Genre vraag
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Corn-Ale    posted on 20-01-2010 20:08
Ik wil mijn cd-map gaan ordenen door de cd's op maand en genre te sorteren, maar nu vroeg ik me af: Hoe weet je welke track tot welk genre behoort?

What do you think about Genre vraag ??

Vote :   
Berbo    posted on 20-01-2010 20:10
Dat kan je toch zelf horen?
en anders: google
Mathiz    posted on 20-01-2010 20:10
Daar bestaat geen tabel ofzoiets voor dat doe je door puur door er naar te luisteren. Somige liedje passen zowel in het house als tech house vakje of ertussen die plaats je dan in de categorie waar jij het liedje het beste vind bijpasse.
User edit by Mathiz on 20-01-2010 @ 20:11:20 (5%)
Mixt-Ape    posted on 20-01-2010 20:14
^
|
|
|

Wat Matezo zegt. Hier zijn geen echte regels voor.

Lomme_    posted on 20-01-2010 20:16
Dit kan je herkennen (voor een deel) een de BPM, House zal dus niet rap op 140 BPM spelen Happy, laughing Maar, het is inderdaad gewoon een kwestie van het te horen en herkennen Winking my eye
User edit by Lomme_ on 20-01-2010 @ 20:16:51 (83%)
Corn-Ale    posted on 20-01-2010 20:55
Oo.. Ik had eigenlijk niet gedacht dat het zo simpel zou zijn Happy, laughing
Tekhead    posted on 20-01-2010 21:01
zo simpel is dat nu ook niet hoor, en afgaan op bpm vind ik al helemaal riskant
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Corn-Ale    posted on 20-01-2010 21:06
Nee, maar dat had ik sowieso niet gedaan.. =]
spilo    posted on 20-01-2010 22:03
Aangezien ik praktisch alles via beatport aanschaf basseer ik het allemaal op beatport... Zegt beatport dat het progressive is, dan is het progressive, ...

Soms gebeurd het wel eens dat ik er geen rekening mee houd en gewoon op het gevoel bijplaats
Mantana    posted on 20-01-2010 22:19
Als eerste natuurlijk: F*ck de hokjes?Cool?Je moet gewoon platen draaien die je zelf heerlijk vind.
Ik zelf heb me CD-map altijd geordend op BPM. Rustige platen in het begin van de map en stevigere achterin.
Ik weet niet hoe jij je nummers brand? Per vinyl op 1 CD? Ik heb dat namelijk wel altijd gedaan.
Trouwens, ik ben benieuwd naar de reden waarom je per maand zou ordenen?
Als je zelf een plaat lekker vind dan draai je die toch gewoon? ongeacht wanneer die is uitgebracht?
Adrien1989    posted on 21-01-2010 08:45
Muziek is wel degelijk volgens bepaalde richtlijnen in te delen in genres, die zijn ook prima op internet terug te vinden. Maar zoals al gezegd werd, sommige tracks passen in meer genres. Er blijft altijd een subjectief deel.
Dolivieira    posted on 21-01-2010 08:54
Ik weet wat die jongen bedoeld. Kijk er zijn sommige muziekstukken, Tracks dus die niet echt onder een style te defineren zijn. Maar dan moet jij ze gewoon zetten waar jij het goed vind. en zeker niet onbelangrijk waar je ze ook makelijk terug kan vinden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 21-01-2010 @ 08:56:02 (37%)
Corn-Ale    posted on 23-01-2010 21:26
Poster: Mantana
Als eerste natuurlijk: F*ck de hokjes?Cool?Je moet gewoon platen draaien die je zelf heerlijk vind.
Ik zelf heb me CD-map altijd geordend op BPM. Rustige platen in het begin van de map en stevigere achterin.

Ik weet niet hoe jij je nummers brand? Per vinyl op 1 CD? Ik heb dat namelijk wel altijd gedaan.

Trouwens, ik ben benieuwd naar de reden waarom je per maand zou ordenen?

Als je zelf een plaat lekker vind dan draai je die toch gewoon? ongeacht wanneer die is uitgebracht?

Ik wil ze per maand ordenen, zodat ik ook nog weet wanneer elke track ongeveer uitkwam/wanneer ik welke track heb gedownload. Dan wil ik niet dat ik onbekende mindere plaatjes drie maanden later nog grijs draai. Bij klassiekers zal ik daar "geen last van hebben."
Bootstrap    posted on 23-01-2010 21:48
Het maakt echt niet zo veel uit of je iets bijvoorbeeld house of tech house noemt, als je het zelf maar snel kunt vinden als je het nodig hebt Happy, laughing Als ik naar nieuwe tracks luister bedenk ik voor mijzelf in welk genre ze vallen.

Ik draai zelf met een macbook, dus ik heb de mogelijkheid om heel makkelijk playlists in iTunes te maken. De nummers binnen zo'n playlist staan gerangschikt op aanschafdatum, zodat ik makkelijk kan zien wat nieuw en wat ouder is.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
User edit by Bootstrap on 23-01-2010 @ 21:50:25 (100%)
Winston    posted on 23-01-2010 23:40
Uhm, de release date lijkt me belangrijker dan de aanschaf datum.

En de unieke tracks die niet tot een bepaalde genre behoren, mag je zelf bepalen waar het het beste bij past.

En tracks die wel meerdere genres kunnen zijn mag je ook zelf bepalen, waar je het gooit. Maar dit soort tracks zijn erg interessant, want je kunt deze nummers dan als brug gebruiken om te mixen van de ene genre naar het andere.
Tic Toc
Corn-Ale    posted on 24-01-2010 10:39
Poster: Winston
Uhm, de release date lijkt me belangrijker dan de aanschaf datum.

Ja dat bedoelde ik ook.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

230 Users online: 55 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 41.256
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.447.890