on 21-01-2010 20:52
Ik vindt het heel leuk dat jullie hier aandacht aan besteden, maar moet dit topic hier echt? is dit niet eerder iets voor FOK ofzo? je zegt wel: er zijn al zoveel topics, maar 2 is meer dan 1, dus je voegt wel toe zo...
Over Haiti: et spijt me zeer, maar een beetje eens ben ik het wel met Ilja. Toen die Tsunami in Indonesie, zagen die iets terug van al die miljoenen die we er een heen stuurden??
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-wan    posted on 21-01-2010 23:54

@D-wan
Wat een domme opmering *arme mensen hebben het aan zichzelf te wijten* Geen geld voor dure opleding, ( dat is zeker hun eigen schuld Confused? Een woning krijgen in een oud huis na lang op de wchtlijst te staan terwijl stel asielzoekers een uitkering ( terwijl zij er niets voor gedaan hebben ) ( van onze betaalde belasting ) en een 2 onder een kap woning krijgen met meubels en al, Eigen schuld zeg je, Cool

Nee, het was jouw eigen redenering dat de mensen daar maar iets aan corruptie moesten doen, ik vind dat onzin en daarom maakte ik die opmerking zo over 'arme' Nederlanders.

Als je hier in Nederland werkt (het minimumloon is hier > ? 1250,- daarvoor heb je dus geen dure opleiding nodig om dat te verdienen) ben je niet arm. De mensen daar hebben namelijk nog nooit van het woord opleiding gehoord.

Ik ben het met je eens dat we hier in Nederland te gemakkelijk geld weggeven aan veelal economische vluchtelingen, maar ik vind ook dat we onze 'arme' kant van Nederland teveel vertroetelen.
Zolang je nog geld hebt voor wonen, eten, drinken, 4 pakken zware Van Nelle per week en een auto heb ik weinig medelijden met je.

Maar goed, ik zie niet in wat dat met deze ramp en doneren te maken heeft.

Tekhead    posted on 22-01-2010 01:38
Poster: Helixon
sja zo'n mensen zijn er nu eenmaal.

ontopic: laatste nieuws:

Na negen dagen lijkt de hoop vervlogen op overlevenden onder het puin

Waarschijnlijk
worden er geen mensen meer gered in Ha?ti. Negen dagen na de ramp is er
zo goed als geen kans meer op mensen die nog leven onder het puin. Een
aantal reddingsteams zijn daarom gestopt met hun zoekacties. De eerste
ploegen uit de VS, Belgi?, Luxemburg en Groot-Brittanni? hebben zich al
teruggetrokken. Vrijdag trekken de Nederlandse teams zich terug uit
Ha?ti.

Woensdag konden nog twee kinderen worden gered in de hoofdstad
Port-au-Prince, een 5-jarige jongen en een meisje van elf.
Waarschijnlijk vertrekken alle reddingsteams dit weekend nog uit het
land. Zij worden dan voornamelijk opgevolgd door het Amerikaanse leger,
dat de orde gaat bewaren in de getroffen gebieden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jammer dit vind ik nu zoo zielig..... heb echt medelijden met ze.

ja deze ramp laat niemand onberoerd, als je mens bent toch niet.

een kleine correctie: Er is nog geen enkel Belgisch Hulpteam al terug vertrokken. Normaal zou het speciaal identificatie team en hun speurhonden dit w.e. terug naar Belgie gaan, omdat: 1- de kans op overlevenden zo goed als onbestaande is. 2- Na 10 dagen de reukzin bij deze opgeleide honden naar mensengeur verzadigd is en derhalve niet meer functioneerd. Nu is beslist om enkel de honden terug te sturen en enkele andere terug te sturen omdat men plaatselijke instanties gaat opleiden om bij nog eens een ramp al zelf te kunnen starten met hulp en zoekacties en niet volledig afhangt van Buitenlandse hulp. Er vertrekken weldra ook nog enkele speciale medische opleidings teams uit Leuven, en Antwerpen om plaatselijke bevolking, minimum een basisopleiding te geven eerste hulp en geneeskunde, want er is uiteraard nu een nog groter gebrek aan medici dan er voor de aardbeving al was, als er al iets van betekenis was of is. Het inzetten van het leger is een goede en broodnodige ingreep om zqware criminelen en plunderaars tegen te gaan en om de hulpacties vlot te doen verlopen, want een leger heeft Haiti niet, en een politiekorps is daar ook maar voor spek en bonen.
Poster:?Estacy
Ik vindt het heel leuk dat jullie hier aandacht aan besteden, maar moet dit topic hier echt? is dit niet eerder iets voor FOK ofzo? je zegt wel: er zijn al zoveel topics, maar 2 is meer dan 1, dus je voegt wel toe zo...

Over Haiti: et spijt me zeer, maar een beetje eens ben ik het wel met Ilja. Toen die Tsunami in Indonesie, zagen die iets terug van al die miljoenen die we er een heen stuurden??

Weet je hoeveel miljoenen euro's er nog in kas zijn bij bvb het rode kruis en zo, Heel Heel veel, bijna allemaal geld dat voor Thailand bestemd was, maar niet nodig meer was en dusdanig ook geweigerd werd door de Thaise overheid ! Deze fondsen zou men onmiddellijk moeten aanwenden om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk gewonden verzorgd kunnen worden, zelfs lichtgewonden lopen door allerlei infecties grote kans om te sterven. Ipv koffers vol dollars en euro's te brengen, zou men beter, grote hoeveelheid mobiele waterzuiveringspompen overbrengen, zodat er schoon en zuiver drinkwater voorhanden is, ook zware bouwmachines zijn er dringend nodig om alle puin te ruimen, en de doden te kunnen begraven om epidemie's te onderdrukken, en ook Veldhospitalen, en allerlei medische apparaten en medicijnen etc.. Eigenlijk is er alles nodig.?

Helemaal mee eens! Ik zit zo nu en dan met m'n tenen krom als ik de kortzichtige en ongenuanceerde visies van sommige mensen klakkeloos op internet gelanceerd zie worden...

dat noemt men democratie, vrijheid van menigsuiting, regel 1 rechten van de mens.

Dat daar al decennia lang ??n familie met wat vriendjes de touwtjes in
handen heeft en de rest van de westerse wereld dat prima vindt (de
bodemschatten zijn allang leeggeroofd en er is tenslotte nauwlijks olie
of gas te vinden), is naar mijn idee niet de schuld van de bevolking.

Je geschiedenisklok loopt achter?Cool, want die familie dat is al 2 decennia verleden tijd.?
haiti is jaren lang een dictatuur geweest olv de familie Duvallier, eerst door Papa Doc, nadien door zijn zoon Baby Doc, die hebben het land leeggeroofd, en een schrikbewind geinstalleerd, dat rechtgehouden werd door een legertje fervente getrouwe, de zo gevreesde en vooral gehate Ton-Ton-Macoutes, de persoonlijke presidentieele wacht en elite agenten. Deze afgrijselijk wreede en genadeloze rotzakken hadden er alle belang bij dat papa en baby doc aan de macht bleven, omdat deze TTM een dik loon, huis en auto hadden en ze dat niet wilden opgeven. Het rijk van de Duvaliers was ten einde, toen de westerse landen zich gingen moeien en er zo voor zorgde dat baby doc een ballingsland moest vinden (is Frankrijk geworden), en vervangen werd door een zekere Jean Baptiste Aristide.?

Poster:?-FLoriZ-

Hmz, raar dat ik het zeg maar ik ben het eens met Ilia. Je kan daar
heel goed zien welke gebouwen stevig gebouwd waren en welke niet. De
onstevige zooi zakte als een kaartenhuis in mekaar...

?Je zou dan toch verwachten dat het presidenti?le paleis, wat miljoenen heeft gekost overeind zou blijven staan...

Heeft daar weinig mee te maken ! Het president. paleis is een oud gebouw, en was gebouwd op een breuklijn, dus sterker ? Nope. De woningen die wel overeind gebleven zijn , behoren toe aan plaatselijk maffia, en rijke westerse toeristen en zijn veel hoger gelegen.

Het klinkt onbegrijpelijk, maar m.i. had Haiti zoiets nodig, zodat men kan heropbouwen, terug van nul,.
Alert : EDIT je post, in plaats van te replyen (nogmaals).
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mod edit by Jorrit on 23-01-2010 11:16 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.591 days.
 Post CommentThat would be 186.4 months
or a whopping 15.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

103 Users online: 18 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 37.397
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.845.856