Haiti topic (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Helixon    posted on 21-01-2010 13:46
Hallo, omdat er geen echt topic over haiti is start ik er nu een.

Ik zou graag willen weten of jullie een x bedrag doneren aan Giro 555,
zo ja hoeveel (als je dat wilt vertellen).

En als je al hebt gedoneert hoeveel heb je dan gegeven.

ik zelf ben ook van plan om wat te geven. i was aan het denken van zo'n 20 tot 40 euro.
Dit moet ik alleen nog met mijn ouders bespreken.

ik zie jullie reacties graag tegenmoet.

Greetzz Helixon

Ondertussen hou ik het laatste nieuws en de tussenstand van het bij elkaar gedoneerde bedrag.

Luister ook mee bij Radio 555 op www.radio555.nl of kijk via de tv.

HELP Slachtoffers van Haiti en doneer op Giro555.
User edit by Helixon on 21-01-2010 @ 16:39:56 (74%)
Mod edit by Lead on 23-01-2010 12:59 (15%)

What do you think about Haiti topic ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 21-01-2010 13:55
Nee dat doe ik niet, omdat ik er weinig in geloof dat die mensen er plezier van hebben. Ik vraag me verder ook af waarom dit op een DJ community moet, ik vind het niet relevant, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Helixon    posted on 21-01-2010 13:57
Poster: Adrien1989
Ik vraag me verder ook af waarom dit op een DJ community moet, ik vind het niet relevant, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Er zijn wel meer topics die hier niet thuis horen
Adrien1989    posted on 21-01-2010 13:59
Als er rotzooi is denk je ook laat ik nog meer rotzooi maken? Als je van de trap valt denk je laat ik van nog vier trappen rollen? Maar goed. Leuk van je dat je wat doneert Happy, laughing.
User edit by Adrien1989 on 21-01-2010 @ 14:04:55 (3%)
nils7    posted on 21-01-2010 14:01
Ik denk dat ik via iTunes doneer (ja dat kan inmiddels).?Cool
Ik twijfel er altijd aan bij die organisaties of mijn geld wel op de juiste plek komt en niet wordt gebruikt om de chauffeur te betalen van de maserati van de voorzitter van 1 of andere "hulporganisatie".

Nu weet ik dat bij iTunes ook niet zeker natuurlijk, maar als het daar aan een strijkstok blijft hangen dan in ieder geval wel aan de strijkstok van Apple?Cool
User edit by nils7 on 21-01-2010 @ 14:02:10 (3%)
Helixon    posted on 21-01-2010 14:03
Poster: nils7
Ik denk dat ik via iTunes doneer (ja dat kan inmiddels).?Cool

Ik twijfel er altijd aan bij die organisaties of mijn geld wel op de juiste plek komt en niet wordt gebruikt om de chauffeur te betalen van de maserati van de voorzitter van 1 of andere "hulporganisatie".

Nu weet ik dat bij iTunes ook niet zeker natuurlijk, maar als het daar aan een strijkstok blijft hangen dan in ieder geval wel aan de strijkstok van Apple?Cool

bedankt voor je post ik ga meteen kijken LOL
D-wan    posted on 21-01-2010 14:36
Zit eraan te denken om aanstaande zaterdag een pot neer te zetten op het feest wat we georganiseerd hebben, maar ik twijfel nog of het wel een goed plan is. Er lopen namelijk nogal wat sceptische gasten rond en ik weet nu al dat er opmerkingen gaan komen dat dit in de zakken van de organisatie zou verdwijnen.
Cool
nils7    posted on 21-01-2010 14:41
Poster: D-wan
Zit eraan te denken om aanstaande zaterdag een pot neer te zetten op het feest wat we georganiseerd hebben, maar ik twijfel nog of het wel een goed plan is. Er lopen namelijk nogal wat sceptische gasten rond en ik weet nu al dat er opmerkingen gaan komen dat dit in de zakken van de organisatie zou verdwijnen.
Cool

Zet twee potten weg (om de grap voor te zijn) en dan stickers erop:
Pot 1 "Dit geld gaat naar Giro 555"
Pot 2 "Als u pot 1 niet vertrouwd en rechtstreeks wat wil doneren aan onze portemonnee dan graag hier uw geld"
Ilja    posted on 21-01-2010 14:43
Ik ga wel hele 0,00 doneren aan die corrupte slap exuus van een land die eigenlijk nooit fatsoenlijke beschaving heeft gehad. Hier zijn er veels te veel voedselbanken en in NL leeft 11% onder het armmoede grens, steek daar maar geld in, eigen volk eerst.
MaykFroix    posted on 21-01-2010 14:55
Poster: Ilja
Ik ga wel hele 0,00 doneren aan die corrupte slap exuus van een land die eigenlijk nooit fatsoenlijke beschaving heeft gehad. Hier zijn er veels te veel voedselbanken en in NL leeft 11% onder het armmoede grens, steek daar maar geld in, eigen volk eerst.

Gast, jij spoort echt niet. Doe ff normaal zeg...
User edit by MaykFroix on 21-01-2010 @ 14:56:52 (8%)
D-wan    posted on 21-01-2010 14:56
@nils7
Cool

Dat daar al decennia lang ??n familie met wat vriendjes de touwtjes in handen heeft en de rest van de westerse wereld dat prima vindt (de bodemschatten zijn allang leeggeroofd en er is tenslotte nauwlijks olie of gas te vinden), is naar mijn idee niet de schuld van de bevolking.

Geen vreten, geen dak boven je hoofd en eventueel gewond ergens liggen wachten op hulp is ook goed te vergelijken met Nederland, waar de bijstandsnorm voor een zwerver op ?650,- staat.
http://werkplein.ror-01.vlmg.nl/uploads/5/File/Bijstandsnormen%202010.pdf

Zodra je jezelf nog een mobiele telefoon kan veroorloven of nog benzine/diesel hebt om naar de voedselbank te karren dan valt het wat mij betreft wel mee met die armoede.
sher    posted on 21-01-2010 14:59
Eigen volk eerst is toch best wel hard...!

Die mensen hebben ook niet voor de aardbeving gekozen...
Maar wat betreft geld storten... Tja.. je weet niet waar het terecht komt..
Als je wat kunt missen en je wil het doen...waarom niet...?
In de hoop dat het goed terecht komt...
-FLoriZ-    posted on 21-01-2010 14:59
Poster: Freez

Gast, jij spoort echt niet. Doe ff normaal zeg...
  Hmz, raar dat ik het zeg maar ik ben het eens met Ilia. Je kan daar heel goed zien welke gebouwen stevig gebouwd waren en welke niet. De onstevige zooi zakte als een kaartenhuis in mekaar...
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Jorrit    posted on 21-01-2010 15:14

Doe eerst eens wat research naar wat de armoedegrens inhoudt hier in Nederland. Die is hoger dan 99% van de mensen in Haiti.?
Je argumentatie slaat ook kant noch wal, sterker nog, je geeft hier een argument om WEL te doneren. Wat kan 'het volk' er nou aan doen dat de regering corrupt is??

Je kan daar heel goed zien welke gebouwen stevig gebouwd waren en welke niet. De onstevige zooi zakte als een kaartenhuis in mekaar...

Ja dus? Eigen schuld dikke bult? Mensen bouwen hun huizen daar spreekwoordelijk van stront, en jij rekent ze even af op de bouwkwaliteit? Ooit zelf een huis gebouwd?

Pas op met wat je zegt mensen, we zijn een van de meest welvarende en intelligente landen ter wereld, laat dat dan ook zien.
Mod edit by Jorrit on 21-01-2010 15:14 (1%)
D-wan    posted on 21-01-2010 15:15
Poster: -FLoriZ-

Hmz, raar dat ik het zeg maar ik ben het eens met Ilia. Je kan daar heel goed zien welke gebouwen stevig gebouwd waren en welke niet. De onstevige zooi zakte als een kaartenhuis in mekaar...

Je zou dan toch verwachten dat het presidenti?le paleis, wat miljoenen heeft gekost overeind zou blijven staan...
Ilja    posted on 21-01-2010 15:21
@Jorrit

Mensen kunnen zat aan hun corrupte regering doen, maar ja helaas net zoals wij blijven zij alle?fratsen van hun regering maar slikken.???
Jorrit    posted on 21-01-2010 15:23
@ Ilja, om de stupiditeit van je verhaal nog even aan te tonen, een illustratie van de armoede daar:
Door de extreme armoede in Haiti, zijn de allerarmste mensen daar, bij gebrek aan voedsel, gedwongen om aarde te eten. Zoals voor ons de naam ?zandgebakjes? maar een naam is voor een smakelijk gebakje en het niets met zand te maken heeft, zo is een soort ?modderkoekje? die deze mensen eten echt gemaakt van zand, aarde, zout vermengd met wat groente. De mensen hebben helemaal niets te eten en zullen gewoon sterven van de honger als ze niet dit soort ?voedsel? tot zich nemen

Rob Piket vertelt dat Ha?ti met een gemiddeld inkomen van 300 euro per jaar ??n van de armste landen in de wereld is.

En de armoede hier:
Onder?armoedegrens?wordt meestal verstaan: het inkomen dat iemand nodig heeft om te kunnen voorzien in de basisbehoeften (minimale voorwaarden die nodig zijn om menswaardig te kunnen leven: kleding, goed drinkwater, voldoende voedsel, goede huisvesting, goed onderwijs en goede gezondheidszorg).

Het bruto modale inkomen is volgens het CPB in 2008???30.500 (vakantietoeslag meegerekend). Per maand is dat ongeveer ??2.353,- (bruto, exclusief 8% vakantietoeslag). In 2007 was het ??30.000 en voor 2009 wordt het op ??31.659 geschat.

Zit wel wat verschil, vind je ook niet?
Een modaal inkomen van ?300,-, tegen een modaal inkomen van ?30.000,-...
Mod edit by Jorrit on 21-01-2010 15:27 (45%)
Helixon    posted on 21-01-2010 15:31
In principe heeft iedereen die in nederland woon recht op een uitkering of bijstand, en dat valt eigenlijk niet te vergelijken met NL.

justjustin    posted on 21-01-2010 15:32
http://www.rontgencafe.nl/photos/4298.jpg

this is what i do!! + more...Donate onn 555
Jorrit    posted on 21-01-2010 15:33
Poster: Helixon
In principe heeft iedereen die in nederland woon recht op een uitkering of bijstand, en dat valt eigenlijk niet te vergelijken met NL.

In principe? Iedereen heeft hier recht op!
In Nederland kan je domweg niet sterven aan armoede, hoe hard je ook faalt in je leven.?

Helixon    posted on 21-01-2010 15:37
Poster: Jorrit

In principe? Iedereen heeft hier recht op!
In Nederland kan je domweg niet sterven aan armoede, hoe hard je ook faalt in je leven.?

Leuk verwoord ....
-FLoriZ-    posted on 21-01-2010 15:37
Poster: D-wan

Je zou dan toch verwachten dat het presidenti?le paleis, wat miljoenen heeft gekost overeind zou blijven staan...
  Het rare was dan wel dat voor wie gister Nova heeft gekeken er nog een paar gebouwen overeind stonden zonder ongeveer ??n schrammetje.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Roalin    posted on 21-01-2010 15:40
Poster: -FLoriZ-
Je kan daar heel goed zien welke gebouwen stevig gebouwd waren en welke niet. De onstevige zooi zakte als een kaartenhuis in mekaar...

Wel een beetje mee eens, als je kijkt naar Amerike (en nee, dat is helemaal niet te vergelijken) dan bouwen ze daar alleen maar houtskelet-huizen. En het dan bij een orkaan raar vinden dat ie weg is...

Voor de rest: hou ik mij niet echt mee bezig, en wil ik mij niet mee bezig gaan houden.
D-wan    posted on 21-01-2010 15:42
Poster: Helixon

Leuk verwoord ....

Sterker nog, een gemiddelde zwerver in NL heeft evenveel of zelfs meer 'vrij' te besteden dan een modale alleenwonende NL'er.
Denk daar maar eens overna.
djmathijs    posted on 21-01-2010 15:48
Nu het we toch over haiti hebben, hoe heet het house achtig nummer met ha - i - tie als refrein?
soundcollector    posted on 21-01-2010 15:49
Poster: Roalin

Wel een beetje mee eens, als je kijkt naar Amerike (en nee, dat is helemaal niet te vergelijken) dan bouwen ze daar alleen maar houtskelet-huizen. En het dan bij een orkaan raar vinden dat ie weg is...

Voor de rest: hou ik mij niet echt mee bezig, en wil ik mij niet mee bezig gaan houden.

Het is slimmer en beterkoop een huis te bouwen wat helemaal niet stevig is in zulke omgevingen. Als je een super massief huis bouwt, en er komt een aardbeving. Dan zullen deze muren ook gaan scheuren en instabiel worden. Dan kan je beter een maand hout in elkaar timmeren en voila, nieuw huisje, kost je op lange termijn minder dan zo een super sterk huis te renoveren elke keer als er een orkaan is geweest of een aardbeving...

Die huizen die ingestort zijn, god weet hoe oud deze huizen zijn. Om een huis te bouwen dat een aardeving van 8 op schaal van richter kan weerstaan is niet van die tijd. Dat vergt duurzame technologie en woningbouw.?

Ik denk dat hier nog niet 1 persoon is die weet hoe je een huis kan bouwen tegen zulke sterke natuurlijke krachten. (om nog maar te zwijgen over wat dat kost.)

En als iedereen zoals Ilja denkt, dan hoop ik niet dat nederland binnen 20 jaar onder water komt te staan (letterlijk dan), want dan zegt Duitsland en belgi?: OVERBEVOLKING !!! blijf maar in je eigen land anders krijgen wij een overbevolking en misschien wel armoede. --> misschien geen goed voorbeeld maar you'll get the point !

Ik vind dat sommige mensen echt wel een twee keer rationeel moeten nadenken voor ze zomaar wat op hun toetsenbord zitten te racen. Dan moet je je echt niet gaan afvragen waarom andere members zo op je vel gaan zitten... (past misschien nog in dat sfeer op djr topic :p)

User edit by soundcollector on 21-01-2010 @ 15:51:22 (12%)

203 Users online: 16 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 40.376
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.848.835