Contact LJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sam-46    posted on 19-01-2010 22:17
Hai,

Hebben jullie vaak een LJ in de booth? Is dat vaak een vaste of wisselend (als je in een vaste club draait). Hoe is het contact met de LJ? Afijn, wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er hier ook LJ's op het forum?

Doeg,

Sam

What do you think about Contact LJ ??

Vote :   

Hardshort    posted on 19-01-2010 22:21
Ik ben zelf LJ in club speakers in delft. Als dj eigelijk nooit veel mee samengewerkt, en wanneer ik dat wel deed was er eigelijk weinig contact.
Meestal zijn de echte diehard LJ's hele creatieve mensen en doen ze liever hun eigen ding, en zo denk ik er zelf ook over?Smile
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Bootstrap    posted on 19-01-2010 22:24
Ik heb een keer bij een zwembadfeest een crew van zo'n 4 man gehad die de lichten voor ons deden. Was echt heeeel erg gaaf. We hadden zelf een 'anthem' gemaakt voor het feest en afgesproken dat we die om 12 uur aan zouden zetten. Vlak daarvoor gaven we de lichtcrew een seintje, waarna alle lichten uitgingen. Toen tijdens de anthem werd er heeel erg veel rook geblazen en met alle lampen en lasers een vette show gegeven Cool Ik hoop dat we in de zomer weer op dit feest mogen draaien.

Naast dit feest heb ik bijna nooit meegemaakt dat er een LJ aanwezig was, meestal zijn de lampen gewoon geluidsgestuurd oid.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tomazos    posted on 19-01-2010 22:30
Poster: Hardshort

Meestal zijn de echte diehard LJ's hele creatieve mensen en doen ze liever hun eigen ding, en zo denk ik er zelf ook over?Smile

goeie licht jockey's communiseren met de huis dj, om te weten wat er gaat komen..
in zenith hebben de LJ's en VJ's een compleet eigen 'booth' met knoppen en enorme licht tafel..

dan heb ik altijd oog contact met ze.. dat hun weten als ik wat onverwachts ga doen.
ook hebben we bepaalde gebaren voor dingen die we gaan doen.. bijv een intro oid.

of als ik aangeef dat ik er 'gas' op ga gooien, neemt de ervaren LJ het even over om een hele snelle licht show ervan te kunnen maken. want er zijn ook veel getalenteerde jongens in 'opleiding' daar. maar die kunnen nooit zo snel werken als de LJ's die vanaf begin al zijn, omdat die de tafel en apparatuur door en door kennen.

dus ik communiseer wel degelijk met de LJ, maar bijv in een bobs saloon of een ander regionaal tentje is dit een stuk minder, omdat er meestal minder aan 'show' word gedaan, maar de LJ lekker zelf speelt..

want ik haat het als ik het geluid stil gooi. en het licht blijft lekker doorgaan.. muziek uit = licht uit.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 19-01-2010 @ 22:34:12 (41%)
Flexii    posted on 19-01-2010 23:08
Ik ben zelf ook werkzaam als?Lichttechnicus. Inderdaad wat thomas zegt het licht moet passen bij het geluid, samen geeft het dan de totale sfeer, als het licht ruk is, zal het als minder ervaren worden en bij geluid idem dito.

Voor musicals en optredens met bands kijk ik altijd vooraf naar de nummers die ze gaan spelen zodat?ik daar wat mee kan doen, de nummers die ik niet zou kennen luister ik nog snel ff. Zo kun je altijd een goede combinatie maken van licht en geluid.

Als ik een house feest doe ofzo dan zorg ik dat ik contact heb met de dj en luister goed naar de muziek.
Sandr    posted on 20-01-2010 09:09
Wij hebben sinds een paar maanden ook weer een vaste LJ, daarvoor was het steeds wisselend en soms ook zonder LJ.

Een ervaren LJ hoef je bijna niks meer te vertellen, een klein seintje als je er een break ingooit o.i.d. zodat hij daar een gepaste actie op kan ondernemen.? Een beginnende LJ probeer je wat meer te sturen. Ik weet in me hoofd wel hoe het er een beetje uit moet zien, ik kan dat alleen niet realiseren op zon lichttafel. Maar als ik de LJ vertel hoe en wat kan hij dat meestal wel fixenWinking my eye

En als je een paar maanden samen werkt gaat het steeds makkelijker en hoef je steeds minder te overleggen omdat hij het als het ware "aanvoelt".

Wij hebben ook geen ontzettend uitgebreide lichtshow (voor een discotheek) dus alles is redelijk te overzien!
Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 20-01-2010 09:32
Een vlietzight heb ik ook een vaste LJ. Hij is alleen 2 weken terug van op ze muil gegaan met de Brommer. Dus was die de afgelopen 2 weekenden niet.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
GD    posted on 20-01-2010 13:59
Ik ben ook LJ geweest in een discotheek. Daarbij vond er redelijk veel communicatie plaats met de DJ. Maar dat was meer met zn 2en wat een feestje maken. En ja op een gegeven moment voel je elkaar gewoon aan en hoeft er over het licht niet veel meer gezegd te worden.
Als DJ heb ik soms een LJ naast me. Meestal niet, dan heb je zelf wat knoppen. Maar ik vind een LJ naast me wel erg fijn. Het voegt echt wat toe aan de sfeer vind ik.
CopainsDeluxe    posted on 20-01-2010 14:03
Als ik ergens aan het draaien ben, dan is er ook wel vaak een LJ in de buurt , en we communiceren wel altijd wel eens en na dat ik heb moeten draaien drinken we nog wel eens een gezellig pintje samen aan de LJ booth! ^^
DJADMIN    posted on 20-01-2010 14:07
Ik heb meestal een LJ naast me, kan me eigenlijk weinig meer voorstellen zonder...heb in ??n discotheek zelf het paneel naast me staan, maar omdat ik het al druk zat heb met draaien, staat deze altijd automatisch ! Wanneer ik er wel een heb zijn dat jongens waarmee ik al langer werk, dus deze kennen de muziek goed en voelen mij goed aan.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

This is an old Topic

No new postings for 5.711 days.
 Post CommentThat would be 190.4 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: 102 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 171.337
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.690.252