Poster: Sandr
Klinkt leuk, heb ook wel eens het idee gehad om dit te doen voor DJ's in Zeeland omdat ik regelmatig gebeld werd of ik nog iemand wist.
Maar ik heb toen niet gedaan omdat ik geen zin had in al het papierwerk dat daarbij kan komen. Niet iedereen beschikt over een KVK inschrijving/VAR verklaring. Wil je mensen dan op een legale manier wegzetten moet je ze opzetten als personeel. Wil je dan een beetje winst draaien dan moet je flinke provisie gaan rekeken met als gevolg dat ze de mensen die jij ze aanbied zelf gaan benaderen en dus valt jou handeltje weg.
Als je ze slechts bij elkaar brengt via de website zonder er verder tussen te zitten zie ik weinig mogelijkheden (website reclame etc) om winst te maken. Als je geen winstoogmerk hebt is het dus een mooi idee en loop je ook nauwelijks risico's.
Poster:?HarmenH
Nou wat een toeval.
Ik ben ook bezig met een maat van me om een website op te zetten voor artiesten. Dit dan wel voor allerlei artiesten. Naast DJ's ook zangers, bands enz.. Onze doelgroep is ook?amateur en semi-pro. En ook wij zijn bezig om te kijken of?opdrachtgever en aanbieder gematched kunnen worden
Als ik vragen mag, hoe gaan jullie de website draaiende houden? Want bij ons is het zo dat artiesten zich kunnen aanmelden en een profiel kunnen samenstellen. Ik kunnen ze dus ook bij jullie?! Maar als ze dat hebben gedaan, gaan jullie dan vanuit dat boekingskantoor (drive-in)?feesten regelen voor members?
Poster:?Roov
Ik ben ook van de partij, beetje 't zelfde idee als?Release Bookings.
Ik zou geen vrije inschrijving doen...
Straks staat heel je site vol met:
Hallo ik ben dj henkie en ik ben 12 jaar out ik heb 4 jaar draaiervaring in heel veel discotheken en bruiloften. Ik heb profesionelu aparaatuur?(2 skytec 100 cd spelers en een mengpaneel) en ik kan alle feesten draaien.?Wilt u mij boeken mail dan: XX_gekkehenkie_XX@hotmail.com?
Dit komt de professionaliteit van je site niet ten goede. Iedereen moet zich kunnen inschrijven, maar jullie moeten kunnen toetsen of iemand profi genoeg is voor jullie site. Laat ze een lijst invullen met draaiervaring en referenties. Als je twijfelt of niks kan vinden over iemand bel je een referentie. Dan weet je het snel genoeg.
Klopt maar als je een beginnende DJ aan een klus helpt terwijl hij er geen ruk van kan is niet echt goede reclame voor je site... Ik zou als site toch wel een bepaalde kwaliteit willen waarborgen.?
Ook beginners kunnen hier tussen zitten maar dan zou ik wel een soort onderscheid maken tussen "gevestigde namen" en "beginners" dat de mensen ook weten uit welke bron ze putten....
Het is maar een idee, maar als ik een feest geef en ik zou er geen verstand van hebben zou ik liever een Dj/Drive in boeken via een site die zelf al een selectie heeft gemaakt op basis van kwaliteit....
Poster: DJJS
I'm in
Het lijkt me echt een goed idee.
Nog iemand nodig voor een mooie webdesign? Check m'n zelfgemaakte website op www.dj-js.co.cc