Poster: Hardshort
Meestal zijn de echte diehard LJ's hele creatieve mensen en doen ze liever hun eigen ding, en zo denk ik er zelf ook over?

goeie licht jockey's communiseren met de huis dj, om te weten wat er gaat komen..
in zenith hebben de LJ's en VJ's een compleet eigen 'booth' met knoppen en enorme licht tafel..
dan heb ik altijd oog contact met ze.. dat hun weten als ik wat onverwachts ga doen.
ook hebben we bepaalde gebaren voor dingen die we gaan doen.. bijv een intro oid.
of als ik aangeef dat ik er 'gas' op ga gooien, neemt de ervaren LJ het even over om een hele snelle licht show ervan te kunnen maken. want er zijn ook veel getalenteerde jongens in 'opleiding' daar. maar die kunnen nooit zo snel werken als de LJ's die vanaf begin al zijn, omdat die de tafel en apparatuur door en door kennen.
dus ik communiseer wel degelijk met de LJ, maar bijv in een bobs saloon of een ander regionaal tentje is dit een stuk minder, omdat er meestal minder aan 'show' word gedaan, maar de LJ lekker zelf speelt..
want ik haat het als ik het geluid stil gooi. en het licht blijft lekker doorgaan.. muziek uit = licht uit.