Website voor DJs & Drive ins (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

nils7    posted on 20-01-2010 04:29
Heb dit even in party's related gezet omdat het toch meer voor de Drive-in DJ's is!

Een maat van mij en ik, hebben twee weken geleden het idee gehad om een site op te zetten voor DJ's en Drive ins? die zich daarop?aan kunnen melden. Op een site waar iemand die een feestje wil geven op gaat zoeken naar dit soort artiesten.
Het gaat dan wel om de amateur en semi-pro scene!?
Dus van examenfeest tot 50-jarige bruiloft, alhoewel een house feest ook niet zal ontbreken.

Ik heb hier al gepolst of Drive-in DJ's voldoende boekingen krijgen en hoe we dat omhoog kunnen krijgen.
Nu is er echter de vraag of mensen: DJ's en Drive-ins etc. hier op zitten te wachten. In mijn omgeving is dat wel zo (deels)?maar is niet echt representatief.

Graag wil ik weten of er mensen bereid zijn zich aan te melden met hun drive-in, apparatuurverhuur of DJ-persoon op een website (met uitgebreide zoek- en profielfunctionaliteiten) waar mensen naar toe?gelokt zullen worden als ze een feestje willen geven: opdrachtgever en aanbieder zullen gematched worden.

Heb binnenkort een gesprek met mijn baas, van een boekingskantoor, of we dit doorzetten.
Maar toch wil ik weten of (een kleine) investering het wel waard zal zijn!

User edit by nils7 on 20-01-2010 @ 04:30:51 (2%)

What do you think about Website voor DJs & Drive ins ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 20-01-2010 07:56
Ik ben zeker van de Partij!
Met een Drive In Show dan h?...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
User edit by MaximDJ on 20-01-2010 @ 11:02:33 (100%)
Dolivieira    posted on 20-01-2010 08:48
Ik ook. Zet maar op nils7. Hoe meer werk des te beter.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Roov    posted on 20-01-2010 08:59
Ik ben ook van de partij, beetje 't zelfde idee als Release Bookings.
DJMartijnn    posted on 20-01-2010 10:24
Ook van de partij! Extra promotie is altijd leuk! Winking my eye
HarmenH    posted on 20-01-2010 10:35
Nou wat een toeval.
Ik ben ook bezig met een maat van me om een website op te zetten voor artiesten. Dit dan wel voor allerlei artiesten. Naast DJ's ook zangers, bands enz.. Onze doelgroep is ook?amateur en semi-pro. En ook wij zijn bezig om te kijken of?opdrachtgever en aanbieder gematched kunnen wordenCool
Als ik vragen mag, hoe gaan jullie de website draaiende houden? Want bij ons is het zo dat artiesten zich kunnen aanmelden en een profiel kunnen samenstellen. Ik kunnen ze dus ook bij jullie?! Maar als ze dat hebben gedaan, gaan jullie dan vanuit dat boekingskantoor (drive-in)?feesten regelen voor members?
Bartjens    posted on 20-01-2010 10:45
Klinkt leuk, jullie mogen mij er ook wel bij betrekken. Cool
www.djbrowbeat.com
Sandr    posted on 20-01-2010 12:10
Klinkt leuk, heb ook wel eens het idee gehad om dit te doen voor DJ's in Zeeland omdat ik regelmatig gebeld werd of ik nog iemand wist.

Maar ik heb toen niet gedaan omdat ik geen zin had in al het papierwerk dat daarbij kan komen. Niet iedereen beschikt over een KVK inschrijving/VAR verklaring. Wil je mensen dan op een legale manier wegzetten moet je ze opzetten als personeel. Wil je dan een beetje winst draaien dan moet je flinke provisie gaan rekeken met als gevolg dat ze de mensen die jij ze aanbied zelf gaan benaderen en dus valt jou handeltje weg.

Als je ze slechts bij elkaar brengt via de website zonder er verder tussen te zitten zie ik weinig mogelijkheden (website reclame etc) om winst te maken. Als je geen winstoogmerk hebt is het dus een mooi idee en loop je ook nauwelijks risico's.
Play that funky music white boy....
MaximDJ    posted on 20-01-2010 12:15
Als je dit Commerci?el bedoelt, heb je een HELE kleine kans op succes
nils7    posted on 20-01-2010 12:20
Poster: Sandr
Klinkt leuk, heb ook wel eens het idee gehad om dit te doen voor DJ's in Zeeland omdat ik regelmatig gebeld werd of ik nog iemand wist.

Maar ik heb toen niet gedaan omdat ik geen zin had in al het papierwerk dat daarbij kan komen. Niet iedereen beschikt over een KVK inschrijving/VAR verklaring. Wil je mensen dan op een legale manier wegzetten moet je ze opzetten als personeel. Wil je dan een beetje winst draaien dan moet je flinke provisie gaan rekeken met als gevolg dat ze de mensen die jij ze aanbied zelf gaan benaderen en dus valt jou handeltje weg.

Als je ze slechts bij elkaar brengt via de website zonder er verder tussen te zitten zie ik weinig mogelijkheden (website reclame etc) om winst te maken. Als je geen winstoogmerk hebt is het dus een mooi idee en loop je ook nauwelijks risico's.

Klopt over dat personeel zijnde. We wilden eerst een commissie-basis, we hoeven er niet van te kunnen leven maar de kosten eruit halen en een kleine vergoeding er wel tegenover staan Winking my eye. Maar via een commissiebasis is niet te doen inderdaad omdat dan de prijzen circa 70% omhoog zullen vliegen.

We hebben wat opties maar die moeten het wel aantrekkelijk maken voor beide gebruikers (opdrachtgever & aanbieder).
We zitten te denken aan gratis aanmelden met een profiel maar tegen kleine abonnementsvormen (per maand aan te gaan en op te zeggen en rond de 3 a 4 euro per maand) profielen met veel uitgebreidere functionaliteiten ook aan te gaan bieden, ik zou ook graag willen weten hoe hier tegenaan gekeken wordt (helaas kan ik nog niet echt door laten schemeren watvoor extra functionaliteiten we dan gaan aanbieden voor betalende leden want ik ben niet de enigste blijkbaar die zo iets gaat doen)

Poster:?HarmenH
Nou wat een toeval.

Ik ben ook bezig met een maat van me om een website op te zetten voor artiesten. Dit dan wel voor allerlei artiesten. Naast DJ's ook zangers, bands enz.. Onze doelgroep is ook?amateur en semi-pro. En ook wij zijn bezig om te kijken of?opdrachtgever en aanbieder gematched kunnen wordenCool

Als ik vragen mag, hoe gaan jullie de website draaiende houden? Want bij ons is het zo dat artiesten zich kunnen aanmelden en een profiel kunnen samenstellen. Ik kunnen ze dus ook bij jullie?! Maar als ze dat hebben gedaan, gaan jullie dan vanuit dat boekingskantoor (drive-in)?feesten regelen voor members?

Eh neej vanuit het boekingskantoor niet!

Die is er enkel aan gekoppeld vanwege de expertise en hun markt te verbreden van pro naar semi-pro/amateurs (zij hebben niet alleen een boekingskantoor maar ook een platenlable etc.)

Bezoekers die een feest willen organiseren die kunnen zoeken op DJ/Drive-in in de regio en zo iemand benaderen met een profiel.

We zijn inderdaad ook van plan bandjes, artiesten en acts er op te laten plaatsen en zelfs locaties!

Poster:?Roov
Ik ben ook van de partij, beetje 't zelfde idee als?Release Bookings.

Ja die hebben ook boekingen maar volgens mij is dat niet op vrije inscrhijving en dat willen wij wel gaan doen en je krijgt als aanbieder wat meer profielopties die je in de trent zoals hyves moet zien (buiten de vrienden optie dan Winking my eye)

User edit by nils7 on 20-01-2010 @ 12:34:00 (32%)
Sandr    posted on 20-01-2010 12:30
Ik zou geen vrije inschrijving doen...

Straks staat heel je site vol met:

Hallo ik ben dj henkie en ik ben 12 jaar out ik heb 4 jaar draaiervaring in heel veel discotheken en bruiloften. Ik heb profesionelu aparaatuur?(2 skytec 100 cd spelers en een mengpaneel) en ik kan alle feesten draaien.?Wilt u mij boeken mail dan: XX_gekkehenkie_XX@hotmail.com?

Dit komt de professionaliteit van je site niet ten goede. Iedereen moet zich kunnen inschrijven, maar jullie moeten kunnen toetsen of iemand profi genoeg is voor jullie site. Laat ze een lijst invullen met draaiervaring en referenties. Als je twijfelt of niks kan vinden over iemand bel je een referentie. Dan weet je het snel genoeg.
User edit by Sandr on 20-01-2010 @ 12:31:19 (1%)
nils7    posted on 20-01-2010 12:37
Ik zou geen vrije inschrijving doen...

Straks staat heel je site vol met:

Hallo ik ben dj henkie en ik ben 12 jaar out ik heb 4 jaar draaiervaring in heel veel discotheken en bruiloften. Ik heb profesionelu aparaatuur?(2 skytec 100 cd spelers en een mengpaneel) en ik kan alle feesten draaien.?Wilt u mij boeken mail dan: XX_gekkehenkie_XX@hotmail.com?

Dit komt de professionaliteit van je site niet ten goede. Iedereen moet zich kunnen inschrijven, maar jullie moeten kunnen toetsen of iemand profi genoeg is voor jullie site. Laat ze een lijst invullen met draaiervaring en referenties. Als je twijfelt of niks kan vinden over iemand bel je een referentie. Dan weet je het snel genoeg.

Zit deels wat in maar dan onderscheiden wij ons niet van de rest (zie een voorbeeld website via Roov).
Klopt dat we dan wel dit soort knapen krijgen, maar we willen ook ervaring gaan laten opbouwen via de site.?

En de mensen die er wel serieus mee bezig zijn komen vanzelf boven drijven!

Moderatie kan hierop, maar levert ontzettend veel werk op en we moeten goed nadenken wat het oplevert het checken van een DJ-CV is lastig en we willen ook juist er zijn voor de opstarters om verder te komen dan hun slaapkamer of een feestje bij oom & tante!
We zullen dit mee nemen hoe we dat in kunnen vullen, want het zou voor iedereen bereikbaar moeten zijn!

User edit by nils7 on 20-01-2010 @ 12:39:53 (9%)
MaximDJ    posted on 20-01-2010 12:39
Ik zou strenge moderatie toepassen..
Sandr    posted on 20-01-2010 12:47
Klopt maar als je een beginnende DJ aan een klus helpt terwijl hij er geen ruk van kan is niet echt goede reclame voor je site... Ik zou als site toch wel een bepaalde kwaliteit willen waarborgen.?

Ook beginners kunnen hier tussen zitten maar dan zou ik wel een soort onderscheid maken tussen "gevestigde namen" en "beginners" dat de mensen ook weten uit welke bron ze putten....

Het is maar een idee, maar als ik een feest geef en ik zou er geen verstand van hebben zou ik liever een Dj/Drive in boeken via een site die zelf al een selectie heeft gemaakt op basis van kwaliteit....
nils7    posted on 20-01-2010 13:28
Klopt maar als je een beginnende DJ aan een klus helpt terwijl hij er geen ruk van kan is niet echt goede reclame voor je site... Ik zou als site toch wel een bepaalde kwaliteit willen waarborgen.?

Ook beginners kunnen hier tussen zitten maar dan zou ik wel een soort onderscheid maken tussen "gevestigde namen" en "beginners" dat de mensen ook weten uit welke bron ze putten....

Het is maar een idee, maar als ik een feest geef en ik zou er geen verstand van hebben zou ik liever een Dj/Drive in boeken via een site die zelf al een selectie heeft gemaakt op basis van kwaliteit....

Klopt deels maar ervaring moet wel ingevuld worden in het profiel. Dus kunnen eventuele boekers dat al wel zien.

En ik ga er vanuit dat minder ervaren DJ's zich goedkoper zullen manifesteren!

Ik denk dat we toch gaan moeten modereren maar van een afstand is dat lastig, ook voor de reguliere boekingsbureau's.

Daarnaast is de kwaliteit heel persoonsgebonden, een DJ/Drive-in kan op 1 feest super draaien en op het andere feest behoorlijk ruk terwijl dat hij dezelfde muziek zou draaien. Dus dat is toch erg persoonlijk!

Op de profielen kan worden aangegeven watvoor ervaring ze hebben (in watvoor soort feestjes), welke genres ze draaien en in watvoor soort feestjes zij geinteresseerd zijn. En zoals eerder aangegeven ?moeten ze hun ervaring inkloppen en het systeem gaat automatisch feesten die ze via ons hebben gekregen loggen, dus na verloop van tijd zal er dus een CV ontstaan.

Voor een opdrachtgever kan die op al die facetten een selectie maken in de zoekopdracht.
User edit by nils7 on 20-01-2010 @ 13:28:33 (1%)
dj_groundfever    posted on 21-01-2010 19:30
vind ik wel een interessant concept. is ook iedeaal voor de beginnende om verder dan de kamer of familiefeestjes te geraken.
main    posted on 21-01-2010 19:34
i'm in Cool
Xurion    posted on 21-01-2010 19:37
I'm in Cool
Het lijkt me echt een goed idee.
Nog iemand nodig voor een mooie webdesign? Check m'n zelfgemaakte website op www.dj-js.co.cc
User edit by Xurion on 21-01-2010 @ 19:38:21 (100%)
Helixon    posted on 21-01-2010 19:47
ok dus je wilt eigenlijk een soort van hyves & facebook idee hebben maar dan voor DJ booking, misschien is het ook een goed idee om op de profiel pagina van een dj "klanten"recesies te laten schrijven, en eventueel commentaar enz.

gewoon even uit mijn hoof nagedacht, dacht dat dit misschien een leuk idee zou zijn.
Flexii    posted on 21-01-2010 20:21
Ik zou inderdaad streng toezicht houden op de activiteiten van de aangemelde dj's.

Als je een abonnementsvorm ingaat voeren al is het voor een paar euro, dan moet je het dus ook waar kunnen maken dat je voor iedere ingeschreven dj een draaiplek regelt minstens ??n keer per jaar anders zou je dus met 4?, ?48 euro voor niets betaald hebben. Dan kun je naar mijn mening beter een provisie vragen voor als iemand moet draaien.

Ik denk dat het je wel veel werk gaat bezorgen want je moet alle boekingen afhandelen met de mensen, doe je dit niet. Dan krijg je dat mensen de desbetreffende dj's persoonlijk gaan benaderen of andersom en dan profiteren beide partijen ten koste van jou.
main    posted on 21-01-2010 21:07
Poster: DJJS
I'm in Cool
Het lijkt me echt een goed idee.
Nog iemand nodig voor een mooie webdesign? Check m'n zelfgemaakte website op www.dj-js.co.cc

je link werkt niet..
Xurion    posted on 21-01-2010 21:17
DAMN! Mijn website is offline...
Ik los dit wel ff op :P

Edit: Probleem opgelost
Het werkt weer...

Edit again: adress werkt wel zonder wwww dus het http://dj-js.co.cc
Ik vindt dit ook vaag en ik kan er niets aan doen :S

Edit again 2: Aanvraag voor nieuwe dns server moet nog geaccepteert worden door de host en dan moet het probleem zijn verhelpen Cool
User edit by Xurion on 21-01-2010 @ 21:25:23 (100%)
nils7    posted on 23-08-2010 17:14
Goed nieuws...

Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten.
Deze week wordt gestart met de bouw van de site!

Ik ga dit met nog 2 anderen runnen, dus tijd kunnen we er wel in stoppen.
We gaan twee soorten manieren van aanmelden gebruiken: abonnementen en een provisiemodel (alleen mogelijk als je als DJ een VAR kan overleggen).
dJORD    posted on 23-08-2010 18:01
ik ben zeker van de partij!!
LLCoolP    posted on 23-08-2010 18:09
Zuid-Limburg ook van'de party;Cool?
Join the party and become famous!
Meks    posted on 23-08-2010 20:53
Zeker doen. btw maak er misschien?een '.eu' site van dan hebben wij belgen er ook wat aan Winking my eye Zou echt tof zijn!

edit 1:Btw misschien kan je er ook een punten regeling op zetten zodat mensen die een boeking gedaan hebben via je site er commentaar kunnen bij plaatsen of de fuif / regeling geslaagd was of niet?Winking my eye

edit 2: Noem het zo iets als 'dj gezocht.eu' of zo dan vind je die rap op googel. met anderewoorden een logiese naam. Zo als je bijvoorbeeld 2dehands.be hebt voor 2de hands materiaal.
User edit by Meks on 23-08-2010 @ 20:58:10 (100%)

178 Users online: 14 Guests (164 Unknown)
Pages generated today : 396
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.673.348